Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
26.8.2013, Milan Šurkala, recenze
Řada Panasonic Lumix G se s nejnovějším modelem Lumix G6 postavila technicky o něco výše a nápadně se přibližuje vlajkové lodi Lumix GH3. Jak si tento fotoaparát s 16MPx Live MOS snímačem a výklopným dotykovým displejem povede?
rostin636 (3) | 24.4.201413:08
Dobrý den, píšete...Udávaná výdrž se 14­-42mm objektivem je 330 snímků nebo 140 minut Full HD videa. To nejsou moc vysoká čísla a v praxi při testu se mi podařilo dosahovat ještě nižších čísel. Při prvním nabití to bylo okolo 215 fotografií a 4 minut Full HD videa a ani druhé...
Rozumím tomu 215 fotografii+4minutyFHD, samostatné video jste netestoval? Vydrží alespoň polovinu deklarované doby?
Děkuji za info, zvazuji G6 hlavně kvůli videu.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6623) | 24.4.201414:22
Nikoli, samotné video jsem netestoval. Fotoaparáty obvykle vydrží to, co je deklarováno, často i více ­(přístroje jako G6, které to nezvládnou, jsou spíše výjimkou­)... ale u videa nevím.
Odpovědět0  0
rostin636 (3) | 24.4.201418:52
Děkuji za rychlou odpověd. Asi bude dobré si ho trochu ošahat, jak je to s rychlostí ostření apod....a pak vybrat vhodné sklo:­-­(
Odpovědět0  0
rostin636 (3) | 28.4.201422:12
Tak dneska jsem prošel Ostravu a bohužel osahat si G6 se mi nepodařilo :­-­(
Akorát jsem byl odrazovám, že u Panasoniku bývá problém se servisem?? A byl mi raději nabízen Nikon 1
Nějaký servis se mi na netu nabízel a dokonce v Ostravě...nemáte zkušenost? Díky
Odpovědět0  0
busy (4706) | 29.4.20146:54
No neviem ako v Ostrave, ale v Bratislave som bol s Panasonic servisom plne spokojny. Opravili chybu velmi rychlo, sami sa ozvali ked bola praca hotova, ochotne objednali a dodali prislusenstvo navyse ktore som chcel.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 29.4.201411:57
Tady je otázkou, kdy to bylo? Kamarádka si taky nechala servisovat Panasonic a bylo to před asi třemi lety ­(2010, možná 2011­) naprosto v pohodě, ale co slýchávám od lidí o servisu Panasonicu v posledních dvou letech ­(2012, 2013­)... není to vůbec optimistické. Na druhou stranu je pravda, že v posledních měsících se nikdo nestěžoval, tak to vypadá, že se situace asi zase zlepšila.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 29.4.201417:22
V lete 2012 som si na svojom FZ28 nechal vymenit posuvne tlacidlo on­/off ­(po cca 20000 cykloch proste odislo­) a plna spokojnost.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 29.4.201413:07
Provozuju GH2, GH3 a pár měsíců GM1. Obzvláště ty ­"géháčka­" s 14­-140mm provozuju opravdu ­"neurvale­", déšť, prach, vození v a na letadle a zatím jsem servis nepotřeboval. GM1 zase ­(ale zatím jen krátce­) snáší dětské zacházení, takže zatím taky dobrý.
Což je zdánlivě OT, ale vlastně není :)
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 27.4.20148:50
Udávaná výdrž býva podľa ­"CIPA štadardov­", ktoré predstavujú ­"typické­" používanie.
Typické používanie zahŕňa aj fotenie s bleskom a čo ja viem čo ešte. Je to teda len orientačné číslo, závislé od používania.

