www.digimanie.cz
>
>
>
>

Nikon D5600: zrcadlo stále žije

Nikon D5600: zrcadlo stále žije
, , recenze
Dnes se budeme věnovat digitální zrcadlovce Nikon D5600. Ta je vybavena 24MPx APS-C senzorem a přináší zejména rozšířenou bezdrátovou konektivitu. Potěší i polohovatelný dotykový displej. Jak ale bude fotit?
K oblíbeným
reklama
V této kapitole se podíváme na výkony 24MPx APS-C senzoru zrcadlovky jak ve formátu JPEG, tak i RAWu. RAWy budou převedeny pomocí aplikace Camera Raw s vypnutým odšumováním.


ISO 100 (JPEG)


ISO 100 (konverze z RAWu)

Nejnižší citlivost nijak nepřekvapí, šum je neznatelný, zde opravdu nelze hledat žádné problémy.


ISO 200 (JPEG)


ISO 200 (konverze z RAWu)

ISO 200 je také krásně čisté, po šumu skoro ani památky.


ISO 400 (JPEG)


ISO 400 (konverze z RAWu)

Citlivost ISO 400 má jen trochu jasového šumu v RAWu, výsledky jsou nadále velmi kvalitní.


ISO 800 (JPEG)


ISO 800 (konverze z RAWu)

Navýšení citlivosti na ISO 800 navyšuje množství jasového šumu v RAWu, stále je však jemný a nedělá větší potíže.


ISO 1600 (JPEG)


ISO 1600 (konverze z RAWu)

Dostáváme s k citlivosti ISO 1600 a jasový šum dále pomalu roste, barevný se začíná objevovat jen zlehka. S přiměřeným odšumováním dostanete stále dosti kvalitní snímky.


ISO 3200 (JPEG)


ISO 3200 (konverze z RAWu)

ISO 3200 už docela zvyšuje barevný šum v RAWu. JPEGy se i kvůli tomu začínají trochu více rozmývat a ztrácet saturaci barev. Stále jde o použitelnou citlivost, pokud zvolíte rozumně silné odšumování.


ISO 6400 (JPEG)


ISO 6400 (konverze z RAWu)

ISO 6400 je už hodně vysoké a snímači dochází dech. Barevného šumu je v RAWu poměrně dost a také JPEGy jsou již viditelně odšuměné. Obraz je takový jemně rozostřený a barvy poněkud zeslábly.


ISO 12800 (JPEG)


ISO 12800 (konverze z RAWu)

Citlivosti ISO 12800 bych se už ale opravdu vyhýbal. Jak vidíte, barevného šumu je tu opravdu mnoho a už se z toho nedá dostat nic rozumného.


ISO 25600 (JPEG)


ISO 25600 (konverze z RAWu)

Nejvyšší citlivost ISO 25600 je na tom pochopitelně ještě o něco hůře. V RAWu už hraje prim spíše barevný šum než obraz a JPEGy jsou pak viditelně rozpité a téměř bezbarvé. Pro vzájemnou srovnatelnost mezi recenzemi se podíváme také na snímky převedené na rozlišení 12 megapixelů.

Nikon D5600 ISO šum autíčka 12MPx

výřezy z 12MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo konverze z RAWu)

Ve 12MPx rozlišení (pro porovnání stejně velkého výstupu napříč recenzemi) je vidět, že i ISO 3200 vypadá dobře a s citlivou prací s RAWem by se dalo použít i ISO 6400. Pokračovat budeme snímky plyšového zajíce, na kterých uvidíme míru zachování detailů.

Nikon D5600 ISO šum zajíc 20MPx

výřezy z 24MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo konverze z RAWu)

Do citlivosti ISO 1600 jsou detaily solidní, při ISO 3200 už se to poněkud zhoršuje. V RAWu je trochu více šumu, JPEGy se lehce rozmývají, stále je to ale přijatelné. Při ISO 6400 ještě RAWy vypadají akceptovatelně, ale JPEGy jsou hodně rozmyté.

Nikon D5600 ISO šum zajíc 12MPx

výřezy z 12MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo konverze z RAWu)

Ve 12MPx rozlišení se vše ještě lépe zamaskuje, a tak i ISO 3200 vypadá dosti slušně. Stále ale platí, že ISO 6400 je na tom už hůře.

Nikon D5600 ISO šum bílá plocha

výřezy z 24MPx snímků (vlevo JPEG, vpravo konverze z RAWu)

Barevný šum se v RAWu začíná trochu více objevovat u citlivosti ISO 1600, opravdu nepříjemný je pak od ISO 12800. V JPEGu je barevný šum odstraňován i při nejvyšší citlivosti.

reklama
Nejnovější články
Sony uvedlo ZV-1, malý 1,0" kompakt cílený na vloggery Sony uvedlo ZV-1, malý 1,0" kompakt cílený na vloggery
V posledních dnech se často mluvilo o novém kompaktu Sony ZV-1, který měl být určen pro vloggery. Nyní se tento fotoaparát skutečně představuje. Nabídne 1,0" čip, kvalitní mikrofon i zdířku pro ten externí, nechybí ani výklopný displej.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Shutterstock totálně překopal systém provizí: fotografové zuří a mažou portfolia Shutterstock totálně překopal systém provizí: fotografové zuří a mažou portfolia
Fotobanka Shutterstock totálně překopala systém provizí, který je nyní značně nepřehledný. Každým rokem se fotograf bude muset prokousávat k vyšším provizím, jež budou vždy založeny na ceně balíčků.
26.5.2020, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Firmware 2.0 pro Panasonic Lumix S1H zatím bez RAWu přes HDMI, jsou tu potíže Firmware 2.0 pro Panasonic Lumix S1H zatím bez RAWu přes HDMI, jsou tu potíže
Panasonic slíbil uvedení nového firmwaru 2.0 pro svůj video-fotoaparát Lumix S1H. Ten měl přinést obrovské množství vylepšení včetně RAW výstupu přes HDMI. Firmware sice vyšel, kvůli problémům ale tuto funkci zatím nedostane.
26.5.2020, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tokina uvedla cine objektiv 25-75mm T2.9 pro 5 bajonetů Tokina uvedla cine objektiv 25-75mm T2.9 pro 5 bajonetů
Pro kameramany a natáčení videa je určen nový objektiv společnosti Tokina. Nabídne 3× optický zoom v ohniskovém rozsahu 25 až 75 mm, podporuje Super35 formát a disponuje velmi slušnou světelností T2,9.
26.5.2020, aktualita, Milan Šurkala
Samyang uvádí inovované MF 14mm F2.8 a MF 85mm F1.4 MK2 Samyang uvádí inovované MF 14mm F2.8 a MF 85mm F1.4 MK2
Společnost Samyang aktualizovala dva své objektivy MF 14mm F2.8 MK2 a MF 85mm F1.4 MK2. Ty přináší např. možnost vypnout aretaci clonového kroužku, vodě odolnou konstrukci a další drobnosti.
26.5.2020, aktualita, Milan Šurkala