Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
17.12.2018, Milan Šurkala, recenze
Ve třídě profi kompaktů se objevil nový Panasonic Lumix LX100 II. Vychází ze svého předchůdce, nicméně přináší např. dotykový displej a vyšší 17MPx rozlišení. Nechává si vysoce světelný objektiv a 4/3" rozměr čipu.
pidalin (303) | 4.5.202216:35
Bacha, tenhle foťák se sice jako 4­/3­" tváří, ale když se podíváte na reálný hodnoty ohniskový vzdálenosti toho objektivu, tak je jasný že se tady maličko řezalo a nepoužívá se kompletně celá plocha čipu.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 4.5.202218:55
Ano, to je pravda. V recenzi se o tom na několika místech píše.
Odpovědět1  0
pidalin (303) | 9.5.202220:23
Máte pravdu, předtím jsem to jenom v rychlosti proletěl a nečetl jsem to celé. Je škoda že už tenhle foťák skoro nejde sehnat a nebo stojí nesmyslné částky, nechápu co se na trhu děje. Docela mě naštvalo to že má 16:9 hledáček, jak se píše v testu, těšil jsem se na to 0,7x zvětšení jako měl můj G7. No ale furt je to lepší než ten mikrohledáček co má Canon G5X Mark II.
Ale zase je to asi první foťák u kterého občas přenastavím poměr stran na 16:9 na foťáku místo ořezu později, když to s těma cropama opravdu pracuje, tak by byla škoda to pak zase řezat.
Odpovědět0  0
Puppy8 (858) | 31.12.20189:11
Pro zajímavost, jedna z mála skutečných slev. Teď se prodává za 9500 až 9900 Kč ­(Kasa, Datart, Mall­).
Odpovědět0  0
Choakinek (4686) | 3.1.201919:58
Dvojka už podporuje externí hledáček, ale opravdu zajímavá je až trojka ;­-­).
Odpovědět0  0
sm.art (354) | 23.12.20180:09
Nebude tu konecne recenzia na nejaky fotak vyssej kategorie? napr fuji x­-t3, sony a7r3 a pod.
Odpovědět3  0
FotoZemek (919) | 20.12.201823:00
Líbí se mi to, ale za ty love dostanu dvě mašinky s výměnnými objektivy
Odpovědět0  0
Choakinek (4686) | 21.12.20186:16
To mi tedy napište, které dva foťáky a k nim výměnné objektivy máte na mysli. To celé za 20 ­- 24 tisíc Kč.

Jinak můžete koupit takřka totožnou předchozí verzi, kterou lze dnes sehnat od 12,5 tisíc Kč.
Odpovědět3  0
Pavel Matějka (1041) | 25.12.20188:28
Dostane za to dvě nejlevnější začátečnické DSLR Canon se seťákem. Přístroje vcelku na nic.

My, dospělí lidé sami mezi sebou, ovšem dobře chápeme, že kvalitní kompakt má úplně jiné využití, než humpolácká zrcadlovka. Proto já k ní vždycky nějaký mám, i když trochu menší a levnější, než je tenhle Panák. V současné době Canon G7 MkII, poté, co mi odešel Oly XZ­-2 a já se dozvěděl, že je servisy Olympus už neopravují, protože jim firma nedodává žádné náhradní díly.
Odpovědět4  1
Choakinek (4686) | 27.12.201810:58
Díky, dobře napsané ;­-­).
Odpovědět0  0
Jirik_H (653) | 3.1.201914:10
Jenom aby. U obyčejného focení to asi platí.
Odpovědět0  0
Choakinek (4686) | 17.12.201822:59
Co říkají lidi fotící smartphonem na tu noční fotografii té budovy ­"ELAN­" v galerii ilustračních snímků? To vám ta vaše destička s displejem v takové kvalitě nějak jaksi nedává, co? :­-)
Odpovědět0  0
Puppy8 (858) | 17.12.201812:32
Zkoušel tím někdo nahrávat na hlučných koncertech elektronické hudby ­(140 dB­), zda to nechroptí a zároveň neomezuje nízké frekvence pod 40 Hz? Zatím používám mobil Microsoft Lumia 950 s HAAC mikrofony, protože nic lepšího není, ostatní buď chroptí nebo to zcela ořezává nízké frekvence. Hledám něco levnějšího s větším senzorem než mobil a dobrou světelností objektivu, co by se pokud možno vešlo do kapsy. Hledáček není potřeba. Tohle úplně levné není ... ale. Zvažoval jsem Sony RX100 I, dnes prodávaný za příjemných 8000 Kč nebo za stejnou cenu YI M1 4K s 42.5mm­/F1.8 objektivem, ale o tom se moc neví a vypadá, že má bohužel zcela nepoužitelné ostření za špatných světelných podmínek.
Odpovědět1  0
Choakinek (4686) | 17.12.201813:40
No a není lepší použít pro tento účel externí mikrofon?

Pak to vypadá třeba nějak takto:

https:­/­/www.photocrati.com­/wp­-content­/uploads­/2009­/11­/L­-Product­-Mic­-390x400.jpg
Odpovědět1  0
Puppy8 (858) | 17.12.201813:42
Je, ale to už je zase dost nepohodlné a velké. Když dokáže Microsoft dát kvalitní mikrofon do mobilu, tak se snad najde podobný i ve fotoaparátu.
Odpovědět1  0
Choakinek (4686) | 17.12.201813:58
No tak asi jo, nicméně elektronickou hudbu na koncertech nenahrávám, tak nemohu sloužit. Tak pokud nelze charakteristiku záznamu vyčíst z popisu parametrů výrobku někde na webu ­(což nemusí být možné­), tak snad jedině zkusit podobné nahrávky např. z Youtube a to sice ty, kde autor nahrávky detailně prozrazuje, čím nahrávku pořizoval.
Odpovědět1  0
busy (4706) | 17.12.201814:50
Na mikrofony nezvladajuce prilis vela decibelov na koncertoch existuje velmi jednoduchy ­"ludovy­" trik. Prilozit kusok vaty na mikrofonovy otvor a prelepit uzkym pasikom izolepy. Vata intenzitu zvuku mierne utlmi ­(tym viac cim viac je zmackana­) a mikrofon potom tak nechrapci. Namiesto vaty sa da pouzit aj kusok molitanu, ale mal by mat co najmensie dierky.
Odpovědět1  0
Puppy8 (858) | 17.12.201815:13
Jenže i tak je zvuk pak strašný.
Odpovědět1  0
Jirik_H (653) | 17.12.201811:43
Nepolohovatelný display za tuto cenu ­- to je opravdu dnes mimo.
Odpovědět5  0
Choakinek (4686) | 17.12.201813:49
Tak Panasonic pravděpodobně došel k závěru, že se ke stylu a účelu fotoaparátu polohovatelný displej nehodí.

Samozřejmě je dost dobře možné, že toto rozhodnutí Panasonicu není zrovna šťastné ­- nejspíš by řada zájemců o tento fotoaparát polohovatelný displej uvítala.
Odpovědět1  0
Jirik_H (653) | 17.12.201813:57
Podle mě jde jen o cenu­/náklady. Řešení, které má např. Canon ­- je fantastické. Display může být jakkoliv nasměrován, popř. přiklopen k tělu foťáku, čímž je dosti slušně chráněn před poškozením a lze používat jen hledáček. Není důvod, aby foťák neměl polohovatelný display, leda díky ceně nebo opravdu velké odolnosti. Což ale tento Panasonic nemá ani omylem. Prostě šetří, je to vidět na více věcech.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 17.12.201815:01
Suhlasim s tym, ze vyklopny displej je skvela vec. Samozrejme plne polohovatelny a pretacaci displej je teoreticky idealne riesenie, ale z cisto praktickeho hladiska, manipulacia s takym displejom je niekedy dost komplikovana a casto zdrzuje. Preto ja osobne mam ovela radsej iba jednoduchy vyklopny displej, ktory mozno jedinym pohybom vyklopit hore ci dole. Vyklapanie do stran potrebujem tak zriedkavo, ze jednoduchost vyklapania hore­/dole ma pre mna vecsiu cenu ako plna polohovatelnost.

Inak podla mna najlepsie riesenie vyklopneho displeja priniesol Pentax K­-1. Tam si clovek moze displej jedinym jednoduchym tahom vyklopit do ktorehokolvek smeru ­- hore,dole a aj do oboch stran. Jedine co nevie, je vyklopit sa na selfie.
Odpovědět2  0
Jirik_H (653) | 17.12.201819:19
Tam já vidím zásadní nedostatek v nemožnosti přiklopení displeje k tělu a jeho chránění. Také není výklopný o 90°. Ale lepší než nic.
Odpovědět1  0
Choakinek (4686) | 17.12.201822:22
V podstatě dává smysl mít možnost chránit displej v případě přítomnosti ­(zejména­) elektronického hledáčku. Zase ovšem na druhou stranu ty displeje, tedy nějaký jejich průhledný ochranný kryt, nejsou zase tak moc křehké, aby s tím člověk musel zacházet jak s hedvábným kapesníčkem. Navíc předpokládám, že různá odolnější a odolná těla fotoaparátů mají i odolný či odolnější kryt displeje. Ale to jen předpokládám, v zásadě jsem nikdy tělo odolnějšího fotoaparátu v ruce nedržel. A myslím si, že např. při pádu neodolného přístroje na tvrdou zem např. z výšky 1,5 m, se poroučí celý foťák, takže jestli při tom praskne i displej, je už asi celkem fuk.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.12.20189:55
Ano, fotaky u ktorych sa displej neda ­"schovat­" obvykle mavaju odolnejsiu povrchovu upravu displeja. Napriklad FZ200 ma plne polohovatelny displej, ktory mozno takto priklopit k telu. Kedze casto fotim aj na displej, mal som displej trvalo otoceny smerom ku mne. Po ani nie pol roku bol uz dost doskrabany, a po roku z neho uplne zliezla antireflexna vrstva ­(takze fotenie vonku cez den sa stalo problematickym­). Kdezto napriklad taky TZ100 ktory ma displej napevno ­(a teda sa neda ani nijak zaklopit­), ma tuto antireflexnu vrstvu ovela lepsie spracovanu a ani po vyse dvoch rokoch bezneho nosenia ­(nie vzdy nosim fotak v ochrannom puzdre­) nemam na displejli ani jediny vyraznejsi skrabanec a antireflexna vrstva drzi ako pribita ­(prilepena­) :)
Odpovědět1  0
Pavel Matějka (1041) | 19.12.201822:38
Na mobily, které si lidi běžně pořizují na půl roku až dva roky, se dávají tvrzená skla jako třeba Gorilla Gllass, a na foťák, který by měl sloužit podstatně déle, se nedává nic?
Odpovědět2  0
Choakinek (4686) | 21.12.201822:19
Tak to mě těší, že se vymykám běžným pořízením, neboť můj smartphone mi slouží již pět a půl roku. Sice již uvažuji o novém, ale bůh ví, kdy k nákupu nového dojde ;­-­).
Odpovědět1  0
pavka8 (69) | 23.12.201819:25
Na Sony RX100M5A jsem si koupil tvrzené sklo Larmor za 340Kč a nejspíš by šlo pořídit ještě levněji. A mám ho i na A77ii, kde se ten displej dá otočit k tělu, protože je to prostě jistější.
Odpovědět3  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.