Zaplať pámbů za odjišťovací tlačítko vpravo. Oni to mají ostatní foťáky jinak?
Odpovědět0 0
zdravím. Nezlob se na mě, ale nedalo mi to, abych nezareagoval na to, co jsi napsal...
"... pro lidi jako já co fotí tak-jak-to-je a úpravy v počítači považují spíš za prznění...". Nevím, kolik toho pamatuješ nebo jestli jsi odchovanec digitální éry...
Ale ani před padesáti lety jsme nevyvolávali BW negativy "tak jak to je", nedělali pozitivy "tak jak to je" a s příchodem barevných filmů tuplem. Tedy alespoň my, kteří jsme stáli o to, aby fotka trochu vypadala.
A nechat digitální fotku "tak jak to je" považuji spíše za hřích!!!
Ale foť si jak chceš, je to tvoje svobodná volba.
Přeji ti, i když to bude "tak jak to je", ať máš hezké fotky, které se líbí.
Zdravím a nic ve zlém...!!!
Odpovědět5 0
Tak jsem rad, ze se Vam konecne podarilo premluvit Pentax ke spolupraci, zrcadlovky ma dost zajimave a za vyborne ceny, hlavne v nizsich cenovych kategoriich je to hodne zajimava konkurence Canikonu. A jejich limited objektivy pry stoji za to, tak snad se brzy dockame dalsich recenzi...
Odpovědět2 1
Pentax se nikdy ke spolupráci nechat přemlouvat nemusel. Jenom ,,někdo" neměl zájem, aby o něm bylo příliš vidět, slyšet, znát, protože byl jednoznačně lepší vždycky.
Odpovědět3 3
Nevím, kdo by měl být tím "někým" (jestli nějací výrobci, nebo my, nebo úplně všichni), nicméně fakt je ten, že se české zastoupení Pentaxu o zápůjčky dlouho nestaralo, přestože z naší strany zájem byl. Proč teď najednou změnili svůj postoj sice nevím, ale určitě na to půjde naroubovat nějaká konspirace :-).
Odpovědět2 0
Tohle uz se tu kdysi v diskuzich resilo a Digimanie rozhodne nebyla jedina, kdo mel s ceskym zastoupenim Pentaxu spatne zkusenosti, zadnou konspiraci bych za tim nevidel, jenom neschopnost ceskeho zatoupeni. Snad se to ted zmeni k lepsimu...
Odpovědět1 0
to je jednoduché, vyměnili se lidi a přišli tam noví, kteří na PíÁr nekašlou. což je samozřejmě pozitivní a doufám, že jim to dlouho vydrží.
Odpovědět1 0
ano, co nevrazí PENTAX do reklamy to vrazí do vývoje a vybavení mašin, je tradicí, že je kousek před stejně drahou konkurencí ;-)
Odpovědět4 2
Ano pane Zemku, před Olympusem asi je, ale Canon a Nikon mají prostě úplně jiné zdroje, takže nenalhávejme si, že by Pentax Canonu nebo Nikonu konkuroval. O Sony, které do vývoje investuje snad nejvíce ze všech ani nemluvě.
Odpovědět1 2
no jo a přitom mají canoni i nikoni pořád takové neslané nemastné přístroje, které neurazí, ale ani nenadchnou...
Odpovědět3 1
že nám ukážeš galerii, protože pod ,,rumpeak,, nic nenaskočí
To aby sme mohli zkouknout tvou fotografickou erudici, když už máš tu touhu kecat .......
;-)
Odpovědět0 2
Tak soudný člověk, s přehledem, dokáže uznat kvalitu u Canonu i Nikonu, ale právě tak nebude pochybovat o tom, že Pentax konkurencí skutečně je...
Odpovědět1 0
Kdybych měl tolik peněz, jakože nemám, tak už si krapet připlatím, a jdu obloukem do plnoformátového přístroje. Ty různé APS-C mi přijde jako marketingový vynález, přece není možné pořád vyrábět objektivy s nějakým udaným číslem - ohnisková vzdálenost, světelnost - které fakticky neplatí, nemluvě o autentičnosti výsledku fotografie. Ale u Pentaxu je potřeba ocenit to 100% pokrytí hledáčku, to je naprosto úžasná věc, minimálně pro lidi jako já co fotí tak-jak-to-je a úpravy v počítači považují spíš za prznění, ale rozhodně nejen pro ně. Další věc, kterou už ocenit u nového modelu nejde, je někdejší používání akumulátoru velikosti tužkových baterek, přičemž ty baterky se daly i používat. Na moje potřeby, což jest nevýdělečné fotografování druhým pro radost, mi stačí starý CSC. Pokud by někdo platil, pak bych uvažoval o koupi toho, o čem jsem psal v úvodu, to jest FF. V dnešní době (2015) rozhodně, dříve ne.
Odpovědět3 3
S tím FF bych to takto negeneralizoval. Sice se dá sehnat celkem levně a kvalitně tělo, ale je problém s objektivy. Základní modely nepracují na okraji až tak dobře, aby se dalo říct, že APS-C se stejným přepočteným ohniskem je horší. Samozřejmě jsou pro FF špičkové (a náležitě drahé) objektivy, které APS-C překonají, ale obecně si myslím, že pokud si vezmu budget třeba 60 000Kč, tak s APS-C dostanu prostě lepší komplet. Pokud nastavím tu hranici třeba přes 100 000Kč, tak už se to asi převrátí. Samozřejmě se to nedá zobecnit úplně, každý má své požadavky - např. pro dosažení minimální HO za kažadou cenu bude FF lepší dříve, pokud budu chtít, aby byl celek co nejmenší, tak zase déle setrvám na APS-C... Je to i trochu o psychice - dívat se na to objetivně a chápat, že větší neznamená nutně lepší. :-)
Odpovědět5 1
o psychice je to především. fullframe je taková dost velká modla pro hromadu lidí a někdy trochu pózička...
jak praví klasik - začátečník řeší tělo, profík řeší objektiv a umělec prostě fotí a neřeší nic
Odpovědět3 1
souhlasím
Také zvažuju přechod na ,,levný,, plnoformátový model
Prostě fyziku neodrbeš a hloubka ostrosti je jeden ze základních stavebních prvků fotografického obrazu
Odpovědět1 2
...to jo... jen se s ní musí umět pracovat. Zrovna minulý týden jsem měl obkrývat nějaké produkty nafocené FF s krásnou hloubkou ostrosti... Ostrý předek krabičky, zbytek "krásně" rozostřený... krásně, dokud nemáte za úkol těm produktům odstranit pozadí... reklamoval jsem to, ale prý to jinak nešlo... No, moje peníze to nebyly.
Vzal jsem svou a6000 se Sigmou 2,8/30 a nafotil jsem si to tak jak jsem potřeboval. A musel jsem pořádně přiclonit. I tak ty snímky z toho podle vás "odrbaného" APSC měly oproti mdlým sníkům z uváděného FF brilantní kresbu.
T9m chci říct - FF je krásný, ale ne na vše. A když se k tomu navíc přimotají levé ruce, tak už na formátu opravdu nezáleží.
A fot. oblastí kde je FF spíš k zlosti než radosti, je spousta (tam jedině nové SONY bezzrcadlovky zase podle MÉHO názoru mají význam).
ALe jak jsem pochopil, klapky na očích soustředěných na ten svůj výřez a potřeby je zde jakýsi elementární prvek "pravého" fotografa... :)
Odpovědět4 1
@RiMr: Jak je ta A6000 svižná, co se týče AF-C? Hlavně pohybu směrem k fotografovi? Olympus má skvělý AF-S, ale u AF-C přešlapuje poslední dva roky na místě (pokrok žádný).
Odpovědět0 0
...záleží, jak ten pohyb rychlý a hlavně jak je rychlé to sklo... :)
Je to "živé maso" sporů mezi "zrcadláky" a "bezzrcadláky" :)
Můj názor je, že lepší AF v APSC v současnosti není, jenže já mám pohled videisty.. A respektuju, že někdo kdo fotí motorky v letu a má k tomu patřičnou výbavu má zkušenosti jiné.
Co se týká videa, tam je to pecka:
http://1url.cz/sn66
Můžu něco vyzkoušet i nafotit (ve smyslu "běžec proti sklu"), stejně už jsem to plánoval dlouho. Ale tam záleží na skle. A já nějakého "bílého SOny" nemám. Takže zkusím něco aspoň na prodejně/před prodejnou.
Odpovědět0 0
fain
a jak jsme to dělávali my zamlada, když na produktovku byla Magnola s formátem 13x18cm dovedeš si představit tu clonu aby byla ta cihla z metru ostrá celá ???
Ne, tohle se malým formátem neřeší ))))))))
FF a větší, jsou právě na produktovku, krajinu i ten report. FF je univerzál, ale co chceš, když je dneska fotografem i pepíček od vedle ))))))))))))
PS
Tu Magnolu mám eště dnes ;-)
Odpovědět0 0
To nemohu souhlasit, protože my, co fotíme "tak jak to je" naopak preferujeme co možná největší hloubku ostrosti ve všech situacích neb prostě my fotíme realitu, tak jak to je, takže s malou hloubkou ostrosti u nás pracují jen ti se slabším zrakem.
Odpovědět0 1
Čo také si mám predstaviť pod tým pojmom "autentičnost fotografie" vo Vašom kontexte.
Odpovědět0 0