Stačí si uvedomiť že batéria sa míňa aj bez fotenia, lebo LCD je stále zapnuté a aj pri pozeraní záberov musí procesor dosť pracovať. A zase naopak: pri fotení bez blesku, pri vypínaní ­(teda keď je foťák zapnutý len pri naozajstnom fotení­) a pri sériovom snímaní môže byť výsledný počet záberov vyšší ­(video zrejme moc nebude­).
Môj ­"rekord­" pri foťáku s oficiálnou výdržou 350 záberov je 3962 záberov na jedno nabitie.
No vtedy som robil hlavne série, len do 8 megapixelov ­(keďže na veľmi vysoké ISO sa neoplatí fotiť do full rozlíšenia­) a vypol som si stabilizáciu ­(fotil som stolný tenis a používal som časy ktoré nebolo treba stabilizovať­).
Odpovědět0  1
sm.art (354) | 11.11.201319:38
Updatoval som firmware a odvtedy nefunguje manualne doostrenie po pouziti AF.
Odpovědět0  0
kofejn (3) | 7.2.201417:56
Verze firmware 1.2 se PZ chová pořád stejně. Tak snad příště.
Odpovědět0  0
aragonn (321) | 13.10.20139:21
Dobrý den mám ještě otázku,myslíte že tento nový objektiv je opticky srovnatelný se základním 14­-42mm?Určitě bude mít lepší a hladší chod při zoom,ale opticky jak na tom bude?Hlavně ostrost?Vždy jsem měl ke svým G pouze základní a 45­-200mm,který se od 100mm nebyl až tak dobrý proto se zajímám o ten nový zoom a k němu G20mm.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 13.10.201312:31
Novou verzi jsem v rukou neměl, takže těžko hodnotit. Co jsem četl, měl by být o něco horší než původní 14­-140mm model.
Odpovědět0  0
aragonn (321) | 10.10.201321:34
Dobrý večer,jsem majitel G5 a chtěl bych přejít na novější model bud G6 nebo GH3.Fotím převážně do Jpg a zajímá mě jaký by jste si vybral.Ve Vaší recenzi u G6 uvádíte,že už se dá na to odšumování ve výchozím nastavení koukat a u GH3 že stále patlá stíny i na nízká ISO.Znamená to tedy,že G6 má už citlivěji nastavené odšumování než starší GH3?Já sám mám na G5 nastaveno ­-2 a tak jsem to měl i na G3 na výchozí nastavení jsem měl G2.Tak bych chtěl znát Váš názor zda se vyplatí vzdát se G5 a jít na G6 nebo raději GH3 případně GX7.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 10.10.201322:51
Dobrý večer. G6 má odšumování lépe nastaveno než GH3, nicméně v RAWu je zase lepší GH3. Ono každý z těchto vyšších modelů má něco do sebe. G6 je v určitých oblastech příjemným vylepšením proti G5, ale zda prodat G5 a jít do G6, to nevím. Na druhou stranu je za příjemné peníze.

GH3 a GX7 jsou podstatně dražší a otázkou je, zda i o tolik lepší. Osobně bych si z GH3 a GX7 vybral spíše GX7. Takže bych se rozhodoval mezi levnou G6 a drahou GX7. Teď je otázkou, co za těch 11 tisíc navíc dostanete a zda se to vyplatí. Osobně mi takovéto postupné přecházení na nové modely G2, G3, G5 moc smyslu nedává. Postup není tak výrazný, aby to ospravedlnilo cenu. Vždyť na tom musíte strašně prodělávat. Kdybych už měl z G5 na něco přecházet, vybral bych si patrně GX7.
Odpovědět0  0
aragonn (321) | 10.10.201323:14
Děkuji za rychlou odpověd možná ta G6 docela mně láká s novým 14­-140 který by asi na GX7 vypadal divně tam se hodí spíš to pevné sklo a máte pravdu že prodělávám a ne málo řada G se špatně prodává.
Odpovědět0  0
kofejn (3) | 19.9.201313:01
Uvažuji o koupi aparátku, který má sloučit foťák a kameru. Do užšího výběru se dostal G6 s 14­-42mm PowerZoom a Nikon 1V2 s 10­-30mm. Na Nikonu se mi líbí kovové tělo, ale proti jsou nestandardní sáňky na blesk­/světlo­/mikrofon a jen ful HD video jen 30p ­(60i­).
Který z těchto dvou přístrojů je univerzálnější?
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 24.9.201310:02
G6 je co sa tyka pomeru vykon­/cena najvyhodnejsi CSC sucasnosti. Fotky robi velmi slusne ­- hlavne na dennom svetle, a vo videu sa mu Nikon1 nemoze ani zdaleka rovnat.
Odpovědět0  0
kofejn (3) | 24.9.201310:57
O víkendu jsem měl oba v ruce a přes ­"plastovost­" G6 jsem se přenesl. Je to tedy docela titěrný stroj. Nikon mi odmítl donesenou kartu­(kingstone 32G class10­), takže fotku ani video z něj nemám. Včera jsem objednal G6 s motorovým objektivem, na video ­(a pro manželku­) bude přeci jen lepší.
Jinak nový setový objektiv 14­-42 jde krásně lehounce.
Odpovědět0  0
inis16 (9) | 30.8.201321:19
p. Šurkala, díky opět za čtivou recenzi. Plánujete i zrecenzování GX7 jakmile bude v prodeji? Jen doufám, že opět nedostanete ten starý objektiv 14­-42, který je naprosto tragický z vlastní zkušenosti. Ideálně, pokud by jste dostal kit s 20­/1.7. Bohužel nový 14­-42 kit se u nás prodávat nebude.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 8.9.20138:57
GX7 vs GH3 video

