Sony Cyber-shot HX90V a WX500: kompaktní dvojice

Sony Cyber-shot HX90V a WX500: kompaktní dvojice
, , recenze
Dnes otestujeme rovnou dva fotoaparáty najednou. Půjde o kapesní ultrazoomy Sony Cyber-shot WX500 a HX90V. Oba mají stejný 18MPx čip a totožný objektiv s 30× optickým zoomem, HX90 ale nabídne i hledáček nebo GPS.
K oblíbeným
reklama
V této kapitole se podíváme na focení v protisvětle, které není vůbec jednoduché. Vyžaduje kvalitní objektiv, ale i dobrý čip s vysokým dynamickým rozsahem a rozumné zpracování obrazu. Oba dva fotoaparáty mají HDR režim, který je ale u WX500 automatický bez možnosti vyvolání uživatelem. U HX90V jej může fotograf vyvolat dle libosti.
 
Protisvětlo 1
 
expoziční čas 1/60 s, clona F3,5, citlivost ISO 80, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 
Zásadním problémem jsou velmi výrazné odlesky objektivu. Ty jsou opravdu hodně vidět a je v podstatě nemožné mít Slunce v záběru a zároveň nemít na fotce několik obrovských červených fleků. V místech s nižším kontrastem je vidět rozmytá kresba.
 
Protisvětlo 2
 
expoziční čas 1/320 s, clona F3,5, citlivost ISO 80, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 
Bez HDR na vás mohou čekat výrazné přepaly. Krajina je kvůli šumu místy zrnitá, místy rozmytá. 
 
Protisvětlo 2 HDR
 
expoziční čas 1/250 s, clona F3,5, citlivost ISO 80, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 
HDR režim velmi pomohl obloze, která se zbavila velké části přepalu a vypadá podstatně lépe. Pokud jde o krajinu, zde multiexpozice nijak zvlášť nepomohla, šumu je podobné množství, někdy i více.
 
Protisvětlo 3
 
expoziční čas 1/500 s, clona F3,5, citlivost ISO 80, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 
I zde jsou vidět odlesky objektivu. Obloha se přepaluje, krajina je pak prosvětlena rozumně.
 
Protisvětlo 3 HDR
 
expoziční čas 1/400 s, clona F3,5, citlivost ISO 80, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 
I zde HDR dost pomohlo, obloha má podstatně více kresby a snímek vypadá podstatně lépe. Oceňuji také to, že jsem se obecně nesetkával s problémem skládání pohybu v HDR režimu.
 
Protisvětlo 4
 
expoziční čas 1/400 s, clona F4,5, citlivost ISO 80, ohnisko 24 mm, klikněte pro zvětšení
 
Poslední snímek v kapitole o protisvětle znovu ukazuje výraznou náchylnost objektivu ke tvorbě odlesků. Díky HDR byl stažen jas oblohy a fotografie vypadá přirozeně. Bohužel musím zkritizovat kvalitu kresby ve stinných částech. Šum a odšumování jsou opravdu problém.

Nejnovější články
Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon
Po dvou oceněních EISA Awards 2019 získalo několik společností. Nyní se podíváme na dvě z nich, Fujifilm a Nikon. Zde byly oceněny především CSC fotoaparáty s různými velikostmi snímačů a jeden objektiv.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019 Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019
Společnost Canon patřila v letošních cenách EISA Awards 2019 jednoznačně k těm nejúspěšnějším. Odnesla si totiž celkem pět cen. Dařilo se především objektivům, které si odnesly rovnou 4 ocenění.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2 Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2
Novinkou pro systém L-Mount je objektiv z dílen Leicy, model APO-Summicron-SL 50mm f/2. Tato světelná padesátka nabídne odolnou konstrukci i velmi rychlý autofokus díky technologii Dual Syncro Drive.
17.8.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8 Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8
Od společnosti Meike jsme se dočkali nového manuálního makro objektivu MK 85mm f/2.8. Ten je určený nově i pro další full frame CSC fotoaparáty a má dle výrobce dosahovat netradičně vysokého zvětšení 1,5:1.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění
Společnosti Sony se i letos hodně dařilo a v anketě EISA Awards 2019 zazářila. Dostala totiž ze všech výrobců fotografické techniky nejvyšší počet ocenění, šest. Dařilo se především full frame objektivům.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře