Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
16.9.2014, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Panasonic přichází na trh s velmi zajímavým profi kompaktem Lumix LX100. Ten disponuje velkým 4/3“ senzorem s efektivním rozlišením 12,8 megapixelů. Potěší i objektivem s výbornou světelností F1,8-2,7 a 4K videosekvencemi.
RiMr (756) | 21.1.201510:54
Ještě se chci zeptat ­- dala by se na to dát nějaká předsádka čičo, co by v případě potřeby protáhlo ohnisko? Samozřejmě za krvavou cenu na jiných parametrech... :)
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 4.12.201412:18
Pane Šurkala ­- bude Vaše recenze tohoto kousku?
Výhledově o něm uvažuju jako o foťáku nafurt do kapsy ­(mám velké kapsy :­) ­) nebo baťůžku.
Byl jsem skoro rozhodnutý pro RX100 Mk3, ale marná sláva, já mám lopaty a ten foťák je na mě prostě moc malý... :­(
Toto jsem si osahal a jako dlouholetému Panasonic uživateli se mi všechno zdálo na svém místě, i v menu ­- v linii GH3, GH4, FZ1000 i RX100 prostě pokračuje bez nějakých úhybných manévrů dobrých pro zmatení uživatele. Samozřejmě vyjma těch mechanických ­"volítek­" clony a času a tím i režimů, což mi přijde úplně ­"ósom­" :­)
No ale zajímal by mě i Váš názor na tento prístroj, tož proto se ptám :­)
A určitě nebudu sám.
Dík.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 4.12.201412:29
To se uvidí. Je v plánu, ale jako vždycky, nemohu to slíbit.
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 30.9.201410:12
22.500,­- ­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­))
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 4.12.201412:21
... a Canon G1X Mark II takřka za totéž je OK? :)
Odpovědět0  0
simonik2 (40) | 29.9.201422:38
Může mi někdo prozradit, proč 99% bezzrcadlovek má údaje na displeji a i v hledáčku tak malé? To si myslí, že lidé po čtyřítce vidí stejně jak ve dvaceti? Světlou vyjímkou je Sony RX100.
Jinak fuf,fuj, hnůj.
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 18.9.201421:07
zdejší diskuze u takových to fakt vymazlených profi kompaktů. Pokud si dobře vzpomínám, tak jsou vždy nejdelší a nejohnivější. Všichni potřebují super ultra vybavený málem FF kompakt, cokoliv výrobce představí, už to odsoudí předem, že tomu chybí to a to, tohle je špatně, tohle tam být nemělo a pod. By mě zajímalo, kolik zdejších kritiků si vůbec nějaký takový fakt profi kompakt koupilo a opravdu ho používá. Měl jsem jich většinu a rychle jsem je většinou prodal. Zatím to bylo většinou v terénu ergonomicky nepoužitelný. Obrazově třeba zmíněná RX100 je bomba, ale fotit s tím je utrpení, hlavně když je okolo málo světla a nevidíte na čudlíky, pořád někde něco lovíte v menu. Nakonec jsem oželel TOP výstup a koupil OLY Stylus 1, rychlost a ergonomie zrcadlovky nejvyšší třídy a výstup dostatečně kvalitní. Alespoň z mého pohledu, pokud už beru malý foťák, tak rovnou počítám s tím, že nepotřebuju ultra super kvalitu výstupu, ale nechci se vzdát luxusu ovládání, kde jde vše poslepu, vše má vlastní tlačítko a roler a špičkový hledáček. Takže mám tři levely výbavy, FF na práci, OLM OMD10 na výlety a dovolené a nalehko Stylus1. Ani jedno mě na své určení nezklamalo a max. spokojenost. Jasně, že Stylus1 nemý výstup jako OMD, ale úplně stejně se ovládá a nepotřebuji jiný obkjetiv, vestavěný 28­-300­/2,8 mi bohatě stačí, jasně, že 4­/3 v OMD není čip v C 5DIII, ale na dovolené ho nosím celý den s sebou a nepřekáží, to samé na lodi a požadavky na kvalitu fotek z těchto cest vyhovuje, pokud je na něm kvalitní sklo.Poslední dovča focená s OMD a Stylusem1 je zde
http:­/­/www.fotosefrna.cz­/chorvatsko­/chorvatsko­-2014­-­-­-­-cres_­-peljesac­-a­-okolni­-ostrovy­/orebic­-­-­-peljesac­-2014

S FF čipem by byla TK ještě lepší, ale nemám potřebu, pokud bych s tím měl nějaké pracovní plány, tak vezmu FF. To je vše.