http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=MdQ3hVb9qug

na zabere od 1:04 vidno na GH3 omnoho viac detailov travy, ale mozno je to len zlym zaostrenim na GX7
inak vystupy velmi podobne
Odpovědět0  0
aragonn (321) | 26.8.201321:34
Kdo má zájem o G6 ať raději vyčká za pár měsíců bude v Elecroworld za necelých 8 tisíc jako Moje G5 která při uvedení stála s objektivem 14­-42mm necelých 19 tisíc
Odpovědět1  0
Kikapu1 (575) | 26.8.201321:57
to ještě chvilku potrvá, já tam koupil G5 za 9 letos, tzn tomu dávám ještě rok minimálně
Odpovědět0  0
JonSnih (370) | 27.8.20138:04
Ani bych se nedivil, kdyby se na jaře objevila G7 ­- tentokrát se snímačem z GH3 :)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.8.20138:18
To uz isto bude mat Sony novy este lepsi snimac a my budeme frflat ze Panasonic iba recykluje ­"ten stary­" snimac z GH3 ;)
Odpovědět1  0
sm.art (354) | 26.8.201312:51
Vela ludi tvrdi, ze vo videu je G6 este o nieco lepsie nez GH3, posudte sami ­(po prihlaseni mozte stiahnut original zdrojove video­):

http:­/­/vimeo.com­/70855765

Panasonic pouzili v G6 novy kodek, ktory ma vysoku kvalitu aj pri nizsich bitratoch.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 26.8.201316:17
Koukal jsem na to už dřív ­- myslím, že to je velmi podobné. Ovšem zajímavé by bylo srovnání v nízkém osvětlení :­)
K tomu ­"novému kodeku­" ­- to je jak s obsahem motoru, prostě nízký bitrate nijak nenahoníš, za větší vyhlazení se věttšinou krutě platí ztrátou detailů. A právě v horším osvětlení kdy je šum ve tmavých částech obrazu prakticky nevyhnutelný, se nízký bitrate podepisuje obvzláště ­"krutě­". Pokud tam ten šum díky vysokému bitrate zůstane, je to snesitelné ­(a často nevyhnutelné­). Pokud ale v tmavých plochách vzniknou mapy a fleky... S tím nic neuděláš.
A to vůbec nemluvím o All­-Intra kodeku.

Myslím si, že G6 je výborný přístroj, ale aby se ­(ve videu­) přiblížil GH3, potřebuje hack právě pro vyšší bitrate ­(ale ten potřebuju i já zase z jiných důvodů­). A pak stejně narazí na strop daný použitým čipem.

Focus peaking chválím, to, že na GH3 není, mi prakticky znemožňuje použití některých objektivů v situacích, kdy jsem je s A65 normálně používal ­(o stabilizaci čipu nemluvě­).

Prostě všechno má něco a nakonec stejně záleží na něčem jiném. Technika nám může pomoct, nic víc nic míň :­)

Tady je pro zajímavost ­(speciálně pro digimanii :­) ­), link na stažení AllIntra ­"RAW­" videa točeného v ­"šalených­" světelných podmínkách, z ruky, ­"nesvětelným­" ultrazoomem 14­-140mm, preference času 50fps, ISO 12800 ­(čili děs­). Ale na rozdíl od jiných záběrů pořízených ­"spotřební­" videokamerou to nejsou jen vyhlazené plochy. Kdybych měl světelnější objektiv ­(nejlépe ten střední zoom s konst. 2,8, jenže to je ­"třicítka­" :­( ­), bylo by to znatelně lepší.
Autofokus se taky překvapivě docela chytal a clona reagovala plynule. Není to žádný zázrak, nedávám to sem jako ­"umění­", ale jako ukázku ­"syrových­" ISO 12800 z GH3 ­(je to datový tok cca 9 MB za sekundu, tak to chce trochu stroj, aby to přehrál­) ­- jak tady ten link bude fungovat je druhá věc...:
https:­/­/docs.google.com­/file­/d­/0B1aWgpm0MICmeFpaR0pJbHdKZjA­/edit?usp=sharing

Odpovědět1  0
Iudex (1059) | 26.8.201312:23
Tak fotky z G6 sú pre mňa sklamaním. Z hľadiska šumu je o celé 1 EV horšie, ako lepšie APSC ­(väčšina nových APSC šumí na ISO3200 tak, ako G6 na 1600­) a je vidieť, že Pany aj Oly si ten najnovší čip šetria pre svoje highendy ­(OM­-D či GH3 už vedia čo do šumu plne konkurovať APSC­).
Plus ako už bolo povedané, slabý seťák schopnosti stroja ešte viac znižuje. Celkovo nevidím jediný dôvod pre človeka, ktorý nechce nakrúcať video, aby si kúpil G6. Nie je o moc menšia, ako APSC zrkadlovky ­(čím sa stráca hlavná výhoda CSC­), viac šumí, ostrí pomalšie, má nižší DR, 1,4M EVF sa hranolu nevyrovná, pritom za rovnakú cenu mám lepšie fotiace DSLR ­(D5200, K­-30­/50 atď.­).
Ak by som chcel CSC s EVF a ak teda nemám mať najnovší M4­/3 čip, tak by som siahol po G5 s rovnakým senzorom, ktorý je tak o polovicu lacnejší.
Odpovědět1  1
Kikapu1 (575) | 26.8.201313:20
no, hranolu se zatím EVF nevyrovná, ale dobře se s tím manuálně ostří :­-­)

snímač je holt recyklovaný Panasonic, v GH3 je Sony, taky je to dražší foťák... On se ale i ten Panák snímač chová zajímavě ­- velmi podobně jako ten 20mpix v Samsgu NX200....až nevím co ­- v jasech rezerva slabá, zato ve stínech dobrá a ani větším vytažením v RAW editoru se nerozpadnou barvy, chce to jen prostě exponovat na světla ­- alespoň takto to funguje v G5­-ce

add video ­- zajímavé je srovnání s APS­-C: zatímco fotky jsou opravdu o třídu pozadu jak v DR, tak ISO, video je vynikající i za blbýho světla

nejen pro majitele Panáčků ­- pokud vám nepříjemně vyrazily dech barvy vašeho foťáku i v RAW editoru, zkuste investovat v přepočtu dvě kila, tady na té stránce jsou vynikající ICC profily pro Lightroom, velmi se mi to osvědčilo http:­/­/www.colorfidelity.com­/

k tomu seťáku ­- neprojevila se spíše kusová variabilita? Mně opticky celkem mile překvapil ­(zoom chodí ovšem děsně­) a i podle testů je rozhodně lepší, než seťák Olympusu
najděte si tam schválně MTF grafy
http:­/­/www.photozone.de­/m43­/844­-panasonic1442f3556ii?start=2
http:­/­/www.photozone.de­/m43­/846­-olympus1442f3556iir?start=2
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 26.8.201314:16
Kaslite na tento otrasny setak, usetrite 100 Euro, priplatite kilo a mate profi triedu Oly 45mm f1.8. Alebo setrite a v septembri ma vyjst novy Olympus 12­-40mm f2.8, ktory ma by omnoho lepsi nez predrazeny a nie moc dobry 12­-35mm.
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 26.8.201314:36
v Japonsku sa bude predavat za necelych 700 Euro, co je este o pribl. 100 Euro menej nez sucasny Pan 12­-35mm http:­/­/digicame­-info.com­/2013­/08­/post­-503.html
Odpovědět0  0
xvasek (240) | 28.8.20137:40
A nebo ušetřete skoro všechny eura a kupte na ebay nový 25mm f1.4 nebo 35mm f1.7 pro CCTV ­(a redukci­), stojí po cca 20€­/ks. :­-­) Koupil jsem oba a za ty prachy je s tím spousta srandy, kdyby digimanie měla zájem, sesmolil bych i recenze.

