Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Fujifilm X-S1: jedinečný

20.3.2012, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Fujifilm je doslova výrobcem ultrazoomů, vždyť nabídka těchto přístrojů u něj značně překračuje 10 modelů. My se dnes podíváme na nejlepší z nich, model X-S1 s velkým 2/3" EXR CMOS čipem s 12 megapixely, 26× objektivem s manuálním zoomem a videem ve Full HD.
Můžete se také podívat na několik ilustračních snímků.




expoziční čas 1/640 s, clona F4,5, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



Úhel záběru je velmi široký, kresba je detailní, ale nepříliš ostrá. K dispozici ke stažení dávám i RAW snímek.




expoziční čas 1/200 s, clona F5,6, citlivost ISO 1600, ohnisko 624 mm, klikněte pro zvětšení



EXR SN režim výrazně snížil šum, který je poměrně jemný a příjemný. Nemůžete ale čekat výraznou barevnost a detaily. Snímek byl pořízen v režimu P s rozlišením 6 megapixelů, kde se pak spustí jako EXR SN. I díky tomu se můžete podívat na RAW snímek.




expoziční čas 1/320 s, clona F7,1, citlivost ISO 400, ohnisko 464 mm, klikněte pro zvětšení



Díky velkému čipu je hloubka ostrosti poměrně malá, a to nebylo ani zdaleka úplně odcloněno. Bokeh není zrovna nejpříjemnější, odlesky mají zvláštní tvar.




expoziční čas 1/550 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení



EXR DR režim zajistil slušný kontrast a dobře zachycený dynamický rozsah scény. Objektiv vytváří pár odlesků.




expoziční čas 1/850 s, clona F5, citlivost ISO 200, ohnisko 217 mm, klikněte pro zvětšení



I když se JPEGy mají tendenci přepalovat, v RAWu jde vidět obrovská rezerva dynamického rozsahu. Kresba je slušná, i když nepříliš ostrá.




expoziční čas 1/250 s, clona F5, citlivost ISO 500, ohnisko 217 mm, klikněte pro zvětšení



Při citlivosti ISO 500 je zde poměrně málo šumu, kontrast je trochu slabší, což je ale i záležitostí počasí.




expoziční čas 1/420 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 624 mm, klikněte pro zvětšení



Na nejdelším ohnisku je kresba přiměřená, samozřejmě několik kilometrů se kvůli vzdušnému závoji jen těžko dobře vykreslí. To ale není záležitost objektivu.




expoziční čas 1/250 s, clona F5,6, citlivost ISO 320, ohnisko 272 mm, klikněte pro zvětšení



Poměrně dlouhé reálné ohnisko umožnilo trochu máznout pozadí, pochopitelně ale nedosahuje kvalit zrcadlovkových objektivů. Bokeh je poněkud nervózní.




expoziční čas 1/900 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 217 mm, korekce -1 EV, klikněte pro zvětšení



Při citlivosti ISO 200 je jasový šum viditelný, ale s docela rozumným pravidelným charakterem.




expoziční čas 1/420 s, clona F4,5, citlivost ISO 100, ohnisko 57 mm, klikněte pro zvětšení



Slušná práce. Kresba je docela detailní, i když není úplně nejostřejší, slabší je spodní levý roh. Chromatická aberace je spíše mírnější.




expoziční čas 1/250 s, clona F5,6, citlivost ISO 320, ohnisko 500 mm, klikněte pro zvětšení



Objektiv nabízí slušné telemakro a v takových podmínkách i hodně jemný bokeh. ISO 320 se podepisuje na mírném jasovém šumu.




expoziční čas 1/300 s, clona F3,2, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



Tady se mi nelíbí neostrost na levé straně snímku. Zbytek je docela slušný, ale mohlo to být i lepší.




expoziční čas 1/600 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 53 mm, klikněte pro zvětšení



Je vidět, že objektiv nedokáže krajinu vykreslit úplně nejlépe, kresba by mohla být o něco ostřejší. Můžete si stáhnout RAW snímek.




expoziční čas 1/750 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 31 mm, klikněte pro zvětšení



Tento snímek mě docela potěšil, kresba je docela slušná, byť v RAWu by určitě mohla být ostřejší. Šum je sice viditelný, ale chválím jeho docela příjemnou charakteristiku.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.