Tak jak to máte v reálu? Nebo je jen o čem krafat?
Odpovědět0  1
busy (4706) | 18.9.201422:05
...a nielen profikompaktov, ale aj okolo ultrazoomov byvaju hodne vasnive diskusie, v ktorych castokrat nechybam ani ja :­) Len som chcel napisat, ze ja ako miestny kritik som si fakt kupil ­"profi­" ultrazoom Panasonic FZ200 ­(no, to profi je asi trosku nadnesene, ale voci ostatnym ultrazoomom svojej doby by sa tak urcite dal nazvat­) a aj ho realne pouzivam. A nemam najmensi problem na nom najst potrebne ovladacie prvky aj ked je malo svetla :­)

PS: Pekne fotky z dovolenky, aj TK je skvela !
Odpovědět0  0
vendy b (12) | 20.9.201416:06
Tak s tímto příspěvkem plně souhlasím.Po výborných zkušenostech s XZ­-2 jsem po vydání Styluse 1 moc dlouho nečekal a objednal ho.To co jsem od něj očekával mi velice dobře splňuje,prostě vše pěkně pohromadě,na jedno nabití se dostávám okolo 680ti fotek a pár krátkých videí.Možnosti nastavení a ovládání jsou opravdu výborné.vše pěkně vytažené na ovládací prvky a ještě nastavitelné,a ten rozsah objektivu,moc pěkná univerzálnost.Tenhle Panasonic to má podobné a ještě vylepšené do retrostylu ovládání.Trochu by mi chyběl naklápěcí displej,ale jinak paráda.Uvidíme až se objeví plné recenze,ale díky velikosti snímače o něm budu hodně uvažovat.A nebo si počkáme co na to Olympus?
Odpovědět1  0
marek12 (34) | 17.9.201416:54
Uvidime, ze ci tato koncepcia bude mat zelatelny marketingovy uspech. Myslim si totiz, ze technicka kvalita fotgrafii bude s 1­" snimacom uplne zamenitelna. Nizsi rozsah ohniska a absencia vstavaneho blesku su pre mna osobne takou nevyhodou, ze vacsi senzor to nevyvazi.
Odpovědět2  0
stn35 (205) | 17.9.201417:54
tiez si myslim ,asi RX100 ver III. ostane tymto neohrozeny a jasny kral vo svojej triede plne vyklopne lcd a hladacik v jednom navyse a plus zabudovany blesk ,jedine koli comu stoji za zvazenie si zabezpecit a jedinym lakadlom navyse u LX100 je to 4K video, inak nic navyse neponuka.. cize ten kto rad nataca a potrpi si na videozaznamy bude vhodnejsi LX100 ,v tomto bude a je svetovy v triede profikompaktov keby mal aspon plny rozsah 4­/3 cipu nepoviem, ale takto rada rx100 od sony ma aj nadalej prim ,az tak velky rozdiel vo vystupnej kvalite foto neocakavam... kto to kedy videl aby som v triede profikompaktov zakazdym nosil so sebou a nasadzoval blesk, ved to je nonsens ,od toho je to KOMPAKT ze ma mat vsetko v sebe, vsetko v jednom,potom to uz ani nie je kompakt ale nejaky hybrid csc a niecoho co sa tvari ze to kompakt je.. a urcite sony doplni do dalsieho modelu aj 4k videa,teda zachvilu tu mame rx100 ver IV. tipujem ze este v zime ho predstavia..
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6623) | 17.9.201418:26
Já furt nechápu, co máte s tím nevyužitím celé plochy. Ořezává se jen kousek, senzor není 1,94× větší jako u M4­/3, ale pořád je 1,56× větší než u RX100 III. Trochu delší a světelnější konec není nějak extra výhoda, ale k zahození to také není. Blesk je otázkou, třebas já blesk na fotoaparátu nevyužívám, ale budiž. RX100 má roční životní cyklus vždy v květnu­/červnu. V zimě se na 99% čtvrtá verze nepředstaví, to bych se teda hodně divil, když se trojková verze sotva začala prodávat.
Odpovědět3  0
Irving (201) | 17.9.201420:09
Jeste je tu jedna pomerne zasadni vyhoda LX100, a to je ergonomie. Pro spoustu lidi bude RX100 III moc maly a navic ani tech ovladacich prvku nema zrovna nadbytek. Navic je tu jeste DFD technologie u Panasonicu, ktera by mela poskytovat i vyrazne lepsi focus tracking, ale to uvidime az z prvnich testu. Myslim, ze LX100 je ultimatni kompakt, a idealni jako jediny fotak na vsechno. RX100 III mi prijde spis jako doplnek vetsiho fotaku, superkvalitni kapesni zaloha. Kazdopadne je videt, jak jsme vsichni zmlsani, pred 2 lety byl RX100 s 1­" snimacem, objektivem 1,8­-4,9, pevnym displejem a bez hledacku zazrak a dnes se tu usklibame nad 4­/3 kompatkem s hledackem a svetelnosti 1,7­-2,8. No, za posledni dobu urazili fotaky a hlavne konstrukce objektivu opravdu hooodne dlouhou cestu...
Odpovědět3  0
marek12 (34) | 17.9.201420:55
Súhlasím a práve preto trochu pochybujem, že či ten 4­/3 senzor bol nutný ­/či to nie je len reklamný ťah­/. Vieme totiž, že čo dokáže 1­" senzor, ktorý používa Sony. Miera detailov, ktorú vyprodukuje podľa mnohých prekonáva lacné zrkadlovky. Amatér toho viac nepotrebuje a profesionál ocení hlavne rozmery a nenápadnosť. Príde mi to tak, ako keby v tom Panasonicu urobili chybu. Sem mali dať 1­" senzor a zachovať jednoduchosť ovládania, blesk, pokrokový displej a naopak, do FZ1000 mali dať 4­/3 snímač, tam by si to aj vzhľadom kveľkosti mohli dovoliť.
Odpovědět1  0
busy (4706) | 17.9.201421:37
No praveze nemohli ! Fyzika hovori, ze pokial zvecsime cip a chceme pritom zachovat vlastnosti objektivu ­(ekvivalentny ohniskovy rozsah, svetelnost...­) tak umerne s cipom sa musi zvecsit aj objektiv.

Pri zvecseni cipu z 1­/1.7­" na 4­/3­" sa ­(logicky­) musel zvecsit aj opticky system v objektive. Opticky system v LX7 bol pomerne malicky, preto aj po zvecseni umerne k velkosti cipu ­(priblizne­) ma este stale rozumnu velkost pre pouzitie v profikompakte LX100.

Naproti tomu FZ1000 je temer kilove hebedo, vecsinu hmotnosti tvori prave objektiv. Ak by sa mal este zvecsit ­(kvoli vecsiemu cipu­), FZ1000 by musel mat tento objektiv umerne vecsi a tazsi ­- a take obrovske a minimalne kilo a pol tazke hebedo by asi malokto chcel.
Odpovědět1  0
marek12 (34) | 17.9.201422:06
Ale iba v tom prípade, keby chceli zachovať rozsah toho objektívu a svetelnosť.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 17.9.201422:24
Samozrejme. Ale zase urobit maly a lahky ultrazoom s kratkym rozsahom a mizernou svetelnostou by nemalo cenu, pretoze to by vyhodu vecsieho cipu ­"vykompenzovalo­" a v rovnakych svetelnych podmienkach by to fotilo podobne ako taky isty ultrazoom s malickym kompaktovym pidicipom a vybornou svetelnostou. Uz aj to F4 u FZ1000 na dlhom konci je podla mna velmi kruty kompromis medzi dobrou svetelnostou ­(napr. konstatnych F2.8 ako u FZ20 alebo FZ200­) a velkostou cipu.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 18.9.201410:54
Měl jsem GH3 a teď mám FZ1000.
Kvalita fotografií ­- od těch ISO800 není co řešit, ale šum i při nízkých citlivostech, dynamický rozsah, je u FZ1000 oproti GH3 a asi i GH2 velmi znatelně horší, oproti APSC třeba v a6000 už není vůbec co řešit.
Ale zase je to DALEKO lepší, než menší čipy z menších kompaktů, včetně těch ­"profi­".

Tím chci říct, věřím tomu, že ta velikost čipu je prostě znát. Šak počkejme na testy.

Mě víc zaujal ten jejich nový fotomobil Lumix s 1­" čipem a sklem 28mm f2,8. TO mě fakt zajímá... Chtěl jsem svůj letitý Note1 ­(který s větší baterkou je velký asi tak jak ten Lumix­) nahradit v blízké budoucnosti Note, ale toto se mi líbí mnohem víc ­(i když to nemá pero­) a bude stát ­(stojí­) cca stejně. A je mnohem levnější než nový ajfoun :)
Odpovědět0  0
Choakinek (4679) | 18.9.201420:23
No, lze poměrně hodně předpokládat, že LX100 má podobnou soustavu snímače a obrazového procesoru, jako má Panasonic GM1, ne­-li lepší. Dále lze předpokládat, že dostal­-li by býval LX100 1­" snímač, že by asi měl 20 Mpx. No a tohle již lze dnes porovnat na Imaging Resource ­(GM1 vs. FZ1000­) a z toho srovnání vyplývá, že tam je sakra rozdíl ve prospěch GM1, takže technická kvalita fotografií bude zcela NEzaměnitelná, tedy alespoň na ISO 800+. No a alespoň ta počáteční hodnota ­- ISO 800 rozhodně ještě nepatří do kategorie ­"ISO závodů­", takže se formát snímače LX100 z CSC fotoaparátů Panasonicu jistě šikne.
Odpovědět0  0
Choakinek (4679) | 16.9.201421:57
Jen aby se teď majitelé CSC od Panasonicu nezačali ptát, proč Panasonic pro své CSC nedělá světelnější objektivy, když u LX100 to jde a to možná ještě více, než by kterýkoliv majitel CSC chtěl nebo si alespoň dokázal představit :­-­).

No, jinak LX100 tu chválit nehodlám, to je snad i škoda slov :­-­), myšleno samozřejmě v pozitivním smyslu, to je jasné.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 16.9.201422:23
Kludne nech sa opytaju ­- pancakov so svetelnostami F1.7 az F2.5 zopar je, ak by im to nestacilo, tak najdu sa aj F1.4 ­(ale to uz nie su pancaky­) a pre extremne narocnych by sa naslo aj nieco s F1.2 :­)

Ale je pravda, ze vsetko su to pevne skla. Zoomove m43 objektivy sice nemaju az tak dobre svetelnosti, ale napr. F2.8­-3.5 ­/i 14­-50mm podla mna vobec nie je zly, a taky 35­-100mm s konstatnym F2.8 tiez nie je odveci...
Odpovědět0  0
Choakinek (4679) | 17.9.201421:19
Á, no jo, myslel jsem jen zoom objektivy, o pevných sklech vím. No právě, pod F2.8 to nejde ;­-­).
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1040) | 19.9.201421:53
A u jiných systémů to pod 2,8 jde? Tedy zoomy?
Odpovědět0  0
Irving (201) | 19.9.201423:31
Ale jo, jde ­- Sigma 18­-35­/1,8 pro APS­-C.
Odpovědět0  0
Germoe (82) | 16.9.201418:04
"4:3 snímky tedy mají rozlišení 4112×3088 pixelů... Pouze formát 1:1 se už řeší částečným ořezem na 3088×3088 pixelů­"

Mně to připadá spíše jako úplný než jako částečný ořez.
Btw. jakou má logiku to uspořádání poměrů 3:2 16:9 1:1 4:3, že nepoužili přirozené ­(orientace diagonály­/ výška­/ šířka­) 1:1 4:3 3:2 16:9?
Odpovědět0  0
lt (594) | 16.9.201416:01
2.2 vs 2.7 u 1­" cipu, ten rozdiel nie je az tak velky, ale imho je dovodom orezu moznost multi­-aspekt.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 16.9.201416:34
Kdo ví. Ten snímač na šířku vyfotí zhruba 4600 pixelů, proto je trochu zvláštní, že u nejširšího režimu 16:9 zabírá jen 4480 pixelů a ne více.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1040) | 16.9.201419:03
Ty ořezy jsou namalované tady: http:­/­/www.dpreview.com­/previews­/panasonic­-lumix­-dmc­-lx100

