zajímá mě kam až to vyšrubujou ))))))
65.000,- tj 650 filmů jeden na měsíc /profik si to kupovat nebude a z cvakaře nikdy nic nebude/
54 let možu běhat s se starou mašinou ))))))
Odpovědět0 0
Keby bol rok 2010, tak by ma fotoaparat tohto typu a vzhladu urcite strasne rajcoval.
Odpovědět2 0
a těm co opravdu fotí vyhovuje i v roce 2018 :-)
Odpovědět2 1
I když focení do jpeg není to, co asi většina z nás dělá, zkusil jsem na dpreview.com v image comparison tool porovnat jpeg při ISO 25600 FUJI X-Trans III a EOD 6D mk II. Výsledek? Canon méně šumí, ale oproti FUJI má podstatně méně detailů. Na peří, vláknech krásně viditelné. A pak že FUJI patlá. Patlá něco jiného.
Odpovědět0 0
Ano, patlaj, patlaj. Kdo opravdu generuje JPEG rozumně, je snad jen Vámi zmíněné Fuji a Panasonic. Není to dokonalé, to rozhodně ne, obě firmy mají určité slabiny v JPEGu - každá trochu někde jinde, ale spolu si jednoznačně drží první místo ve zpracování JPEGu fotoaparátem. Na druhém místě je Pentax a další příčky si dělí ostatní firmy. Nepočítám Leicu a Sigmu (firmy s malými objemy prodejů fotoaparátů).
Ve stejném testu v určité části scény při "zhasnutém" světle má Panasonic GH5S lepší JPEG jak FullFrame od Sony se stejným rozlišením, tzn. v tomto případě je buňka na snímači FullFramu od Sony 2x větší než v případě GH5S a přesto GH5S generuje méně "patlaný" JPEG, než Sony:
https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr18=lowlight&attr13_0=panasonic_dcgh5s&attr13_1=sony_a7sii&attr13_2=panasonic_dcgh5s&attr13_3=sony_a7s&attr15_0=jpeg&attr15_1=jpeg&attr15_2=jpeg&attr15_3=jpeg&attr16_0=800&attr16_1=800&attr16_2=800&attr16_3=800&normalization=full&widget=1&x=-0.746318329311923&y=-0.8114285714285716
Zajímavé tedy je, že Sony a7S patlá v tomto případě méně, než novější a7S II.
Odpovědět0 1
Panasonic GH5s a Sony A7S sú špecializované nástroje na video pri slabom osvetlení. Horší príklad ani nejde vybrat.
Olympus má lepší JPEG ako Panasonic, pri umelom osvetlení podstatne presnejšie vyvažuje bielu a celkovo má lepšie podanie snímku.
Odpovědět0 0
Ano, automatické vyvážení bílé u Panasonicu problém je, tvrdí se to. Co se odšumování týče, tak Olympus zřejmě od roku 2017 je poněkud zvláštní. Vyšší ISO, jako je např. 800 či 1600 má lepší Panasonic, pak ale Olympus zapíná jakési méně agresivní odšumování a od ISO 3200 Panasonic poráží. Moc nerozumím tomu, proč to tak je, protože pak ISO 1600 vypadá skoro hůř, než ISO 3200. Tak asi hlavně proto za tento podivně nevyrovnaný výstup řadím Olympus až za Panasonic.
Nicméně, což už je tedy ryze subjektivní záležitost, mně se JPEG Olympusu líbí méně než JPEG Panasonicu i na základní ISO. Alespoň základní nastavení (možná to jde změnit, možná ne). Mám radši takový na detail jemný, neutrálně vypadající JPEG - a to má právě Panasonic, zatímco u Olympusu jsou aplikovaná jakási zvýraznění, vyšší kontrast apod. Ztrácí se tím jemnost a neutralita a výstup pak celkově vypadá jak "na steroidech" - dost často něco takového lze vidět ve smartphonech.
Je to vidět zde:
https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr18=daylight&attr13_0=panasonic_dmcg85&attr13_1=oly_em10iii&attr13_2=panasonic_dmcg85&attr13_3=oly_em10iii&attr15_0=jpeg&attr15_1=jpeg&attr15_2=jpeg&attr15_3=jpeg&attr16_0=1600&attr16_1=1600&attr16_2=3200&attr16_3=3200&attr171_0=1&attr171_2=1&normalization=full&widget=1&x=0.35006960556844546&y=-0.09085872576177285
Odpovědět0 0
No, v RAWu to mají oba přístroje (byť je to u Panasonicu občas v JPEGu ještě trochu víc zvýrazněné), takže spíše jde o to, že Panasonic na rozdíl od Olympusu ponechává v JPEGu něco, co asi mělo být odstraněné. Tipoval bych to na chybu vzniklou neaplikováním nebo slabým/špatným aplikováním softwarového anti-alias filtru, ale nejsem si jistý. V každém případě jde jen o nějaký testovací obrazec, které v praxi nikdo běžně nefotografuje.
Odpovědět1 0
Ano, máš pravdu Choakinek, nedal si sa nachytať, má v tom prsty anti-aliasing filter. O tie obrazce v štúdiovej scéne nejde ale v praxi sa to vyskytuje pri pravidelne opakujúcich sa vzoroch a to je už nepríjemné. Myslím, že názorná ukážka je v tunajšej recenzii G80, škarede to vypadá na budove mlyna.
Odpovědět0 0
Tak pro někoho, kdo chce prostě jedině Canon a určitě fullframe a určitě "ten nejlevnější aby ušetřil", nebo pro někoho, kdo má vše od canonu, chce ff a má málo peněz na lepší model je to asi dobrý deal, jinak myslím že než dát 65 za tohle, tak přidat necelých 30 a koupit Nikon D850 je nesrovnatelně výhodnější investice pro lidi, kteří nepatří do mé ze zazáčtku uvedené kategorie.
A fakt jsem přesvědčen, že případný argument, že 30 000 je rozdíl neobstojí. Jedna kdo může dát 65, může dát i 93 a hlavně ldyž se přičtou ceny objektivů a příslušenství, je cena těla mnohem méně rozhodující.
Odpovědět0 2
Tak hlavně 6DII v CZ distribuci stojí 50 a ne 65 to je pak rozdíl úplně jinde.
Odpovědět0 0
Nový se dá koupit na ebay v rámci EU za 35 000 Kč.
Odpovědět0 0
Tak 50 uz je samo vyrazne lepsi cena, ale porad podle me vuci cenam D850 i te dx D500 proste moc vysoka.
Odpovědět0 0
Znám wild fotografy jezdící po světě, kteří se vykašlali na D8xx a fotí už jen s D500. Lepší ostření (minimální odpad), DR takové, že přepaly prakticky nehrozí (o čemž si Canon i FF, zejména 6D mk II s horším DR než 6D mk I může nechat jen zdát), šum při vyšších ISO dobrý (o něco málo hroší než FF). Ale hlavně ostří, má body po celé ploše (opět obrovská slabina 6D mk II a ani 5D mk IV není lepší).
Odpovědět2 0
Ktery fotograf se vykaslal na D850? Protoze o te jsem psal. Ostatni 8xx jsou trochu jinde samozrejme. Ze by D500 mela ostrit vyrazne lepe nez D800 jsem taky jeste necetl ani neslysel. Pokud jsi mel na mysli tjen predchozi osmistovkove modely, tak to souhlas. A se zbytkem taky souhlas - myslim to srovnani d500 s 6DmkII
Odpovědět0 0
Omluva, D850 tam nebyla, jen D800 a D810.
Odpovědět0 0
Omluva neni treba, hlavne, ze jsme si to vysvetlili. Taky jsem omylny :) Dik.
Odpovědět0 0
Stiahol som na disk všetky RAW snimky z galérie recenzie, otvoril v Zoner X s nainštalovaným Adobe DNG a konštatujem spokojnosť. Napríklad kĺbový autobus, snímok č.10 na ISO 6400 vychádza veľmi dobre, stejne snímok č.11 sa dá krásne vyvolať, snímok č.16 tiež fajn.
Odpovědět1 1
Ahoj, používate niekto na RAW Canon DPP ? EOS 6D Mark II sa mi moc pozdáva, ak by teda mal ktosi skúsenosti s DPP, budem rád.
Odpovědět0 0
jedině DPP :-)
Odpovědět0 0
DPP je jistota. Sice pomalejší, ale jistota. Byl i nejlepší na detaily. Nicméně poslední ACR nebo Capture One dávají srovnatelné výsledky. A DxO má nejpropracovanější odšumování rawu.
Odpovědět0 0
Na hromadné úpravy je DPP zase rychlejší.
Odpovědět0 0
... tak koukám, že v rodině Canonů pořád panuje pohoda, klídek, tabáček :-).
Já bych tohle už dnes tedy nechtěl ani zadarmo, natož za 65 tisíc.
Odpovědět1 5
Choakinek, nemyslím, že v Canone spinkajú, akurát na to idú inak. Uvediem príklad dlaňovej kamerky GX10, všetci očakávali podobný prístroj od Panasonicu a Sonyho a zrazu prásk, najlepšiu kameru s formátom 4k/60P, HDR, 15X zoomom predstaví práve Canon.
Pre profesionálnych fotografov chystá Canon niečo špičkové :
http://thenewcamera.com/canon-1dx-mark-iii-coming-in-q1-of-2020/
Odpovědět2 1
...GX10 je zřejmě skvělá kamera, ale nevím proti čemu ji stavíte? Ne snad proti GH5/G9/a7/a6500? Je to úplně jiná oblast. Ale mezi kamerami, ano, vypadá skvěle. Zrovna dnes se na ni jdu podívat do Megapixelu, zajímá mě pohled do hledáčku, jestli bude odpovídající ceně a bude se aspoň blížit takovým letitým přístrojům jako G7 nebo a6000...
A k tomu co Canon chystá na rok 2020 - tak snad SOny a ostatní do té doby počkají...
