Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Panasonic Lumix G6: vyšší třída

26.8.2013, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Řada Panasonic Lumix G se s nejnovějším modelem Lumix G6 postavila technicky o něco výše a nápadně se přibližuje vlajkové lodi Lumix GH3. Jak si tento fotoaparát s 16MPx Live MOS snímačem a výklopným dotykovým displejem povede?

Noční scéna


S nočním focením nebudete mít problémy, k dispozici máte až 60sekundový čas. Naopak bulb režim se svým maximem dvou minut moc nepřesvědčí. Autofokus pracuje dobře, takže problémy opravdu nebudou.


Panasonic Lumix G6 noční scéna

expoziční čas 13 s, clona F10, citlivost ISO 160, ohnisko 25 (50) mm, klikněte pro zvětšení



Detaily jsou dobré, stinné plochy trpí na silnější odšumování. Objektiv dokáže kolem světel vytvářet jemné hvězdičky. Můžete si stáhnout i snímek v RAWu. Dále se podíváme na snímky při různých citlivostech v JPEGu se středním odšumováním a RAWu bez odšumování.


Panasonic Lumix G6 noční scéna ISO 160

ISO 160 (JPEG / konverze z RAWu)



Nejnižší citlivost je téměř bez šumu, detaily jsou dobré.


Panasonic Lumix G6 noční scéna ISO 200

ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)



Citlivost ISO 200 je na tom hodně podobně, žádné vážnější problémy.


Panasonic Lumix G6 noční scéna ISO 400

ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 400 lehce navyšuje jasový šum. V JPEGu je kresba stále velmi dobrá, barvy lehce ztrácí kontrast.


Panasonic Lumix G6 noční scéna ISO 800

ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)



Citlivost ISO 800 navyšuje šum, v JPEGu vznikají lehce ustřelené pixely. Klesá kontrast.


Panasonic Lumix G6 noční scéna ISO 1600

ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)



U citlivosti ISO 1600 lehce začíná růst barevný šum, JPEG se ho zbavuje, s tím lehce klesá saturace a detaily. Použít se to ještě dá.


Panasonic Lumix G6 noční scéna ISO 3200

ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 3200 navyšuje barevný šum, JPEGy ztrácí barvy.


Panasonic Lumix G6 noční scéna ISO 6400

ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)



Citlivost ISO 6400 už opravdu nemá smysl používat. V RAWu hraje všemožnými barvami, JPEGy jsou rozmyté a bez barev.


Panasonic Lumix G6 noční scéna ISO 12800

ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)



S dalšími citlivostmi je to pochopitelně ještě horší. Zde už v JPEGu není žádná kresba ani barvy.


Panasonic Lumix G6 noční scéna ISO 25600

ISO 25600 (JPEG / konverze z RAWu)



Nejvyšší citlivost ISO 25600 (rozšířená) je jen shlukem barevných fleků v RAWu. V JPEGu je pak celý snímek s fialovým nádechem, bez kresby a barev.


Standardní scéna


Tradičně se podíváme i na standardní snímky.


Panasonic Lumix G6 standardní scéna rybník

expoziční čas 1/320 s, clona F5,6, citlivost ISO 160, ohnisko 33 (66) mm, klikněte pro zvětšení



Kresba je trochu slabší, méně ostrá, a to i v RAWu. Dynamický rozsah je ve stínech solidní, z jasů ale už moc nezachráníte.


Panasonic Lumix G6 standardní scéna mlýny

expoziční čas 1/400 s, clona F8, citlivost ISO 160, ohnisko 22 (44) mm, klikněte pro zvětšení



Zde jsou detaily velmi pěkné, šedivá stěna mlýnů ale vytváří moaré efekt (jsou tam tenké horizontální linie, které se dají jen těžko vykreslit).


Panasonic Lumix G6 standardní scéna školka

expoziční čas 1/250 s, clona F6,3, citlivost ISO 160, ohnisko 14 (28) mm, klikněte pro zvětšení



Úhel záběru je standardně široký, zejména levé rohy jsou méně ostré. Detaily jsou dobré a musím Panasonic pochválit za to, že o něco snížil odšumování ve stínech. I tak je sice silné, ale alespoň se dá na standardní odšumování koukat.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.