Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
28.8.2008, Milan Šurkala, recenze
Cenou již pod 10 tisíc Kč s DPH je zrcadlovka Nikon D40 v setu s objektivem NIKKOR AF-S 18-55 mm f/3,5-5,6G ED II velmi lákavou alternativou kompaktům. Mnozí uživatelé kompaktů by zrcadlovku jistě rádi vyzkoušeli, je pro ně Nikon D40 tím pravým řešením?
Templ (72) | 11.6.200916:19
D300. Při zvažování, jestli se mám zbavit Nikona D80 nebo D40, ­"vyhrál­" Nikon D80.
Odpovědět0  0
Paľo | 7.1.20091:02
Zdravím,
Len by som rád upozornil na recenziu D40tky tohto trochu bláznivého, ale nanajvýš erudovaného chlapa: http:­/­/www.kenrockwell.com­/tech­/recommended­-cameras.htm
D40 mi na tieto Vianoce priniesol Ježiško a som z nej fakt nadšený :­) Za tie peniaze to je fakt najlepší deal na trhu aj po 3 rokoch.
Odpovědět0  0
adavid | 7.1.20099:03
No já ještě koupil D40 za nějakých 15.400 Kč. Takže dnes je to opravdu za ty peníze best koupě.
K té recenzi není co dodat!
Odpovědět0  0
Templ (72) | 17.4.20096:52
Mám D40 jako pracovní foťák. Naprostá spokojenost.
Odpovědět0  0
Larry Pardubice | 13.11.20088:42
Když už tady plácáme výkřiky ­"jen­" o 6MPiX a spol. a to jsou jen laciné reklamní triky výrobců pro obyčejné uživatele kompaktů ­"pistolníci­" které ohromí právě více a více namalovaných megapixelů na těle, měli bychom si přečíst následující.
http:­/­/www.digineff.cz­/art­/aktuality­/081023sum.html
Ohánění se ­"jen­" 6MPiX není zrovna na místě. Chce to se podívat na snímky­-výsledný efekt. Udělat galerii čas od času.
tento článek obsahuje také dost pravd a popisuje věci tak jak jsou, třeba o LIVE VIEW nebo zmínka o D40
http:­/­/www.digineff.cz­/art­/jakejeto­/081106nikon_d90.html
Prostě je to jen o penězích. když přitlačíte, bude ­"více muziky i za více peněz­"
Odpovídající by bylo srovnání s D60. I stanilizovaný objektiv­(VR­) je za příplatek, nebo s EOS­-1k.
To je konkurence ve třídě. Ne psát o tom co to nebo ono umí. To si přečtu v reklamním letáku výrobce, ale porovnat fotky s objektivy, které si navzájem odpovídají, jak tady už někdo napsal.
A D70??? Zkuste ji sehnat v bazaru.Hhorko ­- těžko.A kdo ji má, ví proč ji drží doma.
Odpovědět0  0
adavid | 13.11.200821:05
Ještě, že jsem nedal na marketingové kecy o počtu Mpx a koupil D40, která jak je vidět ­(myslím rozlišení­) cituji: ­"Snad se dočkáme doby, kdy výrobci budou nabízet dvě varianty fotoaparát s menším rozlišením v Mpx, na př. 6 Mpx což je až až dobré rozlišení na zvětšeninu A2 a větší­) a pak pro milovníky velkých čísel ­(a velkého šumu­). Ale zatím to na to nevypadá.­"
Odpovědět0  0
Busy | 13.11.200821:28
Mne by sa zase lubil nejaky kompakt typu Olympus C8080WZ s full frame cipom ktory by mal 8 Mpix. To je pre mna taka optimalna hodnota, viac naozaj nepotrebujem.

Vyrobcom sa neoplati znizovat pocet Mpix, pretoze drviva vecsina spotrebitelov je nazoru, ze cim viac pixelov, tym lepsie, a tych par ludi, co sa v tom vyznaju, radsej siahnu po zrkadlovkach s vecsimi cipmi, ak im naozaj ide o kvalitu fotiek.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 13.11.200822:29
No je tu třeba Sigma DP1 s 20,7×13,8 mm čipem a rozlišením 4,7 Mpix. Jenže nemá vůbec žádný zoom :­-­( Cea skoro 20 000 Kč také není nejpříjemnější. Jinak po zkušenostech se mi optimální hodnotou zdá být 8­-10 MPix. Když je méně, už to není vždy ideální a více je zbytečné. Zejména proto, že roste šum a vyřezávat pak stejně moc dobře nejde.
Odpovědět0  0
adavid | 8.11.20088:52
Nepochopím co tady někdo řeší? Je to prostě DSLR pro ty, kteří chtějí přejít z kompaktu na ­"něco­" podstatně lepšího. Sám ji vlastním ­(původně jsem měl Sony DSC­-P5 cena před 7 lety cca 30.000 Kč­). Sem tam ho ještě použiju ...
Chtěl jsem něco na co nebudu při focení pořád čekat ­(nabití blesku, rychlost ostření a kvalita fotek atd ...­) a to D40 splňuje. Do budoucna si stejně koupím jinou DSLR a tu budu mít na pořád :­))
Odpovědět0  0
Larry Pardubice | 7.11.200816:00
Jasně že záleží na objektivu. ­( proto taky na tom jsou tak mizerně malé optiky u kompaktů že? ­)
A ten rozdíl 14k se někde musí projevit.
Jde o to jakým způsobem je ta recenze napsaná, je tam spousta pravdy a je vidět, že to psal zkušený profesionál.
Také na to narazil v závěru ­- poměry cen.
Našel jsem tam to prakticky nejdůležitější, bez zbytečných komentářů. Tak jak to recenzent vidí a jak to uvidím já jako uživatel.Tak si představuji recenze.
Odpovědět0  0
Larry Pardubice | 7.11.200812:50
Na www.digineff.cz je test D90 + fotky. Když se podívám na roh střechy Agipu tak vidím, že aberace nulová ­(soudkovitost nebo vinětace ani nemluvě.­)
Šum je dobrý i při ISO3200. to se nedá s D40 srovnávat. ­(CMOS vs. CCD­-APS­-C snímače DX formátu­)
Vše podstatné a důležité je v testu. Takto si to představuji.
a nakonec focení na dušičky je také fajn ispirace.
Odpovědět0  0
tumek (4) | 7.11.200814:50
Máš jistě pravdu D90 je jiná kategorie než D40. Taky je tam rozdíl 14000,­- v ceně...
No aberace, soudkovitost a vinětaci spíše záleží na použitém objektivu, použité cloně a dalším okolnostem.
To bych do toho moc netahal. O obrazové kvalitě a použitelnosti na vyšší citlivosti ISO však vůbec nepochybuji.
Odpovědět0  0
misi (8) | 10.11.200813:06
Aby byly vase zavery relevantni, musely by se pro testy tel pouzit identicke objektivy. Pokud to tak neni.....
Jak casto fotite na 3200 Iso? Zkousel jste D 40 s D 200? Zkuste v testu D90 a D 700. Vse je relativni, jen mnozstvi sumu je stale umerne poctu mgp, to vse v souvislosti s hustoutou­/velikosti pixlu na cm2.
Misi
Odpovědět0  0
Larry Pardubice | 7.11.20087:12
Pro tooreka: máš v podstatě pravdu.až na ­"hlavně, že je dobře vyfoceno­" když se podívám na vývoj softu, hlavně ZPS11 a jaké jsou dnes možnosti tak se při troše zkušeností dá i z vyloženě špatné fotky udělat slušný snímek. samozřejmě že zamrzí, když se snímek s výborným obsahem zmrví.....
K recenzi bych měl to samé co Misi. prostě klišé, kterých se nedokáže autor zbavit. Navíc bez metodiky testů.
Samozřejmě o tom, že to dělá zdarma z lásky k fotografii není pochyb :­-­)­)­)­)­)­)­)­) stejně jako vše, je to komerce.Otázka kde více a kde méně.podle toho co autor stíhá, mám pocit že má den 48 hodin.
Zkuste se někdy podívat na www.digineff.cz i recenzent by si měl přečíst článek a šumu a megapixelech, který tam vyšel nedávno.
Budíž ke cti recenzenta, že je ochoten o svých názorech diskutovat.
Když čtu některé recenze dělám si závěr takový, že i já mám ŘP, ale se necítím se ­"kovaný­" pro to, aby jsem dělal testy aut pro ­"Svět motorů­"
Jinak D40 poměr cena­/výkon je i dnes, kdy se oficiálně prodáváv CZ za necelých 8k Kč více než suprový.
Se sklem 18­-55mm VR, tedy stabilizací se výsledky výrazně zlepší.
Odpovědět0  0
misi (8) | 7.11.20082:28
Mohu jen zopakovat, co jsem zaslal do reakce:
Mozna budete pane Surkala dobrym kucharem, nebo cyklistou, ale v zadnem pripade ne fotorecenzentem. Nemate alementarni znalosti o dane veci a predavate dale hkoupa klise. Naopak to podstatne vam v clanku chybi uplne.
Fotky jsou vsechny svetle, bez černe. Zkratka typicky vyplod dnesni doby , kdy kazdy dela vsechno aniz by o tom mel anung. Gratuluji!
Misi
Odpovědět0  0
toorek (12) | 7.11.20086:06
a ty se nauč csky, voe... :­-­))
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 7.11.200812:25
Když už tak kritizujete, můžete alespoň napsat, co PŘESNĚ se vám nelíbí? Tento váš názor je na dvě věci. Dobře, zkritizoval jste mě, ale neřekl prakticky nic, co je špatně a co byste chtěl zlepšit. Takže prosím o názor, který bude alespoň k něčemu dobrý. Váš předchozí komentář to bohužel není.
Odpovědět0  0
misi (8) | 10.11.200812:50
Dobry den pane Surkala,
myslim, ze Vy jako nejvice viditelny recenzent slovutneho webu o digifoto, by mel byt dostatecne erudovan, aby se nemusel ptat ctenaru, co ze mu vlastne v clanku chybi, nebo co je tam spatne, co je tam obslehle hloupe klise. Nemyslite?

