Panasonic Lumix G6: vyšší třída
Řada Panasonic Lumix G se s nejnovějším modelem Lumix G6 postavila technicky o něco výše a nápadně se přibližuje vlajkové lodi Lumix GH3. Jak si tento fotoaparát s 16MPx Live MOS snímačem a výklopným dotykovým displejem povede?
Kapitoly článku:
Měření rychlosti
Pro test rychlosti byla využita rychlá SDHC karta SanDisk Extreme s přenosovou rychlostí u zápisu až 45 MB/s.
- První snímek - 1,35 sekundy
- Snímek bez namáčknutí wide - 0,2 až 0,25 sekundy
- Snímek bez namáčknutí tele - 0,2 až 0,25 sekundy
- Odezva na spoušť - OK
- Prodleva mezi snímky JPEG - 0,3 až 0,35 sekundy
- Prodleva mezi snímky RAW - 0,35 sekundy (zpomalení nastává po zhruba 7 snímcích)
- Prodleva mezi snímky RAW+JPEG - 0,5 sekundy (po cca 3-4 snímcích stoupá na 0,8 sekundy)
- Prodleva mezi snímky s bleskem - 1,2 sekundy
- Sekvenční snímání L JPEG - 2,2 fps
- Sekvenční snímání L RAW - 2,15 fps (po 11 snímcích klesá na 1,7 fps)
- Sekvenční snímání L RAW+JPEG - 2,2 fps (po 5 snímcích klesá na 0,85 fps)
- Sekvenční snímání M JPEG - 3,7 fps
- Sekvenční snímání M RAW - 3,65 fps (po 4 snímcích klesá na 1,7 fps)
- Sekvenční snímání M RAW+JPEG - 3,4 fps (po 4 snímcích klesá na 0,8 fps)
- Sekvenční snímání H JPEG AFS - 5,55 fps
- Sekvenční snímání H RAW AFS - 6,0 fps (po 7 snímcích klesá na 1,7 fps)
- Sekvenční snímání H RAW+JPEG AFS - 5,45 fps (po 7 snímcích klesá na 0,75 fps)
- Sekvenční snímání H JPEG AFC - 1,95 fps
- Sekvenční snímání SH JPEG - 43,2 fps (39 snímků, velikost 4 MPx, ukládání 6 sekund)
Rychlost fotoaparátu je vynikající, odezvy jsou velmi krátké, ostření bleskurychlé. Sekvenční snímání už tolik nezáří, v testu jsem dosáhl maximálně 6 fps, což je méně, než slibuje výrobce. Nicméně hodnota je to slušná.
Vyvážení bílé, barvy
Vyvažování bílé není úplně ideální, má několik menších problémů. V žárovkou osvětlených interiérech je ladění trochu teplejší, ale nic vážného, v čem by se nějak lišil od konkurence. Za běžného dne mohou být občas snímky trochu chladnější, pro Panasonic je tu typicky zvláštní ladění zelené barvy do žlutých odstínů s vyšší saturací než u ostatních barev.
![]() automatické |
![]() denní světlo |
![]() deštivo |
![]() přítmí |
![]() žárovkové světlo |
![]() blesk |
![]() vlastní nastavení |
![]() 2500 K |
![]() 10000 K |
Samozřejmě nechybí několik barevných režimů, u kterých lze upravit kontrast, ostrost, saturaci barev a sílu odšumování.
![]() standardní |
![]() živé |
![]() přirozené |
![]() černobílé |
![]() krajina |
![]() portrét |
K dispozici máte také spoustu kreativních režimů.
![]() expresivní |
![]() retro |
![]() starodávný |
![]() jasné sn. |
![]() low key |
![]() sépie |
![]() dynamický monochromatický |
![]() působivé umění |
![]() vysoká dynamika |
![]() křížový proces |
![]() efekt hračky |
![]() jasné barvy |
![]() Draganův efekt |
![]() efekt miniatury |
![]() měkké zaostření |
![]() fantazie |
![]() hvězdicový filtr |
![]() jednobodová barva |
![]() sluneční svit |
Optický a digitální zoom
Zoom je dán objektivem, v našem případě 14-42mm verzí. Ta nabídne 3× optický zoom. Fotoaparát k tomu ještě může dodat 4× digitální zoom.
Úhel záběru je standardně širokoúhlý, 28mm ohnisková vzdálenost ničím nepřekvapí. Míra detailů je slušná, ve stínech je vidět vlivy odšumování, nicméně je přeci jen trochu citlivější než v minulosti. Můžete se podívat na snímek v RAWu.
Zoom je jen trojnásobný, nějak extrémní změnu ohniskové vzdálenosti tedy nečekejte. Kresba je dobrá.

expoziční čas 1/320 s, clona F9, citlivost ISO 160, ohnisko 42 (84) mm + 2× digitální zoom, klikněte pro zvětšení
Digitální zoom může být až čtyřnásobný, zde ale uvidíte jeho dvojnásobnou ukázku. Pro rozlišení do 4 megapixelů to stačí, pak už spatříte vlivy interpolace.
Protisvětlo
Podíváme se také na náročné focení v protisvětle.
Objektiv ze nevytvořil žádné nepříjemné odlesky ani chromatickou aberaci. Ve stínech je ale tentokrát odšumování agresivnější a kresba se rozmývá (ta ale není nějak ostrá ani v RAWu). Kolem slunce vzniká lehký závoj.
Obloha je postižena velkým přepalem. Krajina má rozumný jas, ve stínech je kresba trochu nevýrazná.
Inteligentní dynamický režim projasňuje stíny a stahuje jasy. I když výsledek je v malých náznacích viditelný i na nízké a střední síle efektu, teprve nejsilnější provede dostatečnou změnu. V RAWu si můžete vyzkoušet dynamický rozsah. Z oblohy se dá něco zachránit, jas se dá dodat i stínům. Obvykle se ale nedá toto provést u obou.
Fotoaparát disponuje HDR režimem, který ale bohužel nedokáže snímky správně složit (alespoň ne v této verzi firmwaru). Co se týče jasů, s těmi pracuje ale dobře.