Coolpix L3: levný automat v praxi

19.10.2006, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Tentokrát jsme se v redakci podívali, jak bude uživatel spokojen, pokud se rozhodne koupit si velmi levný automatický digitální fotoaparát, který nabízí pouze několik základních funkcí. Jako typického zástupce solidnějšího low-endu jsme si vybrali model Coolpix L3 od Nikonu. Ten nabízí pětimegapixelové rozlišení kombinované s klasickým trojnásobným optickým zoomem. Přestože nás nikterak funkčně ani rychlostně neohromil, ocenili jsme přítomnost funkcí jako D-lighting nebo dobře fungující tzv. "Ostření na obličej".
V základním balení, ve kterém se model od Nikonu dodává, najdete kromě fotopřístroje Coolpix L3 také dvojici NiMH baterií, nabíječku, USB a AV kabel, řemínek a cédéčko PictureProject. Nesmíme zapomenout ani pěkně vyvedený manuál v češtině, který má celých 106 stránek, což je na takto jednoduchý automat velmi slušný rozsah.

Software

My jsme se pochopitelně podívali blíže i na to, jak vám výrobce umožní pracovat dále s pořízenými fotografiemi, tedy jaký dodává program, pomocí něhož snímky dostanete do počítače a následně podle svých potřeb nebo nálady upravíte. V tomto případě Nikon přikládá software PictureProject, který obsahuje několik zajímavých funkcí jako například „sešívání“ snímků do jediného panoramatu. V základním balení tedy najdete CD-ROM, na kterém je umístěný zmíněný software PictureProject. Ten si nainstalujte na váš počítač před prvním transportem snímků do PC. Ovládání programu je velmi snadné a pokud jste alespoň částečně „počítačově inteligentní“, tak vám práce s touto aplikací nebude dělat žádné problémy. Rychle přetáhnete snímky do počítače, následně si je můžete prohlédnout a pak uložit do vybraného adresáře (nebo kolekce). Ještě předtím je možné vybraný snímek doeditovat. Tato vskutku základní editace obsahuje změnu velikosti, ořez snímku, úpravu jasu nebo barevného odstínu a k dispozici je i celá řada je i řada různých retušovacích nástrojů.