Panasonic Lumix TZ70: krůček k profi ultrazoomu
Nový Lumix TZ70 vypadá dost zajímavě. Jde o kapesní ultrazoom, u nějž najdeme snímač s rozumným rozlišením 12 megapixelů a dokonce i podporu RAWu. K tomu nechybí ani elektronický hledáček. Jak moc dobře bude fotit?
Kapitoly článku:
Noční scéna
Noční focení je trochu omezené, protože můžete využít nanejvýš 4sekundovou expozici. Pouze v režimu Hvězdná obloha lze navolit i 15, 30 nebo 60 sekund, ale pouze při citlivosti ISO 80 a plně otevřené cloně. Více možností nemáte, což se ne vždy hodí.
expoziční čas 4 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 54 mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení
V hůře osvětlených plochách se obraz hodně rozmývá, v RAWu je tam spíše jen šum. Stejně tak je docela dost šumu i v obloze, v osvětlených plochách je to o něco lepší. Podíváme se také na výsledky při různých citlivostech jak v JPEGu, tak i RAWu (s vypnutým odšumováním).
ISO 80 (JPEG / konverze z RAWu)
Při citlivosti ISO 80 je expozice poněkud slabší a vše je dost tmavé. Šumu není moc, přesto je ale i při této nejnižší citlivosti vidět slévání kresby v JPEGu.
ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 100 dává podobné výsledky, trochu jasového šumu v RAWu, slévání méně výrazných hran v JPEGu.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
Citlivost ISO 200 ukazuje jasový šum v RAWu a nepříliš ostré detaily. JPEG je trochu doostřuje, některé hrany se ale třepí.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 400 zvýšilo jasový šum, přidává i trochu barevného. JPEGy jsou odšuměné s jemným sléváním méně výrazných ploch.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 800 navyšuje barevný i jasový šum, u JPEGů opět dochází k třepení hran a ztrátě saturace barev.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
S citlivostí ISO 1600 se logicky výsledky zhoršují, barevného šumu je opravdu mnoho, JPEGy jsou bezbarvé a rozpité.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 3200 (multiexpozice)
ISO 3200 dále zhoršuje kvalitu obrazu, ani multiexpozice moc nepomohla.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost ISO 6400 dává v RAWu výrazný namodralý nádech, naopak JPEGy jsou v podstatě bez barev a detailů.
Standardní scéna
Podíváme se také na dva tradiční snímky.
Míra detailů není na 12MPx kompakt úplně špatná, fotoaparát se docela snažil. K dispozici je i snímek ve formátu RAW.
expoziční čas 1/160 s, clona F4, citlivost ISO 80, ohnisko 47 mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Tady nepřekvapí, že při relativně nízkém rozlišení senzoru a kvalitě objektivu fotoaparát nevykreslí čáry na šedé stěně, byť v RAWu tam mírné náznaky jsou. Můžete si všimnout počínající neostrosti v rozích.