Casio Exilim Card EX-S600: Asijský plátek na fotografický způsob
Navzdory našim chmurným prognózám o plánovaném uvedení Casia S600 pouze v Asii se nakonec i tento model probojoval na náš trh, čemuž jsme samozřejmě neodolali a řádně tento 6 Megapixel proklepli... V dnešní 8stránkové recenzi se poprvé hlouběji ponoříme do menu, nastavení a rozšíření samozřejmě doznaly i další sekce...
Kapitoly článku:
Širokoúhlý záběr a Teleobjektiv
Kombinace 3x optického zoomu a přepočtových ohnisek 38 - 114 mm je stále slušný univerzální standard, rozhodně to není nic, nad čím by měl člověk ohrnovat nos či se za to nedejbože stydět před vybavenějšími kolegy.
Makro
Ač Casio oficiálně dle papírů podporuje makro až od 15 cm, přísahal bych, že se mi několikrát podařilo zaostřit na vzdálenost bližší. To každopádně ale nebylo pravidlem a nic to nemění na faktu, že makro u tohoto modelu Casia nestojí ve srovnání s jinými modely za mnoho, běžně se dnes totiž setkáváme i u těch nejlevnějších modelů s rozsahem 4 - 10 cm, takže jaképak výmluvy...
Kvalita a Rozlišení
Při focení s tímto modelem lze k sobě kombinovat celkem 3 kvalitativní stupně a 5 druhů rozlišení. Nejprve se podíváme na rozlišení nativní ve všech 3 kvalitách:
Dále tu máme rozlišení přepočítávaná - 4M (2304 x 1728), 3M (2048 x 1536), 2M (1600 x 1200) a VGA (640 x 480) - v běžně kvalitě "Normal:"
A na závěr ještě nativní rozlišení ořezové - 2816 x 1872 (3:2):
Stabilizace Obrazu
Nejprve výřezy velikosti 1:1 ze 3 snímků, kdy byla focena malá písmenka makrem na 1/10 s se stabilizací obrazu na Off:
A teď pro srovnání 3 snímky se stabilizací na Auto:
Výsledek vyznívá lépe ve prospěch stabilizace, což je rozhodně příjemné zjištění. Pochopitelně nelze očekávat zázraky, jakýsi pozitivní vliv se ale Anti-shake DSP obvodu jistě nedá upřít...
Korekce Expozice
Expozice na střed se snaží velmi správně zachovat maximum kresby, doposud v pořádku, jak ale sami vidíte, nemožnost nastavit či jinak vnutit digitálu vyšší clonové číslo nežli z rozsahu F2,7 - 4,3 se za jistých světelných podmínek podepisuje na praktické nemožnosti efektivně používat vyšší negativní korekce expozice. Když tak ale přijde na věc, běžný uživatel korekci o více než třetinku EV stejně takřka nepoužívá a rovněž osoby fotící na automatiku mohou tento odstavec s klidem ignorovat, protože při standardní expozici podává automatika výsledek výborný.
Vyvážení bílé
Začneme jako obvykle u presetů určených pro přírodní světelné podmínky - zleva Auto (spíše teplejší odstín), Daylight (no dejme tomu...), Cloudy Weather (také docela slušné) a Shade (o chlup teplejší):
A pak tu máme trojici presetů pro osvětlení umělé, zleva Tungsten (spíše do studena), zářivka Day white fluorescent a Daylight Fluorescent.
Video
Video lze pořídit v rozlišení VGA, s 30 fps a mono zvukem neomezené délky (pro stažení klepnout nejprve levým tlačítkem myši a pak na nové stránce na odkaz "Původní rozlišení").
Kombinace 3x optického zoomu a přepočtových ohnisek 38 - 114 mm je stále slušný univerzální standard, rozhodně to není nic, nad čím by měl člověk ohrnovat nos či se za to nedejbože stydět před vybavenějšími kolegy.
Makro
Ač Casio oficiálně dle papírů podporuje makro až od 15 cm, přísahal bych, že se mi několikrát podařilo zaostřit na vzdálenost bližší. To každopádně ale nebylo pravidlem a nic to nemění na faktu, že makro u tohoto modelu Casia nestojí ve srovnání s jinými modely za mnoho, běžně se dnes totiž setkáváme i u těch nejlevnějších modelů s rozsahem 4 - 10 cm, takže jaképak výmluvy...
Kvalita a Rozlišení
Při focení s tímto modelem lze k sobě kombinovat celkem 3 kvalitativní stupně a 5 druhů rozlišení. Nejprve se podíváme na rozlišení nativní ve všech 3 kvalitách:
Dále tu máme rozlišení přepočítávaná - 4M (2304 x 1728), 3M (2048 x 1536), 2M (1600 x 1200) a VGA (640 x 480) - v běžně kvalitě "Normal:"
A na závěr ještě nativní rozlišení ořezové - 2816 x 1872 (3:2):
Stabilizace Obrazu
Nejprve výřezy velikosti 1:1 ze 3 snímků, kdy byla focena malá písmenka makrem na 1/10 s se stabilizací obrazu na Off:
A teď pro srovnání 3 snímky se stabilizací na Auto:
Výsledek vyznívá lépe ve prospěch stabilizace, což je rozhodně příjemné zjištění. Pochopitelně nelze očekávat zázraky, jakýsi pozitivní vliv se ale Anti-shake DSP obvodu jistě nedá upřít...
Korekce Expozice
Expozice na střed se snaží velmi správně zachovat maximum kresby, doposud v pořádku, jak ale sami vidíte, nemožnost nastavit či jinak vnutit digitálu vyšší clonové číslo nežli z rozsahu F2,7 - 4,3 se za jistých světelných podmínek podepisuje na praktické nemožnosti efektivně používat vyšší negativní korekce expozice. Když tak ale přijde na věc, běžný uživatel korekci o více než třetinku EV stejně takřka nepoužívá a rovněž osoby fotící na automatiku mohou tento odstavec s klidem ignorovat, protože při standardní expozici podává automatika výsledek výborný.
Vyvážení bílé
Začneme jako obvykle u presetů určených pro přírodní světelné podmínky - zleva Auto (spíše teplejší odstín), Daylight (no dejme tomu...), Cloudy Weather (také docela slušné) a Shade (o chlup teplejší):
A pak tu máme trojici presetů pro osvětlení umělé, zleva Tungsten (spíše do studena), zářivka Day white fluorescent a Daylight Fluorescent.
Video
Video lze pořídit v rozlišení VGA, s 30 fps a mono zvukem neomezené délky (pro stažení klepnout nejprve levým tlačítkem myši a pak na nové stránce na odkaz "Původní rozlišení").