reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ

19.3.2018, Milan Šurkala, recenze
Canon nedávno uvedl novou základní full frame zrcadlovku EOS 6D Mark II. Přináší snímač s 26MPx rozlišením a technologií Dual Pixel AF. Nabídne GPS modul i odolnou konstrukci. Jak si povede v našem testu?
V této kapitole se budeme věnovat tomu, co vás jistě velmi zajímá, úrovni šumu. Budou zveřejněny fotografie v JPEGu, ale také konverze z RAWu převedené přes Camera Raw s vypnutým odšumováním.
 
 
ISO 100 (JPEG)
 
 
ISO 100 (konverze z RAWu)
 
U nejnižší citlivosti se pochopitelně dostanete k obrazu, který je v podstatě bez šumu.
 
 
ISO 200 (JPEG)
 
 
ISO 200 (konverze z RAWu)
 
Také ISO 200 je čisté bez vážnějších vad, a to jak v JPEGu, tak i RAWu.
 
 
ISO 400 (JPEG)
 
 
ISO 400 (konverze z RAWu)
 
Citlivost ISO 400 vykazuje jen velmi mírný jasový šum v RAWu, kvalita je nadále velmi dobrá.
 
 
ISO 800 (JPEG)
 
 
ISO 800 (konverze z RAWu)
 
Ani u citlivosti ISO 800 se šum nijak zásadně nezvyšuje. Ten je v RAWu jen lehce patrný a obraz jemně zrní.
 
 
ISO 1600 (JPEG)
 
 
ISO 1600 (konverze z RAWu)
 
ISO 1600 už nicméně začíná trochu šumět. Obraz je nadále hodně kvalitní, nicméně RAW už ukazuje zvyšující se množství šumu.
 
 
ISO 3200 (JPEG)
 
 
ISO 3200 (konverze z RAWu)
 
Citlivost ISO 3200 v RAWu přidává i barevný šum. Detaily se už začínají ztrácet a u JPEGu jde pak vidět rozmývání některých méně výrazných detailů a mírná ztráta saturace barev. Pořád to ale stačí na hodně dobré fotografie.
 
 
ISO 6400 (JPEG)
 
 
ISO 6400 (konverze z RAWu)
 
S dalším navýšením citlivosti na ISO 6400 znovu stoupl barevný šum v RAWu a klesla saturace barev v JPEGu. Pořád je to ale dobře použitelné, v otázce šumu si snímač vede slušně.
 
 
ISO 12800 (JPEG)
 
 
ISO 12800 (konverze z RAWu)
 
Maximem pro senzor je ISO 12800. RAW už hraje mnoha barvami, naopak JPEG je docela bezbarvý a nemá ani moc detailů. Jedná se spíše o nouzovou citlivost.
 
 
ISO 25600 (JPEG)
 
 
ISO 25600 (konverze z RAWu)
 
ISO 25600 je už viditelně za hranicí. V RAWu je hodně barevného šumu. JPEGy jsou odšuměné, což se ale projevuje výraznou ztrátou barev i detailů.
 
 
ISO 51200 (JPEG)
 
 
ISO 51200 (konverze z RAWu)
 
Dostáváme se k rozšířené citlivosti ISO 51200. Zde už vidíte, že původní obraz je za obrovským nánosem šumu a takovou citlivost nemá smysl používat. Kvalita je dosti nízká.
 
 
ISO 102400 (JPEG)
 
 
ISO 102400 (konverze z RAWu)
 
Maximální rozšířená citlivost ISO 102400 je na tom hodně zle. Ani RAW ani JPEG nevypadají vůbec dobře. Podívejme se ještě na výřezy ze snímků konvertovaných na rozlišení 12 megapixelů (pro vzájemné srovnání výstupů mezi recenzemi).
 
Canon EOS 6D Mark II ISO šum autíčka 12MPx
 
výřezy ze snímků konvertovaných na 12 MPx (vlevo JPEG, vpravo RAW)
 
Jak sami vidíte, do ISO 3200 včetně je kvalita obrazu opravdu hodně slušná. Také ISO 6400 je rozhodně použitelné a pracovat se dá i s citlivostí ISO 12800. Dobrý výsledek.
 
Canon EOS 6D Mark II ISO šum zajíc 26MPx noise
 
výřezy z 26MPx snímků (vlevo JPEG / vpravo RAW)
 
Do citlivosti ISO 1600 si šumu v podstatě nevšimnete a ISO 3200 jen lehce rozmazává detaily. ISO 6400 se určitě dá používat, výše je ale brát trochu více opatrnosti. ISO 12800 sice ještě nepředvádí nějaké šílené barevné fleky, nicméně kresba je viditelně odšuměná.
 
Canon EOS 6D Mark II ISO šum zajíc 12MPx
 
výřezy ze snímků konvertovaných na 12 MPx (vlevo JPEG / vpravo RAW)
 
Při zmenšení na 12 megapixelů vypadají snímky kvalitněji, přesto je vidět mírný úbytek ostrosti od ISO 3200. Ten roste do citlivosti ISO 12800, výše je už obraz vyloženě rozmazaný.
 
Canon EOS 6D Mark II ISO šum bílá plocha 26MPx noise
 
výřezy z 26MPx snímků (vlevo JPEG / vpravo RAW)
 
Barevný šum se ve zvýšené míře začíná objevovat zhruba okolo ISO 6400. Pokud jde o barevné odšumování, to je silné a ani při maximální rozšířené citlivosti nevidíte barevné fleky.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama
reklama