Sepsat zde vyse uvedene je na samostatny clanek na ktery nemam cas a nejsem na rozdil od vas za nej ani placen. Co je dulezite pro webove stranky, ze vase neodbornost vyznamne snizuje jejich rating a duveryhodnost.
Presto uvedu nekolik bodu k zamysleni:
Zbytecne srovnani s kompakty, naopak chybi srovnani se CCD souputniky: D40x, 50, 60, 70,70s, 80, 200 a Cmos Canon. Dojdete k pro vas patrne neuveritelnym zaverum!
Neprofesionalni je hodnotit telo pouze s plastovym setakem. Skoda, ze jste nezkusil alespon DX profi objektivy Nikkor. Predstavte si, ze jsou takovi, co si poridili samosatne telo k dalsim at uz DX, nebo FF telum!
D 40 je posledni 6 mego na trhu! Vite co to znamena?
Stavovy display na ­(jedinem­) zadnim displeji ­- nosite brejle, nebo fotite pod vodou?
Z vaseho textu jde citit ze jste si oblibil jinou znacku, coz u skutecneho profika neocekavam!
Mohu jen zopakovat, ze jako cyklista nebo vytvarnik budete urcite uspesnejsi.
Misi
Odpovědět0  0
unaghy (8) | 10.11.200813:35
Po zhliadnutí posledných komentárov, mi to nedalo nezastať sa autora tohoto článku.

Argumenty, ktoré uvádzate ako dôkaz ­"neprofesionality­" sú absolútne bezpredmetné.

1. Čo je klišé a čo nie, môže posúdiť akurát tak anketa, ktorej sa zúčastnia všetci čitatelia a aspoň 2­/3 sa zhodne čo klíšé je a čo nie. Ak je niečo pre vás klisé, neznamená to, že pre iný to klišé nie je.

2. Porovnanie s kompaktmi bolo absolútne na mieste vzhľadom na porovnateľnú cenu s ­"profi­" kompaktmi a ulatrazoomami. Porovnanie s terajšími DSLR je zbytočné, vzhľadom na určitú zastaralosť D40ky a markantný rozdiel v cene. I keď porovnanie s výbehovými DSLR ako U420 ­- A300 ­- D400 by určite bolo na mieste

3. Nikto si dnes nekúpi D40 bez setového objektívu. Staré telo ­(za 9000­) + nový objektív ­(za 15000­) nedáva zmysel.

V každom prípade nedostatky, ktoré vidíte sú nedostatkami len z vášho subjektívneho pohľadu a vôbec nič nehovoria o tom, či je článok na profesionálnej úrovni alebo nie. Svojich známych vždy odkazujem na túto stránku a nie napríklad na dpreview, pretože recenzie sú tu písané štýlom, ktorému roziemie aj laik.

Som stálym čitateľom stránky dpreview a ich testy­/recenzie prechádzam veľmi podrobne a napriek tomu sa vždy rád vrátim na túto stránku aby som si prečítal každú novú recenziu ­(aj o modeloch, o ktorých som už čítal na dpreview­).

Som natoľko inteligentný­/informovaný­/skúsený, že si záver ku každému testu vytvorím sám, a ak sa aj nezhoduje s názorom autora, nezhadzujem jeho prácu. Rozdielnosť názorov vychádza z rozdielnych očakávaní ­(autor môže pokladať max. ISO za nepostačujúce, mne naopak bude vyhovovať, apod.­).

