Megatest ultrazoomových objektivů
22.3.2011, Milan Šurkala, recenze
Dnes jsme vyzkoušeli pětici ultrazoomových objektivů na zrcadlovkách Canon. Postavíme proti sobě Canon 18-200 mm, dále Sigmu 18-200 mm, Sigmu 18-250 mm, Tamron 18-200 mm a Tamron 18-270 mm. Který z nich bude nejlepší?
Kapitoly článku:
- Megatest ultrazoomových objektivů
- Autofokus, ostření, světelnost, bokeh, stabilizace
- Sférické zkreslení, vinětace, chromatická aberace
- Kresba v praxi 1
- Kresba v praxi 2
- Protisvětlo a optický zoom
- Noční a standardní scéna
- Galerie: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
- Galerie: Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS
- Galerie: Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM
- Galerie: Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3
- Galerie: Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di-II PZD
- Závěr
Pokračujeme objektivem Sigma 18-250mm F3,5-6,3.
I přes použití optické stabilizace fotoaparát nastavil velmi krátký čas a kvůli tomu i vyšší citlivost. Kresba je uprostřed obrazu velmi slušná, bokeh je rovnoměrný, nelze si však nevšimnout chromatické aberace. Chcete-li, můžete si stáhnout RAW soubor.
S kresbou nejsou potíže, problémem je však opravdu velmi silná chromatická aberace.
expoziční čas 1/125 s, clona F5,6, citlivost ISO 640, ohnisko 95 (152) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Na středních ohniscích ale objektiv na aberaci tolik netrpí. Kresba je o ostrost ochuzena trochu vyšší citlivostí kvůli nedostatku světla.
S tímto objektivem zrcadlovka EOS 550D strašně ráda nastavuje clonu F7,1. Vzhledem k silnému smogu mě příjemně potěšila detailnost obrazu a ostrost až do rohů. K dispozici je i RAW soubor.
Ani zde nelze objektivu cokoli vyčítat. Kresba je s ohledem na sněžení dobrá (ale ne vynikající) a optické chyby nejsou příliš patrné.
V rozích obrazu dochází k jakémusi "mlžení", dobře to jde vidět zejména na SORce (autobusu s nápisem Euro) vpravo.
Ostrost je dobrá až do rohů, bohužel jako u ostatních objektivů, i zde najdete chromatickou aberaci a bohužel ne v právě malém množství.
Obraz tu není bohužel plně ostrý, a to i přes docela krátký čas (jen o trochu delší než je převrácená hodnota ohniska).
expoziční čas 1/125 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (29) m, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Na dané povětrnostní podmínky je kresba slušná, opět mi ale vadí chromatická aberace.
Trochu mi bylo líto, že na 210mm ohnisku nemá objektiv lepší světelnost pro více rozmazané pozadí. Na zaostřených plochách si lze všimnout silné chromatické aberace.
I přes použití optické stabilizace fotoaparát nastavil velmi krátký čas a kvůli tomu i vyšší citlivost. Kresba je uprostřed obrazu velmi slušná, bokeh je rovnoměrný, nelze si však nevšimnout chromatické aberace. Chcete-li, můžete si stáhnout RAW soubor.
S kresbou nejsou potíže, problémem je však opravdu velmi silná chromatická aberace.
expoziční čas 1/125 s, clona F5,6, citlivost ISO 640, ohnisko 95 (152) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Na středních ohniscích ale objektiv na aberaci tolik netrpí. Kresba je o ostrost ochuzena trochu vyšší citlivostí kvůli nedostatku světla.
S tímto objektivem zrcadlovka EOS 550D strašně ráda nastavuje clonu F7,1. Vzhledem k silnému smogu mě příjemně potěšila detailnost obrazu a ostrost až do rohů. K dispozici je i RAW soubor.
Ani zde nelze objektivu cokoli vyčítat. Kresba je s ohledem na sněžení dobrá (ale ne vynikající) a optické chyby nejsou příliš patrné.
V rozích obrazu dochází k jakémusi "mlžení", dobře to jde vidět zejména na SORce (autobusu s nápisem Euro) vpravo.
Ostrost je dobrá až do rohů, bohužel jako u ostatních objektivů, i zde najdete chromatickou aberaci a bohužel ne v právě malém množství.
Obraz tu není bohužel plně ostrý, a to i přes docela krátký čas (jen o trochu delší než je převrácená hodnota ohniska).
expoziční čas 1/125 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (29) m, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Na dané povětrnostní podmínky je kresba slušná, opět mi ale vadí chromatická aberace.
Trochu mi bylo líto, že na 210mm ohnisku nemá objektiv lepší světelnost pro více rozmazané pozadí. Na zaostřených plochách si lze všimnout silné chromatické aberace.