(Samozřejmě si dělám do jisté míry srandu, udevené 12­-40 nebo 45 jsou něco úplně jiného, ale možná taky trochu ne ­- třeba ta čínská pětatřicítka je v roli ­"portrétného skla­" ­- samozřejmě na amatérské­/lomo úrovni ­- i trochu použitelná.)
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 26.8.201313:32
tak jsem z toho jelen ­- v recenzi Milan píše, že foťák dostal k testu se starou verzí seťáku 14­-42, ale na fotkách má nový seťák, něco je špatně...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 26.8.201314:56
No já nevím, ale v testu byl tento ­(http:­/­/panasonic.net­/avc­/lumix­/systemcamera­/gms­/lens­/g_vario_14_42.html­), model H­-FS014042, název jde vidět na předposlední fotce v první kapitole. Tento objektiv byl představen v březnu 2010 ­(https:­/­/www.digimanie.cz­/novy­-objektiv­-14­-42mm­-pro­-micro­-four­-thirds­/3149­). Je možné, že postupem času dostal logo HD a jinou barvu.

Pod novým seťákem si ale představuju toto ­(http:­/­/panasonic.net­/avc­/lumix­/systemcamera­/gms­/lens­/g_vario_14_42_a.html­), už ta dvojka v názvu. Má označení H­-FS1442A, což ten v recenzi nemá. Objektiv byl představen v lednu 2013 ­(https:­/­/www.digimanie.cz­/novy­-setovy­-objektiv­-panasonic­-lumix­-14­-42mm­-f35­-56­-ii­/4888­). Tento, dle mého názoru nový, seťák se dává např. na GF6.
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 26.8.201316:05
máš recht, no jo, koukám jak zjara, když jsem to pořádnějc ohledal, tak tato redesignovaná starší verze se od té nové liší stříbrným proužkem ­- celkem matoucí je to, že ani ta nová nemá v názvu na sobě II ­- a to mě teda dokonale popletlo... Každopádně třeba můj kus ­(ze setu G5­) mi nepřijde neostrý, naopak blbý kus jsem měl k NX200, asi se s těmi seťáky moc nemažou...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6623) | 26.8.201316:53
Kdyby jen se seťáky. Kusová variabilta a různé neostrosti jsou na denním pořádku všude. U pevných skel je to znatelně lepší. Třeba já mám 18­-55mm seťák sice na jedné straně také trochu slabší, ale i tak je kvalitnější než drtivá většina seťáků široko okolo, až se divím, jak pěkné fotky to dokáže vykreslit. Ten 14­-42mm objektiv od Panasonicu mě nepřesvědčil zatím nikde, a to jsem ho měl i na test u G2 a G3. Za průšvih ho ale také nepovažuju, svou úlohu splní.
Odpovědět1  0
Irving (201) | 26.8.201313:36
No, Olympus ten novy snimac nasadil do cele nove rady PENu, tam foti nelevnejsi PEN mini stejne jako nejdrazsi OM­-D, rozdil je jenom ve funkcich a ergonomii ­(a IBIS a EVF­). Panasonic to kripleni levnejsich fotaku starym cipem bohuzel dela porad. Stary setak Panasonicu neni nic moc, ale cetl jsem dobre ohlasy na novou verzi, tak uvidime, jestli bude casem bundle G6 i s ni. Jinak s tim pomalejsim ostrenim proti zrcadlovkam bych byl dost opatrny, novejsi m4­/3 fotaky jsou na staticke objekty mnohdy rychlejsi. A to ze se EVF z G6 hranolu nevyrovna je asi pravda, ale zase v tehle cenove kategorii ma hranool asi jenom Pentax, navic je otazkou velikost hledacku, zrcadlovky tehle kategorie nejakymi extravelkymi hledacky zrovna neoplyvaji. Nejvetsi vyhodou G6 proti zrcadlovkam je ale jenoznacne video, Panasonic se na nej dost zameruje a myslim, ze v tehle cenove relaci nema G6 konkurenci.
Odpovědět0  0
Irving (201) | 26.8.201313:38
Ha, tak Kikapu byl rychlejsi. S tema barevnyma profilama z colorfidelity souhlas, vyborna vec i pro OM­-D, barvy v Lightroomu jsou pak o tridu lepsi.
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 26.8.201313:48
...a hledáček má G řada vetší, než jakákoliv APS­-C zrcadlovka, srovnatelně veliký hledáček má Nikon D800 :­-D
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 26.8.201313:46
už jsem to psal výše ­- to JE nový seťák, starý byl s šedým proužkem u bajonetu a neměl červený nápis HD
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 26.8.201316:05
není :­-(
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 26.8.201322:42
> Celkovo nevidím jediný dôvod pre človeka, ktorý nechce nakrúcať video, aby si kúpil G6. Nie je o moc menšia, ako APSC zrkadlovky ?­(čím sa stráca hlavná výhoda CSC?­), viac šumí,

Tak jeden dôvod tu je: zrkadlovkami sa video cez hľadáčik natáčať nedá.

A menšia rozhodne je: aj s objektívom váži toľko koľko zrkadlovky bez neho.
Odpovědět1  2
Kikapu1 (575) | 26.8.201323:05
...píše o člověku který NECHCE točit video, takže to s tím natáčením přes hledáček pro něj moc výhoda nebude :­-­)
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 26.8.201323:09
k té velikosti: když odhlédnu od ceny, tak vedle těl bez ­"kapličky­" začínám vnímat jako výhodu externí hledáček, třeba ten nový k Olympusu EP5 svojí velikostí poráží zřejmě i FF
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 27.8.201312:26
U Teba je asi čítanie s pochopením problém, čo? Ako už písal Kikapu, hovoril som o človeku, ktorý NECHCE nakrúcať video.
Ad rozmery: u Teba fyzikálne veličiny objem a hmotnosť splývajú? To, že je DSLR ťažšia automaticky neznamená, že je aj väčšia­/objemnejšia. Porovnaj si veľkosť Canonu 100D a G6: rozdiely sú milimetrové.
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 27.8.201318:15
Z praxe s G5 musím uvést ještě jednu výhodu této řady Panasonicu která se týká i focení ­- výklopný displej je super na focení dětí, nelíbí se mi fotky z nadhledu, k tomuto se člověk nemusí hrbit. Už G6 byl supr video foťák, focus peakingem to dotáhli ještě dál. Taky mně štve slabší snímač, ale rozdíl v možnostech natáčení videa je tak veliký, že ten fotografický handicap člověku najednou přijde směšný. Ale to už jsem u vide, promiň :­-)
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 27.8.201319:21
oprava: už G5 byl super video foťák...
Odpovědět1  0
Ganec (869) | 27.8.201318:36
Nemusíš opakovať to čo písal Kikapu1, bolo mi to jasné už vtedy.

No rozdiely nie sú milimetrové: len samotný seťák je o centimeter kratší, pripočítaj si kratšiu vzdialenosť k bajonetu a už sú to 3 centimetre. Keď sa bude predávať s novým seťákom ­(ktorý je ešte o 1.5 cm kratší­), alebo s powerzoomom ­(ktorý je 4 cm kratší­), tak už je to rozdiel 7 centimetrov.
Odpovědět1  2
Ganec (869) | 27.8.201320:38
Odpovědět0  0
Kikapu1 (575) | 27.8.201320:44
nějak jsi popletl link čéče :­-D
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 27.8.201321:20
Dá sa vidieť rozdiel keď prejdeš myškou cez ­"Panasonic Lumix DMC­-G6­" a ­"Canon EOS SL1 ­/ 100D"
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 26.8.201311:16
Skoda ze tato recenzia neprisla o nieco skor, prave pred tyzdnom som kupil tento fotoaparat. K jeho kupe som sa rozhodol potom, co som sa dozvedel tu na Digimanii v jednej diskusii ­(thnx to Rimr­), ze umoznuje, spolu s GX7,
lubovolne nastavovat moznosti natacania videa ako na GH2­/GH3. Kedze GX7 vyjde az 30.9. na trh a bude za rovnaku cenu ako GH3, volba padla na omnoho lacnejsiu G6 ­(chyba mi tu ale snimac, stabilizacia a zavierka 1­/8000s z GX7­).

Kedze som nechcel ciernu variantu, musel som ho kupit s tymto nestastnym setovym objektivom 14­-42mm, pretoze iba s nim sa predava strieborna ­(titanova­) verzia. K nemu som prikupil skvely Olympus 45mm f1.8 v akcii za 200 Euro. Skoda, ze recenzia nebola robena s nejakym lepsim objektivom, pretoze na zaklade aj svojich porovnavacich testov je ten objektiv skutocne dost mizerny ­(na forach pisu ze najhorsi pre M43­), vystupy z napr. Olympusu 45mm su uplne niekde inde.

