www.digimanie.cz
>
>
>
>

Samsung 18-55mm F3.5-5.6 OIS

Samsung 18-55mm F3.5-5.6 OIS
, , recenze
Tento test se bude věnovat základnímu setovému objektivu pro Samsung NX systém. Jde o Samsung 18-55mm F3.5-5.6 OIS s optickou stabilizací a podporou iFunction. Objektiv najdete v setu např. s fotoaparáty Samsung NX10 a NX11.
K oblíbeným
reklama

Sférické zkreslení


Objektiv sám o sobě dost trpí na zkreslení. Na 18mm ohnisku má silné sférické zkreslení (+ 3,4%), na nejdelším ohnisku pak stále znatelné poduškovité zkreslení (-1,0 %). Fotoaparát ale v JPEGu provádí korekci, a tak se dočkáte docela přijatelných +0,8 % na nejširším ohnisku, nicméně poduškovité zkreslení -1,0 % na nejdelším ohnisku zůstává i nadále.


18mm ohnisko (JPEG)



18mm ohnisko (RAW)

55mm ohnisko (JPEG)

55mm ohnisko (RAW)




Vinětace


Objektiv má vskutku zvláštní průběh vinětace, která je nejnižší na plně odcloněném objektivu. Naopak po přiclonění vinětace roste a je zejména na širších ohniscích trochu vidět.






Chromatická aberace


Dále se podíváme na problematiku kontrastních linií, které často vykazují nejrůznější barevné kontury.





18mm ohnisko, clona F3,5 (JPEG/RAW)





18mm ohnisko, clona F8 (JPEG/RAW)





18mm ohnisko, clona F16 (JPEG/RAW)



Na plně otevřené cloně je chromatická aberace dost výrazná (v RAWu), nicméně fotoaparát s ní bojuje a JPEGy jsou přijatelné. S přicloněním se chyba stává méně výraznou, chromatické aberace se ale objektiv nikdy úplně nezbaví.





24mm ohnisko, clona F4 (JPEG/RAW)





24mm ohnisko, clona F8 (JPEG/RAW)





24mm ohnisko, clona F16 (JPEG/RAW)



U ohniska 24 milimetrů platí v podstatě totéž. Silnější chromatická aberace v RAWu na nízkých clonách, která je v JPEGu potlačována. Stejně tak slábne s přicloněním.





37mm ohnisko, clona F5 (JPEG/RAW)





37mm ohnisko, clona F11 (JPEG/RAW)



Střední ohnisko 37 milimetrů vykazuje slabší aberaci v RAWu, JPEGy jsou kvalitnější.





55mm ohnisko, clona F5,6 (JPEG/RAW)





55mm ohnisko, clona F11 (JPEG/RAW)



Na nejdelším ohnisku je chromatická aberace přítomna pouze v RAWu na nízkých clonách, jinak se s ní prakticky nesetkáte.


Nejnovější články
Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx Fujifilm GFX 100: nový středoformát se 102 MPx
Společnost Fujifilm představila nový středoformátový fotoaparát GFX 100, který už podle svého názvu zaujme jednou svou vlastností. Velmi vysokým rozlišením 102 MPx. Dále tu najdeme např. podporu 4K videa.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou Odolný Olympus Tough TG-6 vylepšuje focení pod vodou
Společnost Olympus představila novou generaci outdoorového kompaktu Tough TG-6. Ten proti svému předchůdci přichází s vylepšenými režimy pro focení makra a pod vodou. I nadále má objektiv se světelností F2,0.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Sony zvyšuje svůj tržní podíl na 24 % Sony zvyšuje svůj tržní podíl na 24 %
Společnosti Sony se na trhu fotoaparátů docela daří a podle posledních zpráv se jí podařilo zvýšit tržní podíl na velmi slušných 24 %, čímž se dostává na druhou pozici. V mnoha sledovaných kategoriích fotoaparátů dokonce vede.
22.5.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Cosina představuje Voigtländer Nokton 21mm f/1.4 Cosina představuje Voigtländer Nokton 21mm f/1.4
Další novinkou z dílen společnosti Cosina je vysoce světelný širokoúhlý objektiv Voigtländer Nokton 21mm f/1.4 Aspherical. Ten je určený pro full frame CSC fotoaparáty Sony s bajonetem E/FE.
22.5.2019, aktualita, Milan Šurkala
Fotomobil Honor 20 Pro má makroobjektiv a modul s F1,4 Fotomobil Honor 20 Pro má makroobjektiv a modul s F1,4
Na trhu se objevuje nový fotomobil z dílen společnosti Honor. Ta představila novinku v podobě modelu 20 Pro, který přináší rovnou čtveřici zadních fotoaparátů. Mezi nimi vynikne makro fotoaparát a modul s rekordní světelností F1,4.
21.5.2019, aktualita, Milan Šurkala18 komentářů