Odpovědět0 0
Koncepčne je Canon GX10 iný prístroj, fotorežim je u menovaných prístrojov inde, ale 4K video je iná káva, tam GX10 kľudne postavím proti videofoťákom. Mám Panasonic GH5, ale čím ho zasklím, aby sa aspon priblížil GX10 ? Panasonic žiaden slušný motorický zoom nemá. Sony je na tom lepšie, k A6500 som mal objektív G 18-105 F4, je na trhu aj podobný, drahší. Snímač má GX10/XF400/XF405 optimalizovaný pre video, ovládanie stejne tak. Osobne hodnotím Canon GX10/XF400/XF405 hodne vysoko, nemá to konkurenciu.
Odpovědět0 1
Jo, já neříkám že je GX10 špatná kamera, dokonce o ní jako o záložním přístroji pro některé akce přemýšlím, záleží na pohledu do hledáčku a AF, to asi rozhodne.
Ty věci ohledně skel atd - souhlasím, ale záleží, jak ten jejich objektiv kreslí, 4K už dokáže lecos prásknout. Uvidíme. Zajímá mě kvalita AF (točím letadla). Dále ISO výkon v horším osvětlení, jak si povede jeho 1" čip se světelným objektivem proti m43 s hůře světelným třeba 14-140? Co stabilizace? Jak funguje ve 4K?
To porovnání a jak je GX10 bezkonkurenční, to přece záleží v jaké oblasti. Pokud parametry zúžím na "kvalitní videokamera na dovču a svadby" tak tomu tak i může být. Pokud chci kvalitní videozáznam od přístroje který navíc dobře fotí (což by třeby byl můj případ kdybych už neměl jiné vybavení) tak je out. Záleži prostě na každém soudruhovi.
Odpovědět0 0
" To porovnání a jak je GX10 bezkonkurenční, to přece záleží v jaké oblasti. "
Myslel som bezkonkurenčný na trhu dlaňových kamier.
Samozrejme, keď na Panasonic GH5 nasadím 12mm F1.4, obraz v lowlight bude hodne lepšejší.
Odpovědět0 0
TO ano, v dlaňovkách je to asi pecka, jsem moc zvědavý na ten hledáček. Měl jsem kdysi HV-30 ještě na datky a byla výborná.
Odpovědět0 0
Pěkný a obsáhlý test, měl bych několik dotazů.
1) Uznají výrobci objektivů zhoršenou kvalitu levé časti obrazu jako důvod k reklamaci? Jakou s tím máte zkušenost? Sice jde o seťák, ale podobný neduh by mně u objektivu hodně vadil.
2) (Na autora). Všiml jsem si, že některé testy těl jste prováděl se dvěma popř. více objektivy. Se základním a poté pevným nebo lepším zoomem. Je nějaké pravidlo, jak objektivy vybíráte? Přijde mi trochu škoda, že se základním objektivem (ještě takto pomršeným) potom není z testovacích snímků vidět plný potenciál. Seťák bych tam nechal (některé nejsou vůbec špatné, ale nějaké levnější pevné sklo pro porovnání kvality by nebylo špatné).
3) (Na autora i ostatní) Když porovnáte např. tento Canon se Sony A7 1-3 nebo nedávno recenzovaným Lumix G9, když neberu rozdíly v obrazové kvalitě, jaký je hlavní rozdíl při běžném použití, v ovládání, rychlosti (specifikace si porovnám, ale zajímají mě praktické zkušenosti)... Co Vám přijde lepší na zrcadlovkách oproti CSC a naopak? Nikdy jsem neměl zrcadlovku, z kompaktů jsem přecházel rovnou na CSC. Asi by to bylo na celý článek, stačí stručně klady / zápory :) Díky.
Odpovědět0 0
Ovládání je blízké 70D, 80D. Dotykový všestranně výklopný display je opravdu skvělý. Citlivý, i v rukavicích se dá ovládat. A pokud jde o tlačítka, apod. - nemusím dávat foťák od oka a mohu provádět x změn v nastavení naprosto intuitivně po chvilce zvykání.
Odpovědět0 0
1, Měli by. Na druhou stranu koupit dnes dobře vyrobený objektiv, který není decentrovaný (zejména jde-li o zoom), je takřka nemožné. To bys klidně mohl reklamovat desetkrát, než bys našel perfektně vyrobený kus. Týká se většiny značek, u některých je to častější, u některých méně. Některé bych se dokonce bál koupit už jen proto, že drtivá většina jejich produkce není úplně v pořádku a bez pořádného otestování bych to rozhodně nekupoval.
2, Ne, žádné pravidlo neexistuje. Některé fotoaparáty se posílají rovnou v setu, někdy k setu chceme další objektiv, který jsme ještě netestovali, někdy si objektiv k fotoaparátu přímo vyžádáme a podobně. Jenže ne vždy je poptávaný objektiv k dispozici, takže pak se to mění. Třeba zde jsme měli kromě 24-105mm poptán i 50/1,8, ale nebyl zrovna k mání.
