18.5.2010, Milan Šurkala, recenze

Při představení způsobil Sony Cyber-shot HX5 velký rozruch. Exmor R CMOS snímač s ultrarychlým sekvenčním snímáním, objektiv Sony Lens G s 10× optickým zoomem a 25mm ohniskem stejně jako HW HDR, Full HD video a GPS modul dávají tušit mnohé. Jaký je doopravdy?

reklama
HX5 ver WX5 | od: Titus Zorg  18.12.201110:36
Dobry den.
Dekuji pekne za vynikajici recenze.
Uvazuji o koupeni noveho fotaku. Stary mam Canon PS A75 a kameru Sony SteadyShot TRV408E takze pro me kazdy fotak ­(HX5 nebo WX5­) bude dobry :­) Chtel bych taky pouzit fotak jako kameru. A tady vznika otazka ktery z nich je lepsi jako kamera a zda nebude lepsi jako kamera novy WX7? Nebo je lepsi pockat jeste na zlevneni HX9?
Dekuji za radu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
hx7, no neviem | od: erikbencik  9.11.20119:33
Dobrý deň, ja som si zhruba pred mesiacom kúpil hx7 a musím povedať že nejak mi nesedí. Predtým som mal panasonic tz5 a bol som napodiv spokojnejší. Ide mi hlavne o fotenie detí, ktoré sa fotiť veľmi nechcú a tak mi zostáva jedine tak moment prekvapenia. A som aj ja prekvapený, že z troch fotiek ktoré sa mi podarí spraviť je jedna dobrá. Ide hlavne o to, že tie fotky sú neni zaostrené tam kde majú byť, samozrejme, keď sa snažím a deti sedia na mieste je to fajn. To ani nehovorím o tom, že bez blesku sú tie fotky nepoužitelné skoro vždy. A keď sa podarí pekné foto s bleskom, je takmer istý efekt červených očí. Fotil som zatiaľ poväčšine vnútri, fotky z vonku nemám natoľko vyskúšané. A prepalovanie, fakt niekedy neúnosné. Tak neviem, asi by som sa s tým foťákom najradšej rozlúčil a vrátil sa k k panasonicu. Pozerám po TZ8, ale neviem sa rozhýbať. Predsa mám mesačný fotoaparát a neviem či sa mi kúpou toho panasoniku polepší. Čo myslíte?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hx7, no neviem | od: busy (3441)  9.11.20119:48
Ak je este moznost zohnat novy TZ8 v zaruke, rozhodne by som nevahal a siel do toho.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hx7, no neviem | od: mirisko  9.11.201114:15
Ja mam starsi model od sony a mal som podobny problem ako opisujes...
Neviem ci ti to pomoze aj na HX7...ale skus vypnut detekciu tvare... mne to trochu pomohlo na w170..
Daj vediet ako to dopadlo...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
HX5- a datumovka na fotkach... | od: mirisko  5.11.201115:36
Zvazujem kupu HX5, len by som chcel vediet od majitelov tohoto fotaku, ci ked si date spravit papierovu fotku...ci sa na nej zobrazi aj datum...
Mam totizto teraz w170 a datum na fotkach sa zobrazuje iba pri prezerani vo fotaku...ked dam spravit fotky, tak uz su bez datumu...
Chcem to ako rodinny fotak, tak mi datumovka na fotkach dost chyba...
Tak ako to je?
Diiky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5- a datumovka na fotkach... | od: tolancz (2)  5.11.201117:09
Nezobrazí a já jsem za to rád.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5- a datumovka na fotkach... | od: busy (3441)  5.11.201117:29
Ten datum, co sa zobrazuje na displeji fotaku pri zobrazeni fotky, je na displej dopisany dodatocne a nie je sucastou samotnej fotky. Fotaky standartne nikdy nepisu datum priamo na fotku, pretoze fotku mozes chciet dalej upravovat, orezavat, a vtedy by tam ten datum skor zavadzal. Ak chces mat datum priamo ­(a natvrdo napisany­) na fotke, treba pohladat v manuali fotaku ci to ten fotak vobec podporuje a ak ano, treba to niekde v menu osobitne aktivovat.

Dalsia moznost je tento datum do fotky rucne dopisat v nejakom editore.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: HX5- a datumovka na fotkach... | od: Milan Šurkala (5652)  5.11.201119:06
Tak to bych se hadal, existuji fotoaparaty, ktere datum pisou do fotky okamzite :­-­) Jen ti ted nereknu ktere.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5- a datumovka na fotkach... | od: busy (3441)  5.11.201119:56
Analogove kinofimove :­)­)­)
Alebo, mozno ze to maju iba od vyroby defaultne zapnute...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5- a datumovka na fotkach... | od: mirisko  5.11.201119:18
To nie ze sa nikdy nezobrazovali datum na fotke... ja mam este jede stary DSC­-W1 a tam sa to dalo nastavit­-aktivovat, ci datum alebo cas... dodatocne sa mi to nechce upravovat v editore...ale ta funkcia mi chyba, hlavne uz pri papierovych fotkach , lebo potom sa straca prehlad v albumoch­-alebo pri ukladani väcsieho poctu foto do albumov... ak ich iba archivujete v PC je to jedno...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5- a datumovka na fotkach... | od: busy (3441)  5.11.201119:58
Matne si spominam ze niekde bola nejaka diskusia o tom ci existuje soft ktory dokaze datum vytiahnut z exifu ­(alebo priamo z datumu suboru­) a dopisat priamo do fotky, aj pre viac fotiek hromadne. Ale uz si vobec nepametam kde a kedy to bolo...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Prosim o radu | od: nin0511  26.7.201123:30
prosim Vas, pomozte mi, ktory fotak si vybrat, rozmyslam nad sony dsc­-Hx5v, dsc­-hx7v, nikon coolpix s8100, canon powershot sx210 is, alebo aj nejaky iny.. doteraz som pouzivala sony dsc­-w40, velmi velka spokojnost s nim bola, potom som si kupila olympus vr­-320, ale vobec mi nevyhovoval. ide mi najma o kvalitne a ostre fotky, v interieri, exterieri ale aj v pohybe. video vyuzivam len prilezitostne. dakujem za radu!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Prosim o radu | od: busy (3441)  27.7.20115:33
