Panasonic Lumix G3: menší a lehčí, je i lepší?

Panasonic Lumix G3: menší a lehčí, je i lepší?
Nedávno se objevil nový fotoaparát Panasonic Lumix G3. Proti předchůdcům přinesl kompaktnější tělo, Full HD video i nový snímací čip se zvýšeným rozlišením na 16 megapixelů. V recenzi se podívejme na fotografické výsledky.
K oblíbeným
reklama

Noční scéna


Noční focení nečiní fotoaparátu větší potíže. I přes horší světelnost ostří docela spolehlivě, rozsah expozičních časů je bohatý a končí až na 60 sekundách, což musí stačit téměř každému. Bulb režim pak končí na 2 minutách.



expoziční čas 10 s, clona F13, citlivost ISO 160, ohnisko 26 (52) mm, korekce -1 EV, klikněte pro zvětšení



Míra detailů je dobrá, potěší i pěkný tvar hvězdiček kolem světel, můžete se mrknout i na RAW verzi. Dále se podíváme na různé citlivosti v JPEGu i RAWu zároveň. JPEG je vlevo, RAW pak vpravo.



ISO 160



Nejnižší citlivost je v RAWu poměrně čistá a ostrá, barevný šum je ještě v normě. JPEG vyhlazuje zejména trávu, ostré detaily ponechává.



ISO 200



Citlivost ISO 200 je jen trošku vyšší, a tak se žádné výrazné změny ve kvalitě snímku nedočkáte. A to je dobře.



ISO 400



Citlivost ISO 400 je také docela slušná, šum v RAWu trochu roste, JPEGy vykazují silnější odšumování, oboje je ale použitelné.



ISO 800



Další navýšení citlivosti zvyšuje barevný šum v RAWu, ostrost je ještě dobrá. JPEGy ale mají už dost silné odšumování a ve výchozím nastavení síly odšumování už dochází k rozmývání barev.



ISO 1600



ISO 1600 má v RAWu silný barevný šum, slabší detaily mizí. JPEG pak celý chytá nažloutlý nádech, výrazné detaily a hrany ještě zůstávají.



ISO 3200



Zvýšení citlivosti na ISO 3200 dělá z RAWu barevnou podívanou, silnější hrany a objekty jsou nicméně pořád dobře vidět. JPEG je rozmytý.



ISO 6400



Nejvyšší citlivost ISO 6400 jen zhoršuje obraz. Silný barevný šum v RAWu, silné rozmývání v JPEGu.


Standardní scéna


Podívat se můžete i na tradiční standardní scény.



expoziční čas 1/200 s, clona F6,3, citlivost ISO 160, ohnisko 33 (66) mm, klikněte pro zvětšení



Detaily jsou slušné, v nepříjemně světlé obloze se tenké větvičky trochu ztrácí. Můžete si stáhnout RAW verzi snímku.



expoziční čas 1/320 s, clona F7,1, citlivost ISO 160, ohnisko 24 (48) mm, klikněte pro zvětšení



Detaily jsou slušné po celé ploše obrazu a objektiv zde nepředvádí žádné výraznější prohřešky. Dobrá práce.



Nejnovější články
Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon
Po dvou oceněních EISA Awards 2019 získalo několik společností. Nyní se podíváme na dvě z nich, Fujifilm a Nikon. Zde byly oceněny především CSC fotoaparáty s různými velikostmi snímačů a jeden objektiv.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019 Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019
Společnost Canon patřila v letošních cenách EISA Awards 2019 jednoznačně k těm nejúspěšnějším. Odnesla si totiž celkem pět cen. Dařilo se především objektivům, které si odnesly rovnou 4 ocenění.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2 Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2
Novinkou pro systém L-Mount je objektiv z dílen Leicy, model APO-Summicron-SL 50mm f/2. Tato světelná padesátka nabídne odolnou konstrukci i velmi rychlý autofokus díky technologii Dual Syncro Drive.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8 Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8
Od společnosti Meike jsme se dočkali nového manuálního makro objektivu MK 85mm f/2.8. Ten je určený nově i pro další full frame CSC fotoaparáty a má dle výrobce dosahovat netradičně vysokého zvětšení 1,5:1.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění
Společnosti Sony se i letos hodně dařilo a v anketě EISA Awards 2019 zazářila. Dostala totiž ze všech výrobců fotografické techniky nejvyšší počet ocenění, šest. Dařilo se především full frame objektivům.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře