Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
8.12.2010, Milan Šurkala, recenze
Dnes vás jistě potěšíme srovnávacím testem dvou ultrazoomů od Panasonicu. Jsou jimi modely Lumix FZ45 a FZ100. Oba nabízí bohaté možnosti nastavení, 14MPx snímače a objektiv s 24× optickým zoomem. Jak si vedou proti konkurenci i proti sobě?
ScullyDana | 29.8.201220:37
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat,zdali jde nějakým způsobem fotit s tímto typem foťáku na dálkové ovládání?Dokoupit nějakou součást tak abych mohla spouštět foťák cca na 3­-5 m.S foťákem jsem spokojená,jen občas potřebuji tuto funkci.Děkuji za odpověď
Odpovědět0  0
Mirren | 27.6.201213:38
chcel by som vas poziadat o radu. Neviem sa rozhodnut medzi týmito dvoma fotoaparátmi.
Samsung ex1 vs. Panasonic LUMIX DMC­-FZ48.
Fotoaparát by som chcel viacmenej využivať v horách ­(Tatry a pod.­) Vlastne neviem sa rozhodnúť medzi týmito dvoma, obidva majú na nete dobre recenzie. Mám akurát požiadávky ako:
-svižnosť ­(doteraz som mal Canon sx130 is, a trvalo mu celkom pekne dlho, kym spracoval foto­)
-širokouhlý objektív ­(čo majú oba moje výbery­)
-a výdrž batérie.
Viem, že sú to diametrálne odlišné prístroje, no ak niekto má skúsenosti, resp. typ na lepšiu voľbu, tak by som bol vďačný za akúkoľvek radu.
Odpovědět0  0
Milan__xy | 27.6.201213:47
Ten Samsung neznám, ale Panasonic je velmi rychlý a má perfektní výdrž baterie, ačkoliv mám dvě, ještě se mi nestalo že bych odjel s nabitou baterií a ještě ten den ji měnil.Jinak Panasonic má i velmi rychlé sekvenční snímání.Výdrž baterie je cca od 400 snímků do 550.Kdysi jsem to sledoval.Toto se ale týká FZ28 , mám ovšem podle diskuzí za to, že FZ48 je ještě lepší v těchto ohledech.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.6.201216:37
V FZ28 mi bateria vydrzi uplne v pohode cca 800 fotiek a ked blesk nepouzivam ­(alebo len vynimocne­) tak aj 1200 fotiek. Na podobne cisla som sa dostal aj u FZ150, preto predpokladam ze FZ48 ­(ktory ma tu istu bateriu ako FZ150­) bude vydrz podobna.
Odpovědět0  0
Milan__XY | 27.6.201216:43
Souhlasím, nechtěl jsem přehánět, ­(FZ28­) ale ta výdrž je fakt super.Ty moje baterky jsou už asi dva roky staré a kdysi jsem fotil fakt hodně, teď si často beru sebou kapesní Panas, ale ten taky vydrží i když je na dvě AA. Používám GP Recyko +.
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 27.6.201213:54
Tie prístroje majú snáď spoločné len to, že majú CCD čip a ostria kontrastom, inak sú diametrálne odlišné. EX1 je profikompakt s väčším čipom a relat. malou pixelovou hustotou, špičkovým svetelným objektívom, RAW, plne polohovateľným AMOLED displejom, s malým, len 3x zoomom ­(v záujme zachovania špičkovej svetelnosti­). FZ48 je klasický ultrazoom s elektronickým hľadáčikom, zameraný na maximálny rozsah objektívu ­- 24x, s menším čipom, vyššou pixelovou hustotou, nemá RAW.
Ak Ti nejde o fotenie na dlhých ohniskách ­(pri horách naopak predpokladám hlavne široké zábery krajiny­), choď do Samsungu, kvalita fotografií je o triedu vyššie. Ak ale silou mocou chceš hľadáčik a veľký zoom, potom choď do FZ150, ten má na rozdiel od lacnejšieho FZ48 RAW, polohovateľný displej a CMOS čip. Kvalitu fotografií ako EX1 však aj tak nedosahuje.
Odpovědět0  0
Mirren | 27.6.201214:32
No, akurat ze FZ150 uz sa nepriblizuje mojej cene, ktoru mam vyclenenu na fotoaparat. Niekde som cital, ze samsung je dost pomaly pri spracovani najma RAW ­(aj ked, pravdepodobne ja to asi velmi nevyuzijem ­- aj ked to nemozem tvrdit s istotou­). Cize potreboval by som aj nieco sviznejsie, lebo poslednykrat ked som fotil s mojim canonom na rodinnej oslave, tak mi kopec zaberov uslo prave kvoli jeho ­"lenivosti­".
Niesom uplne znaly v tejto oblasti ­(ako ste si asi vsimli­), preto sa musim pytat aj hluposti... a teda, samsung by bol lepsou volbou aj pre fotenie interieru ­(ako spominana oslava?­). Dakujem este raz za rady.
Stoji este nejaky pristroj za zvazenie v tejto cenovej kategórii, ktory som prehliadol? ­(do 270 e­).
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 27.6.201214:41
V danej cenovej kategórii je pre Tvoje potreby Samsung rozhodne najlepší. Boli nedávno akcie na Olympus E­-PL1 za 266 eur, ale už nie sú ­(to by bola dobrá alternatíva­). Mal som EX1 a je pravdou, že ak fotíš do RAWu, buffer niekedy nestíha a musíš chvíľu počkať ­(alebo fotiť do JPEG a je to v pohode­). A na interiéry je šampión, kombinácia širokého ohniska, väčšieho čipu ­(zachytiaceho viac svetla­) a svetelného objektívu ho na fotenie v interiéri za horších svetelných podmienok priamo predurčujú.
Odpovědět0  0
Mirren | 27.6.201215:28
Dakujem za odpovede. A teda samsung alebo olympus? Pozeral som na nete a ten olympus som ­(ovsem pouzivany­) nasiel pod 200 €. Akurat o samsungu uz viem nieco a o olympuse som sa dozvedel az od teba. Samsung mi pride trosicku sympatickejsi ale rad si necham poradit od skusenejsieho!
Odpovědět0  0
jaraba1508 (28) | 27.6.201215:29
A co tak Nikon P7100, je uz nad limit? Stoji teraz 342 eur.
Odpovědět0  0
Mirren | 27.6.201215:33
No hej, ten nikon je uz dost vyssie :­-(
Odpovědět0  0
jaraba1508 (28) | 27.6.201216:44
Pripadne este Nikon P7000, to je skoro to iste ­- novy stoji 300.
Odpovědět0  0
Mirren | 27.6.201215:29
a este mam pocit z toho olympusu, ze je trosku pomalsi...
Odpovědět0  0
Mirren | 27.6.201220:14
Dakujem vam vsetkym za reakcie. Vlastne, cakal som ze sa na zaklade prave reakcii v tejto diskusii rozhodnem pre konkretny typ, avsak mam stale chrobaka a zrejme este vacsieho ako som mal :­-­). Kazdy ma svoje pre a proti. Samsung, ako viaceri pisu, ma super kvalitu fotiek, sirokouhly zaber, avsak asi pomalsie reakcie a aj tu vydrz oproti FZ 48.
Odpovědět0  0
Milan__XY | 27.6.201221:24
Asi takhle , můj subjektivní názor.Po mých zkušenostech a není ji málo s fotoaparáty by šel prostě do Panasonicu a to bez ohledu na cenu.Dlouho jsem kupoval pro mě ideální UZ. Měl jse Canon SX10 , Canon SX20 a vyhrál Panasonic FZ28.Všechny pěkně fotily,ale Panasonic nabízí víc.Ovládání SW redukce šumu , to je super.Z jednoho fotoaparátu máte hned několik, protože obvykle to naprogramuje výrobce a vy se jen patláte v editorech.Jasně, je tu i RAW ale to je vcelku složitější, nebo na čas náročnější věc.Nechce se po každém fotografování sedět hodiny u PC.
Odpovědět0  0
kajc (9) | 27.6.201217:39
Ja mám FZ 45, myslím že je to skoro to isté, čo FZ 48, akurát, že má aj RAW. Ak si na niečo môžem sťažovať, tak to je asi jedine vysoký šum pri vyššom ISO. Skrátka pri horších svetelných podmienkach ide kvalita dosť dole, alebo treba použiť statív. Inak podľa mňa veľmi dobrý všestranný fotoaparát ­- aj na makro aj zoom. Tá výdrž batérie je ozaj vysoká, bez problémov mi vydrží celý deň aj dva, záleží od toho či aj filmuješ a koľko fotíš.
Odpovědět0  0
ema | 3.3.201217:31
Zdravim vas, potrebovala by som poradit..chcem kupit zrkadlovku v rozpocte do 1000 eur. Pre bezne fotenie, prirody a ludi. Chcela by som aby zrkadlovka mala vystup na hdmi, moznost tocenia videa, objektiv nie len zakladny ale napr. aj 70­-300. Pre aky by ste mi odporucili rozhodnut sa? dakujem
Odpovědět0  0
ssimmikk | 13.1.201211:52
Prosím moc o radu, už nevím co a jak, protože foťák vybírám dlouho a stále se nemůžu rozhodnout jaký, koukala jsme na Panasonic FZ­-48 nebo FZ­-45 a taky na Nikon P300, který byl mým prvním favoritem, jde mi hlavně o focení našich dvou cácorek :o­) Fotky budou z venku, takže při slunečném i zamračeném počasí, na sněhu, hodně budu fotit doma, kde světlo taky není ideální...Nikon P300 má lepší světelnost, ale Panasonic větší zoom, doma ho nevyužiju, ale venku ano, nevím čemu dát přednost, jde mi hlavně o pěkné a ostré fotky :o­) na video máme videokameru, takže to neřeším, mohl by mi někdo poradit čemu by dal přednost? Nejvíc by mě potěšil názor pana Milana Šurkaly, pač udělal test na tyto foťáky a tudíž si s nima měl možnost ­"pohrát­" děkuji
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 13.1.201212:00
No, tohle je dost problematicke. Ono v interieru ­(bez blesku­) nebude nijak uzasne fotit ani ta P300, natoz FZ45­/FZ48. A s bleskem je to jedno, tam uz se svetelnost neprojevi. Osobne si myslim, ze oba pristroje patri k tomu nejlepsimu na trhu ve sve tride ­(P300 skoro k tomu nejlepsimu, FZ45­/FZ48­/FZ150 je to nejlepsi­). Zkuste vice popremyslet, zda je pro Vas velky zoom opravdu dost dulezity. Ono to treba na foceni deti nemusi byt vubec tak spatne, ale obecne se bez nej da i obejit. Pri foceni z dalky a samozrejme vysky jejich oci umi tyto Panasonicy i trosku maznout pozadi, samozrejme na zrcadlovky to nema ani zdaleka. Ja to za Vas nerozhodnu :­-­)
Odpovědět0  0
ssimmikk | 13.1.201212:21
Děkuji za bleskovou odpověď, vím, že to za mě nerozhodnete, ale spíš mě zajímá k čemu by jste se přikláněl vy, protože jste je měl v ruce, přece jen to, že si je zkusím v obchodě na 5minut není to pravý vyzkoušení :o­) takže světelnost není asi zase tak důležitá pro focení v pokoji, pač budu používat blesk, to je jasný, zoom nevím, nad tímhle už doumám víc jak měsíc :­-D vždy najdu ěnco co mě od nějákýho foťáku odradí nebo naopak....už jsme z toho mimo a přestávám na fotkách vidět i rozdíl, pač mi jde z toho hlava kolem :o­( prosím o napsání čemu a proč by jste dal rozdíl vy, nechci aby na sluníčku byly přesvěcený ty fotky nebo obráceně, aby za šera nebylo vidět nic nebo byly hrozně máznutý, nevím, nevím, nevím, který z těchto foťáku více zvládne pohyb? Přece jen jsou děti neposedný a momentky jsou nej :o­) Vím, že na zrcadlovku nemá žádný kompakt, ale finance na nií zatím nejsou :o)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 13.1.201212:33
Pokud budete fotit s bleskem pouzije se kratky cas, takze deti by nemely byt maznute s ani jednim fotoaparatem. I kdyz jak se tak divam, P300 pouziva 1­/30 s, FZ45 1­/60 s, takze FZ45 by mela delat pohybem mene rozmazane fotky. Zvazte take to, zda Vam nebude vadit tahat se s rozmernym fotakem ­(FZ45 az tak lehce do kapsy nevkloune, zatimco P300 strcite kamkoli­).
Co se tyce foceni na slunci, zde mi prijde, ze ma P300 trochu lepsi vysledky, Panasonic trochu radeji prepaluje oblohu. Na druhou stranu FZ45 disponuje RAWem, takze na pocitaci si v editoru muzete ty prepaly nekdy i zachranit. Osobne ale nepredpokladam, ze si budete hrat s RAWem. Ja osobne bych si koupil FZ45 ­(prave diky RAWu, lepsimu makru, vetsimu zoomu­), ve Vasem pripade bych si Panasonicem tak jisty nebyl. Nejlepsim resenim v teto nerozhodne situaci je hodit si minci. Vzdy padne to, co vnitrne nechcete ;­-)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 13.1.201213:12
Panasonic FZ28 bez problemov umoznuje synchronizacny cas blesku az 1­/2000 sec, predpokladam ze tak isto to bude fungovat aj na vsetkych jeho nasledovnikoch. Ja bezne pouzivam, aj pri foteni s bleskom, obmedzenie casu na 1­/125 sec, takze fotky v interieri su vzdy pekne ostre ­(pri spravnom zaostreni­).
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 13.1.201213:19
To umoznuje, bavim se tady ale o beznych rezimech ­(P, automatika­), kdy je nedostatek svetla. Samozrejme mas pravdu, ze pokud vis jak na to, tak jak u P300, tak u FZ45 dokazes tyto casy obejit jednoduse tim, ze pouzijes napr. prioritu casu.
Odpovědět0  0
xvasek (240) | 13.1.201212:57
Na focení dětí mám Samsung WB2000 a umí fotit při normálním žárovkovém osvětlení ­- F2.4, ISO200 a cca 100W žárovka v běžné místnosti dává v lepší případě 1­/10s, často ale pro tu desetinu musím chodit až na ISO400, což je při 24mm ohnisku a stabilizaci naprosto na hraně ­- hlavně u dětí, které jsou věčně v pohybu. S FZ­-45 bych musel jít na 1­/8 na delším ohnisku ­- žít by se s tím dalo, ale já jsem ne úplně spokojený už teď, takže přechod na FZ­-45 by byl něco jako dobrovolné řezání se do nohy. Já osobně bych určitě bral P300, popravdě řečeno bych na ni asi přešel, kdyby se mi rozbil Samsung. Ale to je stav dnes ­- zase přijde léto, bude víc světla... :­-­) Jo a P300 je o dost menší, foťák nosím karabinkou připnutý ke kalhotám, to by s FZ­-45 nešlo.
Odpovědět0  0
Petr T._ | 13.1.201213:51
Panasonic je jistota že bude dobře fotit , je ale větší.U Nikonu bych byl velmi opatrný a dokud bych jej neměl možnost si vyzkoušet na několik dní doma tak bych si jej nekoupil.
Odpovědět0  0
kajc (9) | 16.12.201115:20
Dnes som v izbe zapol fotoaparát a skúšal som si dáke nastavenia, neviem celkom presne, čo tomu predchádzalo, ale asi som akurát mazal dáku fotku, keď všetko odrazu prestalo pracovať. Stále svieti zelená kontrolka, že je akože zapnutý, objektív je vysunutý a LCD tiež svieti, ale skoro nebadateľne. Nefunguje žiadne tlačítko, dokonca ani on off, nič to nerobí. Neviem či mám skúsiť vytiahnuť baterku, alebo počkať či sa vybije, alebo je to už jedno a všetko je stratené. Prosím vás poraďte mi čo mám robiť. Ďakujem.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 16.12.201115:32
Vytahnout baterku a znovu ji vlozit. Fotoaparaty se obcas proste zasekavaji, neni to nic az tak neovykleho.
Odpovědět0  0
MM__ | 16.12.201115:33
To je snad jasné, vytáhni batrii , počkej pár vteřin ­- minutku a dej baterii zpět. Tím nic nezkazíš , asi se sekl SW.Pokud to nepomůže tak servis.
Odpovědět0  0
kajc (9) | 16.12.201116:29
Super, pomohlo to. Prepáčte, že som otravoval s takou blbosťou, keď sa mi sekne mobil, tak to robím automaticky, ale na foťáku sa mi to ešte nikdy nestalo ­(a používam ho ozaj často­) a nechcel som sa unáhliť. Takže ešte raz ďakujem.
Odpovědět0  0
bat1 | 16.12.201116:40
Taky jsem to u foťáku ještě nezažil, u mobilu už mockrát :D U foťáku jsem viděl párkrát jen chybu karty, to umí znepříjemnit život o něco víc...
Odpovědět0  0
Pajus06 | 27.11.20112:46
Dobrý den, nevíte někdo, jak to vypadá s cenami fotáků po Vánocích? Uvažuji o koupi FZ45, která se ted dá sehnat kolem 6500,­- ale nijak na to nespěchám, tak nevím, jestli by se nevyplatilo počkat s koupí až po Novém roce?
Odpovědět0  0
Rimmerak. | 27.11.20119:21
Já bych ve slevnění moc nedoufal, vzhledem k tomu, že koruna oslabuje a dolar už je za 20kč, tak se může stát, že budou foťáky všeobecne dražší, než teď.
Odpovědět0  0
sedmibol | 24.11.201120:53
Asi rok vlastním DMC­-FZ 45. Foto v interiéru opravdu za moc nestojí a proto ted řeším dilema co s tím. Jako varianta se mi jeví Sam EX­-1 jenž jste vytáhl téměř do nebe, nebo PEN­-EP1,popř Nikon 300, ale nevím jestli mi to pomůže nebo je třeba investovat do levné zrcadlovky E­-450 apod. mam namysli zejmena šum na vyšší ISO. Asamozřejmě že peníze jsou zase až na prvním místě! Děkuji za pomoc
Odpovědět0  0
Rimmerak. | 24.11.201121:10
Než E­-450, tak bych bral toho Pena. Čip je tuším stejnej. Pena jsem nedávno koupil přítelkyni a chvíli jsem s ním fotil, natáčel a super. Jen mě mrzí trošku vyšší ceny objektivů. Není tolik cenově dostupnějších alternativ.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 24.11.201121:15
Bud bych volil nejaky svetelny kompakt nebo CSC, ale se svetelnym objektivem. On klasicky F3,5­-5,6 objektiv i s velkym cipem zrovna velkou paradu neudela.
Odpovědět0  0
sdmibol | 25.11.201121:19
Děkuji za odpověd a moc se omlouvam ale opravdu nevím co je CSC a ani nevim jak jsem vlastně dopadl s EX­-1? A mám ještě jednu poznámku. Vždy čekám na každou novou recenzi, radu ­(koala­) a cokoliv co mi pomůže vytvořit alespon trochu lepší výsledek a pak je promě obrovským zklamáním recenze ­"nějakého­" fotomobilu nicméně respektuji i ostatní uživatele a přeji Vám mnoho práce at je co číst. Dík Radim
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 26.11.201110:26
CSC jsou kompakty s vymennymi objektivy, tedy systemy jako Samsung NX, Sony NEX, Olympus E­-Px, Panasonic Gx, GHx, GFx, kde x je nejake cislo. U EX­-1 pocitejte s podobnymi vysledky jako u tech levnych zrcadlovek a CSC fotoaparatu se zakladnim setakem ­(tj. F3,5­-5,6­). Kdyz na ty CSC ale hodite neco, co ma svetelnost F2,0 a lepsi ­(tj. nizsi cislo­), vysledky budou i ve spatnych svetelnych podminkach velmi slusne.
Odpovědět0  0
Pavel H. | 15.11.201110:04
Dobrý den, asi před třemi měsíci jsem si pořídil Panasonic DMC FZ45 a musím říct, že ať se snažim jak se snažim tak má sklony k přepalům u kontrastních fotek na kterých je např: stín i nebe dohromady. Mohl by mi někdo poradit jestli jsou na inetu k nalezení šikovné online příručky, tipy a triky, jak fotit s tímto modelem za různých světelných podmínek, jak nastavovat tento foťák při vyšších kontrastech aby nedocházelo k přesvětlení pozadí a nebo rady jak ­"vytáhnout­" z tohoto přístroje co nejvíc?
Děkuji moc všem za odpovědi
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 15.11.201110:17
skus si zapnut vyrovnavanie tienov: u Panasonicu sa to vola i­-exposure ­(pokial si dobre pamatam)
Odpovědět0  1
busy (4706) | 15.11.201110:20
Sklony k prepalom ma velmi vela kompaktov. Problem je v tom, ze automatika sa obvykle snazi scenu exponovat na ­"strednu sedu­", avsak ked su svetelne rozdiely prilis velke ­(casti osvetlenie priamym slnkom­), pri tejto expozicii sa uz nevojdu do horneho limitu pre maximalny jas snimatelny cipom a nastava prepal. Najjednoduchsim riesenim je pri takychto kontrastnych scenach nastavit kompenzaciu expozicie do minusu ­(­-2­/3 alebo ­-1EV­). Dalsim riesenim je pouzit vhodny scenicky rezim, ktory pocita s danou scenou a vie ju exponovat vhodnejsie.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 15.11.201110:48
Fotit do RAWu, pripadne lehce snizit kontrast, lehka korekce expozice do minusu take neuskodi.
Odpovědět0  0
bat1 | 16.11.201111:24
Předpokládám, že po namáčknutí spouště se ukazuje +­- reálný náhled expozice, takže na základě toho je možné korigovat dvěma základními způsoby: 1­) korekce expozice, 2­) zámek expozice s namířením někam do jasnější části scény ­(případně opakovat dokud nebude expozice +­- odpovídat představám­). Lze si vyhrát ještě s nastavením způsobu měření expozice, ale to mi přijde zbytečné.
Jinak při korekci do mínusu a hodně kontrastní scéně je třeba vzhledem k parametrům čipu ­(slabý DR a vysoký šum­) počítat s tím, že stíny budou dost špatné a ani z RAWu už člověk nic moc kloudného nevytáhne. U těchto čipů je obecně lepší lehce přepalovat a zachraňovat spíš přepaly než stíny ;)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 16.11.201113:35
To je ale nesmysl. Mas na vyber, preexponovat to a nemit zadnou sanci prepaly zachranit ­(ta rezerva v jasech u takto malych cipu doslova a do pismene nulova­) nebo to podexponovat a vytahnout stiny, byt za cenu sumu. Prepaly nikdy nikdo nezachrani, pokud je cip saturovany, a to se stava u techto kompaktu velmi velmi rychle.
Odpovědět0  0
bat1 | 16.11.201114:57
To je věc názoru... Píšu lehce, ne že se má přepálit polovina fotky do běla ;­) Nějaký ten menší přepal ­(co už nejde zachránit­) na místě kde nebude moc vadit je podle mě ospravedlnitelný, krom toho že se dá pořád ještě zaretušovat. Podle mě je to u těchto čipů lepší cesta, než se snažit vyvarovat přepalů a pak ze stínů pracně dolovat nějaké detaily, které tam vzhledem k šumu stejně nejsou... V přepalech se obecně schovává méně detailů než ve stínech, takže se lépe retušují. A vzhledem k tomu jaká to jsou šumítka je lepší fotit lehce nad optimální expozicí a korigovat jas a barvy na PC za cenu nižšího šumu než se snažit něco zachraňovat z podexponované zašuměné fotky...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 16.11.201115:37
Jenze to je prave ten problem. Dynamicky rozsah techto cipu je nekdy tak maly ­(a mereni expozice nastaveno tak blbe­), ze pro ziskani toho ­"akceptovatelneho­" prepalu ta fotka musi byt casto podexponovana ­(a ne malo­). V podstate s tebou souhlasim, ze je dobre ziskat co nejvice exponovanou fotku, aby se z tech stinu tahalo co nejmene. Tady si moc neprotirecime. Ja jen tvrdim, ze tato ­"idealni­" expozice u spousty fotoaparatu znamena zapornou korekci expozice a nekdy dost vyraznou.
Odpovědět0  0
bat1 | 16.11.201116:14
V případě, že je nastaveno měření expozice tak blbě, že i tak je třeba korigovat do mínusu, si opravdu v podstatě neodporujeme :­) U tak drasticky kontrastních scén si ale ani APS­-C s nějakými 3EV DR navíc moc neškrtne a musí nastoupit HDR. Akorát je tu výhoda, že se dá ze stínů leccos vytáhnout. Pak je jen u toho kompaktu otázka, jestli třeba neobětovat řekněme přepálenou oblohu a ­"dodělat­" jí ve fotoshopu :­) Samozřejmě ne všude bude pro takovou partyzánštinu prostor, a asi málokterý uživatel kompaktu má čas a chuť na takové věci :)
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 16.11.201120:40
> V případě, že je nastaveno měření expozice tak blbě

