Canon EOS 1200D: vylepšený základ
Dnes jsme si vzali do testu základní model digitálních zrcadlovek od Canonu. Je jím model EOS 1200D s 18MPx APS-C snímačem. K němu jsme dostali základní setový objektiv EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 III, tedy model bez stabilizace.
Kapitoly článku:
Noční scéna
Autofokus slibuje účinnost od 0 EV, takže v noci to chce něco jasnějšího. S 9bodovou automatikou není vůbec problém, ta si už vždycky nějaký bod najde, ale při středovém ostření už musíte mnohem více dávat pozor na to, kam míříte. Expoziční časy mohou být až do 30 sekund, což je standardem, nechybí ani bulb.
expoziční čas 30 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 27 (43) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Setový objektiv dokáže předvést docela výrazné hvězdičky kolem světel. V méně osvětlených plochách je trochu silnější odšumování. Můžete se mrknout i na snímek v RAWu. Dále se podíváme na snímky při různých citlivostech, a to jak v JPEGu, tak i v RAWu s vypnutým odšumováním.
ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
Nejnižší ISO citlivost je čistá, takřka bez šumu. Lehce smogové počasí ale snížilo ostrost snímku.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
Citlivost ISO 200 je rovněž relativně čistá, šumu je málo.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 400 lehce zvyšuje jasový šum v RAWu, výsledky jsou i nadále slušné.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
Citlivost ISO 800 už přidává barevný šum do RAWu. JPEGy vypadají stále docela slušně.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 1600 dále navyšuje barevný šum v RAWu, což se odráží i v JPEG snímcích. Ty začínají lehce hrudkovatět.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
U citlivosti ISO 3200 je už barevný šum hodně výrazný. JPEG snímky začínají ztrácet barvy i detaily.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 6400 předvádí v RAWu už opravdu dost velké množství barevného šumu. JPEGy mají nevýrazné barvy, detaily se mažou.
ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
Nejvyšší rozšířenou citlivost ISO 12800 nemá smysl používat. V RAWu je v podstatě jen barevný šum, JPEGy jsou bez užitečných barev a naopak s neužitečnými barevnými fleky.
Standardní scéna
Pochopitelně nebudou chybět ani standardní snímky, které doprovází každou recenzi fotoaparátu nebo objektivu.
Za nižší kontrast zde může mírný smog. Zamrzí neostrost a chromatická aberace nalevo (neostrost bude chybou kusu objektivu, neboť pravá strana je v pořádku). V RAWu si můžete pohrát se stíny, ze kterých jde vytáhnout detailnější kresba, něco zachráníte i z oblohy. Nicméně vpravo nahoře už přepal zůstane.
Celoplošná ostrost snímku je solidní, fotoaparát se dokonce pokusil vykreslit i čáry na šedé stěně mlýnů. V RAWu je to o něco lepší, tam jsou tyto čáry výraznější.