Canon PowerShot A590 IS: malý, ale šikovný

Tentokrát jsme si na recenzi zapůjčili malý kompaktní fotoaparát Canon PowerShot A590 IS se stabilizací obrazu. Jeho cena není příliš vysoká, překvapí však funkcemi a fotografickými kvalitami?

Kapitoly článku:
- Canon PowerShot A590 IS: malý, ale šikovný
- Expoziční režimy a ostření
- Výbava a nastavení
- Fotografické testy
- Galerie ilustračních snímků
- Závěr
Pro lepší posouzení kvalit fotoaparátu přikládám ještě další fotografie pořízené v průběhu testování. Ty reálněji odpovídají skutečnému nasazení v životě.

expoziční čas 1/10 s, clona F2,6, citlivost ISO 200, ohnisko 35 mm (bez stativu), pro zvětšení klikněte
Fotografie mé staré počítačové sestavy. Je zde ukázka použití makra i optické stabilizace, foceno bylo totiž z ruky s časem 1/10 s, tedy již s poměrně dlouhou dobou expozice. Místo zaostření na CD-ROM mechaniku je dobře patrné, stejně tak postupné masivní rozostření.
Přírodní foto z okolí řeky Lučiny. V mírném protisvětle se začaly trochu ztrácet barvy, které byly naopak ve druhém směru foceny velmi jasně. Rovněž za daného fotograficky nepříznivého počasí se začíná přepalovat obloha.
PowerShot A590 IS se nezalekne ani přírodních maker. Bylo sice použito nejkratší ohnisko a trochu větší vzdálenost fotoaparátu od květiny, ale i tak se dosáhlo slušného rozostření pozadí a vytažení kvítku do popředí. Jsou patrné krásné zelené odstíny.
Další záběr je z testování jiného fotoaparátu. I zde se pracovalo s hloubkou ostrosti, kdy focená osoba vzadu je již mírně rozostřena. Počasí nepřálo, takže jsou k vidění opět přepálené odstíny oblohy, okolní tráva je poměrně světlá, ale objekty v popředí mají správné, poměrně živé barvy.
Ukázka špatné expozice, která však vyústila ve velmi zajímavý dramatický snímek. Ten byl pořízen za velmi ostrého ranního slunce přibližně v 10 hodin. Podexpozice vykouzlila spoustu tmavých míst bez výraznější kresby, obloze však dala překrásnou barvu a jasné mraky.
Záběr z téhož dne a téhož místa, jen na opačnou stranu. Tentokrát automatika měřila expozici s důrazem na stinnou stranu vlaku, výsledkem je tak jeho správná expozice, nicméně se naopak objevila silně přepálená obloha.
Díky slušné rychlosti fotoaparátu je radost pořizovat makrofotografie. Lze zkoušet různé pohledy, nastavení, vše je rychlé a pohodlné. Z desítek fotografií pak bude těžký výběr mezi několika adepty na tu správnou. Tato se líbila mně. Na toto nejširší ohnisko si lze všinout silnější vinětace v pravém spodním rohu. Dávejte však pozor na správnou expozici, LCD displej ukazuje snímky mnohem světlejší než budou ve skutečnosti.
Na první pohled špatně vyvážená bílá, vězte však, že to byl záměr. Úmyslně jsem naladil fotografii do červena, aby ladila s karoserii Chevroletu.

expoziční čas 1/10 s, clona F2,6, citlivost ISO 200, ohnisko 35 mm (bez stativu), pro zvětšení klikněte
Fotografie mé staré počítačové sestavy. Je zde ukázka použití makra i optické stabilizace, foceno bylo totiž z ruky s časem 1/10 s, tedy již s poměrně dlouhou dobou expozice. Místo zaostření na CD-ROM mechaniku je dobře patrné, stejně tak postupné masivní rozostření.
Přírodní foto z okolí řeky Lučiny. V mírném protisvětle se začaly trochu ztrácet barvy, které byly naopak ve druhém směru foceny velmi jasně. Rovněž za daného fotograficky nepříznivého počasí se začíná přepalovat obloha.
PowerShot A590 IS se nezalekne ani přírodních maker. Bylo sice použito nejkratší ohnisko a trochu větší vzdálenost fotoaparátu od květiny, ale i tak se dosáhlo slušného rozostření pozadí a vytažení kvítku do popředí. Jsou patrné krásné zelené odstíny.
Další záběr je z testování jiného fotoaparátu. I zde se pracovalo s hloubkou ostrosti, kdy focená osoba vzadu je již mírně rozostřena. Počasí nepřálo, takže jsou k vidění opět přepálené odstíny oblohy, okolní tráva je poměrně světlá, ale objekty v popředí mají správné, poměrně živé barvy.
Ukázka špatné expozice, která však vyústila ve velmi zajímavý dramatický snímek. Ten byl pořízen za velmi ostrého ranního slunce přibližně v 10 hodin. Podexpozice vykouzlila spoustu tmavých míst bez výraznější kresby, obloze však dala překrásnou barvu a jasné mraky.
Záběr z téhož dne a téhož místa, jen na opačnou stranu. Tentokrát automatika měřila expozici s důrazem na stinnou stranu vlaku, výsledkem je tak jeho správná expozice, nicméně se naopak objevila silně přepálená obloha.
Díky slušné rychlosti fotoaparátu je radost pořizovat makrofotografie. Lze zkoušet různé pohledy, nastavení, vše je rychlé a pohodlné. Z desítek fotografií pak bude těžký výběr mezi několika adepty na tu správnou. Tato se líbila mně. Na toto nejširší ohnisko si lze všinout silnější vinětace v pravém spodním rohu. Dávejte však pozor na správnou expozici, LCD displej ukazuje snímky mnohem světlejší než budou ve skutečnosti.
Na první pohled špatně vyvážená bílá, vězte však, že to byl záměr. Úmyslně jsem naladil fotografii do červena, aby ladila s karoserii Chevroletu.