www.digimanie.cz
>
>
>
>

Sony Carl Zeiss Vario-Tessar T* 16-70mm F4 OSS (SEL1670Z)

Sony Carl Zeiss Vario-Tessar T* 16-70mm F4 OSS (SEL1670Z)
, , recenze
V dnešní recenzi se znovu podíváme na zoomovací objektiv pro APS-C CSC systém od Sony. Dnes zamíříme ještě výše a otestujete objektiv Carl Zeiss 16-70mm s konstantní světelností F4 a optickou stabilizací.



reklama
Nebude chybět ani několik ilustračních snímků, na kterých budeme moci dále posoudit výkony objektivu.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 sídliště

expoziční čas 1/100 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, klikněte pro zvětšení



Objektiv poskytuje příjemně širokoúhlý záběr a velmi dobrou středovou ostrost. Bohužel s rohy je to občas horší a tam nečekejte žádné zázraky. Podívat se můžete na snímek v RAW formátu.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 květina

expoziční čas 1/500 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 70 (105) mm, klikněte pro zvětšení



Na tomto snímku lze vidět jemný bokeh objektivu při focení makra. V zaostřené ploše jsou dobré detaily, kolem nichž je ale trochu aury.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 Škoda Yeti

expoziční čas 1/320 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 70 (105) mm, klikněte pro zvětšení



V místě zaostření jsou detaily hodně slušné. Bokeh je v tomto případě naopak dosti nervózní. K dispozici je verze v RAWu.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 Havířov

expoziční čas 1/80 s, clona F6,3, citlivost ISO 100, ohnisko 16 (24) mm, klikněte pro zvětšení



K prostředku nelze cokoli namítat, tam je kresba perfektní. Bohužel rohy jsou na tom docela špatně, toto bych od objektivu s touto cenovkou vážně nečekal. Můžete si stáhnout RAW snímek.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 socha v Šenově

expoziční čas 1/400 s, clona F4, citlivost ISO 100, ohnisko 37 (55) mm, klikněte pro zvětšení



Bokeh by opět mohl být trochu jemnější. Díky světelnosti F4 ale můžete mazat více pozadí než s běžnými F3,5-5,6 objektivy, zejména při větším zoomu.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 Havířov-Šumbark

expoziční čas 1/250 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 48 (72) mm, klikněte pro zvětšení



Na této ohniskové vzdálenosti dělal objektiv opravdu hodně radost. Kresba je celoplošně opravdu velmi dobrá a detailní. K dispozici je RAW verze snímku.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 socha

expoziční čas 1/125 s, clona F4, citlivost ISO 500, ohnisko 70 (105) mm, klikněte pro zvětšení



Opět je díky cloně F4 možné máznout o trochu více pozadí než s běžnými zoomovacími objektivy. Kresba mě nicméně moc nepřesvědčila.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie 8

expoziční čas 1/160 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 70 (105) mm, klikněte pro zvětšení



Kresba uprostřed je opět v pořádku, zde objektiv nemívá moc problémy. Rohy jsou jakoby trochu zdvojené.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie protisvětlo

expoziční čas 1/125 s, clona F4, citlivost ISO 800, ohnisko 70 (105) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Odlesky jsou poměrně zvláštní, na nejrůznějších hranách uvidíte duhové barvy (což v těchto podmínkách nebývá neobvyklé).


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie Petřvald vodárna

expoziční čas 1/125 s, clona F9, citlivost ISO 100, ohnisko 70 (105) mm, klikněte pro zvětšení



S pořádným přicloněním jsou v pořádku i strany obrazu. Popředí je neostré kvůli malé hloubce ostrosti, nejde tedy o chybu objektivu. K dispozici je RAW.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie 11

expoziční čas 1/125 s, clona F4, citlivost ISO 2500, ohnisko 70 (105) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Bylo poměrně málo světla, takže ani světelnost F4 nestačila pro udržení malé citlivosti. Bokeh je průměrný. Můžete si stáhnout RAW snímek.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie les

expoziční čas 1/60 s, clona F4, citlivost ISO 250, ohnisko 16 (24) mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Dobrý střed, ale opravdu velmi špatné rohy. Hodně neostré, všude spousta chromatické aberace. Tohle se objektivu opravdu hodně nepovedlo.


Sony Carl Zeiss 16-70mm F4 galerie Karosa C954E

expoziční čas 1/200 s, clona F8, citlivost ISO 100, ohnisko 46 (69) mm, klikněte pro zvětšení



Zatímco přední část autobusu i vozidel za ním vypadá být perfektně ostrá, pravá strana vypadá být rozmazaná a méně výrazná.

Nejnovější články
Leica TL2 má problém s hledáčkem Visoflex, může zničit fotoaparát Leica TL2 má problém s hledáčkem Visoflex, může zničit fotoaparát
Leica má nemalý problém se svým novým CSC fotoaparátem TL2. Ten může využívat externího hledáčku Visoflex, tato kombinace ale není zrovna stabilní. V některých případech totiž může nenávratně poškodit fotoaparát.
21.7.2017,  aktualita, Milan Šurkala
Google uvádí Pohyblivé fotky pro Android Google uvádí Pohyblivé fotky pro Android
Google nyní zveřejnil aplikaci Pohyblivé fotky i pro Android. Díky tomuto prográmku můžete natáčet krátká videa, která se mohou uložit do podoby GIFu, navíc jsou upravena speciální formou stabilizace.
21.7.2017,  aktualita, Milan Šurkala
Adobe Camera Raw 9.12 vylepšuje rychlost pomocí GPU akcelerace Adobe Camera Raw 9.12 vylepšuje rychlost pomocí GPU akcelerace
Nový Adobe Camera Raw 9.12 přináší vyšší rychlost aplikace díky vylepšení GPU akcelerace vybraných efektů. Pochopitelně se rozšířila i podpora nových fotoaparátů a byly opraveny některé chyby.
20.7.2017,  aktualita, Milan Šurkala,  2 komentáře
Nová generace mobilní tiskárny Canon Selphy CP1300 Nová generace mobilní tiskárny Canon Selphy CP1300
Společnost Canon představila novou přenosnou fototiskárnu Selphy CP1300. Novinka přináší např. větší displej nebo Party Shuffle Print pro vícenásobné připojení více mobilních zařízení najednou pro výtisk společných fotografií. 
20.7.2017,  aktualita, Milan Šurkala
Portrétní objektiv Busch Glaukar F3.1 se vrací Portrétní objektiv Busch Glaukar F3.1 se vrací
Máme zde další znovuzrození starého objektivu pomocí kampaně na Kickstarteru. Tentokrát jde o pevný portrétní objektiv Glaukar 97mm F3.1, který vychází z někdejšího Glaukaru 3.1/210 pro 4"×5" fotoaparáty.
19.7.2017,  aktualita, Milan Šurkala,  6 komentářů