Nikon D3200: poněkud okatý low-end
Nový low-end zrcadlovek Nikon, model D3200, přináší do této třídy nevídané rozlišení 24 megapixelů na APS-C snímači. Zbytek zůstává podobný, tentokrát jsme však vyzkoušeli nejen 18-55mm, ale i 55-300mm objektiv.
Kapitoly článku:
- Ergonomie ovládání, technické údaje
- Autofokus, ostření, expozice, foto režimy
- Videosekvence, stabilizace, portréty a blesk
- Výbava, výdrž, software a displej
- Digitální šum
- Rychlost, zoom, barvy, protisvětlo
- Noční a standardní scéna
- Galerie ilustračních snímků (18-55mm objektiv)
- Galerie ilustračních snímků (55-300mm objektiv)
- Závěr
Nikon D3200 je vybaven APS-C snímačem s vysokým rozlišením 24 megapixelů. Jeho základ známe už z fotoaparátů Sony NEX-7, SLT-A65 a SLT-A77. Tam nás nepotěšil na APS-C třídu hodně vysokým šumem. My se nyní podíváme, jak si povede varianta použitá zde u Nikonu. Budou zde výřezy z JPEGů i z RAWů po konverzi přes Adobe DNG Converter a Camera Raw.
ISO 100 (JPEG)
ISO 100 (konverze z RAWu)
Nejnižší citlivost ISO 100 je bez potíží, detaily jsou velmi dobré, šum v podstatě neexistuje.
ISO 200 (JPEG)
ISO 200 (konverze z RAWu)
ISO 200 má jen velmi lehký jasový šum v RAWu, JPEGy jsou čisté.
ISO 400 (JPEG)
ISO 400 (konverze z RAWu)
Citlivost ISO 400 opět lehce navyšuje jasový šum, JPEGy jsou i nadále dostatečně hladké, zde nejsou problémy.
ISO 800 (JPEG)
ISO 800 (konverze z RAWu)
U citlivosti ISO 800 už začíná být jasový šum docela vidět. JPEGy jej mají docela rozumně potlačený, ale připravte se na lehkou ztrátu ostrosti.
ISO 1600 (JPEG)
ISO 1600 (konverze z RAWu)
ISO 1600 už v RAWu přidává i barevný šum. JPEGy začínají barevně trochu flekatět, ostrost se znatelně snižuje.
ISO 3200 (JPEG)
ISO 3200 (konverze z RAWu)
U citlivosti ISO 3200 už počítejte s docela výraznou ztrátou ostrosti, snímky jsou barevně lehce flekaté.
ISO 6400 (JPEG)
ISO 6400 (konverze z RAWu)
ISO6400 už je za hranicí použitelnosti, RAWy jsou celé zazrněné, JPEG je neostrý, flekatý.
ISO 12800 (JPEG)
ISO 12800 (konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost ISO 12800 situaci už jen zhoršuje. Roste barevný šum v RAWu a barevné fleky v JPEGu. Dále se podíváme na zachování detailů při různých citlivostech.
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
ISO 12800 (JPEG) |
ISO 12800 (konverze z RAWu) |
Je docela smutné, jak brzy začínají snímky přicházet o ostrost. Už ISO 400 je o něco méně ostré než ISO 100. Snímky jsou jakž takž dobré do ISO 800, u vyšších citlivostí je už šum a bohužel i odšumování dost silné. Dále se podíváme na snímky bílé plochy.
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
ISO 12800 (JPEG) |
ISO 12800 (konverze z RAWu) |
I zde vidíte, že okolo ISO 800 až ISO 1600 se začíná objevovat větší míra barevného šumu, který je od citlivosti ISO 3200 dosti silný.