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Prosim o radu | od: nin0511  27.7.201110:06
len ide o to ktory si vybrat, lebo sa neviem rozhodnut, ktory je naj v tej svojej triede... sony, canon, panasonic?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
HX5 vs TZ8 | od: Lindateuflova  24.5.20119:47
Uvažuji o koupi ultrazoomu, váhala jsem mezi HX5 a TZ8. Na jiném odborném serveru mi byl velice doporučován HX5, ale poslední přísěvky diskuse na tomto foru, mě docela zmátly. Můžete mi tedy doporučit, který z těchto 2 je lepší. Chci ho na běžné focení za jakýchkoli podmínek. Nejsem sice profesionální fotograf, ale nerada bych měla fotky, na které se nedá koukat. moc díky za radu
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5 vs TZ8 | od: Milan Šurkala (5652)  24.5.20119:54
Zadny z nich neni lepsi nez ten druhy :­-­) Resp. jak definujete pojem ­"lepsi­"? Jen tak mezi nami, otazka ­"Co je lepsi?­" nema v 99% pripadu adekvatni odpoved, to proste nelze skoro nikdy rici. Kazdy fotoaparat je totiz vhodny na neco jineho a je to jen o prioritach. Pro nekoho muze byt ­"lepsi­" HX5, pro nekoho TZ8. HX5 ma naskok ve kvalitnim a dobre stabilizovanem Full HD videu, HDR, lepsim focenim za horsiho svetla, GPS. Naopak TZ8 ma kvalitnejsi a svetelnejsi objektiv s trochu vyssim zoomem, vyrazne kvalitnejsi denni fotky, rozsahlejsi moznosti nastaveni expozice a nizsi cenu. Ted si jen reknete, co z toho je pro Vas dulezite a mate favorita ;­-­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: HX5 vs TZ8 | od: Lindateuflova  24.5.201112:53
Tak to asi vyhrala TZ8, diky kvalitnějším denním fotkám. Ještě mi prosím doporučte nějakou cenově přijatelnou paměťovku. díky
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5 vs TZ8 | od: paleaaro  24.5.201113:20
Kupil som Transcend 32GB class10 za 41EUR, read­/write 20MB­/s. Ale bohate postaci aj 8GB class4
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5 vs TZ8 | od: Milan Šurkala (5652)  24.5.201118:33
Osvedcena klasika je SanDisk Ultra ­(Class 4, rychlost az 15 MB­/s­). Kapacita zalezi na Vasich pozadavcich, osobne bych doporucil 4 nebo 8 GB.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Panorama | od: Tomoto  18.5.201111:46
Zdravim, mam možná blbou otázku, ale jak se dá fotit panorama s foťákem na výšku? Šipka mi ukazuje směr do prava, při pootočení na výšku mi to hází chybu...že tak nelze.
Dík za odpověď.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Panorama | od: Milan Šurkala (5652)  18.5.201112:30
Smer foceni musite nejdrive nastavit v menu ­(tedy smer sipky­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Panorama | od: tomoto  18.5.201120:21
Jj děkuji:­-­). Upřímně řečeno,když pominu video tak jsem nákupem tohoto foťáku zklamanej. Měli pravdu ti,co psali,že to fotí jak omalovánky bez detailů...škoda. Nechápu jak to mohli ocenit známkou EISA­-best product 2010­-2011 compact camera???
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Panorama | od: Milan Šurkala (5652)  18.5.201120:26
Na tomto fotoaparatu se ocenuji zejmena jeho technologie ­(HDR, Full HD video, panoramata, GPS­). Denni fotky nema sice uzasne, ale zas tak spatne nejsou, jde take o to, ze ve sve dobe tyto veci do jednoho fotaku nikdo nezkombinoval. Dnes uz je konkurence dale.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Panorama | od: juhasik  19.5.20119:08
Tak super, už aj na iných fórach som sa dočítal, že fotky sú o ničom, akurát to video, hdr, panorama...niekto na tvfreak to dokonca porovnaval s N8 mobilom...v podstate sa znovu vraciam k nazoru, že foťak ma byť foťak a nie nejaka kombinácia ako napr. pračka s umývačkou:­)...a znova som sa vratil k aps c, teda Panasonic GF2 ­(pretože kým si vyberem, deti mi vyrastú­)...inak nechcem Vás ťahať za slová ale ktorá konkurencia je ďalej?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Panorama | od: Milan Šurkala (5652)  19.5.201110:57
Panasonic GF2 je 4­/3­" nikoli APS­-C :­-­) Co se tyce te konkurence, tak napr. Canon SX230 HS ma kvalitnejsi foto, nemene tak kvalitni Full HD video s aktivni stabilizaci obrazu, i zde najdete GPS. Ohledne Nokie N8, to je tak pokrocily fotomobil, ze kvalitou dennich snimku strci do kapsy vetsinu beznych kompaktu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Panorama | od: Tomoto  19.5.201112:32
Škoda že to na plná ústa neřekl nikdo dřív, jak to fotí...video a panorama je jedna věc, fotky druhá. Canon sx 230 jsem měl taky v hledáčku, ale dle recenzí jsem se rozhodl pro HX5. Kdybych za něj dal původní cenu 8.500,­- , tak bych to těžko rozdejchával.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Panorama | od: Juhele  19.5.201113:14
sám jsem měl HX5 vybraný a dokonce objednaný. Nakonec ho ale daný prodejce za tu cenu neměl, tak jsem to nechal plavat a mezitím narazil na nikon P300 ­(recenze je taky tady na digimanii­). Sice má cca poloviční zoom, nemá GPS, ale má super sklo, BSI CMOS, Full HD video, opt. stabilizaci a proti HX5 umí i prioritní režimy expozice, což by mi u sonyho asi chybělo víc, než jsem si byl ochoten přiznat. Zatím tedy vyčkávám, až u P300 trochu sleze cena. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Panorama | od: Milan Šurkala (5652)  19.5.201120:55
Zajimalo by me, kde jste nasel tu recenzi, Nikon P300 jeste nebyl testovan :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Panorama | od: juhele  19.5.201121:42
aha,
pardon, přečetl jsem těch článků tolik, že jsem si aktualiku:
http:­/­/www.digimanie.cz­/art_doc­-B7A984182C86326FC12578320055875A.html
