Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Panasonic Lumix LX7: kompaktní hvězda noci

7.1.2013, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Na dnešní recenzi mnoho z vás jistě čekalo. Podíváme se totiž na nový profi kompakt od Panasonicu, model LX7. Ten disponuje 1/1,7" MOS snímačem a objektivem Leica, jehož světelnost na nejširším ohnisku činí F1,4! A o mnoho horší to není ani na nejdelším.

Noční scéna


U nočního focení se můžete spolehnout na dobrý autofokus. Pro dlouhé expozice se hodí i zabudovaný ND filtr (a v neposlední řadě při velmi špatném osvětlení i až 250sekundová expozice).




expoziční čas 25 s, clona F4, citlivost ISO 80, ohnisko 65 mm, klikněte pro zvětšení



Ostrost je opravdu velmi dobrá, detaily solidní, trochu je zhoršuje jen horší jemně mlhavé počasí. Místy se objevují malé barevné flíčky, v RAWu vypadá snímek lépe. Dále se podíváme na výsledky při různých citlivostech v JPEGu (vlevo) a v RAWu (vpravo).




ISO 80 (JPEG / konverze z RAWu)



Nejnižší citlivost je bez problémů, RAW má jen velmi mírný jasový šum. Nízký kontrast je způsoben nevhodným jemně mlhavým počasím, které panovalo téměř celou dobu testování přístroje.




ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)



Ani ISO 100 na tom není hůře. Připomínám, že zde bylo použito odšumování s hodnotou -1.




ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 200 zvyšuje jasový šum v RAWu, stále jsou velmi dobře patrné silné i střední detaily.




ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)



Citlivost ISO 400 už dává v RAWu barevný šum. JPEGy vypadají stále překvapivě dobře, rozmývání je však v některých plochách patrné.




ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)





ISO 800 (multiexpozice)



ISO 800 dále zvyšuje barevný šum v RAWu, JPEGy se začínají více rozmývat, ale silné detaily jsou i nadále velmi dobře patrné. Multiexpozice výborně vyhladí šum, linie i písmo v pozadí, na druhou stranu se více ztrácí barevný kontrast.




ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)



U citlivosti ISO 1600 se už začíná ztrácet barevnost (připomínám, že částečně je to i počasím), silné detaily i nadále přežívají.




ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)



Citlivost ISO 3200 je, jak jsme si ukázali už několikrát, první citlivostí, která opravdu nevypadá hezky. Je zde spousta ustřelených pixelů, barvy jsou silně potlačené.




ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 6400 je v RAWu plné barevného šumu, JPEG je v podstatě bez barev i detailů.




ISO 12800 (JPEG)



ISO 12800 je k dispozici pouze v rozlišení do 3 megapixelů. Kvalitě to ale nijak nepomohlo.


Standardní scéna


Podíváme se také na dva standardní snímky.




expoziční čas 1/320 s, clona F2,8, citlivost ISO 80, ohnisko 65 mm, klikněte pro zvětšení



Kvalitou obrazu vám fotoaparát opravdu udělá radost. Kresebnost je na kompakt opravdu velmi solidní, chvílemi jsem až měl dojem, že se dívám na obraz z pevného a nikoli zoomovacího objektivu (JPEG je totiž velmi pěkně doostřený). Můžete se podívat i na RAW a dynamický rozsah, který mě také docela příjemně překvapil. Ve světlech není sice zrovna nekonečný, ale ve stínech je DR velmi slušný a dá se vytáhnout mnohé bez toho, aniž by nějak výrazně rostl šum.




expoziční čas 1/500 s, clona F2,8, citlivost ISO 80, ohnisko 47 mm, klikněte pro zvětšení



Míra detailů je výrazně nadprůměrná, doostření bych zde už hodnotil možná jako poněkud silnější. Břízka za domem vpravo vytváří proti šedému pozadí trochu divné artefakty, ale obecně je míra detailů skutečně vynikající. Přidávám i RAW. Kvality objektivu uvidíte na jednom zajímavém místě, kterým je šedivá stěna napravo od té červené. Ta je složená z vodorovných proužků, což mnoho fotoaparátů rozhodí a způsobuje to moaré efekt. Ten je i zde trošku přítomný, nicméně jistě mi dáte za pravdu, že ty vodorovné proužky vidíte. Pro zajímavost, mnoho 16MPx zrcadlovek a CSC fotoaparátů (tedy s o 60 % vyšším rozlišením) se setovým objektivem tyto linie nedokázalo vykreslit! Panasonic to zvládl s 10 megapixely!


3D snímky


Fotoaparát disponuje i sekvenčním snímáním, které produkuje 3D snímky. Fotoaparátem musíte pohybovat směrem doprava a posunovat se na dráze o délce zhruba 10 centimetrů. Zde si můžete stáhnout i MPO snímek.




klikněte pro zvětšení

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.