Panasonic Lumix TZ70: krůček k profi ultrazoomu
Nový Lumix TZ70 vypadá dost zajímavě. Jde o kapesní ultrazoom, u nějž najdeme snímač s rozumným rozlišením 12 megapixelů a dokonce i podporu RAWu. K tomu nechybí ani elektronický hledáček. Jak moc dobře bude fotit?
Kapitoly článku:
Panasonic u modelu Lumix TZ70 významně snížil rozlišení na 12 megapixelů. Díky tomu by mohl teoreticky šumět méně než jeho přemegapixelovaní předchůdci. Uvidíte zde snímky z JPEGu a RAWu s vypnutým odšumováním při konverzi přes Camera Raw.
ISO 80 (JPEG)
ISO 80 (konverze z RAWu)
Samotná ostrost není nijak výborná. Pokud jde o šum, v RAWu je vidět jemný jasový šum, který je v JPEGu účinně potlačen.
ISO 100 (JPEG)
ISO 100 (konverze z RAWu)
Při lehce vyšší citlivosti ISO 100 je šum jen minimálně vyšší. Kvalita je dostatečná.
ISO 200 (JPEG)
ISO 200 (konverze z RAWu)
Malý čip se ale nezapře a už při citlivosti ISO 200 to vypadá, že šumu není zrovna málo. V RAWu je toho jasového už vcelku dost, JPEGy se jej ještě rozumně zbavují.
ISO 400 (JPEG)
ISO 400 (konverze z RAWu)
ISO 400 (multiexpozice)
Citlivost ISO 400 dále zvyšuje šum, jemné detaily v podstatě mizí. JPEG začíná lehce ztrácet saturaci barev. Multiexpozice trochu zvýrazní detaily, ale také třepení hran.
ISO 800 (JPEG)
ISO 800 (konverze z RAWu)
ISO 800 přidává do RAWu i barevný šum, detaily opět mizí a JPEGy jsou už rozpité a roztřepené zároveň.
ISO 1600 (JPEG)
ISO 1600 (konverze z RAWu)
S citlivostí ISO 1600 opět roste barevný šum v RAWu a JPEGy jsou rozmyté, roztřepené a s nevýraznými barvami.
ISO 3200 (JPEG)
ISO 3200 (konverze z RAWu)
Asi nikoho nepřekvapí, že ISO 3200 je na tom opět o něco hůře, barvy se v JPEGu slévají dohromady, slabé a střední detaily v podstatě neexistují.
ISO 6400 (JPEG)
ISO 6400 (konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost ISO 6400 je už úplně k ničemu, v RAWu to jsou jen barevné fleky šumu, JPEG je bez barev i detailů.
výřezy z 12MPx JPEGů
Protože fotoaparát má rozlišení 12 megapixelů, zde jsme netradičně nic neresamplovali a vidíte nativní výřezy se stejným hodnocením. Ukázky uvádíme pro snadné porovnání s jinými recenzemi na standardizovaném rozlišení 12 MPx.
výřezy z 12MPx RAWů
Tady ještě ukázka v RAWech. Šumu je opravdu hodně takřka na všech citlivostech. Podíváme se tedy na míru zachování detailů na vousech plyšového zajíce.
ISO 80 (JPEG) |
ISO 80 (konverze z RAWu) |
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
Do citlivosti ISO 200 je zachování detailů slušné, pak už ale šum začíná být výraznější a v JPEGu kvůli odšumování dochází k výraznějšímu třepení hran. ISO 800 je už dost roztřepené a vyšší citlivosti v podstatě ztrácí veškeré jemné detaily.
výřezy z 12MPx JPEGů
Zde to vidíte ještě jednou v jednom obrázku dohromady pro snazší porovnání napříč recenzemi.
výřezy z 12MPx RAWů
A totéž pak z formátu RAW. Nyní se ještě podíváme na výsledky snímání bílé plochy při různých citlivostech.
ISO 80 (JPEG) |
ISO 80 (konverze z RAWu) |
ISO 100 (JPEG) |
ISO 100 (konverze z RAWu) |
ISO 200 (JPEG) |
ISO 200 (konverze z RAWu) |
ISO 400 (JPEG) |
ISO 400 (konverze z RAWu) |
ISO 800 (JPEG) |
ISO 800 (konverze z RAWu) |
ISO 1600 (JPEG) |
ISO 1600 (konverze z RAWu) |
ISO 3200 (JPEG) |
ISO 3200 (konverze z RAWu) |
ISO 6400 (JPEG) |
ISO 6400 (konverze z RAWu) |
Barevný šum se zlehka začíná objevovat u ISO 200, od ISO 400 je už docela patrný. JPEGy jej odšumují a zůstávají po něm jasové hrudky.