zaměnil s recenzí. Nicméně tím pádem by bylo ovšem zajímavé nějakou tu recenzičku spáchat, když jste si tak hezky naběhl :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Panorama | od: Milan Šurkala (5652)  19.5.201121:49
Recenze je v planu, je o ni velky zajem, ale tezko se to vsecko stiha.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Panorama | od: juhele  19.5.201121:59
ok,
díky za info. Aspoň se mám na co těšit. Obrním se tedy trpělivostí. ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Panorama | od: juhasik  19.5.201115:36
Aha, mate pravdu Panasonic nie je APS­-C, pozeram, pozeram, čo som to tam napisal. Pozrel som si na nete aj Vami spomínaný CanonSX230 HS, vyzerá byť zaujímavý a aj Nikon P300. Nuž, najlepšie by bolo si ich vyskúšať...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
dilema | od: teufloval  3.5.20118:10
Dobrý den, uvažuji o koupi kompaktu s výkonnějším zoomem. Váhám mezi Sony CyberShot HX1, Canon PowerShot SX210 IS a Sony DSC­-HX5. Budu ho používat na automatické nastavění pro běžné focení a také focení větších vzdáleností venku. Můžete mi prosím poradit, digitál, z těch 3 by byl nejlepší.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: dilema | od: Milan Šurkala (5652)  3.5.201111:45
Tak ani jeden neni spatny. HX1 nabidne asi nejvice, SX210 IS je dobry predevsim na video, HX5 ma zajimave technologie, ale zase mensi moznosti nastaveni. Na foceni na vetsi vzdalenost bude lepsi HX1. Urcite bych ale pouvazoval i o jinych pristrojich, napr. Panasonic TZ8­/TZ10 z tech kapesnich a FZ45 z tech vetsich.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
HX5 vs HX9 | od: juhasik  26.4.201120:38
Dobrý deň,rád by som sa opýtal aký je rozdiel medzi tými dvoma fotoaparátmi Sony HX5 a HX9.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5 vs HX9 | od: Milan Šurkala (5652)  26.4.201120:55
Ja bych se spis ptal, co maji stejneho :­-­) Oba se lisi objektivem, tedy napr. zoomem ­(HX9 ma 16x proti 10x­), cipem ­(16MPx u HX9 proti 10MPx­), HX9 ma lepsi video ­(progresivni misto prokladaneho­) a mnoho dalsiho. Je toho dost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5 vs HX9 | od: juhasik  27.4.20119:08
Aha, pozeral som na špecifikácie ale to som si nevšimol, že tam je rozdiel medzi progresívnym a prekladaným... Inak, pýtam sa pretože som sa rozhodoval medzi Pan TZ20 a Sony HX9 a vyhralo Sony. A potom mi napadlo, že prečo nezobrať za rozumnú cenu HX5, či sa mi vlastne oplatí investovať do HX9. Ale keďže má už len pri tom videu taký rozdiel... Rozmýšľal som tiež nad GF1 ale nakoniec som si uvedomil, že určite nebudem mať čas sa hrať s fotkami, takže by som to kupoval zbytočne:­) Až na pár maličkostí mi HX9 vychádza ako celkom dobrý kompromis medzi fotkami a videom. Dik.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5 vs HX9 | od: Juhele  28.4.20117:24
No,
taky se rozhoupávám k HX­-5. Abych řekl pravdu, tak HX9 z mého pohledu nijak neodůvodní vyšší cenu. 16Mpix proti 10Mpix ­- no nevím, zda se tohle negativně nepodepíše na kvalitě ­- ne vždy je víc megapixelů lepší. To samé se týká objektivu ­- u takhle malé mašinky je 10x až až a mám pochybnosti o použitelnosti 16x zoomu. Já tedy nejspíš půjdu do HX5 ­(ale já to chci jako druhou mašinu k DSLR­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
video z čar | od: Roman S  30.1.201123:06
Zdravím, dělá vám u videa při rychlejší scéně to, že je video ­"rozostřený­"? Prostě jako by to bylo z čar. Printscreen http:­/­/img217.imageshack.us­/img217­/1366­/beznzvuli.jpg Jako myslím že u tak drahýho stroje je to docela podvod
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: video z čar | od: Roman S  30.1.201123:10
Ještě chci dodat, trošku jsem to zaznamenal i na videu z recenze. Je to normální?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: video z čar | od: Milan Šurkala (5652)  31.1.20118:24
Ano, je to normalni. Tohle je problem toho, ze nejde o uplne prave Full HD video. Pristroj totiz nabizi 50 ­(resp. 60­) prokladanych snimku, nikoli plnych. Tedy jeden snimek ma jen liche radky, druhy ma jen sude. Proto pri velmi rychlem pohybu maji tyto pulsnimky posunuty obraz ­(za 1­/50 sekundy je druhy pulsnimek uz nekde jinde, nez ten prvni a vznikaji tam tyto prechody­). Pokud se toho chcete zbavit, natacejte video v Quick Time v rozliseni 1440x1080 pixelu, tam uz je 25 plnych snimku za sekundu. Navic je prehravan jako Full HD 1920x1080.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: video z čar | od: Subota  31.1.20118:56
Video v Quick Time natočím tedy v režimu AVCHD a dám tam rozlišení 1440x1080 pixelu. OK? Dík
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: video z čar | od: Milan Šurkala (5652)  31.1.201110:35
Quick Time a AVCHD jsou dve ruzne veci. Bud natacite v jednom nebo druhem. Pokud natacite v AVCHD, dostanete 50i ­(50 prokladanych ­"interlaced­" snimku za sekundu­). Pokud natacite v Quick Time, dostanete 25p ­(25 plnych ­"progresive­" snimku­). Pripadne tyto hodnoty mohou cinit 60i a 30p, pokud zvolite, ze chcete natacet v americke norme NTSC a ne evropske PAL ­(aspon myslim, ze u HX5 to jde nastavit, ruku do ohne za to ale nedam­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
FZ45 nebo FZ38 | od: Skleny  31.1.201112:15
Dobrý den,
už asi tak dva měsíce přemýšlím o nákupu ultarzoomu od panasonicu,ale stále nevím jestli se mám přiklonit ke starší fz38 nebo novější fz45,v ruce jsem měl fz45 a zdál se mi výborný rychlost atd.
Do teď používám starý 3 mpx olympus camedia 350­(už je dost utahaný a občas stávkuje­),jsem prostě total amatér :­-­),tak poraďte,fotím hlavně rodinu a přírodu a také chci fotoaparátem nahradit kameru...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: FZ45 nebo FZ38 | od: Milan Šurkala (5652)  31.1.201112:25
Ono je to celkem jedno, ktery z techto dvou ­(je to tak na hozeni si minci­). FZ45 ma lepsi rozsah ohnisek, opticky kvalitnejsi objektiv ­(s jen o trochu horsim prubehem svetelnosti­), lepsi makro a telemakro, ale zase vice sumi zejmena pri strednich a vyssich citlivostech, kde je FZ38 urcite lepsi. Osobne bych si asi koupil FZ45.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: FZ45 nebo FZ38 | od: Skleny  31.1.201112:37
díky Vám za rychlou odpověď
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: video z čar | od: Roman S  31.1.201112:25
Děkuji za vyčerpávající odpověď. MP4 se mi stejně zamlouvá víc, protože ji přehraje vícero zařízení
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: video z čar | od: SkyVessel (4)  31.1.201123:33
Záleží ale taky na nastavení přehrávače... Nestudoval jsem jestli to jde v přehrávačích nějak nastavit, ale zatímco mi MPC, KMP i BSP zobrazilo video ­(ukázkové­) pruhované, tak WMP to přehrál krásně a čistě...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: video z čar | od: Juhele  1.3.201110:13
s přehráváním AVCHD je problém ­- tyhle pruhaté artefakty jsem zaznamenal i u videa z drahé kamery Canon. Navíc bylo to video i trhané.

Jediné, co to hrálo celkem k světu, byl Media Player Classic Homecinema ­(aka MPC HC­) spolu s balíčkem kodeků CCCP. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: video z čar | od: Pepa 4  1.6.20119:13
Dobrý den!
HX5V jsem koupil kvůli videoklipům v rozlišení 1440x1080 s domněnkou, že pokryje celé pole jak LCD, tak následně v televizi se stejným poměrem stran, tedy 4 : 3 .
Skutečnost je ta, že se obraz jeví jako poměr 16:9. Je to chyba přístroje, či má neznalost?
Moc děkuji za vysvětlení! P.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: video z čar | od: Milan Šurkala (5652)  1.6.20119:25
1440x1080 video se jednoduse prehrava jako 1920x1080, i v recenzi je to zmineno. Zadnou chybu nedelate.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: video z čar | od: Juhele  1.6.20119:26
abych řekl pravdu tak nevím o žádném novém foťáku, který by uměl točit HD video v poměru stran 4:36. Zatím všechny mašiny, co jsem měl v ruce, nebo na ně četl recenze, uměly video jen 16:9. U HX­-5 udávají video 1920 x 1080. Na druhou stranu, jak koukám na:
http:­/­/www.sony.cz­/product­/dsc­-h­-series­/dsc­-hx5v#pageType=TechnicalSpecs
tak tam opravdu maj AVCHD 1440 x 1080 ­(50i, s prokládáním­)
- tak nevím, zkuste napsat přímo na Sony :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Sony HX5 | od: Svarc  20.1.20119:34
Dobrý den.Již jsem byl rozhodnut pro HX5, ale teď po několika diskuzích se výběr rozšiřil o WX5 a Samsung WB2000.Prosím poraďte.Chci ho především kvůli videu, ale samozřejmě i focení.Nejprve zkusím odpovědět sám: HX5 a WX5 mají skvělé videa se stabilizací.Pro HX5 je plus větší optickej zoom a makro a minus horší světelnost.Pro WX5 je plus světelnost a minus chybějíci manuál.A pro WB2000 je plus lepší světelnost a více možností nastavení a minus horší stabilizace, mikkrofon a rychlost. Prosím poraďte mi s výběrem a doplňte o své zkušenosti.Děkuji.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Sony HX5 | od: Subota  20.1.201118:25
Dal jsem přednost HX 5, protože na 5 násobný zoom bych si již nezvykll. Na kameře mini DV mám 10 násobný a nezvykl bych si už. Rovněž mám u všeho rád manuální nastavení ­- ještě z dob, kdy se vše dělalo manuálně. Jsem už asi starej
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
hx5 nebo s95? | od: svarc  19.1.20110:12
Dobrý večer. Rozhoduji se mezi několika kompakty.V zásadě chci, aby měl co nejlepší video, což HX5 zřejmě splňuje, ale otázka zní: je video full hd z tohoto foťáku o tolik lepší než z S95?Jde mi hlavně o prohlížení na monitoru a TV. Dále mám ve výběru Casio FH100, Samsung WB2000 a Panasonic TZ10.Děkuji za odpověď.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hx5 nebo s95? | od: Milan Šurkala (5652)  19.1.20110:42
Video z HX5 je oproti S95 na totalne jine urovni. To se neda srovnavat, kdyz to trochu prezenu, je to jako byste chtel srovnavat zavody formule 1 a zavody deti pred barakem na kole. S95 sice ma HD video, ale nepodporuje u nej opticky zoom. To znamena, ze kvalitni je pouze pokud nezazoomujete. Jakmile zazoomujete, jde veskera ­"HD­" kvalita do kytek. Ono roztazenych 320x180 pixelu na HD rozliseni fakt nevypada nijak pekne, proti 1920x1080 pixelum je to brutalni rozdil. Navic HX5 ma tak vynikajici stabilizaci ­(tzv. aktivni opticka­), ze muzete chodit a natacet, pricemz obraz bude stale pomerne stabilni. Jde­-li o co nejlepsi video, je HX5 jasna volba. Panasonic TZ10 ma sice velmi kvalitni HD video, ale nema az tak ucinnou stabilizaci ­(tu ma napr. Canon powerShot SX210 IS, ktery jako fotoaparat sice za moc nestoji, ale video ma skvele­). Pamatujte, ze HD nebo Full HD vubec nic neznamena. Znam Full HD fotaky, ktere maji podstatne horsi video nez kdejake HD. Jde o rychlost ostreni, stabilizaci, podporu zoomu a mnoho dalsich veci.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hx5 nebo s95? | od: Vítězslav Vaník  19.1.201116:32
K tomu co tady píšete mohu ještě přiložit mou osobní nahrávku co jsem hodil na youtube ve full hd. Je tam i test zoomu... na vzdálenost několika metrů jsou po zazoomování čitelná malinká písmenka na kartách...
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=04DcKDRb1t8
Také jsem podobně zachytil například tenis a to byla nádhera... :­-­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hx5 nebo s95? | od: Subota  19.1.201116:06
Video v HD je srovnatelné, v něčem i lepší ­(je u něj i 1920 na 1080!­) než u kamery SONY HDR­- HC5E. Zoom u HX je širokoúhlejší než u kamery. HX už má viditelný soudek na wide, ale HDR­-HC5 má při použití nutného širokoúhlého konvertoru soudek viditelnější. Samozřejme kamera má víc funkcí, ale kdyby HX5 měla hledáček, tak bych kameru asi dal pryč. Pro mne je největší nevýhodou absence hledáčku ­- jak filmovat kondora na nebi v Peru?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
SDHC kartu 16 GB | od: Subota  10.1.201110:36
hodlám koupit v provedení mikro SDHC Kingston, Class 4 ­(http:­/­/www.softcom.cz­/produkt­/kingston­-micro­-sdhc­-karta­-16gb­-class­-4­-adapter­-do­-usb­/?flist=1­), redukci mám. prosím?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zoom př nahrávání videa | od: Subota  9.1.201123:09
- ujištění zda skutečně funguje ­(v návodu jsem to nenašel­), prosím. Dále jestli chodí skutečne SDHC pamětiina video a jakou musí mít ­(rychlost­) class pro AVCHD 1980 na 1080 resolution .Děkuji. Až na maličkosti se mi tento přístroj hrozně líbí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zoom př nahrávání videa | od: paleaaro  10.1.20110:16
zoom pri nahravani videa funguje, SDHC class 4 funguje bez problemov.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
výdrž + zvuk | od: Viitas  4.1.201115:45
Tento foťák jsem koupil jako nějaký klasický fotítko, kde mi moc nezáleží na kvalitě fotek. Chci hlavně zachytávat momentky ze života, nikoliv přírodu atd. + jsem chtěl zaznamenávat super video. takže 16GB flashka byla na místě. Taky jsem chtěl odstranit neduh ohledně dlouhého nabíjení klasických foťáků mezi fotkami ­(hlavně s bleskem­) Rychlost čipu je opravdu ohromující. Fotíte okamžitě jak si vzpomenete. Nic vám neuteče. Výdrž na fotky je skvělá, ale jakmile zapnete full hd natáčení videa, saje to baterii jako šílené. Mám zkušenost, že na zaplnění všech 16GB paměti Vám s tímto natáčením budou sotva stačit 4 baterie. ­(já si totiž ke dvěma u foťáku ještě další dvě dokoupil, hned jak jsem to otestoval­) Když totiž jedu na koncert, spotřebuju to celé. Co se týče mikrofonu, tak to mi mrzí, že velkou hlasitost nezvládá, ale zas jsem zkoušel třeba natáčet tenisový zápas dvou lidí a byl slyšet každý krok i na druhé straně kurtu! A přitom šum z větru byl pryč. Takže jsem spokojen. Hrnu teď pořád fullhd videa na youtube... spousta lidí na to čumí s otevřenou pusou.. pořád jsou zvyklí na šmejd video.. :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Sony HX5 a Panasonic TZ10 | od: tonino (1)  26.12.201021:37
Nazdarte.Po precitani recenzie o Sony HX5 som prekvapeny o jeho parametroch bo doposial som o nom nevedel ze je taky dobry uz teraz ked som takmer kupil Panasonic TZ10 som na rozvaskach pomali sa zacinam priklanat k Sony tiez ma sklamalo prepalovanie u Panasoniku a hlavne vydrz na zahranicnych forach pise jeden pan ze na Sony HX5 vyfotil 170 fotiek nejake video a stale mal zapnute GPS a este mu ostavali asi dve ciarky tak to som prekvapeny tou vydrzou.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Sony HX5 a Panasonic TZ10 | od: Petr petr  4.1.20114:43
Koupil jsem si tento fotoaparat díky této recenzi a jsem nadmíru spokojen.
Ještě upřesním že jsem běžnej uživatel a možnosti různých nastavení jsou pro mne tabu.
Co se týká výdrže tak zatím co jsem se s ním učil, tak baterie má teda super výdrž.
Kupoval jsem ho i kvůli natáčení příležitostně videa a taky velká spokojenost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Fotky Sony DSC-HX5V | od: Libor Dufek  6.12.20105:12
Kdo váhá o nákupu kompaktu Sony HX5 a rád by viděl fotografie, doporučuji podívat se na stránky http:­/­/www.flickriver.com­/groups­/dsc­-hx5­/pool­/random­/. Myslím, že pro amatérského fotografa je zde perfektní příklad o kvalitě a výkonu tohoto malého kompaktu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Malá chyba.... | od: Ojoušek  26.11.20108:02
10 snímku za 0,95 sekundy není 9,5 za sekundu, pardon za rýpání
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Malá chyba.... | od: Milan Šurkala (5652)  26.11.20109:44
Nerad Vam to rikam, ale nemate pravdu. Take zkuste lepe cist :­-­) V kazde recenzi pisu, ze se nezapocitava prvni snimek porizeny v case 0,00 sekundy, aby se tu tyto nesmyslne pripominky neobjevovaly. Mala ukazka. Vezmeme sekvencni snimani, ktere vyfoti maximalne dva snimky v rade. Tedy vyfotime 2 snimky napr. za 1,0 sekundy. Rychlost ale neni 2,0 fps, ale 1,0 fps! Vzdyt prvni snimek byl vyfocen v case 0,00 s, druhy v case 1,00 s. Tedy kazdou sekundu vyfotite jeden snimek, nikoli dva! Celkovy pocet snimku udavam proto, ze mnoho fotoaparatu ma omezeni treba na 7 nebo 10 snimku v sekvencnim snimani a bylo by divne, kdybych vzdycky nameril o jeden mene.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
TZ10 vs. HX5V | od: paleaaro  16.11.201016:29
Mam oba fotoaparaty doma a zatial ich mam vyskusane na tanecnych party.
Mozem jednoznacne povedat ze zvuk videa je v pripade HX5V strasny !!!
Posudte ­(fullHD­-SONY HX5V­): http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=dGF3s4ffMlo
u TZ10 jezvuk absolutne OK, http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=jGCaKoNMh9k
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: TZ10 vs. HX5V | od: busy (3441)  16.11.201019:47
No, tazko nasnimas kvalitny zvuk, ked na mikrofon pustis o 20 decibelov viac nez kolko je jeho maximalna medzna hodnota :­)

Myslim tym to, ze kazdy mikrofon ­(+ nejaka ta analogova elektronika za nim­) ma urcitu medznu hlasitost, nad ktoru uz nedokaze kvalitne snimat zvuk a dochadza presne k takemu istemu efektu, ako ked snimaci cip vystavis vecsiemu mnozstvu svetla, nez je pri danom case a ISO schopny zosnimat a vzniknu prepaly. Tak ten zvuk z HX5V, to je taky typicky akusticky ­"prepal­". Skus porovnat kvality mikrofonov v nejakom tichsom prostredi.

