www.digimanie.cz
>
>
>

Průzkum Honoru: průměrný Evropan vyfotí 597 selfie ročně

Průzkum Honoru: průměrný Evropan vyfotí 597 selfie ročně
, , aktualita
Zastoupení značky Hovor ve Velké Británii provedlo průzkum mezi několika tisíci Evropany. Zjišťovalo, jak jsou na tom s focením selfie, přičemž se ukázalo, že jich v průměru vyfotí téměř 600 ročně, a to především ti z jihu Evropy.
K oblíbeným
reklama
Focení selfie se stalo běžnou součástí života mnoha lidí. Britské zastoupení značky Honor tak provedlo průzkum mezi 5750 Evropany z Velké Británie, Nizozemí, Itálie, Francie, Španělska a Německa, přičemž zjišťovalo, jak moc fotek vyfotí, jak se vůbec staví k celé problematice a podobně. Spočítalo se, že průměrný Evropan vyfotí v průměru 597 selfie ročně, přičemž vedou jižní státy. Španělsko je na prvním místě se 728 selfie, na druhém místě je Itálie se 718 snímky. Čím víc na sever, tím menší je počet selfie, a tak Německo už je s 588 snímky pod průměrem, totéž platí pro Francii (562), Nizozemí (520) a nejméně se ze studované skupiny fotí Britové (468 selfie).
 
Selfie
ilustrační foto, autor: Maëlick from Charleroi, Belgium [CC BY-SA 2.0], přes Wikimedia Commons
 
Spolu s tím se zjišťovaly i další zajímavé skutečnosti. Lidé hodně zvažují, jak se prezentovat na sociálních sítích, takže ačkoli se v průměru do 11 sekund rozhodnou, zda je selfie dobré, trvá jim průměrně 26 minut, než ho opravdu zveřejní. Mezi největší trendy letoška patří upocené snímky z posilovny, hrátky s domácími mazlíčky, fotografie z postele se svým partnerem nebo partnerkou a selfie krátce po probuzení a vylezení z postele. Také jde vidět trend více přirozených fotografií, 63 % lidí tak údajně posílá snímky bez filtru, ve Španělsku prý trend #NoFilter představuje 73 % snímků. To se odráží i v tom, že 62 % lidí raději prezentuje své snímky z přírody, zatímco jen 16 % zůstává u nejrůznějších party a nočních klubů.
 
Zajímavé je i to, že 61 % lidí tvrdí, zveřejňují snímky i proto, aby upozorňovali na různé světové problémy, např. změnu klimatu. 55 % říká, že po shlédnutí podobných snímků se mění jejich postoj k těmto problémům (otázkou nicméně je, zda to dovedou i k činům) a stejný počet také tvrdí, že sociální sítě o těchto problémech dle jejich názoru dávají lepší obraz než televize nebo noviny. Průzkum také ukázal, že lidé mezi 16 až 29 lety publikují o 16 % více snímků než lidé s 30 a více lety. Také je zajímavá informace, že 35 % lidí předpokládá, že v budoucnu budou komunikovat jen pomocí obrazu.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Veletrh CP+ 2020 zrušen kvůli koronaviru Covid-19 Veletrh CP+ 2020 zrušen kvůli koronaviru Covid-19
Koronavirus Covid-19 (2019-nCoV) má na svědomí další zrušení. Koncem února se totiž nebude konat fotografický veletrh CP+ 2020. Ten měl proběhnout v Japonsku, kde před pár dny zaznamenali první úmrtí spojené s tímto virem.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Olympus OM-D E-M1 Mark III uvádí mnohé funkce z E-M1X v menším těle Olympus OM-D E-M1 Mark III uvádí mnohé funkce z E-M1X v menším těle
High-endový model Olympus OM-D E-M1 Mark III přichází s mnoha užitečnými novinkami, které přebírá z vlajkové lodě E-M1X. Máme tu Live ND, 7,5EV stabilizaci i Cinema 4K video a OM-Log400 záznam.
Včera, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře
Nikon uvedl 8,3× ultrazoomový objektiv Nikkor Z 24-200mm F4-6.3 VR Nikon uvedl 8,3× ultrazoomový objektiv Nikkor Z 24-200mm F4-6.3 VR
Dalším přírůstkem do rodiny objektivů značky Nikon pro jeho full frame CSC systém je opticky stabilizovaný Nikkor Z 24-200mm F4-6.3 VR s univerzálním 8,3× optickým zoomem. Má překvapivě kompaktní stavbu.
15.2.2020, aktualita, Milan Šurkala
Instagramový účet ukazuje, jak daleko jsou influenceři schopní zajít pro dokonalou fotku Instagramový účet ukazuje, jak daleko jsou influenceři schopní zajít pro dokonalou fotku
Uživatelé Instagramu a dalších sociálních sítí mohou při pořizování svých fotografií vzbudit rozruch. Nový instagramový účet ukazuje, kam až jsou tito lidé ochotní posouvat své hranice. 
15.2.2020, aktualita, Kateřina Hoferková1 komentář
Canon EOS 850D: nová DSLR přináší 4K video Canon EOS 850D: nová DSLR přináší 4K video
Společnost Canon inovuje i na poli digitálních zrcadlovek a přichází s novým modelem EOS 850D. Ten nabídne překvapivě populární vertikální video, 4K videosekvence i bezdrátové technologie a dotykový displej.
15.2.2020, aktualita, Milan Šurkala