3, Na zrcadlovkách obecně vidím jedno pozitivum, a to je možnost mít fotoaparát v režimu spánku a komponovat (namáčknutím spouště jej pak lze probudit a fotit). Někteří oceňují ještě plynulý obraz v hledáčku za špatného světla a lepší průběžné ostření, tady jsou ale vedle několika pro i proti.
Osobně třeba přetrpím pohybově trochu rozmáznutý obraz za slabého světla, které mi tolik nevadí a užívám si toho, že v hledáčku vidím tu scénu mnohem blíže tomu, jak ji fotoaparát vyfotí (jas, barvy,...). U CSC je také hledáček obvykle znatelně větší než u zrcadlovek nemluvě o tom, že je možné si zvětšit náhled.
Pokud jde o ostření, tak AF-C je u většiny zrcadlovek lepší, ale i zde některá CSC už DSLR dotáhla, navíc není třeba jej u CSC seřizovat. I když je pravda, že i fázové ostření (nebo DFD simulace) na čipu není vždy úplně přesné. Mnohá CSC mají AF také mnohem citlivější za špatného světla než DSLR (přitom v minulosti to bylo naopak).
Každopádně záleží na konkrétním CSC a konkrétní zrcadlovce, které srovnáváš. Nelze to úplně generalizovat. Třeba v případě G9 vs EOS 6D Mark II je vidět nejen technologický náskok Panasonicu, ale i větší uživatelská přizpůsobivost (zatímco APS-C Canony se mi ovládají velmi dobře a považuji je za ergonomicky nadpůrměné, u FF Canonů už mi to přijde místy kostrbatější). U G9 nastavíš v téměř všecko, je ještě svižnější, má větší buffer... Po testech mnoha zrcadlovek a CSC bych si zrcadlovku nekoupil. Ale to mluvím subjektivně z mého osobního pohledu.
Odpovědět0 0
Díky za detailní odpovědi.
1) Zatím jsem měl na objektivy asi štěstí (Panasonic, Olympus, Sony), kolikrát mi přišlo, že kreslí i lépe, než jsem viděl v recenzích.
2) Rozumím, ideálně by měla být i snaha výrobce, dodat na recenzi odpovídající objektiv.
3) Nulová spotřeba optického hledáčku je určitě plus. Trhaný náhled je odvozen od délky expozice v náhledu. U kompaktů s malým čipem to byla (a asi stále je) tragédie, ale u CSC zejména se světelným objektivem mi plynulost přijde naprosto v pohodě. Teď trochu bojuji se Sony A7, ta má totiž vlastnost, že v náhledu trvale drží zacloněný objektiv na nastavenou hodnotu clony a hodně to je vidět za šera v trhaném náhledu a zpomalení ostření. Kdežto Lumix nebo Olympus standardně nechává objektiv otevřený a zacloní se až při namáčknutí spouště po zaostření. (Náhled vlivu clony se ale dá zapnout také). Když live view u A7 vypnu, nechá sice objektiv před ostřením otevřený, ale nezohledňuje nastavenou korekci expozice v náhledu a histogram výsledného snímku. Pokud nenajdu jiné nastavení, tak to vidím jako celkem hendikep.
AF-C využívám pouze vzácně, kdo tuto funcici často potřebuje, tak tomu dá jistě při výběru těla velkou váhu. S Lumix GX80 jsem ale zkoušel párkrát fotit downhill závody na kolech a byl jsem mile překvapen. Samozřejmě není 100% fotek zaostřených, tam, kde bych chtěl, ale ze sekvence se dalo vybrat dostatek povedených snímků.
Odpovědět0 0
Nemusí to byť zlý aparát, po dvojročnej odluke od zrkadlovky sa mi už normálne žiada chytit do rúk poriadny kus fotoaparátu s bezprostredným pohľadom optického hľadáčka, krásnym zvukom zrkadla a prirodzenou ergonomiou ovládania, jo, myslím, že by ma to s Canonom 6D Mark II bavilo.
Odpovědět0 0
...jak se jmenoval ten slavný Zemanův film? Jo, už vím "Cesta do pravěku"...
Odpovědět1 1
Sice aktuálně to vypadá, že nejvíce inovuje SONY, ale Canon rozhodně také nezůstává moc pozadu. Dual pixel a další věci jiný nemá. Canon se také nechal slyšet, že opět chce být jedničkou (není myšleno v prodejích) ve výzkumu na poli obrazové techniky a zakládá další vývojové centrum. A po měsíci přišla zpráva, že chce na poli CSC mít přes 50 %.
Odpovědět0 0
Canon neřekl, že chce mít 50 % na poli CSC, ale že chce mít 50 % na poli fotoaparátů s výměnnými objektivy (CSC + DSLR). Což nemusí být takový problém, když dnes má asi 48 %.
Odpovědět3 0
Jo, to je pravda. Nicméně dpreview.com říká, že dosáhnout 50 % není malý cíl. Mě osobně zajímá, jakými tahy (pochopitelně že na poli ML) toho Canon chce docílit. Snad to povede k dalšímu zvýšení kvality a poklesu cen.
