Sony Cyber-shot W350: šikovný prcek
V další kratší recenzi se podíváme na kompaktní Sony Cyber-shot W350. Tento fotoaparát nabízí 14MPx CCD snímač a objektiv se 4× optickým zoomem. Nechybí dokonce ani optická stabilizace a HD videosekvence. Bude to pecka v levných kompaktech?
Kapitoly článku:
Digitální šum
V další části naší recenze se podíváme na úroveň digitálního šumu. 14 megapixelů na malém 1/2,3" Super HAD CCD čipu není právě příznivé a my se podíváme, jak se tato vysoká hustota pixelů v praxi projeví.
ISO 80
Ačkoli většinou je barevný šum snižován účinně, zde si jej lze všimnout, a ještě více to platí o tom jasovém. Snímek není právě nejčistší, a to mluvíme o nejnižší citlivosti.
ISO 100
Už citlivost ISO 100 výrazně zvyšuje zrno snímku. Detaily jsou postiženy jemným zoubkováním, hrany se třepí.
ISO 200
ISO 200 zvyšuje podíl barevného šumu, snímek je celý pokryt silným zrnem.
ISO 400
S dalším navýšením citlivosti vznikají ustřelené bílé pixely, ostrost je dobrá. Nicméně slabší detaily (prolisy na disku) se ztrácí.
ISO 800
ISO 800 ještě více zahlazuje detaily a je zde i více ustřelených pixelů.
ISO 1600.
Citlivost ISO 1600 je už v podstatě nepoužitelná. Detaily jsou slabé, zrno je velmi silné, překvapivě ale zachovává slušné barvy.
ISO 3200
Nejvyšší citlivost ISO 3200 je úplně mimo, snímky jsou rozmazané a celé zazrněné. Nyní se podíváme na snímky plyšového zajíce, konkrétně detail jeho vousů.
ISO 80 | ISO 100 |
ISO 200 | ISO 400 |
ISO 800 | ISO 1600 |
ISO 3200 |
Do citlivosti ISO 200 jsou detaily poměrně slušné, od vyšších ale začíná velmi silné vyhlazování. Od citlivosti ISO 800 jsou detaily už jen velmi slabé a na snímku příliš mnoho nerozeznáte. Inu, 14 megapixelů je na tak malý čip opravdu hodně. Na druhou stranu nutno říci, že na nejnižší citlivosti jsou snímky i přes vyšší jasový šum dostatečně detailní.
Protisvětlo
Dále se podíváme na fotografie v protisvětle.
Pokud je slunce umístěno částečně za nějakým sloupem nebo něčím podobným, vznikají silné odlesky objektivu. Pokud je ale slunce na čisté obloze, případně za mrakem, k odleskům nedochází. Chromatická aberace je dobře potlačována.
Zde už k odlesku nedošlo, obloha a mraky se přepalují. Stinné plochy jsou více zašuměné a tmavé.
Zapnutá funkce DRO+ (k dispozici je i slabší DRO) trošku minimalizovala přepaly a výrazně prosvětlila stíny. Barvy v těchto částech jsou lehce slabší, šum poněkud vyšší. Určitě překvapí vynikající ostrost v prostřední části fotografie. Chromatické aberace si ani zde nevšimnete.