Autorovi odkazujem, nech sa nenechá znechutiť podobnými rádoby kritikami. Verím, že počet recenzií­/testov vzrastie, lebo to je jediný nedostatok, ktorý môžem ja momentálne vytknúť. Len tak ďalej.
Odpovědět0  0
toorek (12) | 10.11.200814:02
podepisuju...
U nás je starým dobrým zvykem do všeho kecat u piva a všechno umět lépe. Ale kdyby měl dotyčný sám ukázat, jak to umí on, asi by pohořel, v nejlepším případě zjistil, že to není taková sranda, jak si myslel. Vím o čem mluvím, dělám v novinách.
Odpovědět0  0
misi (8) | 12.11.200816:59
Vazeny pane, jsem taky trochu ­"vod tisku­" a sam publikuji. Prave proto prichazim s kritikou povrchni a neodborne prace recenzenta, zejmena kdyz je na tomto webu naopak rada zajimavych clanku od jinych autoru.
Nehlede na to, ze pristroj sam vlastnim jako treti telo a na rozdil od rezenzenta jsem jej srovnal s dobovou i soucasnou konkurenci.
Omlouvam se pokud muj nazor vedet vic Vam nejak ublizil!
Pekny den
Misi
Odpovědět0  0
sumida (31) | 1.5.20100:23
Rád bych si od Vás někdy něco přečetl, myslím tím nějaký článek, jak zde uvádíte, že také publikujete. Děkuji!
Odpovědět0  0
misi (8) | 12.11.200816:48
Vazeny pane, o tom co je pro me profesionalni nastesti nerozhodujete vy!
Ale zpet k fotakum, vase obdivne postoje ke komukoliv jsou mimo tema foto.
1­) Klise je klise viz slovnik naucny, vase anketa je omyl!
2­)Co to je ­"profikommpakty­"? Opet nejaky vas vyplod fantazie?
Srovnat by sel prave se svymi kolegy D70,70s, D 80, D 200 a radou Canonu. Ja ten test udelal a znam vysledek, Vy rikate ze by takovy test byl nanic!!! Spalme knizky?
Kompakty s cipem ­/ cropfaktorem x 4 az x 6 chcete srovnavat se zrcadlem cropu x 1,5?
3­) Vazeny pane vite prd. kdo si co koupi. Sam pouzivam D 40 teleo jako treti telo! a znam x lidi co si ji koupili s jinym objektivem. Mate vestirnu?
Dale nerozumim vasemu textu o starem telu ­(vase telo? jste nemocen?­) a objektiv za 15000 Kc. To jako Nikon D3 bych nemel pouzivat Nikkor 600 mm­/4 kdyz stoji 240 000 tedy 2 x vice nez telo D3?
Odkazujte sve zname treba do kostela, me se uroven clanku recenzenta nelibi a rikam i proc. To je tak vse, co s tim muzete delat!
Zustante dale v nevedomosti a ztrestejte okamzite kazdeho, kdo by chtel vedet vice, nez clanky nabizi. nez nabizi omezeny rozhled recenzenta!
Texty nectou jen inteligentni lide, ale i takovi, kteri si mysli, ze napr. D 40 je spatna, protoze cip vinetuje:­-­)­)­)­)
Jakekoliv pripominky k testum mohou otevrit autorovi obzory a citatelum nove informace.
Misi
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 10.11.200814:41
Dobrý den.

Proč zbytečné srovnání s kompakty? Naopak D40 se pořád srovnává s kompakty, už vzhledem k té ceně, která činí 8000Kč včetně setového objektivu. Samozřejmě by bylo dobré srovnat D40 i s jinými zrcadlovkami, ty jsem bohužel ještě na pořádný test neměl.
Co se týče objektivů, je tu jeden problém. Musel bych mít pro každou značku jeden testovací objektiv, což si zatím nemohu dovolit. Takže u zrcadlovek testuji celý set. Myslím, že i s různými objektivy mají tyto testy dobrou vypovídající hodnotu o samotných tělech. Navíc jako bonus zde dostanete přehled kvalit různých setových objektivů.
Velmi by mě zajímalo, kterou značku jsem si podle Vás oblíbil. Snažím se být nanejvýš objektivní a upřímně řečeno, žádnou značku oblíbenou nemám. Možná k Vašemu překvapení Nikony považuju za velmi kvalitní fotoaparáty. Jen prostě D40 už dnes zaostává. Tím neříkám, že jde o špatný fotoaparát, ale konkurence nabízí za stejné peníze o něco více. Jen tak pro zajímavost, brýle nosím.
Odpovědět0  0
misi (8) | 12.11.200817:22
Predstavujeme nove auto nizsi stredni tridy a srovname ho s minivozem, byl byste spokojen?
Je vam znam rozdil formatu kompaktu a DSLR?
Jestlze se vam libi foto z D70 a 70s, musel by jste byt nadseny z D 40 protoze je cip a software jeste mirne vylepseny. Srovnani D 40 vers. D40x, 60, 80, 200, 300, Canon 350,400,450,30D,40D vsechny tyto uvedene pristroje maji vetsi sum, protoze maji vice megapixel a tim padem jiny pomer poctu pixlu na cipu! V cem ta D 40 zaostava? v poctu pixlu, tedy v sumu skutecne zaostava, ma jej nepocitaje FF pristroje skutecne nejmin!
Pro vas to znamena, ze plastovy setak bude spatny i na D 40, D 200 i D 3.
Profici hodnoti tela samosatne, tot vse.
Opravdu nemam na tyhle debaty cas.
Misi
Odpovědět0  0
Busy | 11.11.200820:52
A to ja sa musim pana Surkalu zastat ! Jeho recencie su podla mna vyborne. Chodim na viacero fotografickych webov, ale jeho recencie tu na digimanii sa mi zo vsetkych vidia najlepsie ­(najkomplexnejsie, najobsaznejsie, najlepsie spracovane­). A drzim mu palce, aby sa mu aj v buducnosti darilo pisat taketo recenzie.
Odpovědět0  0
misi (8) | 12.11.200817:29
Preju mu take aby i nadale byli citatele jeho clanku spokojeni. Pro podstatne info ale budete muset jinam.
Pekny den
Misi
Odpovědět0  0
Busy | 13.11.20088:03
Nie som profesionalny fotograf ani publicista, pracujem v uplne inych oblastiach ­(ktore s foto nemaju nic spolocne­), fotografovanie mam iba ako konicek a nechcem investovat peniaze do nejakych extremne kvalitnych ­(a drahych­) tiel a skiel. Preto si myslim, ze vsetky pre mna podstatne informacie v pohode najdem aj tu.

A ak nahodou ma zaujima nieco este viac, kuknem napr. na dpreview.com. Ale pravda je, ze tam nemusim prilis casto chodit :­)
Odpovědět0  0
toorek (12) | 21.10.20089:47
Busy: ten filtr se aplikovat nemusí, stačí ho jen otevřít, navíc foťák si pamatuje cestu, takže po vyfocení další fotky stačí 3x ťuknout na OK a jsi tam. Ve většině situací se stačí spolehnout na jasový. On se dá přepal v nějaké barvě předvídat, takže když je podezření, že by vzhledem k obsahu scény k tomu mohlo dojít, je dobré to mít kde zkontrolovat. Pro živý histogram by to potřebovalo live view, a to už jsem jinde ;­-­).
Larry: pro kontrolu expozice, přepalů a podpalů hned po pořízení snímku je histogram ve foťáku neocenitelný, aspoň pro mě. Případný pozdější rozdíl v PC není tak důležitý, hlavně, že je dobře vyfoceno.
Odpovědět0  0
Larry Pardubice | 21.10.20088:14
Histogramy já moc nepoužívám. Všimněte si, že histogramy vždy nejsou pro jeden a ten samý snímek stejné.­" Nějaký­" máte v D40, když se na ten samý snímek podívám v ZPS, histogram ukazuje něco jiného. Picasa2 taktéž má ­"svůj­" histogram na ten samý snímek.
Odpovědět0  0
toorek (12) | 21.10.20084:01
Možná jsem objevil Ameriku, ale chtěl bych se podělit o jeden trik. Mám Nikon D40x, pro mě je to naprosto super foťák, ale myslím, že tohle funguje i u D40. Vyfocenou fotku vždy kontroluji na jasovém histogramu. Na něm se ale nedá objevit přepal v některém konkrétním barevném kanálu. Dá se ale úspěšně použít funkce z menu Filter effects ­/ Color balance, tam se totiž objeví histogramy pro jednotlivé kanály. Sice o tom píšou i v manuálu, ale ne v této souvislosti, takže třeba tenhle postřeh někomu přijde vhod. ;­-)
Odpovědět0  0
Busy | 21.10.20086:59
Skoda ze to nevie zivy RGB histogram. Vyfotit fotku, aplikovat filtre, a potom skumat histogram mi pripada take ... nepruzne, hlavne pri reportaznej fotografii. Ale zase do atelieru je to urcite dobre riesenie.
Odpovědět0  0
Larry Pardubice | 20.10.200812:01
Pokud jde o čištění, doporučuji navštívit autorizované zasoupení Nikonu . Zastoupení je v každém krajském městě. Seznam najdete na Nikon.cz
Skutečně je čištění zdarma 10X jako bonus výrobce.Jsou to takové ty ­"stříbrné penízky­" na dokladech při zakoupení.U nás v Pardubicích jsou velice ochotní vyčistit hledáček + objektivy i se snímačem.Jinde bude také jistě dohoda.
Pokud by problém přetrvával, obrátil bych se na autorizovaný servis Nikonu v Praze.
Odpovědět0  0
tumek (4) | 19.10.200823:49
Já bych chtěl upozornit, že ten prach co vidíte v hledáčku je bordel na matnici nikoliv na senzoru a tudíž nemá vliv na výslednou fotografii. Pokud jsou fleky na fotkách zvláště při vyšších hodnotách clony, jedná se o prach na senzoru. Při čištění doporučuji postupovat podle ověřených návodů a nedělat blbosti, může se stát tragický omyl. V případě, že toho prachu tam moc není, na fotkách lze vidět sporadicky bych ani nečistil. ­/použil retuš­/Jinak Nikon má 10 čístění snímačů zdarma v autorizovaných servisech, tak to lze řešit i touto cestou.
Odpovědět0  0
Sandalistán | 8.10.200815:30
mám ho už rok a je super...půjčený jsem měl canon 300D a olympus E500 a tento je prostě lepší..... jenom mi vadí, že nemá antiprach a vodící čáry ve větším hledáčku...na mega nezáleží, dělal sem i z kompaktu 4 mega fotku velikosti A1 ;­-­)

