Retro krasavec Samsung Digimax L85

14.7.2006, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Na první pohled vás prostě okouzlí... kdo? No přece nový model společnosti Samsung, který nese označení Digimax L85. Je totiž proveden ve velmi přitažlivém retro stylu, takže by vás při letmém podívání ani nenapadlo, že jde o "digitál". L85-ka je navíc velice slušně vybaveným modelem, který nejenom, že disponuje osmimegapixelovým snímačem, ale navíc velice slušnou optikou (5x optický zoom). Ke všemu je vybaven například i takovou nenápadnou vychytávkou (ovšem naprosto ojedinělou), jakou je rozhraní HDMI určené pro připojení televize s vysokým rozlišením (HDTV) !
Tento Samsung má zajímavě vyřešeno ovládání právě co se týká softwarového nastavování jednotlivých parametrů. Posuďte sami: hlavní základní Menu aktivujete pomocí tlačítka Menu (jak jinak), ovšem další malá menu vás čekají pod tlačítkami E (již jsme se zmiňovali – například barevné filtry) a +/- (obsahuje kapitoly – řádky - s nastavením citlivosti, teploty bílé, RGB kanálů a korekci expozice).

Pojďme se ale podívat na zmíněné hlavní Menu: to je sice graficky vyvedeno velmi jednoduše, přesto přehledně – jenom by možná bylo záhodno rozdělit parametry do několika kapitol, protože postupné „tahání“ parametrů z horního řádku je trochu zdlouhavé. Najdete zde tedy nastavení kvality snímku (rozlišení nebo kompresi), způsob měření expozice, ostření, režim snímání (jednorázové nebo sekvenční), ostrost, aktivaci histogramu na displej. Nechybí ani klasický Set up, kde si můžete vybrat jazyk (včetně češtiny), nastavení času a data nebo formátování.