Canon PowerShot G1 X Mark II: významné zlepšení
Do dnešního testu se dostal profi kompakt Canon PowerShot G1 X Mark II. Proti předchůdci přináší větší zoom a mnohem lepší světelnost F2,0-3,9. Zlepšil také schopnosti makra. Bude to nyní trefa do černého?
Kapitoly článku:
Zde se můžete podívat na několik ilustračních snímků.
Zde lze určitě chválit. Kresba je celoplošně dostatečně ostrá, i když ne vyloženě řezavě. Na kompakt to vůbec není špatné. Můžete se podívat na snímek v RAWu.
Při citlivosti ISO 320 je fabie vykreslena velmi pěkně, pouze hrany se od šumu trošku třepí. Z RAWu jste schopni dosáhnout ještě výrazně lepší výsledek. Bokeh trpí na chromatickou aberaci, v JPEGu je takový trochu rozhádaný kvůli odšumování, nicméně RAW jej ukazuje jako mnohem příjemnější a rovnoměrnější.
expoziční čas 1/320 s, clona F3,5, citlivost ISO 100, ohnisko 60 mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Díky velkému senzoru a poměrně dobré světelnosti lze trochu mazat pozadí i při snímání na větší vzdálenosti, ale samotný bokeh pak není moc příjemný.
Snímek je opět takřka v celé ploše ostrý a detailní, pouze rohové a hranové části jsou trochu méně výrazné. I zde si můžete stáhnout snímek ve formátu RAW.
Tentokrát bylo světla opravu hodně, takže jsem si vystačil s nejnižší citlivostí ISO 100. Z jasů lze v RAWu něco málo zachránit, stíny lze prosvětlit, ale pak počítejte s proužkováním a výraznějším barevným šumem.
expoziční čas 1/250 s, clona F3,9, citlivost ISO 640, ohnisko 86 mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
I při citlivosti ISO 640 je kvalita obrazu poměrně slušná s lehkým třepením hran. Bokeh kvůli šumu působí poněkud nervózně, v RAWu je o něco příjemnější. V RAWu si rovněž můžete všimnout výrazný barevný šum ve stínech.
Dobrá světelnost umožňuje docela pěkně mazat pozadí. Pokud zvolíte rozumnou snímací vzdálenost v řádech metrů, přestane objektiv trpět na "duchy". Bokeh je průměrný.
Tento snímek ukazuje velmi pěkné detaily v celé ploše snímku. Není zde co vytýkat.
I zde je kresba velmi pěkná, opět jen velmi mírně klesá po stranách obrazu.
Kresbě není co vytýkat, je velmi detailní po celé ploše. Rozmazání v přední části snímku je způsobeno malou hloubkou ostrosti a nejde tedy o chybu objektivu.
expoziční čas 1/250 s, clona F6,3, citlivost ISO 160, ohnisko 80 mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Velmi pěkné detaily, objektiv umí kreslit opravdu dosti pěkně.
expoziční čas 1/320 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Objektiv nabídl široký úhel záběru a znovu je kresba zejména uprostřed dosti slušná.
Toto je krásná ukázka nesmyslnosti automatiky. Čas 1/320 sekundy je zbytečně moc krátký, což způsobilo navýšení citlivosti na ISO 400. Přitom by stačila mnohem nižší hodnota. U telemakra je dobré clonit (což automatika obvykle nedělá), protože jinak je kresba moc mléčná a vytváří výraznou auru.
Tady se aktivovala detekce tváří a fotoaparát nastavil jas snímku podle této tváře, což způsobilo přeexponování snímku. Bokeh je trochu nervózní. Můžete se podívat na RAW.
Znovu potěší široký úhel záběru a solidní kresba po celé ploše snímku.