Mne je telo trochu male na vysku ­(pritom nemam vobec velke ruky­), nemam si totiz kam opriet malicek. V dnesnej dobe, sa, zial, este nevyraba pre G6 battery grip, takze zatial sa musim uskromnit.
Co sa tyka spuste, mne na nej vadi, ze je hlboko vsadena do tela a ma nizky stisk, takze napr. v rezime manualneho videorezimu casto nechcene spustim nahravanie.

Plne suhlasim s tlacitkom Fn5 ­- to som si hned nastavil na nahlad expozicie ­- ta tu totiz to funguje v 3 rezimoch ­- ako nahlad hlbky ostrosti ­(tj bez vplyvu zavierky­)­/plnohodnotny nahlad expozicie ­(nahlad hlbky ostrosti + vplyv
zavierky­)­/vypnutie nahladu.
Tlacitko pre Wifi ­(Wifi vobec na fotaku nevyuzivam­) som si nastavil na omnoho dvolezitejsi vyber sposobu ostrenia.
Na jedno z f. tlacitok na dotykovom displeji som si hned dal vyp.­/zap. stabilizacie, lebo Panasonic nema na svojich novych objektivoch tento dvolezity prepinac na ich tele.

Viac sa tu nebudem rozpisovat, lebo pripravujem o fotaku clanok na svojom blogu. Chcem sa podakovat autorovi za skvelu recenziu a odkazat citatelom, ze ked chcu fotkak na video, tak G6 odporucam, usetrene peniaze z GH3 im zostanu na kvalitnejsiu optiku ­(pozor Pan 20mm ma pomaly a hlucny autofocus, na video nepouzitelny!­).
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 26.8.201311:29
P.S. v menu sa sice nachadza zoomovanie pre funkciu Extra Tele Conversion ­(priblizi obraz vo videu bez straty kvality ­- tj. orez plochy na zolene rozlisenie­), ale nefunguje ­(da sa len priblizit napevno­). Je to skoda, pretoze nieco podobne mi funguje napr. na Sony A57 bez problemov ­(digitalny zoom do 2x priblizenia je bez straty kvality, od 2,1­-4x so stratou­).
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 26.8.201312:16
este 2 male poznamocky:
1. vo videu je v pohode pouzitelne aj ISO3200 ­- kedze obraz sa zmensi na 1920x1080 ­(pribl. 2MPx­) alebo menej ­(na fotenie si ale radsej kupte nejaku zrkadlovku alebo CSC s vacsim snimacom­)
2. oprava ­- uz sa da zohnat v striebornej farbe aj samotne telo ­(t.j. bez setoveho objektivu­) ­- od 539,99 Euro

tu je par mojich fotiek, ako vyzera strieborny G6 s Oly 45mm f1.8:
http:­/­/ikt.sk­/galeria­/digi­-foto­/panasonic­-g6­/olympus­-45mm­-f18.html
Odpovědět0  0
busy (4706) | 26.8.20138:26
Mam taku otazku: Co a ako presne urcuje dynamicky rozsah cipu ?

Pokial viem, snimacie cipy pracuju tak, ze naboj nazhromazdeny vo fotobunke sa prevedie A­/D prevodnikom na digitalnu hodnotu. Pokial tato hodnota dosiahne maximum ­(napr. 4095 pri 12­-bitovom A­/D­), tak sa fotobunka povazuje za saturovanu a principialne nie je schopna zosnimat viac svetla. V takom pripade mame beznadejny prepal a ani najlepsi mozny dynamicky rozsah cipu s tym nic nespravi. Alebo sa mylim ?
Odpovědět0  0
JonSnih (370) | 26.8.20139:53
Jaký prvek na smínači ovlivňuje DR nevím, ale princip, kdy dojde k přepalu jsi popsal správně. I sebelepší snímač má omezený DR, potom dochází k výše popsané situaci.

