Další zetko u Kodaku

29.11.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Společnost Kodak rozšířila svou povedenou řadu ultrazoomů označenou písmenem Z o další model - EasyShare Z7590, který nabízí až desetinásobný optický zoom. Snímač je pětimegapixelový a co se týká výbavy, tak ta je velmi slušná - manuální nastavení expozice, reálný histogram i 14 přednastavených scén vám umožní s modelem trefit správnou expozici velice přesně. Fotografie získané tímto modelem nás však příliš neohromily, především je již od hodnoty 200 ISO relativně výrazněji přítomen šum na snímcích.
Jak jsme již zmiňovali, tak designově novinka kopíruje model DX7590, takže si představíme především základní ovládací prvky, které když se naučíte používat, tak manipulace s modelem bude velmi snadná a pochopitelně nakonec i samotné fotografování. Tlačítko vypnutí/zapnutí je až nečekaně příliš schované, a to v horní části zadní strany, navíc je naprosto neprakticky mrňavé, takže často novinku zapnete až na potřetí. Zase je ovšem výhoda, že model náhodně neaktivujete. Zbytnělý grip, za který vlastně model při snímání držíte, je ovšem velmi důležitý i z několika dalších hledisek - ve vrcholku "vyboulení" najdete velkou spoušť, zespoda se do něj zasouvá akumulátor a především se zde nachází velice, pro ovládání modelu, podstatné kolečko. Pomocí něho totiž nastavíte téměř všechny funkce, kterými můžete ovlivnit expozici. Postupným otáčením vybíráte, kterou funkci budete upravovat (například citlivost, čas nebo clonu) na LCD displeji, potom kolečko domáčknete, následně otočením daný parametr nastavíte a dalším domáčknutím výběr potvrdíte.

Dalším centrem ovládání je otočné kolečko s jednotlivými režimy, které funguje jako rozcestník mezi režimy expozice (od automatiky, přes režimy s prioritou clony nebo času až po plný manuál), několika scénami a vstupem k dalším 12 přednastaveným scénám, videozáznamem a nakonec je tu také režim označený srdíčkem, což v tomto případě znamená album s oblíbenými fotografiemi, které můžete rozeslat e-mailem na uložené adresy. Uprostřed tohoto kolečka je joystick, pomocí kterého procházíte nabídkami Menu. Nemůžeme na zadní straně přehlédnout ani oranžovo-červené tlačítko Share, kterým po stisknutí můžete vytisknout vybraný snímek (nebo všechny fotografie v paměti) či ho poslat na zadané e-mailové adresy.

Do levého boku jsou zabudované nejenom konektory USB, AV výstup a napájení baterií (schované pod gumovou krytkou), v horní části je ale také umístěný podobně konektor pro připojení externího blesku. Blesk integrovaný je vyskakovací, ručně musíte posunout "páčkou" na horní straně, abyste ho vyklopili a mohli využít všechny režimy blesku.

Menu modelu je velmi jednoduché, graficky strohé, nerozčleněné do jednotlivých kapitol, takže nabídkou se prochází pouze pomalu a nastavíte v něm například rozlišení, kompresi, kalibraci teploty bílé, korekci expozice nebo barevné filtry.