taky je standard napriklad u Canonu a bol aj u Panasonicu: vdaka tomu dosahovali v porovnani s konkurenciou lepsie vysledky v spracovani sumu

No myslel som si ze novsie Panasonicy ­(od cias LX5­) uz exponuju tak aby zachovali aj farby vo svetlach...
Odpovědět0  3
patrik_C | 25.10.20119:02
Ahoj chci se zeptat plánuji do měsíce pořídit fz45, ale presne nevim jaka je rychlost zapisovani videa v kvalite 720p zda by mi stacila class 4, nebo radsi jit do 6 nebo 10..a jakou kapacitu doporučujete uvažuji o 8Gb­(200­-300kč­) a pak mám ještě zajem o nejakou brašnu do ktere bych ho schoval cena by nemela presahnout 500kc nejake tipy?? diky
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 25.10.201117:28
Jak to, ze nevite, jaka je rychlost zapisu, kdyz se o tom pise v recenzi ­(a zcela neprekvapive v kapitole ­"videosekvence­")? :­-­) V 720p je to lehce pres 2 MB­/s, Class 4 karta by Vam tedy mela bez vetsich potizi stacit, idealni je ale samozrejme koupit nejakou rychlejsi edici Class 4 karet nebo Class 6. Neni to nutnost, ale ty priplatky jsou velmi male, tak proc se omezovat? Zejmena budete­-li nekdy fotit do RAWu, rychlejsi karta se hodi.
Odpovědět0  0
bat1 | 16.11.201111:39
Kartu bych bral vždy co nejrychlejší, alespoň class10, cenový rozdíl není velký a bohatě se vyplatí na čase stráveném při práci s kartou na PC. Nejen zápisem ve foťáku je karta živa, kopírování pár GB dat z pomalé karty do PC je o nervy :)
Odpovědět0  0
LEDA | 12.10.201113:04
Dobrý den,
máte někdo tušení o novém modelu FZ48? Je lepší než 45? První postřeh co člověk má je 12Mp v 14Mp ­- má tedy méně pixelů, což by mělo býti lepší.
Díky za jiné postřehy.
Leda
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 12.10.201113:11
FZ48 nema RAW, coz je podle me docela chyba, na druhou stranu ma rychlejsi sekvencni snimani a Full HD video. Co jsem videl snimky z FZ48 na internetu, neprisly mi o nic lepsi nez z FZ45, prestoze je rozliseni nizsi, spis naopak. Aspon zatim bych volil spis FZ45, ale presne se k tomu budu moct vyjadrit, az se mi dostane do rukou.
Odpovědět1  0
sedmibol | 13.9.201120:33
Všem děkuji za mnoho odpovědí na včerejší téma měsíc. Nečekal jsem zapojení takového množství odborníků. Ted čekám až se vyklube a jdu na reparát. Mám ale ještě jednu prosbu, můžete mi doporučit nějaký solidní polarizační filtr pro FZ­-45 okolo 1000 Kč? Děkuji
Odpovědět0  0
bat1 | 13.9.201121:22
Mrknul bych se na něco ze sortimentu Kenko, řada Kenko PRO1 je podle mě taková nejoptimálnější v poměru kvalita­/cena k tomuto objektivu. Člověk dostane rozumě kvalitní filtr se slušnou antireflexní vrstvou za dobré peníze. Je to v podstatě levnější varianta filtru Hoya s podobnou kvalitou. Nejsem si jistý, zda se cena vejde do 1000,­- , ale FZ45 nemá tuším až tak velký průměr závitu, tak by to nemělo být moc přes.
Jinak je třeba upozornit, že polarizák je velký žrout světla, takže se k UZ s malým čipem moc nehodí, i při ideálních světelných podmínkách je občas na delších ohniscích potřeba jít s ISO nahoru, a to jim nedělá moc dobře :­) Cena kolem 1000,­- je ale rozumná, to lze skousnout i při omezených možnostech použití filtru.
Odpovědět0  0
Slavoj | 14.9.201116:45
Nedávno jsem si jej právě pořizoval k FZ45 ­- HOYA Filtr Pol­-C 52mm Pro1 Digital 1221Kč s DPH na DigiHit.cz. Jsem spokojený, až na to, že závit na filtru je kraťounký a je třeba dávat bacha na jeho upevnění k fotoaparátu. Za tuto cenu jej lze doporučit. Opticky bez připomínek. ­"Polarizuje­" opravdu hodně, někdy až moc. :­-­) Naštěstí to lze nastavit.
Odpovědět0  0
sedmibol | 14.9.201121:29
Tak ted už nevím je to na FZ­-45 závit 52 nebo 55 mm.?
Odpovědět0  0
sedmibol | 12.9.201120:48
Dobrý večer. Chtěl bych se zeptat proč se mi včera nepodařilo vyfotit v Havířově nádherný úplněk na žádný z režimů ­(bez jakýchkoliv pomůcek­) byla to přinejlepším bílá koule bez kresby. Poradí mi koala? Děkuji za odpověd i za skvělé stránky
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 12.9.201121:05
Nastav si bodove merenie expozicie a podexponuj o 2 EV.
Alebo nastav expoziciu manualne ­(napriklad: ISO 200, F7.1, 1­/125s­) ako ja v tomto zabere:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

