Canon EOS 6D Mark II: vylepšený full frame základ
19.3.2018, Milan Šurkala, recenze
Canon nedávno uvedl novou základní full frame zrcadlovku EOS 6D Mark II. Přináší snímač s 26MPx rozlišením a technologií Dual Pixel AF. Nabídne GPS modul i odolnou konstrukci. Jak si povede v našem testu?
Kapitoly článku:
Fotoaparát podrobíme i náročnému focení v protisvětle. Zkoumat budeme především výkony fotoaparátu, nicméně zlehka se mrkneme i na vlastnosti použitého objektivu.
expoziční čas 1/250 s, clona F13, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
V protisvětle fotoaparát dost často volí tmavší expozici a chtělo by to trochu přidat (stíny jsou opravdu hodně tmavé). K dispozici dávám snímek v RAW formátu. Poněkud mě zklamal dynamický rozsah senzoru. Po prosvětlení bych ve stínech od full framu čekal přeci jen méně šumu (je tam dost i toho barevného).
expoziční čas 1/200 s, clona F14, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Stíny jsou docela tmavé (bohužel byla zapomenuta mírná korekce do minusu). Když se podíváme na RAW, zjistíme, že z přepalů můžeme docela dost zachránit, ve stínech pak vyleze více šumu.
expoziční čas 1/200 s, clona F13, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
Fotografie je dost tmavá, což se projevuje slabou kresbou ve stínech. Scéna byla velmi náročná, takže nepřekvapí ani přepal. K dispozici je snímek ve formátu RAW. Opět je vidět, že prosvětlování stínů je nutné provádět s mírou, jinak vyleze mnoho šumu, z přepalů lze část zachránit.
expoziční čas 1/500 s, clona F5, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
Fotoaparát podporuje hardwarové HDR, které snímek vyfotilo mnohem lépe, co se týče jasů. Přepal je o něco menší a stíny ani zdaleka nejsou tak tmavé. Můžete si však všimnout skládacích artefaktů zejména vlevo. Tam se moc nedá mluvit o kresbě. Z ruky bych HDR opravdu nedoporučoval fotit.
expoziční čas 1/200 s, clona F13, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
Zde už byla expozice nastavena docela dobře. Objektiv sice trpí na trochu chromatické aberace (viz RAW), fotoaparát ji ale slušně potlačuje.