Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Nikon D3200: poněkud okatý low-end

14.2.2013, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Nový low-end zrcadlovek Nikon, model D3200, přináší do této třídy nevídané rozlišení 24 megapixelů na APS-C snímači. Zbytek zůstává podobný, tentokrát jsme však vyzkoušeli nejen 18-55mm, ale i 55-300mm objektiv.

Noční scéna


Zrcadlovky obvykle nemají s nočním focením problémy a Nikon D3200 není výjimkou. Nabízí časy do 30 sekund a nechybí ani bulb režim, autofokus se aspoň při malém náznaku hrany obvykle chytne. Snad je ta samočinně se vypínající samospoušť po každém snímku je hodně otravná.




expoziční čas 6 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 36 (54) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení



S šumem nejsou problémy, snímek je při citlivosti ISO 100 čistý. Můžete se mrknout i do RAWu. Tam působí snímek o něco detailněji. Pravá strana snímku je poněkud neostrá. Dále se můžete podívat na výřezy při různých citlivostech, vlevo je JPEG, vpravo pak konverze z RAWu s vypnutým odšumováním.




ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)



Na nejnižší citlivosti jste v podstatě bez šumu, detaily jsou přiměřené.




ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 200 přidává jen trochu jasového šumu, vše je zatím v pořádku.




ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 400 má rovněž trochu viditelný jasový šum, není to ale vážné a snímky lze i nadále považovat za kvalitní.




ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 800 už trpí na trochu více šumu, JPEGy se pak začínají lehce mazat. Rozhodně je to použitelné a ve velkém rozlišení se to snadno schová.




ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 1600 navyšuje barevný šum, v JPEGu se pak pomalu ztrácí barvy.




ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)



U citlivosti ISO 3200 je už množství barevného šumu opravdu dost vysoké. JPEGy jsou bez výraznějších detailů a barev.




ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)



S citlivostí ISO 6400 se připravte na další zvýšení barevného šumu, JPEGy se mažou více a chytají barevné flíčky.




ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)



Nejvyšší citlivost ISO 12800 je už hodně problematická. RAWy hrají všemi barvami, naopak JPEGy jsou bezbarvé tam, kde by barvy měly být a naopak flekaté tam, kde by neměly.


Standardní scéna


Dále se můžete podívat na standardní scény.




expoziční čas 1/320 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 32 (48) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



V prostředku je docela dobrá kresba (což jde vidět zejména v RAWu), po stranách je to trochu horší, což jde platí zejména o levé polovině snímku.




expoziční čas 1/250 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 55 (82) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



S 55-300mm objektivem to tentokrát není o mnoho lepší, nepříliš čistý vzduch snižuje kontrast a zvyšuje odšumování snímku.




expoziční čas 1/250 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 29 (43) mm, klikněte pro zvětšení



Lehký smog se zde opět projevil na nižším kontrastu a 18-55mm objektiv pak ani zdaleka nezvládne vykreslit tolik detailů, aby jimi nakrmil 24MPx snímač.




expoziční čas 1/50 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Prokreslenost je spíše průměrná, ve většině plochy je kresba přiměřeně detailní, ale s ostrostí to nepřehání.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.