50% market share "of the entire interchangeable-lens camera market" is no small goal, and the declaration that Canon will "go on the offensive" to expand sales in the mirrorless market lends some official credence to rumors of full-frame mirrorless prototypes. It also makes this prediction by a Sony executive feel all the more prescient.
Odpovědět0 0
Tak ano, v tom s tebou souhlasím, že ta dvě procenta nemusí být zase "piece of cake". Chtěl jsem především poukázat na to, že nejde o to dostat CSC, kde to nemá až tak dobře rozjeté, na 50 %.
Odpovědět0 0
Ano. To mé první vyjádření nebylo moc pravdivé.
Odpovědět0 0
Tak to si tedy myslím, že se současným Canoním přístupem i ta pouhá 2% navíc můžou být pro Canon zásadní problém.
Odpovědět0 0
Proč? Současný přístup je navýšení už tak vysokých výdajů na výzkum. Oproti jiným výrobcům DSLR mají dost velkou výhodu. Kromě skel třeba v docela funkční technologii dual pixel. Jejich poslední ML foťáky, třeba M6, má slušnou kvalitu výstupu. Obecně ML Canony mají lepší APS-C senzory, než DSLR (80D, 77D), nejen podle měření DxO. I to něco naznačuje. A jsem zvědav na testy EOS M50.
Odpovědět0 0
...které další věci, mohu-li se zeptat má Canon co jiní nemají? Sklopné zrcátko? Nebo jeden paměťový slot u foťáku za skoro padesát tisíc tělo?
Odpovědět0 0
Jedna věc je, co je za jaké prachy dostupné, druhá co mají technologicky. Takže nevím, v které rovině se má odvíjet řeč.
Odpovědět0 0
No píšete že "nejvíce inovuje SONY, ale Canon rozhodně také nezůstává moc pozadu. Dual pixel a další věci jiný nemá".
A mě tedy zajímá, které další pecky Canon ve foťákách má, co jiný nemá, co by mělo kupce přimět k tomu vybrat spíš toto, než třeba Sony A7 III...? Děkuji.
Odpovědět0 0
A 7 III? O ní moc nevím, kromě informací o senzoru. Který vypadá opravdu velmi dobře. Je to koneckonců právě vypuštěný model. V této cenové kategorii - pokud není nějaká preference ohledně skel Canonu, tak zřejmě bude lepší volba Sony A 7 III.
Odpovědět0 0
Rime, třeba proto, že se Sony A7 se nedá moc pracovat, má super výstup, ale to ovládání a celkové držení je tragický. Mám obojí a s 5D IV je radost pracovat v terénu, na akci, na svatbě, se Sony bych to nedal, ovšem když mám čas, tak na krajinky je Sony fantazie. Nový senzor v 5DIV už konečně v podstatě "dotáhnul" konkurenci, to už je fakt jiný kafe, ale A7r je pořád lepší . Nicméně nevím, co ti Canon udělal, že se do něj pořád tak navážíš. Každá značka má své slabiny, rozhodně neplatí, že s horším senzorem se nedá fotit, stačí počítat s jeho vlastnostmi, jak dobrými tak horšími a jde to v pohodě. Vždy je to třeba brát jako kompletní systém včetně výběru a kvality objektivů, příslušenství, servisní podpory atd a tam je Canon s Nikonem stále o míle daleko před všemi ostatními. Kdyby měl člověk kvůli každé nové funkci, nebo pár bodům v hodnocení neustále migrovat ze značky na značku, tak bych nedělal nic jinýho. Kraviny neřeším a prostě fotím. Canon 5DIII a IV i přes některé slabiny stále považuju ne za nejlepší, ale neuniverzálnější profi stroje na trhu za rozumnou cenu. Jsou to skuteční dělníci o jejichž životnosti si např. zmiňované CSC můžou nechat jen zdát. I ten recenzovaný Canon 6D II je hodně dobrá mašinka, ne dokonalá, ale oproti MkI je vylepšená skoro o vše, po čem lidi volali, AF, utěsnění, výklopný LCD, vyšší rozlišení a v ČR stojí od 40 tisíc, ne 60, takže žádná brutál cena se nekoná.
