Coolpix 7600: Sedmimilionový kompakt

10.6.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Do sedmimegapixelové kategorie vtrhly nedávno i velmi malé a na první pohled nenápadné kompakty. Mezi ně patří i drobeček od Nikonu Coolpix 7600, který je vybaven objektivem s trojnásobným optickým přiblížením. Model je sice automat, ovšem disponuje celou řadou přednastavených scén, které i začátečníka navedou k získání ostré fotografie a také několika zajímavými funkcemi.
Ovládání modelu je jednoduché, jak je u malých Nikonů této třídy dobrým zvykem. Na horní straně najdete velké tlačítko spouště a zapínač/vypínač modelu. Zajímavější je zadní strana fotopřístroje, kde se nachází základní otočné tlačítko, které je polozapuštěné do těla modelu hned vedle optického hledáčku. Pomocí tohoto kolečka ovládáte nejenom čtyří asistenční programy (například noční režim), ale také režim snímání nebo videozáznamu, a přes označení Scene se dostanete k dalším 11 přednastaveným scénám a k dispozici je i klasický Set up. Vedle 1,8palcového barevného LCD zobrazovače je čtyřpolohový ovladač určený k procházení v Menu (s potvrzováním uprostřed), jehož tři jednotlivé "směry" se používají také k nastavení blesku, makra a samospouště. Další tři samostatná tlačítka umístěná na zadní straně jsou určena pro vstup do Menu, k mazání snímků a pro vstup do režimu prohlížení pořízených fotografií.

Na levém boku najdete kombinovaný AV výstup a USB konektor. Na pravém boku je potom umístěn slot pro paměťovou kartu. Dvojici tužkových baterií budete vkládat zespodu do k tomu určeného prostoru. Na spodní straně ještě objevíte v pomyslné ose modelu zapuštěný závit pro stativ.

Další funkce se ovládají pochopitelně přes Menu: vyberete si například velikost snímku (v maximálním rozlišení i míru komprese), nastavíte teplotu bílé, aktivujete sekvenční snímání, anebo například funkci BSS, která vám pomůže ze série snímků vybrat ten nejpovedenější. Menu má dvě části, které se týkají snímání, k dispozici je samozřejmě i Set up. Grafické zpracování asi žádného uživatele příliš nezaujme, přesto se v něm dobře pohybuje, navíc ve spodní části obrazovky máte instrukce, jak z Menu vyskočit nebo jak potvrdit výběr či vstup do nápovědy.