reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoaparáty
Fotomobily
Objektivy
Software
Tipy a triky
Tiskárny
Příslušenství
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia
reklama
30.3.2010, Milan Šurkala, recenze
Naším redakčním testem prošel ultrazoom Canon PowerShot SX120 IS. Nabízí objektiv ze staré školy, tedy s poměrně dlouhým základním ohniskem 36 mm, ale také vynikající světelností. Jak si nástupce oblíbených předchůdců vedl v praxi?
marmarmou | 22.3.201323:50
Dobrý den. Vždy jsem byl fanda Canonů. Dokud se mi nedostal do ruky tento SX120. Já udělal tu chybu a koupil ho. Od té doby už Canon nechci. Velké vychvalování, že čip je používán i v zrcadlovkách, pěkné a robustní šasi, ohromný objektiv, to vše budí dojem, že jde o kvalitní kompakt s něším navíc. Bohužel to není pravda. Mechanická stavba a možnosti, řešení ovládání, množství nastavení jsou bezkonkurenční, ale elektronika a optický čip jsou k ničemu. Pomalý náběh, mizerná kvalita i světelnost objektivu, to, co dělá s bateriemi a pod. mě naprosto odradilo. Po čase se jednotka, která indikuje stav baterií unaví a zatím, co z počátku vyfotíte cca 200 fotek na jedno nabití, po cca 1 roce občasného používání začne foťák indikovat jako slabé i fungl nové alkalické baterie GP, Energizer i Varty. Elektroniku prostě odflákli a to mě zcela zklamalo a poslalo k jiné značce. A tam jsem velice spokojený a zpět už bych se nikdy nevrátil.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
busy (4666) | 23.3.20130:21
Ja osobne sice nie som zrovna nadsenec Canonu, ale i tak sa pytam ­- je to spravne, kvoli jednemu vyrobku odsudit celu znacku ?
A ak sa smiem opytat ­- kto kedy a kde presne deklaroval, ze cip zo SX120 sa pouziva v zrkadlovkach ?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 23.3.201313:09
K tomu mohu říci jediné. Zkuste si obdobné kompakty jiných značek a hned uvidíte, že je to něco navíc ­(to však neznamená, že nemá chyby­). Světelnost objektivu je mizerná? Ukažte mi srovnatelný kompakt, který ji má lepší. Problémy s bateriemi jsou ale známy, to je fakt.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
luciferita | 3.7.201114:41
Dobry den, prave mi doslouzil fotoaparat fotoaparat powerShot A 620 a hledam za nej nahradu. Doporucil byste mi SX 130 is nebo jiny ? Rada bych, aby byl na tužkové baterie, možná trochu menší. Děkuji za radu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
never more SX120is | 5.6.20110:02
Před tímto fotoaparátem jsem několik let využíval rovněž Canon, ale několik let starý typ ­(co se data výroby týká­). Ten ­"starý­" dělal velmi kvalitní fotky od mikro až po max. a baterie v něm vydržely velmi dlouho. Tento ­"nový­" typ ­(SX120is­) je ve srovnání s o něklik let starším typem Canon­(u­) ­"tragický­" co se výdrže baterií týká. Uděláte pár fotek a když pak další den chcete fotit, fotoaparát se Vám nerozjede, protože jsou baterie vybité. Je to totální propadák! O focení v zimním období ani nemluvě. Zatímco ­"starý­" typ bez problémů fotil i v mínus 10´C, ten nový ­"zamrzá­" již při mínus 5´C. Bohužel mě na to nikdo při koupi neupozornil, NIKDY BYCH SI HO UŽ NEKOUPIL!!!"