Dost ma ale udivuje, ze mikrofon takeho vyrobcu hifi techniky ako je Sony, ma tuto medznu hodnotu ovela nizsiu, nez mikrofon Panasonicu. Je ale dost dobre mozne, ze mikrofon Sony je citlivejsi ­(je schopny dat rovnako velky signal pri nizsej hladine zvuku, proste ako keby mal vyssie ISO­). To by tiez mohlo znamenat, ze zase pri nizkych hladinach zvuku ­(napr. sepkajuci slovek­) je schopny zachytit tento slabsi zvuk ovela silnejsie a kvalitnejsie, nez mikrofon Panasonicu. Treba vyskusat :­)

A ked pojdes nablizsie na koncert, pre HX5V pouzi nieco ako ­"zvukovy ND filter­" ­- napr. kus stlacenej vaty prilozenej na dierku mikrofonu ­(a prelepny uzkou izolepou aby to drzalo­). Inak, takyto kus vaty velmi dobre pomaha aj v silnom vetre.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Čeština | od: Florenc  6.11.20100:01
Dobrý den, koupil jsem HX5V, ale menu není v češtině. Zkoušel jsem update firmware na verzi 2, ale čeština tam stále není. Nevíte, jak fotoaparát počeštit? Děkuji
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zkreslení | od: PetrCZEK  26.10.201010:23
Pane Milane,
díky z kvalitní recenzi. Před dvěma dny jsem si tento kompakt pořídil a ještě s ním moc neumím zacházet.
Nejsem odborník i když už jsem pár digitálů měl.Po zkoumání fotek z DX5 jsem byl dost zděšený ze zkreslení
kolmých stěn na okraji snímků,kdy je vidět že se velmi zešikmují na obou koncích.Namá to tvar soudkového zkreslení, ale spíš to místo kolmice jde roně šikmo na stranu.Tato vada je samozřejmě největší na nejkratším ohnisku.
V místnoti je to fakt špatné.Je to můj první širokouhlý objektiv ,tak nevím jestli je to vada nebo to šiokoúlé objektivy běžně dělají a jen musím zoomem v místnosti tento defekt kompenzovat.
Díky za radu .Petr
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zkreslení | od: Milan Šurkala (5652)  26.10.201011:02
Fotoaparaty Sony soudkovite zkresleni vyrazne koriguji, az prechazi do velmi mirneho poduskoviteho. Pokud budete fotit vodorovne, nic by se nemelo stat a prave zde by Sony melo kralovat ­(alespon ja s tim nikdy problem nemel­). Pokud ale budete fotit sikmo ­(tj. s fotoaparatem smerem dolu­/nahoru­), zkresleni se trochu vice projevi a mnoho lidi uz bylo negativne prekvapeno. Doporucuji snazit se fotit co nejrovneji, nicmene tato softwarova korekce by mohla byt trochu slabsi ­(sirokouhle objektivy obvykle totiz delaji problem presne opacny)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
nebufferuje? | od: Dan Gorl  24.10.201022:20
Zdravím! Takže po delším váháni mezi kompakty Casio FH100 a Samsung WB2000 jsem si
v pátek koupil Sony HX5 a seznamuji se s nim, zvítězil pro kvalitní video a oproti WB2000 i pry lepší ostrost. Prozatím co jsem vysledoval, že si mohli soňaci více vyhrát s možnostmi
využití rychlosti nového čipu ­(třeba zpomalené video atd.­), ale hlavně mi vadí, pokud
tzv .nebufferuje – průběžné ukládání snímku do paměti po dobu namáčknuti spouště?
Maximum deseti snímku za sekundu v řadě pořídím po stisku spouště, ale to je vše!
Takže dotaz – dělám nějakou chybu v nastaveni ­( řekl bych, že ne­)? Kdyby alespoň
měl klasické sériové foceni ­(třeba jen 3fps!­) – že by soňaci udělali chybu??
Prosím o radu… děkuji.


OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: nebufferuje? | od: Milan Šurkala (5652)  24.10.201023:11
V tom pripade jste si mel poridit spise WB2000. Ta zpomalene video ma, stejne tak ma bufferovani pred domacknutim spouste. Klasicke sekvencni snimani do zaplneni karty ale nema ani jeden, u obou je to omezeno na 10 snimku ­(u HD5 lze nastavit 2, 5 a 10 fps, u WB2000 pak 3, 5 a 10 fps­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: nebufferuje? | od: Dan Gorl  25.10.20107:22
Dekuji za odpoved! V recenzi Sony HX5 na digineffu se prave o buferovani zminuje­-coz me zmatlo....a upgrade asi nehrozi:­-­( ? ­(fermware v budoucnosti­)
WB2000 jsem mel v umyslu koupit, ale obaval jsem se te kresby a vadil mi pouze HDMI vystup ­- jinak dobijeni pres USB treba i pri stahovani do PC se mi celkem libi, WB je jinak hodne ­"sikovny­" fotacek:­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
10Mpx | od: nx  30.8.201021:58
chválit 10Mpx na tak malým čipu se mě nezdá rozumný, víme co to s kvalitou jednotlivých pixelů dělá!
ale bylo to myšlený asi tak jako že kdyby při současné technologii čipů bylo bežně 30MPx tak budete foták s 28MPx chválit že nemá 30 přitom by to byla kvalita zbytečně hodně špatná, dnes je tam 10 nebo 12 ale kvalita je přeci taky zbytečně hodně špatná!
akorát je možná lepší než nes čeká na vrcholu marketingu s pixelama, to bude teprve hnus.
bych marketingovým specialistům doporučil boj o nejvíce pixelů nahradit bojem o nejvyšší dynamický rozsah, začít ho pořádně měřit a zveřejňovat, reklama by se dala postavit na dnešním stavu a běžnou veřejnost seznámit s tím že fotáky mají pixely nedostatečně velké.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Pamäťová karta | od: tomas6230i (2)  28.8.201022:43
Dobrý den, bude karta ADATA 32GB fungovať korektne v tomto fotoaparáťe? Je za celkom dobrú cenu. Ďakujem. http:­/­/www.epicom.sk­/zbozi­/adata­-32gb­-sd­-card­-class­-10­/detail.aspx?p=z:184818
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Pamäťová karta | od: busy (3441)  28.8.201023:16
Ano, mala by bez problemov fungovat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zpomalené video a pomoc s výběrem | od: Tichus  28.8.201014:34
Rozhodoval jsem se mezi Sony HX5, WX1, Samsungem WB2000 a Canonem 300HS. Vybral jsem si nakonec HX5, ale trošku mě zaráží jedna věc ­- chápu to správně, že u ní nejdou točit zpomalené sekvence? To by byla totiž celkem škoda... Jinak ­- proč jsem psal, mezi čím jsem se rozhodoval ­- máte někdo jiný názor na můj výběr? Prioritní je pro mě to, aby fotky byly ostré ­- věc, co mi nejvíc vadí na fotkách, je právě to, když vyfotíte les trochu z dálky a máte tam jenom různozelené slité moře... Chtěl bych mít fotky co nejpěknější ­(jaké to překvapení :­), jde mi hlavně o ostrost a detailnost... Díky moc za reakce, přece jenom jediné, podle čeho jsem schopný se rozhodnout je to, jak z vyznění recenze je autor nadšený a jak to teda asi fotí... ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zpomalené video a pomoc s výběrem | od: Milan Šurkala (5652)  28.8.201014:49
Pokud jde o ostrost a detailnost, vzal bych urcite Canon IXUS 300 HS. Nema sice nektere dalsi vymozenosti jako HDR ci nocni stabilizacni programy, ale v ostrosti a detailnosti fotek vede.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zpomalené video a pomoc s výběrem | od: Tichus  28.8.201015:57
To jste me prekvapil, tam jsem z recenze nevypozoroval nejakou vetsi nadsenost nad ostrosti.... Pokud to tedy dobre chapu, vzhledem k absenci zminenych vymozenosti se mi nepodari tak casto ostry snimek bez sumu, ale kdyz uz se podari, tak bude ostrejsi? ­(laicky receno :­) A je to rozdil postrehnutelny? Jinak pomerne rad fotim i nocni snimky na dlouhou uzaverku a hlavne by nebylo spatne, aby i pri horsim osvetleni vypadaly fotky subjektivne dobre... Splnuje to oproti tem ostatnim tedy lepe?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zpomalené video a pomoc s výběrem | od: Tichus  28.8.201016:12
Kazdopadne jak se tak koukam na ten Canon, tak mi prijde, ze tam vyjma zpomaleneho videa neni prilis duvod brat CMOS cip... Zeptam se tedy na mozna ponekud neoblibenou otazku ­- jaky fotak z klasickych kompaktu ma, podle Vas, nejlepsi fotky? ­(omg, tomuhle jsem se chtel vyhnout :­-p )
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zpomalené video a pomoc s výběrem | od: Milan Šurkala (5652)  28.8.201017:45
Tak CMOS cip u kompaktu nebyva zrovna vyhra ­(vysoky sum na nejnizsich citlivostech­). Nicmene pokud si vezmeme kompakty s malym 1­/2,3­" cipem ­(a zanedbame tedy profesionalnejsi kompakty s vetsimi cipy­), pak Canon IXUS 300 HS je asi nejlepe fotiti kompakt na trhu, ktery ma vynikajici vysledky jak na nizkych, tak i vysokych citlivostech ­(vztazeno pochopitelne na tridu kompaktu­). Ma velmi citlive odsumovani, ktere vynikajicim zpusobem zachovava detaily, a to je nejdulezitejsi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zpomalené video a pomoc s výběrem | od: Tichus  28.8.201018:06
To je snad poprve, kdy neco resim na foru a odpovedi mi opravdu pomahaji :­-p Dobre,zeptam se tedy na logickou otazku... a co kompakty s vetsim cipem? Z Vasi reakce neprimo vyplyva, ze tam by uz nejaky lepsi byt mohl, proc bych si tedy nemel koupit jej?? ­(proste chci kompakt s prijatelnymi rozmery kolemmaximalne 10.000 a at to dela co nejlepsi fotky... :­-­)­) Protoze pokud to spravne chapu, pak by mela byt mensi hustota pixelu a mel by byt lepsi obraz...a na ostatni vlastnosti by to nemuselo mti vliv...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zpomalené video a pomoc s výběrem | od: Milan Šurkala (5652)  28.8.201018:20
S limitem do 10.000 Kc bych doporucil Samsung EX1 ­(velky cip a objektiv s vynikajici svetelnosti, bohuzel velmi malym zoomem, vyborne HDR­) a Canon PowerShot S90, prip. novy S95 ­(tentyz cip, o trochu kvalitnejsi zpracovani obrazu, lehce vetsi zoom, ale zas o neco horsi svetelnost na delsich ohniscich, tzn. neni v horsim svetle az tak dobry, kdyz se zazoomuje ­- na sirokych ohniscich jsou si rovnocenne­), S95 ma uz take HDR, ale zatim nevim, jak moc dobre. EX1 a S90 nejsou prilis vhodne na video.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zpomalené video a pomoc s výběrem | od: Tichus  28.8.201018:38
Vyborne, slibuju, ze uz tech otazek moc nebude, ale prece jenom tohle je zrovna vec, kde si necham takrka plne poradit... Mam tedy dve otazky, mozna uz posledni ­- 1­)Pokud by byl nejaky fotak, ktery by byl sice nad tech deset, ale ­"vyplatilo­" by se priplatit, protoze by tam byl zasadne lepsi vysledek ­(prece jenom je to dlouhodobejsi investice­), tak mi jej, prosim, prozradte a 2­)video zasadne dulezite neni, ale zase rozdil mezi VGA a HD Ready ­(ktere tyto dva, mam dojem, maji­) je pomerne velky ­- je tedy rozeznatelny rozdil i v obrazove kvalite ­- vykompenzuje mi to to video?
Diky moc...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zpomalené video a pomoc s výběrem | od: Milan Šurkala (5652)  28.8.201019:07
Z tech drazsich tu je jeste Panasonic LX3 ­(jeste mensi zoom a jen neznatelne horsi svetelnost nez EX1, ale velmi dobra kvalita obrazu­), Panasonic LX5 ­(LX3 s podstatne vetsim zoomem, ale hodne draha­), Canon G11 ­(vynikajici kvalita obrazu, solidni zoom, ale svetelnost ponekud horsi, kompakt je dost velky a tezky­). Takze ono tezko rici. Osobne bych dnes neuvazoval snad jen o LX3, nebot je zde lepsi LX5. Kazdy z tech fotaku ma sve pro a proti a nelze rici, ktery z nich je nejlepsi. Jde jen o to, co je pro kazdeho cloveka dulezite.