http:­/­/www.flickr.com­/photos­/fuxicek­/
Odpovědět0  0
adavid | 8.10.200818:10
A o tom to přesně je, že každénu vyhovuje něco jiného :o­) Jinak 300D je dědeček :o­)­))
Odpovědět0  0
Larry Pardubice | 7.10.200814:26
Naprosto souhlasím s TomSK!!!To samé shledávám i u sebe!!!
"S D40 jsem spokojen, nedostatky vidím v sobě.­" svatá pravda!!!!!!!

Doporučuji si u zastoupení Nikona koupit za 90Kč krytku hledáčku D60 a vyměnit ji za původní.Proč???
protože D60­/D40 mají shodný hledáček, ale D60 krytka hledáčku je masivní gumová.
Při ostření vám neproniká světlo z okolí do zorného pole a nepůsobí to rušivě!!! je to do hledáčku lepší pohled.Nevíc šance šance na ztrátu krytky D60 je podstatně menší.
Krytku objektivu mám v zásobě náhradní za 50,­- Kč od místního prodejce. Je to na průměr 52mm. Sice výrobek FOMEI, ale lepší při ztrátě taková krytka, nežli žádná. Za origoš Nikon si připlatíte.
Ještě se podívejte, jakou máte verzi firmware. Původně byla 1.0 později 1.1 aktuálně 1.11
tu si stáhnete z webu NIKON.cz stačí dodávaný USB kabel. Přehráním FW se vyřeší problém kompatibility MTP­/PTP protokolu přenosu dat. Takže to potom chodí i ve spolupráci s instalovanými Win Vista na vašem PC, což jsem skusil.­( pokud máte tu potřebu používat Win Vista. Mě zatím stačí XP SP3 professional­)
Kabel jsem koupil pro NIkon D40 ­- tuším UC­-B4 pro můj 2 PC zde: http:­/­/aneco.orchidej.biz
Je to kopie originálu, ale OK, cenově také OK.
Filtr UV používám DGMCUV od Sigmy. SW úpro úpravu JPEGů používám ZPS10 a Picasa2. Zvlášť Picasa2 je vhodná pro začátečníky, je to freeware. pokud chcete dobrý freeware zdarma, je fajn GIMP.
Nikon si mohl jejich picture Project a další SW odpustit a věnovat se spíš HW.
D40 pod 10K kč je fajn stroj LOW END.
Odpovědět0  0
bLAHUTOVA | 12.9.200821:24
Som amaterka, fotim necelý rok najprv digi Olympusom, od júna 08 mám Nikon D 40, VDAKA ZA recenziu k nemu A POUčENIA, KTORé SA budem snažiť využiť pri snímaní dobrých fotiek. Zatial mi vadí, že krytka obj. nemá šnúrku, už mám druhu :­) 1. padla do rokliny a zaostrovanie aut. pri makro fotení.
Odpovědět0  0
adavid | 13.9.20089:45
Ještě jsem neviděl u DSLR krytku na šňůrce :­) Používá se spíš u kamer. Zdraví občan z Karviné :­)­)
PS: fotí někdo s D40 do RAWU?
Odpovědět0  0
TomSk | 13.9.200815:13
Občan Horní Suché zdraví Havířov a Karvinou. Já občas do rawu fotím. Jinak krytku na šnůrce mám zakoupenou v Hong Kongu. O tu šnůrku jsem nestál, jen jsem ztratil původni krytku.:­)
S D40 jsem spokojen, nedostatky vidím v sobě.
Odpovědět0  0
adavid | 13.9.200820:59
Zdarvím občana z Horní Suché :­)­) To je přesně ten nedostatek, který mají všechny DSLR ­(foťáky­) ....
Odpovědět0  0
bLAHUTOVA | 15.9.200811:39
Nevymeníme tú krytku ?:­-­). Teraz vážne, chcem sa opytať či už dlhšie používate foťák, ja sa len zoznamujem ­(3­/4 roka­) s technikou fotenia, najmä nočné fotky z extrieru mi akosi nevychádzajú, mám aj ­"zatiaľ požičaný­" statív. Viete mi poradiť v akých nastaveniach mám fotiť? Foťák mám so zákl. obj. 18­-55.
Odpovědět0  0
Robert F. | 10.9.200811:36
Ahoj díky za podrobné ­"rozebrání­" D40. Fotoaparát mám a jsem spokojený­(v rámci svých možností­) Jinak zdravím Havířov..
Ahoj občan Havířova :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 10.9.200812:15
Také zdravím občana Havířova :­-)
Odpovědět0  0
Jarda carda | 5.9.200816:46
Je fakt ze D40 je stara a nijak zvlast nevynika ale je jednoducha a stale pouzitelna. Mam ji uz 2 roky a priznam ze chci vic ale zatim mi staci. Fotim uz 15 let coz znamena klasicka cernobila a pak i barevna fotogrgrafie na film a 3 roky digital a muzu rict ze se jedna spis o to jak oblbovat lidi a tahat z nich penize. Autofokus nutne nemusim ­- ostril sem rucne 12 let. Auto cisteni snimace ? Tomu se smeju, neni nad rucni vyfoukani vzduchem. Rezim lievewie ­- neni nad pohled pres zrcadlo do hledacku. Dodnes mam stare poctive kovove profi fotaky sice na film ale kam se na ne ty dnesni plastove hrabou i kdyz je digital flexibilni a pohodlny. No uvidime co vyvoj prinese.
Odpovědět0  0
ttt | 5.9.200818:46
Taky mám D40, ale momentálně ji moc nepoužívám. Na jaře jsem propadl temnokomornictví a koupil si FM2. Zatím mě to baví a výsledku jsou slušný, i když v tomhle směru se mám ještě hodně co učit...

