Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku
Dnes se podíváme na nový Panasonic Lumix GH2 se 14-140mm objektivem. Tento fotoaparát přináší 16MPx rozlišení do Micro Four Thirds systému, bohaté možnosti natáčení Full HD videa, plně polohovatelný dotykový LCD displej a tím zajímavosti rozhodně nekončí.
K oblíbeným
reklama
Tato kapitola bude pojednávat o digitálním šumu Live MOS snímače s úhlopříčkou 4/3" a rozlišením 18 megapixelů (efektivních je pak 16). Pixelová hustota tak ve své třídě patří jednoznačně k nejvyšším, což by se teoreticky mělo projevit na vyšším šumu. Nechme se však překvapit. Snímky z RAWu byly konvertovány přes SilkyPix Developer Studio s vypnutým odšumováním.


ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)


Nejnižší citlivost ISO 160 dává v RAWu jen mírný jasový šum. JPEG je více vyhlazen a nejsou zde žádné vážnější problémy.


ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)


Ani lehce vyšší citlivost ISO 200 na tom není špatně. RAW ukazuje mírný barevný šum, JPEG se jej docela dobře zbavuje.


ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)


ISO 400 je už v RAWu trochu poznat. Šum mi přijde v RAWu lehce výraznější než u 12MPx modelů, na druhou stranu JPEG mi přijde kvalitnější odšuměný.


ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)


S dalším navýšením citlivosti na ISO 800 dochází k značnému zvýraznění barevného šumu. JPEG je výrazněji odšumován, hladké plochy se sice poněkud patlají, ale detaily jsou velmi dobře zachovány a opět bych JPEG hodnotil jako kvalitnější než v případě starších čipů. Bez problémů použitelná citlivost.


ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)


ISO 1600 si v JPEGu stále zachovává překvapivě solidní kvalitu obrazu. Odšumování je už na snímku více vidět, kvalita je ale stále dostatečná pro běžné potřeby.


ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)


Citlivost ISO 3200 si v JPEGu stále zachovává dobrou ostrost i barvy. Slabší detaily se začínají ztrácet, ty výraznější jsou nicméně stále dobře zachovány. ISO 3200 už není pro každý snímek, ale použít se určitě ještě dá.


ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)


ISO 6400 je první citlivost, která se mi opravdu nelíbí. Pozůstatky po odšumování jsou dost silné, obraz nepěkně flekatí.


ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (konverze z RAWu)


Nejvyšší citlivost ISO 12800 mnoho využití nenajde. Kvalita je opravdu velmi nízká, barvy jsou nevýrazné, i střední detaily mizí. Dále se podíváme na detail vousů plyšového zajíce.


ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)

ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)

ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)

ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)

ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)

ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)

ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)

ISO 12800 (JPEG)

ISO 12800 (konverze z RAWu)

Do citlivosti ISO 800 je šum nízký a detaily i v JPEG na velmi slušné úrovni. Od citlivosti ISO 1600 je už rozmývání trochu znát, ale stále jde o plně použitelnou citlivost. Zde má proti původním M4/3 čipům s 12 megapixely i přes vyšší pixelovou hustotu náskok zhruba jednoho expozičního kroku. ISO 3200 bych označil za použitelné pro nouzové snímky, citlivostem ISO 6400 a ISO 12800 bych se už ale raději vyhnul. Ještě zkusíme snímky bílé plochy.


ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)

ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)

ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)

ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)

ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)

ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)

ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)

ISO 12800 (JPEG)

ISO 12800 (konverze z RAWu)

Lehký barevný šum doprovází snímky v RAWu už od nejnižších citlivostí, v JPEGu jej fotoaparát dobře odstraňuje. Od citlivosti ISO 1600 vytváří odšumování výraznější nepěkné hrudky, které jsou na nižších citlivostech sice vidět, ale na tak výrazně. Do ISO 3200 včetně se mi ale obraz zdá být slušný.


Nejnovější články
Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon
Po dvou oceněních EISA Awards 2019 získalo několik společností. Nyní se podíváme na dvě z nich, Fujifilm a Nikon. Zde byly oceněny především CSC fotoaparáty s různými velikostmi snímačů a jeden objektiv.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019 Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019
Společnost Canon patřila v letošních cenách EISA Awards 2019 jednoznačně k těm nejúspěšnějším. Odnesla si totiž celkem pět cen. Dařilo se především objektivům, které si odnesly rovnou 4 ocenění.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2 Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2
Novinkou pro systém L-Mount je objektiv z dílen Leicy, model APO-Summicron-SL 50mm f/2. Tato světelná padesátka nabídne odolnou konstrukci i velmi rychlý autofokus díky technologii Dual Syncro Drive.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8 Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8
Od společnosti Meike jsme se dočkali nového manuálního makro objektivu MK 85mm f/2.8. Ten je určený nově i pro další full frame CSC fotoaparáty a má dle výrobce dosahovat netradičně vysokého zvětšení 1,5:1.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění
Společnosti Sony se i letos hodně dařilo a v anketě EISA Awards 2019 zazářila. Dostala totiž ze všech výrobců fotografické techniky nejvyšší počet ocenění, šest. Dařilo se především full frame objektivům.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře