Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Panasonic Lumix TZ70: krůček k profi ultrazoomu

1.6.2015, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Nový Lumix TZ70 vypadá dost zajímavě. Jde o kapesní ultrazoom, u nějž najdeme snímač s rozumným rozlišením 12 megapixelů a dokonce i podporu RAWu. K tomu nechybí ani elektronický hledáček. Jak moc dobře bude fotit?
Panasonic u modelu Lumix TZ70 významně snížil rozlišení na 12 megapixelů. Díky tomu by mohl teoreticky šumět méně než jeho přemegapixelovaní předchůdci. Uvidíte zde snímky z JPEGu a RAWu s vypnutým odšumováním při konverzi přes Camera Raw.



ISO 80 (JPEG)



ISO 80 (konverze z RAWu)



Samotná ostrost není nijak výborná. Pokud jde o šum, v RAWu je vidět jemný jasový šum, který je v JPEGu účinně potlačen.



ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)



Při lehce vyšší citlivosti ISO 100 je šum jen minimálně vyšší. Kvalita je dostatečná.



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)



Malý čip se ale nezapře a už při citlivosti ISO 200 to vypadá, že šumu není zrovna málo. V RAWu je toho jasového už vcelku dost, JPEGy se jej ještě rozumně zbavují.



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)



ISO 400 (multiexpozice)



Citlivost ISO 400 dále zvyšuje šum, jemné detaily v podstatě mizí. JPEG začíná lehce ztrácet saturaci barev. Multiexpozice trochu zvýrazní detaily, ale také třepení hran.



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)



ISO 800 přidává do RAWu i barevný šum, detaily opět mizí a JPEGy jsou už rozpité a roztřepené zároveň.



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)



S citlivostí ISO 1600 opět roste barevný šum v RAWu a JPEGy jsou rozmyté, roztřepené a s nevýraznými barvami.



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)



Asi nikoho nepřekvapí, že ISO 3200 je na tom opět o něco hůře, barvy se v JPEGu slévají dohromady, slabé a střední detaily v podstatě neexistují.



ISO 6400 (JPEG)



ISO 6400 (konverze z RAWu)



Nejvyšší citlivost ISO 6400 je už úplně k ničemu, v RAWu to jsou jen barevné fleky šumu, JPEG je bez barev i detailů.


Panasonic Lumix TZ70 ISO šum JPEG autíčka

výřezy z 12MPx JPEGů



Protože fotoaparát má rozlišení 12 megapixelů, zde jsme netradičně nic neresamplovali a vidíte nativní výřezy se stejným hodnocením. Ukázky uvádíme pro snadné porovnání s jinými recenzemi na standardizovaném rozlišení 12 MPx.


Panasonic Lumix TZ70 ISO šum RAW autíčka

výřezy z 12MPx RAWů



Tady ještě ukázka v RAWech. Šumu je opravdu hodně takřka na všech citlivostech. Podíváme se tedy na míru zachování detailů na vousech plyšového zajíce.


ISO 80 (JPEG)



ISO 80 (konverze z RAWu)



ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)



ISO 6400 (JPEG)

ISO 6400 (konverze z RAWu)

Do citlivosti ISO 200 je zachování detailů slušné, pak už ale šum začíná být výraznější a v JPEGu kvůli odšumování dochází k výraznějšímu třepení hran. ISO 800 je už dost roztřepené a vyšší citlivosti v podstatě ztrácí veškeré jemné detaily.


Panasonic Lumix TZ70 ISO šum JPEG zajíc

výřezy z 12MPx JPEGů



Zde to vidíte ještě jednou v jednom obrázku dohromady pro snazší porovnání napříč recenzemi.


Panasonic Lumix TZ70 ISO šum RAW zajíc

výřezy z 12MPx RAWů



A totéž pak z formátu RAW. Nyní se ještě podíváme na výsledky snímání bílé plochy při různých citlivostech.


ISO 80 (JPEG)



ISO 80 (konverze z RAWu)



ISO 100 (JPEG)



ISO 100 (konverze z RAWu)



ISO 200 (JPEG)



ISO 200 (konverze z RAWu)



ISO 400 (JPEG)



ISO 400 (konverze z RAWu)



ISO 800 (JPEG)



ISO 800 (konverze z RAWu)



ISO 1600 (JPEG)



ISO 1600 (konverze z RAWu)



ISO 3200 (JPEG)



ISO 3200 (konverze z RAWu)



ISO 6400 (JPEG)

ISO 6400 (konverze z RAWu)

Barevný šum se zlehka začíná objevovat u ISO 200, od ISO 400 je už docela patrný. JPEGy jej odšumují a zůstávají po něm jasové hrudky.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.