G6 je povedená, ale zamrzí, že opět recykluje starý snímač ­(G5­/GH2­). Ten z GH3­/GX7 by mu slušel víc.
Odpovědět0  0
rousini (237) | 26.8.201310:32
Možná jsi to popsal správně, já to tak teoreticky neovládám, ale rozdíl v DR snímačů se projeví tak, že ten lepší např. kvůli prokreslení stínů nemusí volit tak agresivní expozici a k přepalu nedojde, přitom díky DR budou tmavé partie prokreslené.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 26.8.201323:03
> Pokial tato hodnota dosiahne maximum ...

Problém digitálnych snímačov je, že majú R, G a B snímacie pixely a keď v niektorom z nich nastane pretečenie, tak v ostatných nemusí a vtedy vznikajú blbé farby.
Ďalší problém je že pri nízkej ­(šum­) a vysokej ­(takmer prepal­) intenzite signálu nie sú vyčítané hodnoty presné.
Preto sa foťáky snažia voliť expozíciu aby k tomu nedošlo a nechávajú si rezervu ­(RAW headroom­).

Ale v podstate máš pravdu: neexistuje DR vo svetlách a DR v tieňoch, je to všetko ten istý DR a či problém nastáva v svetlách či v tieňoch je hlavne záležitosťou expozície ­(a samozrejme postprocessingu: defaultne sa nevyužíva celý zachytený DR)
Odpovědět0  3
busy (4706) | 27.8.20137:48
Problem blbych farieb z dovodu saturacie iba niektorych kanalov R,G,B je jasny, ale ja som myslel saturaciu kanalov vseobecne ­(alebo povedzme ze fotime scenu kde su iba odtiene sedi­).

Ked tak nad tym uvazujem, z toho co si napisal mi vyplyva, DR vo svetlach, alebo inak napisane rezerva snimaca vo svetlach, nie je vlastnost snimaca, ale iba jpg postprocessingu ­- zalezi na tom ktora cast intervalu hodnot snimaca ­(t.j. 0..4095 pri 12 bit­) sa namapuje ­(a ako, akou konverznou krivkou­) do 8­-bitoveho jpg ­(0..255­). Pokial vezmeme uplne hornu cast intervalu ­(4095 zo snimaca = 255 na jpg, ziadny headroom­) ziskame tym krasny cisty obraz ­(sum bude hlboko pod rozlisenim jpg­) avsak velku nachylnost k prepalom ­(ktore tym padom nezachrani ani raw­). Ak vsak vezmeme nejaku nizsiu cast intervalu ­(napr. iba do 1024­), dostaneme sa sice blizsie k uz zasumenej oblasti ­(budeme mat v tmavych plochach sum uz pri najnizsom ISO­), avsak ziskame uzasnu rezervu vo svetlach, pripadne prepaly v jpg ­(= hodnoty ktore boli povodne vyssie ako 1024­) sa budu dat krasne zachranit v rawe ­(ak budu medzi 1024 a 4095­) a my ziskame pocit aku uzasnu rezervu ­(aky uzasny dynamicky rozsah­) vo svetlach ma snimac :­)

A ak vezmeme do uvahy ze dynamicky rozsah v tienoch je schopnost vydolovat kresbu z tmavych oblasti bez toho aby sa utopila v sume, potom mi to vychadza tak, ze cely dynamicky rozsah snimacieho cipu je len o tom kolkobitovy A­/D prevodnik mame ­(co je v podstate papierova hodnota­) a o jeho odstupe signal­/sum. Vsetko ostatne je len jpg postprocessing.

Mozno tu placam nezmysly a cele je to ­(definovane­) inak, len sa to snazim pochopit z toho fyzikalneho­/elektrotechnickeho hladiska...
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 27.8.20138:16
Presne tak to chápem aj ja:
- ak chcem väčšiu rezervu v svetlách => podexponujem
(Panasonicy na to majú nastavenie ­"Inteligentní dynamický režim­")
- ak mám foťák s väčšiu rezervu v svetlách ale s menšou v tieňoch => preexponujem ak chcem menší šum
- ak foťák nemá rezervu ani v tieňoch ani v svetlách => tak využíva senzor naplno ­(ak chcem menší šum tak zvýšim kontrast­)
- ak má rezervu u oboch => zvyčajne nevyužíva senzor optimálne a produkuje prekontrastované zábery

Rezerva sa dá pekne vydedukovať z týchto 2 stránok:
- DR v JPG meria dopreview
- DR chipu meria DxO mark
=> to čo na DxO je a na dpreview nie je, to je rezerva
Odpovědět0  2
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.