www.digimanie.cz
>
>
>
>

Sony Carl Zeiss Vario-Tessar T* 16-70mm F4 OSS (SEL1670Z)

Sony Carl Zeiss Vario-Tessar T* 16-70mm F4 OSS (SEL1670Z)
, , recenze
V dnešní recenzi se znovu podíváme na zoomovací objektiv pro APS-C CSC systém od Sony. Dnes zamíříme ještě výše a otestujete objektiv Carl Zeiss 16-70mm s konstantní světelností F4 a optickou stabilizací.
K oblíbeným
reklama
Nebude chybět ani několik ilustračních snímků, na kterých budeme moci dále posoudit výkony objektivu.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 sídliště

expoziční čas 1/100 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, klikněte pro zvětšení



Objektiv poskytuje příjemně širokoúhlý záběr a velmi dobrou středovou ostrost. Bohužel s rohy je to občas horší a tam nečekejte žádné zázraky. Podívat se můžete na snímek v RAW formátu.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 květina

expoziční čas 1/500 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 70 (105) mm, klikněte pro zvětšení



Na tomto snímku lze vidět jemný bokeh objektivu při focení makra. V zaostřené ploše jsou dobré detaily, kolem nichž je ale trochu aury.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 Škoda Yeti

expoziční čas 1/320 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 70 (105) mm, klikněte pro zvětšení



V místě zaostření jsou detaily hodně slušné. Bokeh je v tomto případě naopak dosti nervózní. K dispozici je verze v RAWu.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 Havířov

expoziční čas 1/80 s, clona F6,3, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, klikněte pro zvětšení



K prostředku nelze cokoli namítat, tam je kresba perfektní. Bohužel rohy jsou na tom docela špatně, toto bych od objektivu s touto cenovkou vážně nečekal. Můžete si stáhnout RAW snímek.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 socha v Šenově

expoziční čas 1/400 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 37 (55) mm, klikněte pro zvětšení



Bokeh by opět mohl být trochu jemnější. Díky světelnosti F4 ale můžete mazat více pozadí než s běžnými F3,5-5,6 objektivy, zejména při větším zoomu.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 Havířov-Šumbark

expoziční čas 1/250 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 48 (72) mm, klikněte pro zvětšení



Na této ohniskové vzdálenosti dělal objektiv opravdu hodně radost. Kresba je celoplošně opravdu velmi dobrá a detailní. K dispozici je RAW verze snímku.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 socha

expoziční čas 1/125 s, clona F4, citlivost ISO 500, ohnisko 70 (105) mm, klikněte pro zvětšení



Opět je díky cloně F4 možné máznout o trochu více pozadí než s běžnými zoomovacími objektivy. Kresba mě nicméně moc nepřesvědčila.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie 8

expoziční čas 1/160 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 70 (105) mm, klikněte pro zvětšení



Kresba uprostřed je opět v pořádku, zde objektiv nemívá moc problémy. Rohy jsou jakoby trochu zdvojené.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie protisvětlo

expoziční čas 1/125 s, clona F4, citlivost ISO 800, ohnisko 70 (105) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Odlesky jsou poměrně zvláštní, na nejrůznějších hranách uvidíte duhové barvy (což v těchto podmínkách nebývá neobvyklé).


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie Petřvald vodárna

expoziční čas 1/125 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 70 (105) mm, klikněte pro zvětšení



S pořádným přicloněním jsou v pořádku i strany obrazu. Popředí je neostré kvůli malé hloubce ostrosti, nejde tedy o chybu objektivu. K dispozici je RAW.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie 11

expoziční čas 1/125 s, clona F4, citlivost ISO 2500, ohnisko 70 (105) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Bylo poměrně málo světla, takže ani světelnost F4 nestačila pro udržení malé citlivosti. Bokeh je průměrný. Můžete si stáhnout RAW snímek.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie les

expoziční čas 1/60 s, clona F4, citlivost ISO 250, ohnisko 16 (24) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Dobrý střed, ale opravdu velmi špatné rohy. Hodně neostré, všude spousta chromatické aberace. Tohle se objektivu opravdu hodně nepovedlo.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie Karosa C954E

expoziční čas 1/200 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 46 (69) mm, klikněte pro zvětšení



Zatímco přední část autobusu i vozidel za ním vypadá být perfektně ostrá, pravá strana vypadá být rozmazaná a méně výrazná.

Nejnovější články
Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon
Po dvou oceněních EISA Awards 2019 získalo několik společností. Nyní se podíváme na dvě z nich, Fujifilm a Nikon. Zde byly oceněny především CSC fotoaparáty s různými velikostmi snímačů a jeden objektiv.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019 Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019
Společnost Canon patřila v letošních cenách EISA Awards 2019 jednoznačně k těm nejúspěšnějším. Odnesla si totiž celkem pět cen. Dařilo se především objektivům, které si odnesly rovnou 4 ocenění.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2 Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2
Novinkou pro systém L-Mount je objektiv z dílen Leicy, model APO-Summicron-SL 50mm f/2. Tato světelná padesátka nabídne odolnou konstrukci i velmi rychlý autofokus díky technologii Dual Syncro Drive.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8 Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8
Od společnosti Meike jsme se dočkali nového manuálního makro objektivu MK 85mm f/2.8. Ten je určený nově i pro další full frame CSC fotoaparáty a má dle výrobce dosahovat netradičně vysokého zvětšení 1,5:1.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění
Společnosti Sony se i letos hodně dařilo a v anketě EISA Awards 2019 zazářila. Dostala totiž ze všech výrobců fotografické techniky nejvyšší počet ocenění, šest. Dařilo se především full frame objektivům.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře