Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku
Dnes se podíváme na nový Panasonic Lumix GH2 se 14-140mm objektivem. Tento fotoaparát přináší 16MPx rozlišení do Micro Four Thirds systému, bohaté možnosti natáčení Full HD videa, plně polohovatelný dotykový LCD displej a tím zajímavosti rozhodně nekončí.
Kapitoly článku:
- Panasonic Lumix GH2: Micro 4/3 v útoku
- Autofokus, ostření, makro, expozice, foto režimy
- Videosekvence, stabilizace obrazu, portréty a blesk
- Výbava, výdrž, software a displej
- Digitální šum
- Optické vlastnosti objektivu
- Rychlost, zoom, barvy, protisvětlo
- Noční a standardní scéna
- Galerie ilustračních snímků
- Závěr
Noční scéna
Focení v noci není pro Panasonic Lumix GH2 nejmenší problém. Nabízí čas až 60 sekund a komu by to nestačilo, má k dispozici až dvouminutový bulb režim. Ostření je docela spolehlivé, možnosti nastavení clony a citlivostí je rovněž bohaté.
![](recenze-panasonic-lumix-gh2-micro-43-v-utoku/3785/img/body-0.59A.jpg)
expoziční čas 25 s, clona F14, citlivost ISO 160, ohnisko 25 (50) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Kvalita snímku je ze značné míry dána odšumováním po dlouhé expozici i odšumováním obecně. Detaily jsou dobré co se týče výrazných hran, plochy jsou však nemilosrdně vyhlazeny, tráva je jen jeden velký flek. Podíval jsem se tedy do RAW souboru a jak je v něm vidět, obraz je mnohem detailnější.
![](recenze-panasonic-lumix-gh2-micro-43-v-utoku/3785/img/body-3.2D16.jpg)
expoziční čas 25 s, clona F14, citlivost ISO 160, ohnisko 25 (50) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Toto je tentýž snímek získaný konverzí z RAWu s vypnutým jasovým odšumováním (nechal jsem jen barevné odšumování). Jak sami vidíte, šum je patrnější, ale ve výsledku snímek vypadá mnohem lépe.
![](recenze-panasonic-lumix-gh2-micro-43-v-utoku/3785/img/body-10.40A0.jpg)
expoziční čas 30 s, clona F13, citlivost ISO 160, ohnisko 32 (64) mm
Při nejnižší citlivosti vynikne silné odšumování v JPEGu (vlevo), kdy se ze trávy stává jednolitá plocha. Naštěstí lze odšumování potlačit stejně jako lze vypnout odšumování po dlouhých expozicích. Napravo pak vidíte tentýž snímek v RAWu bez odšumování.
![](recenze-panasonic-lumix-gh2-micro-43-v-utoku/3785/img/body-18.3220.jpg)
expoziční čas 25 s, clona F13, citlivost ISO 200, ohnisko 32 (64) mm
I citlivost ISO 200 je dostatečně kvalitní, JPEGy jsou bez šumu (někdy možná až moc).
![](recenze-panasonic-lumix-gh2-micro-43-v-utoku/3785/img/body-26.398E.jpg)
expoziční čas 10 s, clona F13, citlivost ISO 400, ohnisko 32 (64) mm
Další navýšení citlivosti na ISO 400 se v JPEGu stále na kvalitě snímku moc neprojevuje, RAW už trpí na vyšší barevný šum.
![](recenze-panasonic-lumix-gh2-micro-43-v-utoku/3785/img/body-35.2796.jpg)
expoziční čas 6 s, clona F13, citlivost ISO 800, ohnisko 32 (64) mm
ISO 800 už začíná lehce ztrácet a rozmývat barvy. Rovněž klesá ostrost, obraz je ale ještě akceptovatelný.
![](recenze-panasonic-lumix-gh2-micro-43-v-utoku/3785/img/body-44.4082.jpg)
expoziční čas 2,5 s, clona F13, citlivost ISO 1600, ohnisko 32 (64) mm
S citlivostí ISO 1600 se opět zvyšuje barevný šum v RAWu, JPEGy se začínají více rozmývat, nicméně stále jsou použitelné.
![](recenze-panasonic-lumix-gh2-micro-43-v-utoku/3785/img/body-54.4222.jpg)
expoziční čas 1,3 s, clona F13, citlivost ISO 3200, ohnisko 32 (64) mm
Od ISO 3200 už je šum opravdu silný a ani odšumování jej nezvládá. Barevný šum je dobře odstraněn, méně výrazné detaily jsou ale beznadějně ztracené.
![](recenze-panasonic-lumix-gh2-micro-43-v-utoku/3785/img/body-64.4BB2.jpg)
expoziční čas 1/1,6 s, clona F13, citlivost ISO 6400, ohnisko 32 (64) mm
Vyšší citlivost ISO 6400 pochopitelně znamená další ztrátu kvality, obraz se nepříjemně rozpíjí.
![](recenze-panasonic-lumix-gh2-micro-43-v-utoku/3785/img/body-77.457A.jpg)
expoziční čas 1/3,2 s, clona F13, citlivost ISO 12800, ohnisko 32 (64) mm
Nejvyšší citlivost už nejde použít ani v nouzi, snímku chybí detaily i barvy.
Standardní scéna
Dále prezentuji dva tradiční snímky, které najdete v každé recenzi fotoaparátu.
Tak tomu říkám kresba. Vše je krásně ostré v celé ploše, šum je minimální, větve stromů se neztrácí, naopak i ty nejtenčí lze stále dobře vidět.
I na tomto snímku si užijete velmi dobrou kresbu, obraz je opravdu ostrý. Pouze úplné rohy trošku ztrácejí, ale není to nic vážného. Velmi dobrá práce.