www.digimanie.cz
>
>
>
>

Sony Cyber-shot RX100 III (RX100M3): superSony

Sony Cyber-shot RX100 III (RX100M3): superSony
, , recenze: specifikace produktu
Otestovali jsme pro vás i nový profi kompakt Sony Cyber-shot RX100 III, který je známý také jako RX100M3. Novinka vylepšuje koncovou světelnost na F2,8, přináší XAVC S video, 24mm ohniskovou vzdálenost a vedle irisové clony má i ND filtr.
K oblíbeným
reklama

Noční scéna


Pro noční focení je fotoaparát dobře vybaven. Umožňuje clonit irisovou clonou i ND filtrem, podporuje až 30sekundovou expozici a kdyby to nestačilo, je tu i bulb režim.


Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna

expoziční čas 30 s, clona F4,5, citlivost ISO 125, ohnisko 50 mm, klikněte pro zvětšení



Ostrosti snímku není co vytýkat, rovněž míra šumu je minimální. Můžete se podívat i na snímek v RAWu a ani ve stínech není nějak mnoho šumu. Dále se podíváme na výřezy snímků v JPEGu a RAWu (přes Camera Raw) na různých citlivostech.


Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 80

ISO 80 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 80 je krásně čisté a detailní, zde opravdu není problém.


Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 125

ISO 125 (JPEG / konverze z RAWu)



ISO 125 je rovněž čisté, šum v podstatě neexistuje.


Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 200

ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 200 multiexpozice

ISO 200 (multiexpozice)



Také citlivost ISO 200 je víceméně bez šumu, u multiexpozice jde akorát vidět větší slévání méně výrazných detailů.


Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 400

ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 400 multiexpozice

ISO 400 (multiexpozice)



ISO 400 má v RAWu jen velmi jemný šum, snímky jsou nadále velmi kvalitní.


Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 800

ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 800 multiexpozice

ISO 800 (multiexpozice)



ISO 800 už začíná v RAWu jasově šumět. JPEG je i nadále docela čistý, některé méně výrazné detaily se ale začínají slévat. Totéž jde vidět u multiexpozice.


Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 1600

ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 1600 multiexpozice

ISO 1600 (multiexpozice)



Při citlivosti ISO 1600 je už v RAWu vidět větší míra barevného šumu. U JPEGů se méně výrazné detaily více slévají, coý jde vidět zejména u aut ve stínu.


Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 3200

ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 3200 multiexpozice

ISO 3200 (multiexpozice)



Citlivost ISO 3200 už není dobrá. RAW je plný barevného šumu, JPEGy se patlají, ale jsou ještě nouzově použitelné. Multiexpozice rozmývá barvy.


Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 6400

ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 6400 multiexpozice

ISO 6400 (multiexpozice)



Navýšení citlivosti na ISO 6400 znovu znatelně zvýšilo barevný šum, JPEGy se více rozmývají, což platí především o multiexpozici.


Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 12800

ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)



Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 12800 multiexpozice

ISO 12800 (multiexpozice)



ISO 12800 je plné barevného šumu, JPEGy jsou naopak s barvami velmi nevýrazné.


Sony Cyber-shot RX100M3 noční scéna ISO 25600

ISO 25600 (multiexpozice)



Nejvyšší citlivost ISO 25600 je k dispozici jen při multiexpozici. Detaily zde v podstatě neexistují.


Standardní scéna


Podíváme se také na standardní snímky, kterými se zabýváme v každé recenzi.


Sony Cyber-shot RX100M3 standardní scéna rybník

expoziční čas 1/800 s, clona F4, citlivost ISO 125, ohnisko 56 mm, klikněte pro zvětšení



V silném protisvětle fotoaparát zvládl podat docela dobrý výkon, nicméně stíny jsou přeci jen hodně utopené. RAW dovolí ze stínů ještě trochu vytáhnout, ale zázraky zas nečekejte, tohle byla opravdu hodně náročná scéna.


Sony Cyber-shot RX100M3 standardní scéna mlýny

expoziční čas 1/640 s, clona F4, citlivost ISO 125, ohnisko 48 mm, klikněte pro zvětšení



Znovu docela dobrá práce, ostrost je celoplošně slušná. Šedá stěna je poněkud roztřepená, zatímco v RAWu jsou linie vykresleny o něco lépe. V obou případech ale tíhne kresba k lehkému moaré efektu.

Nejnovější články
Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon Dvě ceny EISA 2019 pro Fujifilm a Nikon
Po dvou oceněních EISA Awards 2019 získalo několik společností. Nyní se podíváme na dvě z nich, Fujifilm a Nikon. Zde byly oceněny především CSC fotoaparáty s různými velikostmi snímačů a jeden objektiv.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019 Canon dosáhl na 5 cen EISA 2019
Společnost Canon patřila v letošních cenách EISA Awards 2019 jednoznačně k těm nejúspěšnějším. Odnesla si totiž celkem pět cen. Dařilo se především objektivům, které si odnesly rovnou 4 ocenění.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2 Leica uvedla APO-Summicron-SL 50mm f/2
Novinkou pro systém L-Mount je objektiv z dílen Leicy, model APO-Summicron-SL 50mm f/2. Tato světelná padesátka nabídne odolnou konstrukci i velmi rychlý autofokus díky technologii Dual Syncro Drive.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8 Meike uvádí makro objektiv MK 85mm F2.8
Od společnosti Meike jsme se dočkali nového manuálního makro objektivu MK 85mm f/2.8. Ten je určený nově i pro další full frame CSC fotoaparáty a má dle výrobce dosahovat netradičně vysokého zvětšení 1,5:1.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění Sony zářilo v EISA Awards 2019, má 6 ocenění
Společnosti Sony se i letos hodně dařilo a v anketě EISA Awards 2019 zazářila. Dostala totiž ze všech výrobců fotografické techniky nejvyšší počet ocenění, šest. Dařilo se především full frame objektivům.
16.8.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře