www.digimanie.cz
>
>
>
>

Samsung 18-55mm F3.5-5.6 OIS

Samsung 18-55mm F3.5-5.6 OIS
, , recenze
Tento test se bude věnovat základnímu setovému objektivu pro Samsung NX systém. Jde o Samsung 18-55mm F3.5-5.6 OIS s optickou stabilizací a podporou iFunction. Objektiv najdete v setu např. s fotoaparáty Samsung NX10 a NX11.
reklama

Sférické zkreslení


Objektiv sám o sobě dost trpí na zkreslení. Na 18mm ohnisku má silné sférické zkreslení (+ 3,4%), na nejdelším ohnisku pak stále znatelné poduškovité zkreslení (-1,0 %). Fotoaparát ale v JPEGu provádí korekci, a tak se dočkáte docela přijatelných +0,8 % na nejširším ohnisku, nicméně poduškovité zkreslení -1,0 % na nejdelším ohnisku zůstává i nadále.


18mm ohnisko (JPEG)



18mm ohnisko (RAW)

55mm ohnisko (JPEG)

55mm ohnisko (RAW)




Vinětace


Objektiv má vskutku zvláštní průběh vinětace, která je nejnižší na plně odcloněném objektivu. Naopak po přiclonění vinětace roste a je zejména na širších ohniscích trochu vidět.






Chromatická aberace


Dále se podíváme na problematiku kontrastních linií, které často vykazují nejrůznější barevné kontury.





18mm ohnisko, clona F3,5 (JPEG/RAW)





18mm ohnisko, clona F8 (JPEG/RAW)





18mm ohnisko, clona F16 (JPEG/RAW)



Na plně otevřené cloně je chromatická aberace dost výrazná (v RAWu), nicméně fotoaparát s ní bojuje a JPEGy jsou přijatelné. S přicloněním se chyba stává méně výraznou, chromatické aberace se ale objektiv nikdy úplně nezbaví.





24mm ohnisko, clona F4 (JPEG/RAW)





24mm ohnisko, clona F8 (JPEG/RAW)





24mm ohnisko, clona F16 (JPEG/RAW)



U ohniska 24 milimetrů platí v podstatě totéž. Silnější chromatická aberace v RAWu na nízkých clonách, která je v JPEGu potlačována. Stejně tak slábne s přicloněním.





37mm ohnisko, clona F5 (JPEG/RAW)





37mm ohnisko, clona F11 (JPEG/RAW)



Střední ohnisko 37 milimetrů vykazuje slabší aberaci v RAWu, JPEGy jsou kvalitnější.





55mm ohnisko, clona F5,6 (JPEG/RAW)





55mm ohnisko, clona F11 (JPEG/RAW)



Na nejdelším ohnisku je chromatická aberace přítomna pouze v RAWu na nízkých clonách, jinak se s ní prakticky nesetkáte.


Nejnovější články
Meike MK 50mm F1.7 nyní i pro Canon RF a Nikon Z Meike MK 50mm F1.7 nyní i pro Canon RF a Nikon Z
Světelný full frame objektiv Meike MK 50mm F1.7 bude nově k dispozici i pro další CSC systémy. Stávající Sony FE doplňuje nově Canon RF a Nikon Z. Objektiv potěší poměrně malými kompaktními rozměry i hmotností.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Sony slibuje nové firmwary pro A7 III, A7R III a A9 Sony slibuje nové firmwary pro A7 III, A7R III a A9
Sony oznámilo, že si připravuje nové verze firmwarů pro své high-endové CSC fotoaparáty. Přinesou zejména vylepšení autofokusu, konkrétně ostření na oči, a to i ta zvířecí. Jen u A9 bude seznam změn čítat přes 30 položek.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
OPPO potvrdilo smartphone s 10× hybridním zoomem OPPO potvrdilo smartphone s 10× hybridním zoomem
Jak jsme vás před pár dny informovali, OPPO mělo chystat smartphone s 10× optickým zoomem. Společnost vývoj takového smartphone opravdu potvrdila, lepší by zda bylo ale hovořit o hybridním zoomu.
21.1.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Sony uvádí software Imaging Edge Mobile Sony uvádí software Imaging Edge Mobile
Sony přichází s nástupcem mobilní aplikace PlayMemories Mobile a uvádí nový software Imaging Edge Mobile. Sjednocuje tak název s desktopovou aplikací Imaging Edge, která se také dočká několika vylepšení.
21.1.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Třetí teaser na Olympus OM-D E-M1X Třetí teaser na Olympus OM-D E-M1X
Už jen necelý týden zbývá do uvedení nového high-endového CSC fotoaparátu značky Olympus s pravděpodobným názvem OM-D E-M1X. Výrobce tak uvolnil v pořadí už třetí teaser, který nyní upozorňuje na možnosti focení v přírodě.
19.1.2019, aktualita, Milan Šurkala