Odpovědět4 0
To: jiri.sefrna
problem je ze pod vestinou clanku diskutuji lidi co mai 5 let jeden fotak a to ostatni znaji maximalne z recenzi nebo testu v dxomarku .. realna zkusenost s cimkoli ne nulova .. Nehlede na to pokud clovek potrebuje zivit vic nez nejake dva zakladni objektivy .. a celove hledi hlavne na to co ten fotak odvede za praci tak je jasny .. ze ta hate vlna musi prevladnout nad nazorem konkretniho uzivatele s nejakou realnou zkusenosti .. (a to si nestezuju .. jen vysvetluju proc tomu tak je :)
Odpovědět1 0
s tím nemohu, než souhlasit :-)
Odpovědět0 0
Ahoj Jirko - já ti tvoje zkušenosti z reálu neberu a respektuju je, já mám ale prostě zase jiné. Nemám z FF Canony nafoceno zdaleka tolik co ty, ale to prostě hlavně proto, protože se mi s tím těžkým hebedem špatně manipuluje, cestuje letadlem, filozofie menu (kterou jsem v dávných dobách obdivoval) už mi dnes nevyhovuje - takže i když mám možnost si zdarma (ne nejnovější) FF od Canonu vzít, sáhnu podle účelu výsledku po Sony (FF/APSC) nebo m43. A v divadle mě s rachotícím FF vyloženě vyrazili, když jsem fotil na svadbě, tak se to zúčastněným taky moc nelíbilo - ale není to můj obor) takže to teď při natáčení a focení divadla dělám tak, že jeden m43 mi ze stativu točí video a s druhým m43 s elektronickou závěrkou přes displej naprosto neslyšně fotím (dotyk=zaostření=expozice). Jasně, že bych uvítal lepší ISO výkon většího čipu, ale já tam prostě s tím řachtáním nesmím :) (má tento EOS 6D MkII nějakou formu neslyšné expozice? Nenašel jsem to). Dále hodně používám vzdálenou správu přes wifi, při manuálním ostření zvětšení náhledu v hledáčku... a asi tak na dalších tisíc věcí jsem zapomněl...
Chápu a respektuji, že pro někoho je rozhodující to, v čem mu Canon vyhovuje (i když je to často jen to, že už ho zná z předešlých modelů a má k němu skla). Ale příčí se mi ta "úchylka" z toho co všechno nemá dělat vlastně přednost a ve chvíli kdy to s několikatelýtm zpožděním dostane kolem toho hrdě skákat a dělat, že to je naprostá novinka kterou nikdo nemá...
A hlavně, mi je naprosto jedno kdo s čím fotí, každý ať si to dělá po svém a každému přeju ať ho to baví/živí (podle okruhu dotyčného) a ať se mu daří. To co tu říkám, jsou jen MOJE nepodstatné názory získané MOJÍ praxí v MÉ oblasti použití a je mi vlastně lhostejné, co si o tom kdo myslí nebo nemyslí. Když se budu chtít přít s nějakým členem nějakého kultu, tak dám řeč s nějakým APPListou (jako člověk který na nich v oblasti poč. grafiky pracuje cca 20 let) to je teprve maso, tohle je prd :)
Odpovědět0 0
Každý má své potřeby a zkušenosti. Já jen chtěl říct, že Canon mi prostě vyhovuje a ničím nelimituje, až bude, budu hledat jinde. Video nedělám, nezajímá mě. Canon má Silent mód zrcátka, v tom je expozice jen takové lupnutí, nikdy se mi nestalo, ani v kostele, že by to někomu vadilo, přes telefon se to dá v pohodě ovládat, ruční ostření nepotřebuju, zatím vždy dobře a rychle zaostřil kam potřebuju a Dualpixel funguje dokonale, AF je tak rychlý, že se dá v LV fotit i sport. Tedy u 5D IV, u 6DII to vyzkouším a pokud se dualpixel použije už i při ukádání do RAWu, tak mám možnost si při vyvolání ještě doladit AF o 3mm, tedy v případě portrétu a to je bezkonkureční záležitost pro supersvětelné objektivy. A když by kleknul foťák, nebo objektiv, mohu si zdarma v rámci CPS půjčit po dobu opravy jiný stejný kus zdarma, to je taky dost zásadní argument. Nevím, jak u Paňáků, ale první použitelná el. závěrka u Sony je až v A9 a A7r verze III. Dosud hlavně při delších časech a pohybu byla nepoužitelná.
Odpovědět0 0
Ale to je jasne ze kazdemu vyhovuje jine telo .. ja kdyby moje hlavni pozadavky na fotak byla hmotnost .. velikost a podobne veci .. tak bych rozhodne nevybiral mezi canon ff telama to da rozum .. coz ovsem neznamena ze ta velikost je vzdyky vyhoda .. nehlede na to .. jak u sony funguje treba zamykani fotek proti smazani (pro vetsinu lidi blbost ale zeptejte se lidi co profesionalne foti sport .. nebo posilaji fotky z reportazi a pod.). Rict o nejakym fotaku ze je na hovno protoze to nekde nekdo napsal na zaklade toho .. ze porovnal nejaka cisla je nic nerikajici hodnota. Jediny co se pocita jsou stejne samotne fotografie co je clovek schpen udelat a co si budem vykladat .. ty technicke limity jsou vetsinou to posledni co na tech fotkach chybi .. Jinak silent mod umi uz i starsi modely nez 6d m2 ale zrcatko se holt vyklapi a to vzdycky bude nejak slyset .. takze pokud to bude hlavni parametr na ktery budu hledet logicky .. tak pujdu do neceho co zrcatko nema :) (to ma zas ejine nevyhody).
Odpovědět0 0
Zamykání proti mazání má kdejaký foťák...
Silent mode je sice slyšet, ale s dual pixel se dá fotit bez sklápění zrcátka. Od Canonu 70D, tedy od 2013.