Fotit na čb film jsem začal, protože se mi začaly líbit čb fotky a z digitálu se mi nepodařilo ten vzhled dostat.
Na monitoru to vypadá pěkně, ale když jsem viděl, co s tím dokážou udělat laby, chtělo se mě brečet :­-/
Odpovědět0  0
misi (8) | 12.11.200817:26
Udelejte si test s nejakym 10 ­- 12 megem ­(mimo FF­) a zjistite, jak D 40 vynika! Protoze tydle testy pan recenzent nedela, nemusite o tom nic vedet.
Pekny den a sqele foto s D 40!
Misi
Odpovědět0  0
adavid | 3.9.200823:28
Opravdu mám moc rád řeči typu stará­/vykopávka atd... Ono na jaře příštího roku bude stará­/vykopávka i E420 a 1000D. Mimochodem D40 je vynikající foťáček pro začátečníky ­(na to jak je ­"stará­"). Člověk si má při koupi DSLR zajít do obchodu a osobně si ji vyzkoušet jak mu sedí v ruce. A ne naopak se ptát po fórech, který je lepší ....
Odpovědět0  0
ttt | 4.9.200810:04
V podstatě s vámi souhlasím, ale myslím si, že dnes už je výhodnější doplatit na D60. Má novější snímač a může být v setu s trochu lepším objetivem ­(18­-55 VR­).
Odpovědět0  0
unaghy (8) | 4.9.200810:45
Tu nejde o hanlivé označenie ­"vykopávka­" ale na poukázanie, že jej chýbajú niektoré nové vymoženosti ­(live view, prachový filter,...­). Ak pozeráme na pomer cena­/úžitok ­(námet pre redakciu na porovnávací test­) určite na trhu nájdeme vhodnejších kandidátov. Držal som v ruke viacero zrkadloviek ­- určite je dôležité ohmatať si ho a vyskúšať, ale rovnako dôležité sú testy, lebo v žiadnom obchode ti nedovolia odfotiť pár fotiek do raw, pretiahnuť ich do počítača, upraviť a poprípade vytlačiť aby si mohol posúdiť, či je to to, čo hladáš.
Odpovědět0  0
nikto (31) | 10.9.200916:23
Mam doma D40 a som s nou nadmieru spokojny. Ale zakladny setak som vymenil za sklo Nikkor 18­-105mm VR a objektivy nevymienam, takze momentalne mi nechyba ani protiprachovy system. A 6Mpx staci uplne bohato, na fotenie do formatu A5 az A4. Je to vynikajuci fotacik a keby som sa mal znova rozhodovat, urcite by to bol Nikon D40 alebo D60, pripadne D90, ale to uz je ina trieda. Bol som vsak sklamany gripom na D5000­-ke, ktora ho ma dost zmenseny :­( To moja D40­-ka mi sadne do ruk ako uliata :­-)
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 6.9.200820:18
Vím, že to nezní pěkně. Nikde jsem nenapsal taky, že ti, co jí mají, se jí mají taky rychle zbavit. Ale když si půjdu koupit novou lowendovou zrcadlovku a uvidím za 10k toto a za 12k podstatně lépe vybavenou jinou zrcadlovku, určitě si ty 2k přidám. Takto jsem to myslel. Sám mám doma ­"starý­" EOS 350D a taky neběžím do krámu pro 450D. Až jednou budu ­(a zatím nic takového neplánuji­) pokukovat po lepším, uplyne doufám ještě hodně vody... :­-)
Odpovědět0  0
Michal Kára | 2.9.200820:53
D40 mame v tomto setu rok jako nas prvni digital :­-­) Vpodstate souhlasim s autorem, moje dojmy jsou takoveto:

