DiMAGE A1 s anti-shake systémem

23.10.2003, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Třesou se vám někdy při fotografování ruce? Rozčilujete se nad lehce rozmazanými fotkami zachycujících jinak úplně nedynamickou situaci? Pokud fotíte často, asi jenom málokdo odpoví na obě předcházející otázky záporně. Jestliže jste navíc fanoušky nebo se vám prostě jednoduše líbily modely „sedmičkové" řady od společnosti Minolta, potom si určitě přečtěte tento článek až do konce.
A1 je také daleko svižnější a rychlejší oproti svým předchůdkyním, nejenom co se týká rychlého náběhu po zapnutí, kdy jsme naměřili necelé tři vteřiny, a téměř neměřitelného zpoždění spouště (0,1 - 0,3 sekundy). V režimu rychlé série snímků snímá Minolta DiMAGE A1 až 2,8 snímků za sekundu při všech rozlišeních ve formátu JPEG. Ve formátu RAW pak zvládne pořídit až pět snímků za sebou. Velmi na nás nová A1 zapůsobila také v energetickém testu, při němž vydržela více než dvojnásobnou dobu oproti předcházejícímu modelu 7Hi, a navíc se téměř nezahřívala. A1 je totiž napájena oproti 7Hi-čku již konečně výkonným akumulátorem a tato inovace patří u novinky k té podle mého názoru vůbec nejpodstatnější. Jak je dobře vidět i na našich ilustračních fotografiích, tak A1 poskytovala výborné ostré snímky, což je ovšem u takto kvalitního a drahého přístroje spíše povinností. Pouze občas se nám "povedla" udělat mírně rozmazaná fotografie při focení na automatiku (při vypnutém anti-shake systému) v interiéru při špatných světelných podmínkách.

Zůstává otázkou, jak se A1 prosadí na trhu v dnešní agresivní vlně elektronických zrcadlovek za cenu kolem patnácti tisíc korun (HP 945, Fujifilm S5000 nebo Z1 opět od Minolty). Rozdíl téměř třiceti tisíc korun je výrazný a je jenom na uživateli, jestli některé funkce, jako například výborný anti-shake systém, mu tento výdaj vynahradí.

Cena: 44 990 Kč včetně DPH

KladyZápory
anti-shake systém