(v tej diskusii je aj dobry clanok s tipmi na fotenie mesiaca)
Odpovědět0  1
busy (4706) | 12.9.201121:13
"Pro přihlášení musíte být registrován­" :(
Odpovědět0  0
Milan__X | 12.9.201121:06
Hmm, to bude asi nastavením. Dejte si bodové měření expozice a bodové ostření .Jak jsem měl AWB už nevím , ale tady mám vyfocený měsíc z ruky s FZ28.
http:­/­/www.facebook.com­/photo.php?fbid=1895630711852&set=a.1895630631850.2096210.1274108196&type­=1&theater
Odpovědět0  0
Milan__X | 12.9.201121:08
Ještě k ISO to bylo na 100.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 12.9.201121:14
Odkaz nefunguje :(
Odpovědět0  0
Milan__X | 12.9.201121:53
Omlouvám se, nahrál jsem to tedy jinde , tady je odkaz:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Milan__X | 12.9.201122:02
o není možné ...
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Milan__X | 12.9.201122:07
Odpovědět0  0
busy (4706) | 13.9.20116:19
Kludne to mohlo zostat aj na Facebooku. Problem toho odkazu je ze je platny len pre uzivatela ktory ma pristupove prava na pozeranie obrazku. Avsak Facebook pod kazdym albumom autorovi albumu vypise ­"Zdieľajte tento album s kýmkoľvek zaslaním tohto verejného odkazu:­" ­- a tento odkaz je potrebne uviest. Umozni to pristup k fotkam ludom aj bez nutnosti registracie na FB.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 12.9.201121:12
Skusim odpovedat ja :­) Fotaky sa obvykle snazia nastavit expoziciu tak, aby celkovy jas na fotke zodpovedal stredne sedej farbe ­(predpokladam ze fotak je nastaveny na celoplosne meranie expozicie­). Mesiac je svetly, avsak nocna obloha okolo neho je velmi tmava, cize na to, aby cela fotka bola akoze stredne seda, alebo aspon technicky tak blizko strednej sedej ako to len ide, musi byt mesiac velmi velmi svetly, aby vyvazil tmavu oblohu okolo. A kedze mesiac tvori male percento celkovej plochy oblohy na fotke ­(samozrejme zalezi na akom ohnisku bol foteny­), tak je tym padom beznadejne prepaleny.

Pokial chceme, aby nejaka mala cast fotky bola exponovana spravne, pricom okolie vyzaduje uplne inu expoziciu, je na fotaku vhodne nastavit bodove meranie expozicie. Obvykle to byva obdlznik s bodkou v strede. Vtedy fotak meria expoziciu len z malickej stredovej oblasti a okolite casti ho nezaujimaju. Pokial sa stredova cast namieri na mesiac, fotak sa bude snazit fotku vyfotit tak, aby prave mesiac bol ­"stredne sedy­" ­- a tym padom neprepaleny. A aj s nejakymi tymi detailami :­)

Napriklad takto:
https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=2782
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 12.9.201121:34
Je to jak rika busy, automatiku ta tma strasne moc oklame. Chce to brutalni podexpozici, ta ale casto nestaci. Ted jsem fotil Mesic pred par minutami a ty casy byly velmi, velmi kratke. S fotakem, ktery ma manual, je dobre hodit rezim M, citlivost na minimum ­(ISO 100­), nejakou rozumnou clonu ­(u toho Panasonicu to bude na max. ohnisku F5,2­) a kratky cas, uplne mimo to, co by se libilo automatice. Ta by to jiste chtela v sekundach, ve skutecnosti budou stacit casy kolem 1­/10 sekundy, mozna i mnohem kratsi. Treba dnesni Mesic byl tak brutalne silny, ze jsem potreboval jen 1­/250 sekundy!
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 12.9.201121:41
Toto som odofotil z ruky:
http:­/­/img.flog.pravda.sk­/2009­/11­/29­/p2u_277968_orig.jpg

Sony H20, 1­/640sek f­/4,4; ISO80 ­(bodove meranie expozicie ­-2,0EV)
Odpovědět0  1
bat1 | 12.9.201123:56
1­/250 při F5,2 a ISO100 mi přijde na měsíc celkem normální čas, často se musí jít s časem i níž... Taky se díky tomu dá bez problémů fotit z ruky i na nejdelší ohniska :­) V úplňku se dá dostat na optimální expozici třeba i při 1­/800, ale zase je fakt, že měsíc v úplňku není zrovna fotogenický ani s obstojným vybavením...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 13.9.20116:28
Mne expozicny cas pri 486mm F5.6 ISO100 vysiel na 1­/320 sec, co je krasne udrzatelne v rukach, v podstate aj bez stabilizatora.

Ono mesiac, resp. osvetlena cast mesiaca, to je de­-fakto svetly povrch priamo osvetleny slnkom, takze samotna expozicia pre neho vychadza podobne ako za slnecneho dna vonku ­- to si malokto uvedomi :­)
Samozrejme myslim mesiac ktory je uz vyssie nad obzorom, pretoze ked je nizko, prechadza svetlo cez velmi hrubu vrstvu atmosfery, kde je vecsina svetla ­(hlavne kratsie vlnove dlzky­) pohltena alebo rozptylena ­(cerveny mesiac­).
Odpovědět0  0
bat1 | 13.9.201112:55
Ale zase ta ­"atmosférická čočka­" má něco do sebe, dokáže Měsíc skoro 2x opticky zvětšit proti velikosti v nejvyšším bodu jeho dráhy po obloze :­) Pak se dá celkem detailně vyfotit i s kratším sklem, nehledě na to že je i barevně atraktivnější. Ideálně když zrovna časově vyjde východ měsíce +­- se západem slunce a něsíc je cca za první čtvrtí :)
Odpovědět0  0
juficek (1) | 1.9.201119:14
Nemůžu přijít na ten popisovaný dvojklik na spoušť, aby se spustil blesk i před plným nabitím. Má to ještě nějakou podmínku v nastavení? Také mi nucený blesk při prosvětlování stínů dělá přepaly i když je nastaven on i expozice do mínusu. Děkuji za každou radu.
Odpovědět0  0
M_BCV | 26.8.201116:41
Zdravím, uvítal bych recenzi fotoaparátu Kodak Z990. Měl jsem ho na jedno odpoledne zapůjčený a super.Tedy v porovnání s mým Panasonicem.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 26.8.201121:06
Recenze Kodaku nejsou a nebudou dokud tato znacka nebude mit v CR oficialni zastoupeni. Je mi lito.
Odpovědět0  0
Sedmibol | 16.8.201121:22
Dobrý večer v recenzi se zminujete o makropředsádce Raynox s FZ­-45. Odpovídá její rozměr objektivu FZ 45 nebo jste ji jako v recenzi této předsádky u některých aparátů držel v ruce? A má pro FZ­-45 smysl si ji pořídit? Děkuji za odpověd
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 16.8.201121:32
V recenzi je primo fotka s touto predsadkou, takze ano, predsadka tam jde normalne namontovat. Ostatne DCR­-150 podporuje zavity 43mm a 52­-67 mm, FZ45 ma 55mm zavit, takze je to kompatibilni. Zalezi na tom, co chcete fotit, to zesileni makra je opravdu dost vyrazne a na nejdelsich ohniscich se s tim dost blbe foti ­(na stredni zoom je ale rozsah ostricich vzdalenosti preci jen o neco vetsi a foceni snazsi­). Spatna koupe to rozhodne neni, ale pripravte se na to, ze ne vzdy je snadne s tim pracovat.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 16.8.201121:52
Makropredsadku Raynox urcite doporucujem. Umoznuje vyrazne skratit minimalnu zaostrovaciu vzdialenost na strednych a dlhsich ohniskach a tym sa k fotenemu objektu dostat ovela blizsie a ziskat ovela vecsie zvecsenie. Ale pozor, zo zvecsenim klesa hlbka ostrosti, na najdlhsich ohniskach dosahuje radovo milimetre az desatiny milimetra...

Zopar ukazok makra s Raynoxom mam aj ja v tunajsej fotogalerii ­(Raynox DCR­-250 & FZ28­):
https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=10030
https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=10091
https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=11008
https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=11151
https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=11344
https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=11498
Odpovědět0  0
Hobil | 28.7.201119:08
Tak trošku i pod vlivem Vaší recenze jsem uvedený foťáček koupil, a zatím vůbec nelituju. Ovládání fakt skvělé. Snímky na kompakt s pidičipem velmi dobré ­(při vhodném nastavení­), barvy jak je u panas. zvykem trošku živější.
Ve dne lze z ruky využít i plné přiblížení ­(!­), pokud se spokojíte s poněkud silnějším zásahem ­"antivibračního­" softwaru do snímku. Prostě pokud nějaký záběr ­"potřebuji­", mohu ho získat.
Zde mnohokrát zmiňované makro je fakt excelentní.
Dodávka pro český trh obsahuje plastovou sluneční clonu, ideální ochrana pro objektiv. Naproti tomu krytka objektivu příliš povedená není ­- dvojice pojistek je příliš mělká, špatně se drží. Pokud používáte clonu, má tendenci vyklouzávat z prstů.

Třešničkou na dortu jsou vychytávky ve stylu:
* přístroj pozná zda je na stativu a nepoužije antivibrační systémy
* možnost nastavení blesku na druhou lamelu
* tři sady uživatelských nastavení
* velmi snadno použitelná samospoušť ­(na stativu nutnost; co vadí je nevypnutelné blikání ledky­)
* luxusní nastavování bílé, včetně bracketingu bílé
* lze nastavit zobrazení přepalů v právě vytvořené fotce ­- snadno upravit nastavení pro lepší výsledek
* parádní program pro editaci RW2 ­(raw­) souborů, funguje nejen ve Windows, ale i v linuxu pod wine
* mikrofon při natáčení videa umí zoomovat ­(nastavitelné­)
* nastavení výkonu blesku +­-3 EV ­- pro přisvětlení v protisvětle ideální
* nastavení hranice posunu ISO ­(osobně používám 200 jako max. hranici­)
* velmi dobré výsledky ostřícího systému
* závit pro filtry
* pro někoho i funkční odstranění červených očí ve standardních situacích ­(nejen předblesk, ale i soft. zasah pri nastavení na rozpoznávání obličejů­)
Co může mlsounům chybět­/vadit:
* až příliš tvrdé zadní kolečko pro nastavování clony­/času­/man. ostření a dalších hodnot. Snad se časem trochu vychodí
* chybí technologie odšumování pomocí černého snímku
* chybí rychlejší sériové snímání
* další negativa mě ­(zatím­) nenapadají.
Takže dík za recenczi, byla výstižná.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 28.7.201119:40
Na FZ28 sa odsumovanie pomocou cierneho snimku aktivuje automaticky pri expoziciach dlhych aspon 1 sekundu. Mozno to bude tak aj u FZ45.

Toto odsumovanie odstranuje sum vzniknuty ­"priesakom­" falosneho naboja do pixelov. Tento naboj potom sposobuje ze pixely su svetlejsie ako by podla dopadajuceho svetla mali byt ­(hot­-pixely­). Pri kratsich casoch nema prilis vyznam pretoze pri normalnych funkcnych pixeloch je tento priesak velmi pomaly a vidno ho az pri velmi dlhych expoziciach.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 28.7.201121:04
Jj, take myslim, ze odsumovani pomoci cerneho snimku FZ45 standardne ma u dlouhych expozic a dokonce to tusim ani nejde vypnout.
Odpovědět0  0
Kuba_K | 24.7.20110:20
Dobrý den pane Šurkala,

chtěl bych se zeptat zda je možné u FZ45 odstranit odlesky na fotografiích způsobené focením v protisvětle např. UV filtrem Hoya HMC. Děkuji za odpověď.
Odpovědět0  0
Milan__ | 28.6.201112:38
Zajímalo by mě který fotoaparát dává lepší výsledky ve fotografii. Já sám mám subjektivně pocit, že SX10 fotí lépe než SX30. U SX10 je mnohem více detailů. Například na fotografii louky v pozadí s lesem. Přijde mi , že s SX10 je o dost více patrné rozlišení trávy.foceno oběma fotoaparáty stejně na režim ­"P­" s omezením ISO.
Celkově mi potom ale uniká smysl navýšeni ISO.Snad u videa to má pozitivní vliv, ovšem video není dominantní funkcí fotoaparátu snad.
Odpovědět0  0
Milan__ | 28.6.201112:42
Upsal jsem se nejde o navýšení ISO , ale o navýšení megapixelů.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 28.6.201118:46
To je uz proste raz tak, ze v drvivej vecsine pripadov cim ma fotak viac megapixelov, tym menej detailne fotky ma, hlavne ked treba ist s ISO­-m vyssie.
Odpovědět0  0
Milan__ | 28.6.201119:01
S toho co jsem poznal v ultrazoomech se mi zdá že takové optimum je do 10mpx.
Odpovědět0  0
Felipe26 | 28.6.20118:25
Dobry den.

Uz mesiac sa rozhodujem v kupe fotaku, najvacsi dovod pre kupu noveho fotaku ­(teraz mam 3rocny CANON S3 IS ­- nahradil som ho SONY DSC­-HX1 ale po mesiaci som ho dal prec, pretoze tie fotky boli zasumene pri krasnom slnecnom pocasi a pri zvacseni na 100% boli pre mna nepouzitelne, takze SONY siel prec a ostal mi ten CANON­) je pre mna Formula1. Totiz, prvy ultrazoom som kupil prave kvoli Velkej cene F1 kedze som prvy krat na F1 mal len fotak s 3x optickym zoomom a to bolo naozaj malo. S Canonom som spokojny, ale uz mi nestaci len VGA video a 12x zoom. Preto premyslam co kupit, chvilu som uz myslel aj na DLSR napr NIKON D3100 a 18­-105, no prisiel by som o ZOOM, tak som sa zasa myslienkami vratil tam, ze kupim nieco z tohto:

Panasonic FZ45
Canon SX30IS
FujiFilm HS20EXR
Nikon P500

Prve 2 ste recenzovali, viac mi sedi CANON ­- uz preto ze CANON mam a bol som spokojny, ale hlavne vyklopny displej, pretoze ked fotak prenasam len na ­"bruchu­", displej je tak dokonale chraneny kedze je zatvorim. Displej mojho 4rocneho S3 IS je stale ako novy, prave preto ze ho vzdy zatvorim ked fotak vypnem.

Co sa ale chcem opytat, planujete do cca 20.7.2011 recenzovat napr HS20 alebo P500? pripadne nejake podobne modely? Dovtedy musim kupit nejaky fotak, pretoze sa chystam na Hungaroring. Viem ze mne tazko poradite, musim si sam vybrat co mi najviac vyhovuje, rad by som ale vedel ci je v plane recenzia podobneho modelu ako FZ45­/FZ100 prip. SX30IS. Viem sice ze taka SX30IS nema FULL HD video, no ja si z F1 zvyknem doniest cez 10GB videi, cize to ze ma len 720p je skor vyhoda, pretoze ak by som vsetky videa mal vo FULL HD, tak mi treba 64GB kartu :­)­) ­(jasne ze clovek bude radsej tocit v najvacsom rozliseni ako v mensom moznom...­).