Předpokládám, že se využívá menší část čipu, aby se ušetřilo na rozměrech, váze a ceně objektivu. Přece jen to má být profikompakt a ne bezzrcadlovka.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 16.9.201421:12
Zmena pomeru stran bez zmeny ohniska je urcite fajn vec, ale mne osobne pride skoda, ze to nema aj rezim plneho vyuzitia cipu ­- t.j. fotka z celych 16.8 MPix. Samozrejme predpokladam ze vzhladom na kresliace moznosti objektivu budu rohy ­(a mozno aj cele boky­) fotky v haji zelenom, ale s tym sa samozrejme v tomto pripade pocita...
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 17.9.201414:19
cize ak ho porovname napr so sony RX100 III.­(prip s inymi 1´´ fotakmi napr fz1000 od panaku­) bude vystupna kvalita foto vyssia ci totozna s tymto sony? ­(aj ked ma sony 1´´ cip ale je vyuzita zase cela plocha)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 17.9.201414:29
Z Panasonicu bude vyšší kvalita ­(možná ne co do detailů kvůli nižšímu rozlišení ­- to už záleží na kompaktu a objektivu, se kterým to porovnáme ­- ale určitě bude výrazně lepší v šumu a patrně i v dynamickém rozsahu­). On ten ořez ze 17 na 13 MPx size zní jako brutální, ale ve skutečnosti je to jen málo. 4­/3­" má crop faktor 2, LX100 zhruba 2,2, 1­" senzory pak 2,7. Pořád je to mnohem blíže k těm 4­/3­" ­(1,33­") než k 1­". Je to zhruba 1,22­" senzor ­(efektivně­).
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 16.9.201415:38
tak a teraz mi povedzte p.Surkala kde mate tie takmer iste rumory u panaka ,co ste tu pred nedavnom spominali­(myslim ze pri fujine x30­) ze sa bude jednat skoro nabeton o LX8 a ze to bude mat 1´´ cip a pod, teraz vidno ze akymkolvek rumorom nemozno absolutne verit.. za prve, za druhe sklamanie ze to nema vyklopne LCD­-co slubovali rumory u LX8 a dokonca ani zabudovany blesk, co ma na profikompakte a najma u panaku dost sokovalo, nosit pridavny blesk stale so sebou je dost nesikovne, nepoviem u csc,ale u profikompaktu absolutne neprakticke.. dalej zmizlo klasicke kolecko PSAM,co tiez nepotesilo, kedze vsetko treba teraz nastavovat rucne a manualne..ako u vyssich rad csc fuji napr ,na profikompakt sa to absolutne nehodi ,mali radsej ostat pri klasickom PSAM rezime, pre menej skusenych profikompaktakov­(a najma tych ktori prechadzaju z klasickych kompaktov­) je to ovela vyhodnejsie,je to dlhodobo zauzivany system takto je to o drzku a bude to pre tuto skupinu fotografov velka kalvaria.. ale chvalim podareny objektiv s pomerne slusnou svetelnostou, aj ked slubovany rozsah 24­-90 sa nenaplnil,cize objektiv defacto totozny s RX100 III. ,navyse podareny hladacik k tomu potesi + 4K videa ako bonus navyse je super, cena naopak uz menej, ale tak dalo sa to cakat kedze sa jedna o 4­/3 system a vobec prvy 4­/3 profikompakt so zoom objektivom ale kazdopadne absencia PSAM rezimu,ci vyklopneho lcd ci zabudovaneho blesku ma sklamala, cize kus rozporuplne pocity.. verim ze cena pojde do roka aspon o nejaku stovecku eur dole
Odpovědět1  1
Pavel Matějka (1040) | 16.9.201416:00
Kolečko PSAM nepotřebuješ. Dáš čas na A, máš režim A. Dáš clonu na A, máš režim S. Dáš obojí na A, máš P. Nastavíš čas i clonu, máš M. Jednoduché a prosté.
Odpovědět2  0
stn35 (205) | 16.9.201416:29
diki, a co su potom na tom velkom kolecku za hodnoty to T na co sa pouziva? a za nim tie hodnoty + 1 , 2, 4, 8, 15, 30..az 4000 co su to za hodnoty? iso to asi nebude.. ­(A je asi automatika? ci?­) s takymito nastaveniami som este nepracoval ,tak zato sa pytam... to druhe kolecko od ­-3 po +3 je asi manualna korekcia expozicie, predpokladam, to co byva u profikompaktov na zadnej strane pri hlavnom otocnom rolleri
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (6623) | 16.9.201417:10
Na tom kolečku jsou exp. časy. Od 1­/4000 sekundy do 1 sekundy. Na 1 si patrně budeš moci vybrat, kolik sekund budeš chtít ­(softwarově v menu od 1 do 60 sekund­). T je time režim. Jedním zmáčknutím spuštíš expozici, druhým stopneš. Hodíš na A a má automatický expoziční čas ­(tedy režim P nebo A­). Když hodíš clonový kroužek na A, máš automatiku clony ­(tedy režim S nebo P­). Když jsou oba kroužky na A, máš režim P, když jsou oba kroužky na konkrétní hodnotě, máš režim M.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1040) | 16.9.201419:04
A když chceš iA, tak je na to zvláštní tlačítko.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 16.9.201422:26
velka vdaka za vysvetlenie systemu, zas to nie je tak strasne ako som si najprv myslel :­-­)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 16.9.201416:31
Já někde říkal, že LX8­/100 bude mít nabeton 1­" senzor? Já se ohrazoval zejména proti tvému tvrzení, že zůstane na dnešním stavu. Což jak vidno, nezůstal. Tehdy jsem však s velkou pravděpodobností předpokládal, že přejde na 1­" snímač z FZ1000, což jsem se mýlil ­(ale to nebyl žádný rumor, to byl jen můj předpoklad, že nástupce LX7 takřka jistě nezůstane na 1­/1,7­" snímači­). Před týdnem už skoro každý věděl, že u LX100 nebude 1­", ale 4­/3­" čip. ­( http:­/­/www.43rumors.com­/ft5­-panasonic­-lx100­-has­-16mp­-multiaspect­-sensor­-and­-is­-smaller­-than­-the­-g1x­/ ­)

Rumorům můžeš na 99% věřit, až když se objeví první fotografie ­(pokud to nejsou vyložené faky­), do té doby je to vaření z vody a právě proto se vždy ohrazuju před tím, když to někdo bere jako něco, co se má stát ­(třeba to, že X30 měla mít 1­" snímač­). U X30 se objevily první fotky asi týden předem, takže každý, kdo se o to zajímal, už týden předem věděl, jak X30 bude vypadat. Ostatně u X30 jsem ti to už vysvětloval, nijak jsi na to nereagoval a vidím, že ti to musím vysvětlovat znova.

U LX100 se předpokládal 1­" senzor, a proto si kdekdo vymýšlel, že to bude mít 1­" senzor. Ostatně dávalo by to logiku a 1­/1,7­" by vzhledem k tomu, že 1­" senzor je u FZ1000, nedával smysl. Už před dvěma týdny se ale objevily zprávy, že nakonec bude mít 4­/3­" senzor ­(což bych tehdy nebral ještě jako vysoce pravděpodobný ­"rumor­"), ale od 9. září bylo tolik podrobných specifikací, že nynější předvedení LX100 se 4­/3­" snímačem a F1,7­-2,8 nebylo nejmenším překvapením. Takže rumors u X30 i LX100 se do puntíku vyplnily a naopak, dalo se jim věřit bezvýhradně. Otázkou je jen to, zda rozeznáš skutečný rumor chvíli před uvedením od nepodloženého výkřiku měsíce předem.

Je nutné rozlišovat, kdy se jedná o předběžný ­"výkřik do tmy­" a kdy už je rumors skutečnost. Taky musíš rozlišovat mezi ­"měl by­" a ­"bude­". Mě zatím oficiálně představený produkt od rumors skoro nikdy nepřekvapil, protože jsem nikdy nedával přehnanou důležitost rumorům uvolněným měsíce před uvedením, tedy s tím ani nepočítal.
Odpovědět0  0
bob222.2 (112) | 17.9.20147:24
A okrem iného preto sa rummors aj označujú ­(napr. FT1­-5 na jednom serveri­) od stupňa sníčky nadšenca po skoro istotu...
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 17.9.201414:22
no ved prave tieto parametre boli vedene ako FT5 ,teda ako skoro iste tak ako to bude, no napriek tomu to bolo nieco celkom ine.. to ma na tom celom zarazilo,teda to neboli vedene ako rumory ­"do vetra­" ale ako overene a napriek tomu sa tak nestalo.. inak by som tu sem logicky nepisal
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 17.9.201414:43
Opravdu to měli jako FT5? Já teda všechny rumors nesleduju, jen občas něco chytnu, takže teď mě třeba opravdu překvapilo, že už koncem června vyšel FT5 rumor, že nástupce LX7 nebude mít 1­" senzor jako FZ1000. Další rumors ale byly nejasné ­(a neoznačené jako FT5­), takže se tam sekli třeba s objektivem a dalšími detaily.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 17.9.201415:24
ano mali, skoro pri kazdom bolo FT5 teda maximalna doveryhodnost zdroja ­(zevraj­) a prave preto uz nebudem nikdy verit ziadnym rumorom, odteraz pokial to nebude oficialne potvrdene od samotneho vyrobcu a uvedene na trh budem to povazovat za vyplody fantazie nejakych blbeckov a chorych hlav ktori si len vymyslaju hluposti lebo sa nudia..
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 17.9.201415:47
Fakt? Dokážeš mi ukázat tu FT5 zprávu, která se nevyplnila? Já si teď vyhledal vše ohledně LX8­/LX100 s FT5 a dívej:

červen
- bude mít 4K video, splněno
- bude mít větší než 1­/1,7­" senzor, splněno
- bude mít zabudovaný EVF, splněno
- bude uveden 16. července, nesplněno

srpen
- bude se jmenovat LX100, splněno
- bude mít 4­/3­" senzor, splněno
- představí se počátkem září, nesplněno

září
- bude mít multi­-aspect 4­/3­" 16MPx snímač, splněno
- bude mít 24­-75mm F1,7­-2,8 objektiv, splněno
- bude mít EVF 2,76 milionu bodů, 1,39­/0,7x zvětšení, splněno
- bude mít ISO 200­-25600, ISO 100 jako rozšíření, splněno
- bude mít sáňky na blesk, splněno

Můžeš mi ukázat, co se z těch FT5 zpráv nesplnilo? Pouze datum uvedení. Jinak všecko sedí do puntíku. Kde jsi tu zprávu četl s FT5? Já žádnou ­"vyloženě mimo­" FT5 zprávu ­(kromě data uvedení­) nenašel.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 17.9.201417:43
ok tak napr.. tu je FT5 http:­/­/www.43rumors.com­/ft5­-confirmed­-by­-trusted­-sources­-large­-sensor­-lx8­-coming­-in­-july­/ lx8 ktory mal prist dokonca v juli mali info ­(vraj­) z doveryhodneho zdroja vydane uz v maji ako FT5!!! dalej FT4­(co je dost vysoka pravdepodobnost­) sa objavila neskor na to http:­/­/www.43rumors.com­/ft4­-new­-lx8­-has­-a­-24­-90mm­-f2­-0­-2­-8­-lens­/ ktora hovorila o LX8 s 1´´ cipom a 24­-90mm objektive s f2.0­-2.8 a taktiez skoro vsade sa uvadzal vyklopny a dotykovy LCD ,dalsi rumor junovy ktory vsetko zhrnul a zopakoval ovsem so zmenenou podstatnou info ­(zrazu­) ze to uz nebude mat 1´´ cip http:­/­/www.43rumors.com­/ft5­-panasonic­-lx8­-comes­-with­-same­-1­-inch­-sensor­-as­-the­-fz1000­-specs­-roundup­/ proste klamstva na klamstva ,ako vravim skoncil som s akymikolvek rumormi, uz nikomu a nicomu verit nebudem,toboz nie tymto ­"typkom­" ktory z nudy nevedia co robit a tak zavadzaju ludi a hraju sa s nimi.. pokial neuvedie vyrobca a nepotvrdi nim stanovene parametre novinky na trhu uz nebudem verit ziadnemu inemu zdroju a moze mat aj FT1000 a maximalnu doveryhodnost... s prepacenim hovno ma je po tom..
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 17.9.201418:09
Je strašně zajímavé, že jsi viděl naprosto stejné rumors, ale pochopils je úplně jinak :­-­) Ta chyba bude asi někde jinde a nebude to v rumors. Jaktože já po přečtení stejných rumors nejsem překvapen a ty ano?