- Grip opravdu dobre padne do ruky
- Rozliseni cipu v praxi nijak nevadi, leda bych chtel delat opravdu male vyrezy.
- Absence motorku v tele je dost neprijemna a diskvalifikuje fotoaparat pro vaznejsi pouziti ­(napriklad AFAIK neni k dispozici vysoce svetelny objektiv Nikkor s vlastnim motorkem­)
- Rovnez absence stabilizace a cisteni prachu je neprijemna
- Nemoznost pridelat krytku objektivu na snurku je na pendrek
- Na to, ze se pri ­"motivovych programech­" neda menit korekce expozice nadavam prakticky denne :­-­/
- Na druhou stranu s ovladanim ktere se recenzentovi zdalo zmatene problemy nemam

Jeste k tomu tlacitku korekce expozice, v clanku je to trochu zavadejicim zpusobem, spravne je to takto:

Kolecko bez drzeni tlacitka korekce expozice dela:
- Pri prohlizeni fotografii prechazeni na predchazejici ­/ nasledujici, funguje i kdyz mate fotografii zvetsenou
- V rezimu P prepina mezi ruznymi kombinaceni casu a clony se stenou expozici, nicmene zrejme kazda zmena svetelnosti to zresetuje, takze je to dost nepouzitelne
- V rezimu priority clony ­(A­) meni clonu
- V rezimu priority casu ­(S­) meni cas
- V manualnim rezimu ­(M­) meni ­(tusim­) cas

Otaceni kolecka za soucasneho drzeni tlacitka korekce expozice:
- V rezimech P A a S meni korekci expozice ­(od nejakych ­-5 EV az +5 EV­)
- V rezimu M meni clonu, indikator korekce expozice v tomto rezimu slouzi jako expozimetr

Co se tyce vysledku ­- pro amaterske pouziti to neni spatna zrcadlovka, dela docela pekne obrazky. Nicmene pokud si par tisic priplatite, muzete dostat za svoje penize znatelne vic.
Odpovědět0  0
unaghy (8) | 28.8.200811:13
Myslím, že tento model + set 2 objektívov by stál vzhľadom k svojej cene za podobný test­/recenziu.
Odpovědět0  0
Bednys | 28.8.200812:02
Vlastním Oly E­-410 DZ a zatím spokojenost. Jen mě mrzí celkem malý výběr objektivů, menší senzor než konkurence, ale da se s tim žít.
Odpovědět0  0
Hirogen (771) | 28.8.200812:50
Nebo jinak. na co si budu kupovat za 10000,­- takovou vykopávku, když po včerejším slevnění nový EOS 1000D se novým a podstatně vylepšeným setovým objektivem je v kamenném obchodě za 12000,­- a se stabilizací až o 4EV kroky...
Vidím to jako zviditelnění Nikonu, než se vyprodají.
Odpovědět0  0
unaghy (8) | 28.8.200812:58
To je fakt, že D40­/D60 už je poriadne starý, ale je to najlacnejšia zrkadlovka na našom trhu ­(asi preto bol vybraný­). Určite sa oplatí priplatiť si dve­-tri tisícky za novší ­(sony A300, canon 450d­/1000d, olympus e420­/e520­). Pokial mi pamäť dobre slúži tak e420 by mala byť najmenšia a najlahšia zrkadlovka + live view, takže z tohto pohľadu vhodnejšia na porovnanie s kompaktmi.
Odpovědět0  0
alkoholik | 28.8.200822:00
Nevim to jistě ale nejmenší by měl být canon 1000D. Zítra si ho jdu koupit. Už se na něj těším. Doufám, že s 1000D zažiju víc vzrušení, než se svojí ženou.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.