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
busy (4666) | 5.6.20110:07
A nebude to vadnymi bateriami ? Kolko fotiek spravi na klasicke alkalicke baterie ?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 5.6.20110:39
To mam tak rad, kdyz clovek pouzije ­"line­" baterie a svede to na fotak. Ten fotak s rozumnymi baterkami tech 350 fotek vydrzi. Pokud ne, tak jsou bud spatne baterky, nebo je to vadny kus a chce to reklamaci. Ale pokud vydrzi par fotek, pak to neni konstrukcni chyba fotoaparatu, propana!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
busy (4666) | 5.6.20111:10
Este ma napadlo k tym lenivym bateriam. Pokial ten stary Canon potreboval 4xAA, t.j. bezal na napetie 4.8 ­- 6V, pre urcity vykon potrebny pre cinnost mu stacil mensi prud nez SX120IS ktory ma iba dve baterie a ­(v podstate­) odobera dvojnasobny prud. A prave pri dvojnasobnom prude sa ovela viac prejavi efekt lenivych bateriek.

Dalsi problem klasickych NiMH nabijacich tuzkoviek ­(cim vyssia kapacita tym viac sa ich to tyka­) je postupne zvysovanie samovybijania opotrebovanim. Mozno ze vasim baterkam zrovna konci rozumna zivotnost a maju ovela vecsie samovybijanie nez mali kedysi.

Preto som navrhoval vyskusat klasicke alkalicke baterie. Na tie by mal byt fotak schopny urobit radovo 100 az 200 fotiek. Ak to spravi, jednoznacne by som uvazoval o kupe novych baterii ­(najlepsie Eneloop­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
pavka8 (68) | 5.6.20119:45
Používám články GP2700 a běžně udělám přes 300 fotek. Ovšem pokud stáhnu fotky do PC a zapomenu přístroj vypnout a odpojit, pěkně rychle se baterky vycucají. Nemůže to být tím?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 5.6.201110:11
Ano, muze. Fotoaparat stale bezi ­(i kdyz v uspornem rezimu, tak by to tak vadit nemelo ­- zalezi na tom, kdy se do toho usporneho rezimu prepne, lze to nastavit v menu)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
busy (4666) | 5.6.201111:13
Inak divim sa vyrobcom fotoaparatov, ze pri stahovani fotiek cez USB nerobia napajanie fotoaparatu tiez z USB. U mobilov sa to uz stava pomerne rozsirene. USB dava 5V ­/ 500mA co by pre ten usporny rezim, alebo aspon napajanie iba procesora a pametovej karty mohlo stacit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 5.6.201111:19
Tak dnes se uz docela dost fotaku pres USB i nabiji. U AA fotaku by samozrejme nabijeni nebylo mozne, provoz na ­"externi stavu­", to by slo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
pavka8 (68) | 5.6.201111:39
Oni Vám k tomu za jedenáct stovek raději prodají napájecí adaptér :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
pavka8 | 17.5.201122:27
Koupil jsem si k tomuto přístroji stativ a jsem dost rozčarován. Závit je umístěn tak ­"dokonale­", že při nasazené destičce nelze vyměnit baterky. Je to sice jen taková drobnost, ale dost protivná.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Blanka K. | 6.4.201113:40
Dobrý den, úvodem bych ráda panu Šurkalovi poděkovala za recenzi.
Zvažuji nákup tohoto foťáku, několikrát je v recenzi i diskuzi zmiňovaná ona chronická aberace, tak bych se ráda zeptala: jaký problém to představuje pro běžného uživatele ­(fotícího na automat ;­-­)? Nejvíce fotím na cestách, takže ocením dobrý zoom a i dobré makro, ale jak říkám, na automat.
Mockrát děkuji.
Blanka
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 6.4.201115:19
U beznych fotek to vetsinou neni zas az takovy problem, ale pokud budete chtit udelat vyrez nebo snimky trochu upravovat, je zde riziko, ze chromaticka aberace vice vyleze a bude na snimku hodne videt. V beznych podminkach je problemem vetsinou jen to, ze pri snimani holych listnatych stromu maji je kolem nich takova zvlastni modra, fialova nebo zelena aura zejmena u okraju snimku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Blanka K. | 7.4.20111:33
Dobré ráno, pane Šurkalo, moc děkuji za rychlou odpověď, jste vážně blesk ;­-­).

OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
kvvk (1) | 17.1.201113:25
Dobrý den,
rozhoduji se, zda koupit CANON PowerShot SX120 nebo 130. Těch pár stovek jsem si ochotna připlatit, ale stojí to za to?
V čem jsou výhody a v čem nevýhody a jak se to projeví při fotografování?
Díky za odpověď.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 17.1.201114:10
Vyhodou SX130 je podstatne sirsi uhel zaberu, naopak starsi SX120 IS trochu vice priblizi, ale tam ten rozdil neni moc vyrazny. Nevyhodou SX130 IS je podstatne horsi svetelnost a vyssi rozliseni. Oboji zpusobi horsi vysledky pri snimani za horsiho svetla a se zoomem ­(spatna svetelnost vynuti vyssi citlivosti, ktere zpusobi vice sumu, vyssi rozliseni taktez zpusobuje vice sumu, takze kvalitnejsi snimky pujdou pravdepodobne ze starsiho modelu SX120 IS­). Otazkou je, jak moc je v SX130 IS kvalitni objektiv, v SX120 IS napr. hodne trpel na chromatickou aberaci.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
livete | 27.2.201118:16
Mozno najlepsia volba by bol iny fotoaparat. Co sa tyka ceny a moznosti, vyzera to ako dobra ponuka. Ale nepreslo ani 5 mesiacov, co mam Canon Powershot SX120 IS a po zapnuti napise chybu E32 a vypne sa. Neviem co to sposobuje, ale s touto chybou sa stretli viaceri, ziadali odpoved, ale nedostali ju,... ma problem aj so zaostrenim, zaostrovaci ramcek beha z jednej strany displeja na druhu,... a ked foti automatikou a bleskom, ide do velkeho sumu, co najvacsie ISO a kym sa da opat spustit blesk, trva to niekolko desiatok sekund.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 27.2.201118:48
Vadny kus, nic vic bych v tom nehledal ­(pripadne spatne baterie, to mozna jeste pravdepodobneji­). Sum je pri interierovem foceni u kompaktu naprosto normalni, otazkou je, jake ISO to voli u Vas ­(do cca ISO 400 je to normalni­). Nabijeni blesku v desitkach sekund neni normalni, co pouzivate za baterie? A jakou pametovou kartu?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
livete | 9.3.201120:11
pouzivam baterky GP 2700 a kartu 4GB micro SD HC transcend, co by ste odporucili?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Michal338 | 14.1.201112:09
Velké díky autorovi za recenzi, koupil jsem jej a jsem velice spokojený.
Za tu cenu plus 8GB karta jako dárek je super.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Martin333 | 11.1.201120:08
Ahoj,
mám dotaz. Chci si koupit tady toho „prcka“ :­-D ­(Canon PowerShot SX120 IS, na to moje cvakání bude asi stačit­).
Vzhledem k tomu, že mi nebude stačit 128 MB karta co je v balení, potřebuju poradit jakou velikost ­(případně jakou Class­) u SD ­(SDHC­) karet foťák pobere?
Uvažuju o Kingston Secure Digital 16GB SDHC class 10.
Má s tím někdo zkušenost?
Díky za info.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
trtete | 25.7.201112:58
není to prcek, dost blbě se drží je velký
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petr Adámek | 9.1.20110:01
Dobrý den. Rozhoduji se mezi tímto modelem a Fujifilm FinePix JZ300, který byste mi doporučil Vy? Případně jaký jiný ultrazoom do cca 4 tisíc Kč? Předem děkuji za odpověď
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 10.1.201111:13
Do 4000 Kc je SX120 IS jednoznacne nejlepsi volba.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
p60 | 1.11.20101:13
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
chalupar | 19.10.20108:30
Tento fotoaparát se prodává za 3400 Kč. Asi to bude pěkný bakeliťák, ale co byste chtěli za tu cenu.
Proč tedy předchůdce SX110 IS stojí cca 4700 kč? Pokud jsou oba stejné, pak Canon udělal novou super cenu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Martinxxx | 24.10.201018:31
Tak to by me taky zajimalo.....umrel mi muj stary canon A75, tak se divam po nejakem novem. U Canonu zustanu, zvyknul jsem si na ovladani.
Na autora clanku bych mel dotaz....je dle vas lepsi A 590 nebo SX120 ? Dekuji
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 24.10.201019:02
Jak se to vezme. Kvalitu snimku me trochu lepsi A590 IS ­(napr. mene chromaticke aberace­), oba modely ale maji plnohodnotne manualni nastaveni, SX120 IS ma lepsi makro, vetsi zoom a lepsi svetelnost. Takze SX120 IS je o neco univerzalnejsi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Martinxxx | 24.10.201019:54
Děkuji za bleskovou odpověď :­-­)
poohlédnu se ještě u konkurence, porovnám ceny, velikost a uvidím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ulyses1 (165) | 21.9.201021:06
Nevím, jestli náhodou od komapaktu nechci příliš, ale u tohoto foťáku mi vadí hned několik věcí.
1­)dynamický rozsah ­- za slunečných dní nejsem schopna vyprodukovat fotky bez přepalů nebo podpalů, podařilo se mi zredukovat koupí nástavce a polarizáku ­(ovšem není samospásné­)
2­)nepřirozené barvy ­- jedovatá zeleň ­(i přes různá nastavení barev­), narůžovělé­/oranžové obličeje bez kresby, totéž u černé ­(tmavé­): nejsem si jista, zda není nějaká chyba v optice
3­)aberace, aberace, aberace
4­) makro­- z minimálních vzdáleností ostření jen na počátečním ohnisku
Máte někdo podobné zkušenosti?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 21.9.201021:51
1, U kompaktu je maly dynamicky rozsah naprosto normalni ­(holt je to maly 1­/2,5­" cip s 10 MPx­), Canony maji tendenci vice prepalovat. Dobre je stahnout expozici o ­-1­/3 EV nebo ­-2­/3 EV.
2, Zelen mi prisla vetsinou normalni, divne obliceje bez kresby opet typicky problem kompaktu ­(opet od 1­/2,5­" cipu s 10 MPx nelze cekat zadne super detaily, dobre to bude jen za vynikajiciho svetla a i tam kdo vi jestli ­- odsumovani si totiz doslova zmlsne na pokozce ­- nekteri vyrobci to pak dokonce deklaruji jako prednost, vyhlazeni pleti­)
3, Ano, to je problem tohoto modelu ­(konkurence ji zpravidla softwarove odstranuje, ale trpi na to temer vsichni konkurenti­).
4, To je rovnez naprosto normalni. Na nejdelsim ohnisku fotoaparaty vyzaduji mnohem vetsi vzdalenost, konkurence cca od tech 60 cm, SX120 IS konkretne potrebuje 80 cm. Zkuste vsak zazoomovat na cca 100mm ohnisko ­(3x zoom­), tam lze ostrit z 15 centimetru, coz pri danem ohnisku udela takove slabsi, ale preci jen telemakro.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ganec (870) | 21.9.201022:00
1­) dnesne kompakty su proste take .. koli tomu aby v recenziach vyzerali dobre radsej prepaluju .. su tak nastavene => najlepsie je napevno znizit korekciu expozicie ­(napr ­-0.7 EV­)
Koli tomuto by som si uz dnes nekupoval kompakt bez HDR.
