Coolpix L3: levný automat v praxi

19.10.2006, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Tentokrát jsme se v redakci podívali, jak bude uživatel spokojen, pokud se rozhodne koupit si velmi levný automatický digitální fotoaparát, který nabízí pouze několik základních funkcí. Jako typického zástupce solidnějšího low-endu jsme si vybrali model Coolpix L3 od Nikonu. Ten nabízí pětimegapixelové rozlišení kombinované s klasickým trojnásobným optickým zoomem. Přestože nás nikterak funkčně ani rychlostně neohromil, ocenili jsme přítomnost funkcí jako D-lighting nebo dobře fungující tzv. "Ostření na obličej".
Tato novinka od Nikonu asi ničím (především náročnějšího fotografa) nepřekvapí, protože se jedná vpodstatě o jednoduchý expoziční automat, který nabízí pouze jednoduchou optickou soustavu. Objektiv Zoom-Nikkor má relativně nízkou světelnost (F3,2 až F5,3) při rozsahu ohniskových vzdáleností od 38 do 116 milimetrů (v přepočtu na kinofilm), takže na širokoúhlé záběry můžete bohužel při používání této novinky v klidu zapomenout. Když jsme již optiku nakousli tak si můžeme prozradit, že ani Makro režim není velkou výhrou, protože na zástupce hmyzu nezaostříte z bližší vzdálenosti než z deseti centimetrů.

Model při fotografování bohužel neumožňuje projevit příliš kreativity. Exponovat lze pouze automaticky, jisté přesnější nastavení expozičních parametrů nabízí hned patnáct přednastavených scén. Praktickým pomocníkem je také funkce "Best Shot Selector", která v případě, že si nejste jisti, jaký použít režim, vybere tu nejlépe neexponovanou fotografii ze série pořízených. Osvědčila se nám v praxi také funkce D-lighting, která umí prosvětlit relativně tmavší části snímků, aniž by došlo u jasných částí k následným "přepáleným" místům.

Na zadní straně najdete solidně velkou dvoupalcovou LCD obrazovku, která má ovšem jiný problém. Její rozlišení je téměř "ostudných" 86 tisíc obrazových bodů, což je poznat na kvalitě zobrazení a displej také pomaleji překresluje. Naopak za velmi praktické považujeme to, že je model udržován v chodu dvojicí AA akumulátorů či baterií, takže není tedy problém snadno dokoupit náhradní baterie. Model se prodává ve třech barevných provedeních, modoru a stříbrnou variantu si můžete prohlédnout na publikovaných fotografiích. Coolpix L3 je typický kapesní expoziční automat, protože jeho rozměry jsou 91 x 60,5 x 26 milimetrů při hmotnosti 120 gramů (bez karty i bez baterií).