Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku

Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku
Dnes se podíváme na nový Panasonic Lumix GH2 se 14-140mm objektivem. Tento fotoaparát přináší 16MPx rozlišení do Micro Four Thirds systému, bohaté možnosti natáčení Full HD videa, plně polohovatelný dotykový LCD displej a tím zajímavosti rozhodně nekončí.
K oblíbeným
reklama
Tato kapitola bude pojednávat o digitálním šumu Live MOS snímače s úhlopříčkou 4/3" a rozlišením 18 megapixelů (efektivních je pak 16). Pixelová hustota tak ve své třídě patří jednoznačně k nejvyšším, což by se teoreticky mělo projevit na vyšším šumu. Nechme se však překvapit. Snímky z RAWu byly konvertovány přes SilkyPix Developer Studio s vypnutým odšumováním.


ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)


Nejnižší citlivost ISO 160 dává v RAWu jen mírný jasový šum. JPEG je více vyhlazen a nejsou zde žádné vážnější problémy.


ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)


Ani lehce vyšší citlivost ISO 200 na tom není špatně. RAW ukazuje mírný barevný šum, JPEG se jej docela dobře zbavuje.


ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)


ISO 400 je už v RAWu trochu poznat. Šum mi přijde v RAWu lehce výraznější než u 12MPx modelů, na druhou stranu JPEG mi přijde kvalitnější odšuměný.


ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)


S dalším navýšením citlivosti na ISO 800 dochází k značnému zvýraznění barevného šumu. JPEG je výrazněji odšumován, hladké plochy se sice poněkud patlají, ale detaily jsou velmi dobře zachovány a opět bych JPEG hodnotil jako kvalitnější než v případě starších čipů. Bez problémů použitelná citlivost.


ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)


ISO 1600 si v JPEGu stále zachovává překvapivě solidní kvalitu obrazu. Odšumování je už na snímku více vidět, kvalita je ale stále dostatečná pro běžné potřeby.


ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)


Citlivost ISO 3200 si v JPEGu stále zachovává dobrou ostrost i barvy. Slabší detaily se začínají ztrácet, ty výraznější jsou nicméně stále dobře zachovány. ISO 3200 už není pro každý snímek, ale použít se určitě ještě dá.


ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)


ISO 6400 je první citlivost, která se mi opravdu nelíbí. Pozůstatky po odšumování jsou dost silné, obraz nepěkně flekatí.


ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 (konverze z RAWu)


Nejvyšší citlivost ISO 12800 mnoho využití nenajde. Kvalita je opravdu velmi nízká, barvy jsou nevýrazné, i střední detaily mizí. Dále se podíváme na detail vousů plyšového zajíce.


ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)

ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)

ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)

ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)

ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)

ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)

ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)

ISO 12800 (JPEG)

ISO 12800 (konverze z RAWu)

Do citlivosti ISO 800 je šum nízký a detaily i v JPEG na velmi slušné úrovni. Od citlivosti ISO 1600 je už rozmývání trochu znát, ale stále jde o plně použitelnou citlivost. Zde má proti původním M4/3 čipům s 12 megapixely i přes vyšší pixelovou hustotu náskok zhruba jednoho expozičního kroku. ISO 3200 bych označil za použitelné pro nouzové snímky, citlivostem ISO 6400 a ISO 12800 bych se už ale raději vyhnul. Ještě zkusíme snímky bílé plochy.


ISO 160 (JPEG)



ISO 160 (konverze z RAWu)

ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)

ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)

ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)

ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)

ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)

ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)

ISO 12800 (JPEG)

ISO 12800 (konverze z RAWu)

Lehký barevný šum doprovází snímky v RAWu už od nejnižších citlivostí, v JPEGu jej fotoaparát dobře odstraňuje. Od citlivosti ISO 1600 vytváří odšumování výraznější nepěkné hrudky, které jsou na nižších citlivostech sice vidět, ale na tak výrazně. Do ISO 3200 včetně se mi ale obraz zdá být slušný.


Nejnovější články
Limitovaná edice Leica M Monochrom Drifter Lennyho Kravitze Limitovaná edice Leica M Monochrom Drifter Lennyho Kravitze
Lenny Kravitz je nejen hudebník, ale velmi rád i fotografuje, má rád fotoaparáty Leica a černobílé snímky. Není divu, že ve spolupráci s ním uvádí Leica už druhou limitovanou edici některého svého fotoaparátu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Lomography uvedlo objektiv Petzval 55mm f/1.7 s tvarovanými clonami Lomography uvedlo objektiv Petzval 55mm f/1.7 s tvarovanými clonami

V nabídce společnosti Lomography se po šesti letech vývoje objevuje nový pevný objektiv Petzval 55mm f/1.7 Mk II. Ten se vyznačuje nastavitelným bokehem díky různě tvarovaným otvorům clony.

24.5.2019, aktualita, Milan Šurkala
Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx
Společnost Fujifilm představila nový středoformátový fotoaparát GFX 100, který už podle svého názvu zaujme jednou svou vlastností. Velmi vysokým rozlišením 102 MPx. Dále tu najdeme např. podporu 4K videa.
24.5.2019, aktualita, Milan Šurkala16 komentářů
Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou
Společnost Olympus představila novou generaci outdoorového kompaktu Tough TG-6. Ten proti svému předchůdci přichází s vylepšenými režimy pro focení makra a pod vodou. I nadále má objektiv se světelností F2,0.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony zvyšuje svůj tržní podíl na 24 % Sony zvyšuje svůj tržní podíl na 24 %
Společnosti Sony se na trhu fotoaparátů docela daří a podle posledních zpráv se jí podařilo zvýšit tržní podíl na velmi slušných 24 %, čímž se dostává na druhou pozici. V mnoha sledovaných kategoriích fotoaparátů dokonce vede.
22.5.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář