Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Průzkum Honoru: průměrný Evropan vyfotí 597 selfie ročně

21.12.2019, Milan Šurkala, aktualita
Zastoupení značky Hovor ve Velké Británii provedlo průzkum mezi několika tisíci Evropany. Zjišťovalo, jak jsou na tom s focením selfie, přičemž se ukázalo, že jich v průměru vyfotí téměř 600 ročně, a to především ti z jihu Evropy.
Focení selfie se stalo běžnou součástí života mnoha lidí. Britské zastoupení značky Honor tak provedlo průzkum mezi 5750 Evropany z Velké Británie, Nizozemí, Itálie, Francie, Španělska a Německa, přičemž zjišťovalo, jak moc fotek vyfotí, jak se vůbec staví k celé problematice a podobně. Spočítalo se, že průměrný Evropan vyfotí v průměru 597 selfie ročně, přičemž vedou jižní státy. Španělsko je na prvním místě se 728 selfie, na druhém místě je Itálie se 718 snímky. Čím víc na sever, tím menší je počet selfie, a tak Německo už je s 588 snímky pod průměrem, totéž platí pro Francii (562), Nizozemí (520) a nejméně se ze studované skupiny fotí Britové (468 selfie).
 
Selfie
ilustrační foto, autor: Maëlick from Charleroi, Belgium [CC BY-SA 2.0], přes Wikimedia Commons
 
Spolu s tím se zjišťovaly i další zajímavé skutečnosti. Lidé hodně zvažují, jak se prezentovat na sociálních sítích, takže ačkoli se v průměru do 11 sekund rozhodnou, zda je selfie dobré, trvá jim průměrně 26 minut, než ho opravdu zveřejní. Mezi největší trendy letoška patří upocené snímky z posilovny, hrátky s domácími mazlíčky, fotografie z postele se svým partnerem nebo partnerkou a selfie krátce po probuzení a vylezení z postele. Také jde vidět trend více přirozených fotografií, 63 % lidí tak údajně posílá snímky bez filtru, ve Španělsku prý trend #NoFilter představuje 73 % snímků. To se odráží i v tom, že 62 % lidí raději prezentuje své snímky z přírody, zatímco jen 16 % zůstává u nejrůznějších party a nočních klubů.
 
Zajímavé je i to, že 61 % lidí tvrdí, zveřejňují snímky i proto, aby upozorňovali na různé světové problémy, např. změnu klimatu. 55 % říká, že po shlédnutí podobných snímků se mění jejich postoj k těmto problémům (otázkou nicméně je, zda to dovedou i k činům) a stejný počet také tvrdí, že sociální sítě o těchto problémech dle jejich názoru dávají lepší obraz než televize nebo noviny. Průzkum také ukázal, že lidé mezi 16 až 29 lety publikují o 16 % více snímků než lidé s 30 a více lety. Také je zajímavá informace, že 35 % lidí předpokládá, že v budoucnu budou komunikovat jen pomocí obrazu.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.