Olympus OM-D E-M1 Mark II: krátké seznámení

19.2.2019, Milan Šurkala, recenze
V rámci Olympus Tour jsme měli možnost na hodinku vyzkoušet CSC fotoaparát Olympus OM-D E-M1 Mark II a světelný zoomovací objektiv M-Zuiko Digital 12-40mm F2.8. Jakpak se s touto dvojicí fotí?
Dnes jsme se v rychlosti podívali na vlajkovou loď společnosti Olympus, model OM-D E-M1 Mark II. K dispozici byl jen hodinu, takže nelze vyslovit nějaké ucelené hodnocení jako v jiných recenzích. Spíše si můžeme dovolit zhodnotit jen několik postřehů. Jde viditelně o fotoaparát mířený do vyšších tříd, čemuž odpovídá styl ovládání, větší množství ovladačů a konfigurace ovládání, v němž se bude člověk ze začátku trochu ztrácet. Velmi dobrý je hledáček i polohovatelný displej, který usnadňuje některá nastavení.

Olympus OM-D E-M1 Mark II hodnocení

Fotoaparát potěší fázovým autofokusem, který dobře ostří i za špatného světla, výtka by směřovala jen na jeho tendenci zaostřovat na pozadí. Oceňuji možnost natáčet velmi kvalitní 4K video, což je umocněno i výbornou stabilizací. Ta je naprosto excelentní a daleko přesahuje to, co je běžné u konkurence. Mnohasekundové expozice z ruky opravdu nejsou problém, jen pozor na rotaci rohů. Výsledkem tak je, že z ruky bude možné fotit i kvalitnější snímky než z nejednoho fotoaparátu s větším čipem. Stabilizace umožní o tolik prodloužit časy, že to hravě vynahradí nevýhodu menšího senzoru. Pochopitelně, platí to jen pro určité typy scén.

Kvalita obrazu mě také potěšila. Na 4/3" snímač předváděl fotoaparát slušné výkony, odšumování je poměrně slušné s kvalitním barevným odšumováním, které potlačuje fleky, ale přitom se snaží zachovávat původní barevnost. Ve výsledku mohu říci, že mě fotoaparát rozhodně zaujal a ukazuje, že i 4/3" fotoaparát má v profesionální sféře své místo.