Dakujem za odpoved, pripadne radu :)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 28.6.201111:11
Dobry den. Canon SX30 IS bych nebral, ma spoustu optickych vad a ten obraz neni prave nejdetailnejsi. V tomhle je Panasonic preci jen lepsi,na druhou stranu delsi ohniska umozni trochu tech chyb schovat ­(SX30 nebude potrebovat vyrez tam, kde uz FZ45 ano­). I tak bych dal prednost FZ45 ­(napr. kvuli RAWu­). Co se tyce recenzi HS20EXR a P500, do 20.7. by se mela objevit recenze na jeden z nich, ale zatim Vam nereknu ktery :­-)
Odpovědět0  0
felipe26 | 28.6.201119:15
Dakujem aj tak za odpoved :­) Pockam si na ten jeden asi :­)
Odpovědět0  0
EqjNYnthhDfNfB | 5.12.201112:31
Apaprtnely this is what the esteemed Willis was talkin­' ­'bout.
Odpovědět0  0
jirkakancl | 15.6.201120:59
dobrý den, zakoupil jsem přístroj Panasonic fz 45, první dojem super. Prosím jakou kartu byste mi doporučili k tomuto zakoupenému fotoaparátu? Velikost, rychlost, značka apod.
Děkuji za vaše tipy a rady. Zdraví Jirka
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 15.6.201122:42
Nejlepe asi nejake SanDisky ­(rada Ultra II a podobne­). Veliksot, no to uz zalezi na tom, jake jsou Vase potreby. Nekomu muze stacit 2GB, nekdo horko tezko vystaci s 16GB.
Odpovědět0  0
Milan__ | 7.6.201122:52
Nic ve zlém, pečlivě jsem si recenzi přečetl a přemýšlím. Jedná se o pokus o objektivní recenzi, nebo je to PR placený článek Panasonicem.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 7.6.201123:13
To uz je Vas problem, k cemu se priklonite. V PR clanku by dle meho nazoru nebyla zminena negativa. Nic ve zlem ;­-)
Odpovědět0  0
Milan__ | 8.6.20119:09
To bylo jen zamyšlení ­( hledáček , závit na stativ ­) , to je jedno.Fakt je ten že obchodní oddělení Panasonicu funguje dobře, kdysi jsem potřeboval manual a byl jsem překvapený jak rychle mi vyšli v Panasonicu vstříc. I tyhle drobnosti prodávají, komunikace a přístup k zákazníkovi. Něco o tom vím , svého času jsem působil jako technická podpora pro jinou elektro značku a ne jednou jsem třeba i v neděli po obědě řešil se zákazníkem nějaké problémy i když bylo zřejmé že dotyčný snad ani nečetl manual.Ono když někdo utratí 20­-30 tisíc v tak čeká taky trochu lepší přístup a ono se to vrátí.Tihle zákazníci si to řeknou mezi sebou.O aroganci lidí od Canonu jsem jen četl, osobní zkušenost nemám, ale případů na internetových diskuzích je více.
Odpovědět0  0
Slavoj | 8.6.201117:08
Jenom poznámka: Před časem jsem zde pana Šurkalu žádal o radu ohledně Panasonicu FZ45 a makra. Foťák jsem koupil. Mám ho dva měsíce a spokojenost veliká. Před tím jsem si koupil Canon PowerShot SX20 a moc jsem to s ním nevyhrál, i když na druhou stranu, mohl jsem dopadnout ještě hůř. Pokud jsem srovnával svoje praktické zkušenosti a recenzi zde, žádné podstatné rozdíly jsem neobjevil. FZ45 je opravdu výjimečně dobrá, pokud já mohu soudit. Ještě jednou díky, pane Šurkalo, za radu.
Odpovědět0  0
Milan__ | 8.6.201121:21
To SX20 je o tolik horší než SX10 ? No a co se týče FZ45 tak ta vůbec nemá dobré hodnocení na zahraničních webech no a FZ100 je ještě horší než FZ45. To je jen dobře že jste spokojený s FZ45, jinak tenhle prakticky nový fotoaparát lehce seženete za 5000 a jsou ho plné bazary.To taky o něčem vypovídá...
Odpovědět0  0
kajc (9) | 9.6.20115:52
No, neviem aké zahraničné webi ste si čítal, ale čo som pozeral ja, tak tam nemá vôbec zlé hodnotenie a všade sa umiestňuje v prvej trojke vo svojej triede, naviac to, že je lacný vidím len ako výhodu. Pravdou je ale, že Canon PowerShot SX30 IS má v zahraničných recenziách o čosi lepšie výsledky v kvalite obrazu, ale zas nemá RAW a má vraj slabšie video. Táto recenzia je ale naozaj najpodrobnejšia akú som videl a nezaoberá sa len ideálnym záberom, ale opisuje foťak vo všetkých možných situáciách. Keby som mal ale ja zhodnotiť FZ45 v skratke tak si myslím že z fotiek v základnom režime nebude nik ani nadšený ani sklamaný, naopak telemakro má ozaj úžasné príjemne rozmazáva pozadie. Horšie je to so sekvenčným fotením a fotením v nedostatku svetla. V tme sa ale zas vďaka 60s expozícií dá dosiahnuť dobré zábery, aj keď režim na fotenie hviezd je tam snáď zo srandy. Vďaka RAW sa dá robiť mnoho ďalších úprav, napr. HDR. Videosekvencie sú dobré, ale to ma moc nezaujíma. Výdrž batérie je neuveriteľná a prístroj je podľa môjho názoru dosť ľahký a bez problémov prenosný.
Odpovědět0  0
bat1 | 9.6.20119:59
Ono záleží na tom, jak nastavíme referenční rovinu... Jestli v rámci soudobé konkurence, nebo všeobecně. V rámci soudobé konkurence patří FZ45 do úzké špičky, ve srovnání se staršími modely to bude stačit tak...no, těžko hodnotit, záleží na tom jak po které stránce, ale po té fotografické je to slabší průměr.
V podstatě u všech značek lze zaznamenat ­(až na výjimky některých modelů­) klesající trend kvality fotografického výstupu. Co jsem viděl recenze, tak je to jak u Canonu řada SX1­->SX10­->SX20­->SX30, tak třeba ona řada Panasonicu FZ28­->FZ38­->FZ45. Pravda, tady byla na začátku řady výjimka, jelikož FZ8­->FZ18­->FZ28 šla kvalita nahoru. Ale to už je taky spoustu let zpátky :­) U ostatních výrobců je to v podstatě podobné, honba za Mpix to kazí...
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 9.6.201110:22
A to este existuje Sony ­(ktora uz dokaze odstranovat aberaciu aspon tak dobre ako Panasonic­) a Fuji ­(ktora by od F500EXR tiez mala zlepsit odaberovavanie­)

Otestovat Nikon a z toho automaticky odsudit ultrazoomy od Samsung­/Pentax­/Kodak ­(kedze vyzeraju ze maju podobny objektiv­) tiez nemuselo byt to najspravnejsie riesenie.
No chapem ze otestovat vsetko sa neda.
Odpovědět0  2
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.