Napr. EX1 ma sice jen VGA video, ale to je docela slusne. Naproti tomu treba LX3 ma HD video, ale bez zoomu je to docela na nic. A to nehovorim o S90 a G11, ktere maji VGA a jeste bez zoomu. Jednoduse receno, ani jednim neudelate chybu. Osobne bych asi hodne uvazoval o LX5 a S95 ­(nemam s nimi sice zkusenosti, ale odhaduji jejich chovani vzhledem k jejich predchudcum­). Na dalsi misto bych dal asi EX1, G11 a LX3. Ale sam nevim, ktery z nich bych si vybral, takze verdikt ­"vezmete toto­" ode me opravdu necekejte.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Zpomalené video a pomoc s výběrem | od: Tichus  28.8.201019:14
Škoda :o­) Ne, vážně...moc děkuji, je to opravdu poprvé, co mi někdo s něčím prostřednictvím fóra skutečně pomohl... Vezmu asi ten samsung ­- panasonic mam ted a nejak mi nesedl ­(iracionalni, ale proste to tak je­), navic to nevypada na nejaky zasadni rozdil, velky a tezky kompakt take nechci. Moc jste mi pomohl a ještě jednou moc díky...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
rozdiel | od: zwakac  22.8.201020:45
je nejaky rozdiel medzi DSC­-HX5 a DSC­-HX5V ???
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
HX5 vs. WB650 | od: Strojaricko  19.8.201014:27
Co vravite na HX5 za 250€? Alebo je lepsia volba WB650 za 230€....sam sa neviem rozhodnut...TZ10 je vylucena pre vyssiu cenu :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: HX5 vs. WB650 | od: Busy .  19.8.201018:08
TZ10 som uz kdesi videl za 295 euro, co zase si myslim ze nie je az tak vyrazne viac ako HX5 za 250 euro...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Proč? | od: nephilim (667)  30.7.201010:46
Když se podívám na fotky z mého Sony DSC­-F828, který má ­"pouze­" 8MPix smínač a byl pověstný svým šumem, a porovnám je s podobnými fotografiemi focenými těmito dnešními kompakty, tak mi je smutno. Za denního světla dělají dnešní kompakty spíš rozpité omalovánky, než fotografie. Měl jsem mnoho výhrad ke kvalitě fotek z F828, ale kam se to hrabe na dnešní super hyper kompakty.
Proč výrobci nezůstanou u nějakého rozumného rozlišení, což je někde mezi 6­-8Mpix? Kdyby na toto rozlišení nasadili dnešní velice pokročilé technologie vylepšení obrazu, tak bychom si mohli kupovat parádní kompakty. Kdo potřebuje tak brutální rozlišení? Kvůli zobrazování na FullHD televizorech, zobrazení na běžných LCD displayích ani kvůli běžnému tisku ­(do A4­) to není. Na to s přehledem stačí vše do 6MPix. Kdyby to nebylo na úkor kvality výstupu, nedělal bych si s rozlišením hlavu. Bohužel, na úkor kvality výstupu to je. Nebo mi něco uniklo? Je možné, že dnes už fotoaparát není o kvalitě výstupu, ale o barevném provedení krytu, o hromadě ikonek v menu, fíčurách, které používá tak 1promile uživatelů ­(detekce tváří, úsměvů; za chvíli se bude detekovat uprdnutí si­)? Už to tak vypadá.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Proč? | od: yaniik  12.8.201014:32
Tak to si trafil klinec po hlavicke. Preco sa vsetci zenu za MPix, ikonkami v menu a podobnymi vecami? No pretoze je to to najpodstatnejsie pre 95% uzivatelov, ktory sa potrebuju pochvalit kolko ma ta ich krabicka Mpix, funkcii a inych vymozenosti. Pripomina mi to vzajomne porovnavanie pindurkov v trenirkach... A vyrobca musi vypocut hlas vacsiny, lebo pre zivot potrebuje predavat. A preda to co ma viac funkcii a Mpix. Zial. Ak by aj vysiel od niektoreho vyrobcu kompakt so ­"zastaralymi­" 4Mpix, 5x kvalitnym zoomom a dnesnou elektronikou, bola by to iste bomba, s prvotriednym obrazom, ale kupilo by si ju par fajnsmekrov co vedia co chcu a potrebuju, ale Ti vyrobcovi trzbu neurobia. A pre 14­-rocneho chlapca na mejdane su 4Mpix znacne zahambujuce.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
HX5 zpracovani na Macu | od: Lumir Krejci  17.7.201014:33
Dobry den, vybrali jsme fotak HX5, ale pouzivame pocitace Mac. Vite, jak je to se zpracovanim videa na techto pocitacich? Je nutne dokoupit jiny software nebo existuje nejaky free ware? Diky, LK
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ohnisková vzdálenost | od: Herbik  30.6.201018:06
Jaká je skutečná ohnisková vzdálenost ­(rozsah zoomu­),během video sekvencí. Díky za info.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ohnisková vzdálenost | od: Milan Šurkala (5652)  30.6.201020:59
To presne nevim, ale podle uhlu zaberu bych rekl, ze tam dochazi jen k orezu nahore a dole pro pomer 16:9. Takze jen o trochu vice nez 25­-250 mm.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Kompas | od: tomas6230i (2)  22.6.201018:17
Dobrý den, má tento fotoaparát aj kompas? Niekde som čítal že funguje aj bez zapnutého GPS, je to pravda?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Kompas | od: Milan Šurkala (5652)  22.6.201018:22
Ano, ma. Pokud je mi znamo, kompas funguje jen se zapnutym GPS.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Kompas | od: Tomáš Kult  22.6.201021:21
Ano kompas se zobrazuje jen se zapnutým GPS, ale vzhledem k tomu, že funguje i když není signál GPS a okamžitě po zapnutí, má fotoaparát evidentně nějaký svůj přístrojek v těle. Počítaj asi s tím, že když tě zrovna nezajímají souřadnice ­-nezajímá tě ani kompas a vypíná se to současně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
SONY HX5V - jakou neoriginální baterii? | od: pako_HX5V  7.6.201011:32
Pokud již někdo máte fotoaparát Sony HX5V.
Koupil jste si i neoriginální baterii a jakou?

Díky
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.