No najnovsie Canony maju aspon funkciu i­-Contrast => pohladaj a vyskusaj .. aj ked mozno trosku vylezie sum malo by pomoct
2­) je to Canon .. prilisne jasy nezvlada .. a aby zaber vyzeral umeleckejsie tak radsej spravi prepal
Cosi sa vylepsi podexponovanim: skus znizit ­(pozri bod 1­)
Dalsia vec: defaultne zvysena satuacia ­(aby vyzerali pre neznelych zabery krajsie­) tiez sposobuje tieto veci => zniz
3­) je to lacny Canon a este k tomu ultrazoom .. problem je v tom ze canony ako jedna z mala firiem aberaciu neupravuju ­(len ciastocne v S90­/S95­) .. okrem nich ju nekoriguje asi uz len Olympus, ale ten zase nema az taku zlu optiku a dava do fotakov aspon kvalitnejsie opticke cleny
4­) prepni si na makro a skus fotit trosku z dialky .. mne na Sony H20 to pomohlo a mohol som fotit motyle aj na plny zoom z par metrov
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
livete | 27.2.201118:22
Je to fakt, nie je to dobry fotak, aj mna uplne sklamal, a vypisuje aj chybu E32 a vypne sa, nevie dobre zaostrovat,.. farby su nevydarene, slaby kontrast
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
xiv | 19.9.20109:36
Teď mi přišel, chci se zeptat kde v nastavení najdu dle článku doporučené změny nastavení? Předem děkuju
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 19.9.201011:24
Spustte rychle menu ­(tlatickem FUNC.SET­). Druha polozka seshora je nastaveni barev, tam najedte na posledni polozku ­"C­" ­(toto lze videt napr. na ctvrte fotce LCD displeje v kapitole Vybava a nastaveni ­/ Zobrazeni LCD a menu­). Ted uz nevim presne jak ­(ostatne na LCD displeji to bude uvedeno, tusim, ze tlacitkem MENU, ale jiste to nevim­) se muzete prepinat mezi ostrosti, kontrastem, saturaci a dalsimi... Ostatne jiste k tomu mate manual, staci v nem najit sluvko ­"ostrost­" a ­"kontrast­" a mate to.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
jonashredblocks (1095) | 13.7.201012:37
To, cojsem psal na Haureku.cz
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
Spousta lidí uvádí, že jim foťák dlouho nevydrží. Já si koupil dobíjecí baterie typu NiMH s kapacitou 2600 a nafotil jsem cca. 200­-250 fotek ­(min. 1­/3 i s bleskem­) a nebylo potřeba je vyměňovat.
Dále často uváděná ­"pomalost­" přístroje mi také enpřiájde nikterak výrazná.
Ručně vyklápěcí blesk se mi jeví také spíše jako klad než zápor ­(otvírám ho jen když už není zbytí­)

Můj verdikt: 95% :­)

Pro:
Velmi dobrá světelnost
Velké množství nastavení
10ti násobný optický Zoom
Hezké barvy
Velký display

Proti:
VGA Video ­(které stejně z 99% nepoužívám­)
Nejkratší ohnisko až od 36 mm
Váha ­(není to holt ­"jen­" obyčejnej cvakák do kapsy, o kterým v kapse ani nevíte­) ­- mně osobně nevadí
Chybí hledáček
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
sethak | 7.12.201015:42
Zdar,

mozes pls uviest presne ktore dobijatelne baterky NiMH s kapacitou 2600 si pouzil? Lebo tiez mam problem s kratkou vydrziou na dobijatelnych baterkach GP 2700.

Dik.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
545656 | 1.4.201010:46
co zakazdym otvara blesk aj on nestojim?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 1.4.201012:04
Ne. Ostatne v recenzi je napsano ­"Samotný blesk je ručně vyklápěcí, je tedy velmi snadné jej nechtěně otevřít, zvláště máte­-li fotoaparát v kapse. Blesk lze vypnout ­(jednoduše jej prostě nevyklopíte­),..."
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ender.wiggin (1) | 5.4.201014:26
My jsme si tento fotoaparát koupili. A jsme spokojení. Dělá hezké fotky. Rychle fotí sekvenčně. Nějaká aberace, šum, saturace. Prominte, ale to jsou pro mě naprosto neznámé pojmy. Pro mě je důležité, jak vypadají fotky a já i manželka jsme spokojeni. A protože vlastně jsme ho vybírali podle rad na foru digimanie, tak mohu potvrdit, že rady byli perfektní.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
zemekf (76) | 18.4.20107:25
máš recht
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
focusx (400) | 30.3.20109:41
má nejmenší čip z prodávaných kompaktů. Tohle by EU měla zakázat, není to foťák, ale atrapa.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 30.3.20109:56
Ma to stejnou pixelovou hustotu jako 1­/2,3­" 12MPx cipy. A nutno rici, ze na rozdil od mnoha jinych kompaktu, zde to podava dobre vysledky nejen na nejnizsich citlivostech ISO 80 a 100, ale docela dobre i na ISO 200. Takze nechapu, kde je problem :­-­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Choakinek (4367) | 30.3.201016:05
Tak má, ale je to prostě moc. Na tom CDčku to není tak vidět, při focení detailu nějakého objektu zblízka je to evidentně OK, ale jakmile fotíme venku ­(krajinu, budovy, lidi...­), tak spolu s odšumováním takováto hustota Mpx na cm2 prostě patlá detaily. Nelze to popřít. A to ani nemluvím o vyšším ISO, např. Fujifilm fd31 měl téměř totožnou kvalitu snímku při ISO 100 a 400, podobně na tom byl např. i Canon A620 ­(a další ve stejné řadě­) anebo Olympus SP­-310 ­(a další ve stejné řadě­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 30.3.201016:53
To ani v nejmensim nepopiram. Take se mi ta hustota nelibi. Poukazuju ale na to, ze vzhledem k takto vysoke pixelove hustote dava Canon SX120 IS prekvapive dobre obrazky. Ale jen vzhledem k jeho pixelove hustote. To je relativni, nikoli absolutni hodnoceni. U dost velke casti kompaktu se totiz neda koukat ani na ISO 80­/100, jak je to rozpatlane. U SX120 IS se s vyhradami da koukat i na ISO 200.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
zemekf (76) | 18.4.20107:28
když fotím venku beru si středoformát případně planfilm, ne digitál. každá lopata je na neco.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hirogen (759) | 30.3.20109:57
K zrcadlovkám se dávala A480. SX 120 je pro spoustu lidí slušný fotoaparát.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ganec | 30.3.201014:53
Aj najoblubenejsia rada fotakov ­(Panasonic TZ­) v skutocnosti vyuziva z vacsieho chipu len tolko isto...
No Panasonicy aspon koriguju chromaticku vadu.

Fakt ich davaju zadarmo? Zeby sa Canon ­(alebo predajcovia­) prepocitali s dopytom?
(alebo je to vari obchodna politika Canonu .. ak chcete zrkadlovku tak dokupte aj kompakt .. ?)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
vlk75 | 30.3.20109:30
4,3 na 360 mm je bomba... Fuji S5700 má 3,7 na 380 mm :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6469) | 30.3.20109:52
Jenze Fuji S5700 se uz nejaky ten rok taky neprodava. Treba FZ20 mela F2,8 na 432mm ;­-­) Na dnesnich kompaktech je takova koncova hodnota rekordni a pokud se to vezme v uvahu i na ohniska, stale patri k nejlepsim a ve sve kategorii je nejlepsi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ganec | 30.3.201014:47
Sony H20 ma F4.4 na 380 mm.
Inak uz je na trhu vyse rok a o H30 ani chyru ani slychu .. a kedze Sony vydalo HX5 .. asi ani nebude :­-­(

Nelutujem ze som si ju kupil, este stale neexistuje nic co by mi ­(na svoje ucely­) vyhovovalo viac...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.