Ta první květnová. FT5, říká, že bude větší senzor. Je větší senzor? Je! Říká, že bude mít EVF. Má EVF? Má! Jediné, v čem se sekla, je datum uvedení. Takže přesně to, co jsem říkal, až na datum uvedení všechno sedí.

Z 10. června. Pokud vím, FT4 není FT5. Pokud věříš FT4, tvoje chyba. Na to se nedá nic jiného říct. I FT5 je třeba brát trochu s rezervou, natož FT4. Všechny zprávy, které hovořily o 24­-90mm F2­-2,8 objektivu byly FT3 nebo FT4. Stále nevím o žádné, která by byla FT5.

Z 23. června. Ty tam vidíš nějaké FT5? Já teda ne. FT5 vyšla až o dva dny později ­( http:­/­/www.43rumors.com­/ft5­-rumor­-correction­-lx8­-does­-not­-use­-the­-same­-fz­-1000­-sensor­/ ­) a tu se jasně hovoří o jiném než 1­" senzoru. Takže pořád nevidím žádnou FT5 zprávu, která by se sekla v čemkoli jiném než datu uvedení.

Ale ano, máš pravdu, raději už žádným rumorům nevěř, protože zatím nejsi schopen vyselektovat FT5 od FT4 a nižších.

Já teda LX8 zaregistroval v červnu s FT5 ­(http:­/­/www.43rumors.com­/ft4­-panasonic­-lx8­-will­-have­-shoot­-4k­-video­-and­-be­-priced­-at­-900­/­), takže bylo jasné, že bude mít nějaký větší senzor ­(1­" senzor z FZ1000 jsem osobně předpokládal, ale nikdo neřekl, že bude­/nebude­) a EVF, vše se vyplnilo až na datum uvedení. Pak jsem další FT5 rumors zaznamenal až na přelomu srpna a září a opět se vše vyplnilo... Tak kdepak asi bude chyba?
Odpovědět1  0
sm.art (354) | 16.9.201414:28
este pridat fazove ostrenie a znizit cenu aspon o tretinu cenu
Odpovědět0  0
JonSnih (370) | 17.9.201419:28
Má to systém ostření DFD, to nejlepší, co Panasonic momentálně má ­- jen ve vlajkové GH4. Jinak je škoda, že DFD nedali i do GM5...
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 18.9.201410:59
Ještě je to v FZ1000. Ten foťák ostří neuvěřitelně rychle ­- ale jen při focení. Při videu je to... obvyklé. Ale stejný problém s AF ­(foto perfektní, video hmmm hmmm­) má i GH4.
Odpovědět0  0
xvasek (240) | 16.9.201414:23
Hm, pěkné, jenom mi přijde škoda, že to neudělali ­"rozebírací­" na tělo a objektiv, pěkně v m43 formátu. Protože končit na 35mm by mi u m43 přišlo dost omezující pro tělo samotné a naopak takový objektiv by určitě zaujal nejednoho majitel m43, přitom by ho mohli za těch 900USD prodávat klidně úplně samotný bez těla.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 16.9.201421:04
Nie je tych rozoberacich m43 fotakov uz dost ? ;­)
Prave naopak, tym ze je objektiv pevne na tele, umoznilo celok fotoaparat+objektiv vyrobit vyrazne mensi a lahsi.

Inak mne osobne ako najvecsia skoda pride ze to nema vyklopny displej a blesk priamo na sebe.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.