Samsung NX3000: levně se stylem
Dalším fotoaparátem, který podstoupil náš náročný test, je CSC přístroj Samsung NX3000. Jde o bezhledáčkový fotoaparát s 20MPx APS-C senzorem. Do recenze jsme vzali nový power zoom objektiv 16-50mm OIS.
Kapitoly článku:
- Ergonomie ovládání, technické údaje
- Ostření, expozice, fotografické režimy
- Videosekvence, stabilizace, portréty, blesk, Wi-Fi
- Příslušenství, výdrž a displej
- Digitální šum
- Rychlost, zoom, barvy, protisvětlo
- Noční, standardní scéna
- Galerie ilustračních snímků - Samsung 16-50mm
- Galerie ilustračních snímků - Samsung 30mm F2 pancake
- Galerie ilustračních snímků - Samsung 50-200mm F4,0-5,6 ED II OIS
- Závěr
Noční scéna
S nočním focením nemá Samsung NX3000 problém. Rozsah časů je bohatý, autofokus nějak nadměrně neprotestuje. Lze využít odšumování u dlouhých expozic nebo vysokých citlivostí.
expoziční čas 30 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 33 (50) mm, korekce -1,3 EV, klikněte pro zvětšení
Kvalita snímku je velmi pěkná, osvětlené detaily jsou kontrastní a výrazné. Obloha nicméně trpí na jemný jasový šum, který je v RAWu o něco menší. K dispozici je i onen snímek v RAWu. Dále se podíváme na výřezy snímků v různých citlivostech.
ISO 100 (JPEG/RAW)
Při citlivosti ISO 100 není nikde žádný problém. Obraz je bez šumu a dostatečně detailní.
ISO 200 (JPEG/RAW)
U citlivosti ISO 200 jsou výsledky pořád velmi slušné, detaily jsou v pořádku, šum minimální a barvy dostatečně výrazné.
ISO 400 (JPEG/RAW)
ISO 400 lehce zvyšuje šum, výsledek je ale i nadále dosti dobrý.
ISO 800 (JPEG/RAW)
Citlivost ISO 800 se už začíná podepisovat na miznoucí kresbě ve trávě, celkově jsou ale snímky stále dost slušné.
ISO 1600 (JPEG/RAW)
ISO 1600 už RAW rozpatlává (přestože by nemělo), JPEGy jsou na tom dost podobně.
ISO 3200 (JPEG/RAW)
S citlivostí ISO 3200 roste rozmývání obrazu, ten je ale ještě použitelný.
ISO 6400 (JPEG/RAW)
ISO 6400 už není dobré. Ztrácí se barvy, kresba se hodně rozpíjí a kontrast naopak klesá.
ISO 12800 (JPEG/RAW)
Citlivost ISO 12800 přidává barevné fleky do RAWů, JPEGy jsou naopak téměř bezbarvé.
ISO 25600 (JPEG/RAW)
Nejvyšší citlivost ISO 25600 silně rozostřuje obraz, JPEGy takřka nemají barvy.
Standardní scéna
Podíváme se také na několik standardních snímků.
Vyšší dynamický rozsah scény dal snímači zabrat. Oblohu lze z RAWu částečně zachránit. Kresba je velmi ostrá, máznuté stromy jsou mimo hloubku ostrosti a nejde tedy o chybu objektivu. Slabší je však horní pravá strana.
Rohy jsou poněkud neostré, ostatní části obrazu jsou ale velmi detailní a fotoaparátem dost doostřené. Šedá stěna se pohybuje na hranici rozmytí a vykreslení, vytváří tak moaré efekt.