Sony a3000 (ILCE-3000): CSC co nejlevněji
Nedávno jsme otestovali Sony SLT-A58 a dnes se podíváme na CSC variantu a3000 (ILCE-3000) bez zrcátka. Shodně tu najdete elektronický hledáček, 20MPx APS-C Exmor CMOS senzor a 18-55mm setový objektiv, tentokrát ale ten z NEXů.
Kapitoly článku:
Noční scéna
S nočním focením nebudou problémy, autofokus pracuje dobře a rozsah expozičních časů je rovněž dostatečný.
expoziční čas 8 s, clona F13, citlivost ISO 100, ohnisko 34 (51) mm, korekce -1,3 EV, klikněte pro zvětšení
Zajímavé je, že na displeji vypadal snímek docela pěkně prosvětlený. Kresba je méně kontrastní kvůli smogu, který je v zimě na Ostravsku téměř trvalým jevem. K dispozici dávám snímek v RAWu. Dále se můžete podívat na výřezy při různých citlivostech, vlevo je JPEG, vpravo pak RAW s vypnutým odšumováním.
ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
Nejnižší citlivost je v pořádku, detaily jsou dobré a šum minimální.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
Rovněž ISO 200 je docela čisté a vzhledem k podmínkách nemám námitky.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 400 už začíná jasově trochu šumět, JPEGy se naopak lehce mažou a ztrácí saturaci barev.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
S citlivostí ISO 800 zde nastupuje barevný šum, JPEGy opět ztrácí barvy a detaily.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
Navýšení citlivosti na ISO 1600 přineslo další nárůst barevných fleků v RAWu. Odšumování v JPEGu se projevilo rozmýváním obrazu.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
U citlivosti ISO 3200 už počítejte s výrazným barevným šumem v RAWu, JPEGy jsou takřka bez detailů.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 6400 (multiexpozice)
ISO 6400 už v JPEGu vytváří jen bezbarvé rozmazané stíny. Multiexpozice hezky snižuje šum, ale nelze provádět korekci expozice a mnoho nočních snímků je příliš prosvětleno.
ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
S citlivostí ISO 12800 je barevný šum v RAWu už opravdu hodně výrazný. JPEGy jsou bez kresby.
ISO 16000 (JPEG / konverze z RAWu)
Nejvyšší citlivost je v podstatě nepoužitelné. Barvy ani detaily neexistují.
Standardní scéna
Podíváme se také na standardní snímky.
expoziční čas 1/200 s, clona F11, citlivost ISO 100, ohnisko 34 (51) mm, korekce +1 EV, klikněte pro zvětšení
Kresba je vzhledem ke vzdušnému závoji celkem dobrá. Můžete se podívat i na RAW, kde nebudete mít problém dostat kresbu zpět do oblohy, slabší to bude ve stínech, které kvůli smogu mají slabší kresbu.
expoziční čas 1/125 s, clona F11, citlivost ISO 100, ohnisko 30 (45) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Kresba je celoplošně pěkná, byť ne vyloženě ostrá. Chválím to, že se fotoaparátu podařilo aspoň trochu vykreslit strukturu šedé zdi na budově mlýnů.
Prostředek je krásně ostrý, bohužel rohy na tom ani zdaleka nejsou tak dobře. Nejsou vyloženě vytažené ven, naopak působí, jako by byly jen nezaostřené.