Ovšem výhoda ML je elektronická závěrka. Mechanicky se nic neopotřebovává. Sice má u některých modelů mouchy, ale směr vývoje je jasný, mechanika pryč, protože je nejméně spolehlivá.
Odpovědět0 0
"zamykání proti mazání má kdejaký foťák.." ano ale je trochu rozdil zamknout fotku stiskem jednoho tlacitka .. nebo vyberem z menu a 6 klilkama :) Pokud potrebujes neco pouzitelneho na vysoke iso tak nechapu vyber fuji :) To je prave o tom ze clovek nema srovnani .. klidne ti poslu nejake vystupy z 6d m2 na iso 12800 (na koncertech to ppouzivam celkem bezne)
Odpovědět0 0
ISO 12800 asi nebudu používat, leda ve větších panoramatech.
Já jsem porovnával celkově FUJI, Canon 6D II, a6300, mrknul jsem se i na D500, D800.
Je zajímavé, že na 12 800 se podstatně snížil odstup v šumu a6300 od 6D mk II a vůči FUJI se výsledky prakticky srovnaly.
Takhle určitě je 6D II použitelná. Nicméně teď budu mít kombinaci Canon FUJI. Ono nejde jen o senzor, ale použitelná světelnost. K FUJI mohu použít pár skel od Canonu, u kterých mohu fotit na F1.8, F2.0, F2.8. Což u FF by byl už problém a nutnost další investice. Že budu manuálně ostřit, to mi vůbec nevadí. Ale musel bych dokupovat kvalitní skla, abych mohl používat aspoň 2.8, a to ještě na více ohniscích.
A dlouhodobě vyzkouším CSC. :-)
Odpovědět0 0
to budes asi jediny clovek na svete co bude fotit panoramata na iso 12800 :)))
Odpovědět0 0
U astrofotek samozrejme ano ..
Odpovědět0 0
Canon 6D mk II hodně dobrá mašinka?
Ostření z 80D, takže plocha pokrytá body minimální. A hlavně senzor...
Dlouho jsem si hrál s rawy mnoha citlivostí, protože jsem zatím Canonista a uvažoval jsem o 6D mk II. A bohužel kromě šumu, ten se dá, se dokonce mk II oproti mk I zhoršila. Což po tolika letech od mk I...
Jeden dnes už starší Canon si nechám, protože to má mnoho výhod, zvykl jsem si, je rychlý a mám pár dobrých skel. Ale potřebuji něco na focení ve špatných světelných podmínkách. Jen kvůli toho kupovat 5D mk IV, to by bylo vyhazování peněz. Po mnoha zkoumáních rawů a dalších věcí testnu Fuji, brzy mi domů dorazí. A buď se Canon v segmentu foťáků 20 - 50 tisíc vzpamatuje do několika let nebo s ním asi skončím.
Odpovědět0 0
Je dodávám - testoval jsem rawy z dpreview. Jsou tam i rawy za špatných světelných podmínek.
Odpovědět0 0
mám ho teď doma na pár dní, než ho pošlu dál. Ani MkI ani MkII nemá tak špatný senzor, aby s tím nešlo vyfotit cokoliv s čím se člověk může při focení setkat, resp. co by nešlo vyfotit Canonem a něčím jiným ano, na fotce jako takové zásadní rozdíl nebude, je to hlavně v rukách, z toho bych se nehroutil a politika je jasná, ono kdyby 6D II měla senzor z 5DIV, tak ohromná část lidí 5DIV nekoupí a stačí jim 6DII. Už mě fakt štve, jak všichni brečí a chtějí vše nej a za pakatel. Tak to prostě u velkých firem, co nepotřebují zákazníkům nadbíhat funguje. Kdo potřebuje foťák na práci, ne na hraní, tak v 90% koupí vždy jen Canon, nebo Nikon a rozhodně ne CSC, přes všechny jejich výhody. FUJI si klidně zkus, pro mě je to nepoužitelný, jak rychlostí, tak výběrem objektivů a hlavně výstupem. Mě ten výstup z Xtransu přijde nejhorší na trhu, to je na tom m4/3 lépe. Neskutečně patlá detaily i v RAWu a celkově je to pro mě vlezlý systém na retro vlně, něco jako u aut Hyundai. Otravnej a na každým rohu. Ale každý ať si koupí co chce. Mimochodem, nevím o ničem, co by zvládalo vysoké ISO znatelně lépe, než FF od Canonu. Běžně fotím, akce na ISO 6400, někdy musím i na 12800 a fotky super.
Odpovědět1 1
Ta vlna se veze na tom .. ze nekdo vyfoti podexponovane fotky -5ev a pak si nekdo stahne ty rawy a vytahne stiny .. to je fakt hodne prakticka vec :) Vetsinu lidi co znam tak umi exponovat a ano jsem si vedom toho ze obcas clovek podexponovana zamerne treba kvuli obloze a podobne nicmene argument typu ze 6d by melo byt vystupem stejny jak 5d m4 je fakt vtipnej (6dm2 stoji pulku 5dm4) .. proc by to proboha canon delal ? Nejcastejsi setup kterej pouzivam je autoiso v rozmezi 100-6400 (tohle staci tak na 85% veci s ekteryma clovek prijde do styku) v kombinaci s moznosti u AV si korigovat i chovani casu kde naprosto skvele funguje i rezim nastaveni kde si sam urcuje casy treba podle toho jak zoomujes je to fakt skvely .. A rozhodne nechci tvrdit ze fuji jsou spatny fotaky to ani omylem ..
Odpovědět0 0
1. Canon má svým způsobem rád a jeden si zatím nechám. Další záložní jde pryč a 6D mk II, i když jsem chtěl, nekoupím, viz níže.
2. EOS 6D Mk I má LEPŠÍ senzor, než EOS 5D mk III. Ano rozdíl není velký, ale na vyšších ISO byl patrný. A přesto lidé EOS 5 mk III kupovali. Takže tolik k řečem EOS 6D Mk II a EOS 5D IV. Navíc nákladově je samozřejmě horší pro Canon vyrábět více druhů senzorů. Ale za oj...bání lidí jim to stálo.
3. FUJI - protože jdu do nižší řady (i na zkoušku), o rychlosti si iluze nedělám. Ale z dpreview jsem si postahoval rawy FUJI a EOS 6D mk II. A to rozhodlo o tom, že prostě 6D mk II ne. 6D mk II byl na tom lépe jedině šumově, a to jen o trochu. Ale v barvách (hloubce), DR je lepší APS-C Fuji při citlivostech (testoval jsem ISO 3200 a 6400 při normálním a špatném světle). To je pro FF Canon hodně špatné a ostudné, neníliž pravda? A navíc i za FUJI s celkem dobrým objektivem zaplatím výrazně méně než za 6D Mk II. Navíc EOS 6D Mk II má čas 1/4000, kdežto FUJI s eletronickou se dostane níže. Opět jsem se díval na kvalitu, při 1/8000 není kvalitavní podstatný rozdíl. A fotit pod 1/4000 prostě občas musím.
5. Vyvolání X-Trans - pokud jde o X-Trans III, výstupy byly velmi dobré. Jasně, musí se vědět, jak rawy vyvolat. Ale čekám i velkou úsporu času, protože v cca 50 - 70 % už raw nebudu pravděpodobně potřebovat. Opět ze zkoumání fotek v jpeg - FUJI vypotí opravdu kvalitní jpeg.
6. Kdo má lepší vyšší ISO než FF Canon - pár SONY, NIKONY. Ano, s rawy z Canonu si není nutné tolik hrát. Ale obrazových informací je více z konkurečních FF. Výjimkou, která mě velmi potěšila, je 5D mk IV díky dual pixel. Myslím si, že dual pixel ještě má další možnosti.
------------------------------------
Shrnuto - prostě 6D mk II je úlet z dílny Canonu. Ještě ho nezatracuji, proto stávající tělo neprodávám a objektiv, kromě záložního a budu si nějakou dobu hrát s CSC Fuji a uvidíme, co ze hrátek vzejde. Třeba ho vyhodím, třeba budu spokojen. Ono velikost také hraje často svou roli. A malý akumulátor? Kdo nemá dnes u sebe powerbanku na okamžití nabití nebo průběžné při větším focení? Do FUJI jdu více méně z donucení. Do 5D mk III nechci (6D mk I má leoší výstupy) a je už mírně zastaralé. Nejsem profesionál, mám řadu jiných koníčku, takže obětovat prachy na 5D mk IV se mi opravdu nechce, a vlastně i na 5D mk III.
Odpovědět0 0
Jirik H, pokial myslíš APS-C Fuji, tak to je v šume Canon 6D II lepší.
Odpovědět0 0
,,Základ,, za 65.000,- )))))))
Sa u Canonů zvencli, co ???
a sklo s f4 /3,5-5,6/ bych nekoupil ani za komančů - to už je čtvrt století
Odpovědět0 2
Nový se dá sehnat za 35.
Odpovědět0 0
Pěkná hračka, škoda jen těch Canoních snímačů, které dlouhodobě trpí nízkým dynamickým rozsahem.
Odpovědět1 2
Nikoliv v poslední době.
Canon mě 6D mk II naštval. Myslel jsem, že bude senzor z EOS 5D mk IV, který má slušný (nikoliv špičový) DR, dual pixel a ořeže funcionalitu 5D. Jenže Canonu stálo za to vyvinout nový horší senzor FF se stejným šumem, ale nižším DR než EOS 5D Mk IV. Což za tu cenu podle mě nestojí. Snížení DR na FF pod úroveň slušných APS-C (včetně vlastní EOS 80D, pravda, jen na nižší ISO) u EOS 6D Mk II je z pohledu marketingu Canonu opravdu přehnané. Proto bych Canonu za toto přál, aby se 6D Mk II neprodávala. Sám jsem od úmyslu koupě ustoupil.
Odpovědět1 1
Může být, že se zvýší prodejnost starších bazarových FF modelů ;)
Odpovědět0 0