Sony Cyber-shot WX1: Vypilovaný drobek

8.2.2010, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Sony představilo kompakt Cyber-shot WX1, který jsme podrobili našemu testu. Slibuje nízký šum díky Exmor R CMOS čipu s back-illuminated technologií, má extrémně širokoúhlý displej s výbornou světelností na širokém ohnisku. Vyzkoušeli jsme i kolébku Party-shot!
Společnost Sony nám k fotoaparátu Cyber-shot WX1 dodala i kolébku Party-shot (IPT-DS1). Ta slouží k automatickému focení, např. na rodinných oslavách nebo jiných akcích obecně. V balení je toto krásné "UFO" a dvě patice, jedna je určena pro Sony Cyber-shot TX1 a druhá pro námi testovaný WX1. Tuto patici nasadíte na Party-shot, na něj nasadíte fotoaparát. Zapnete jej, zapnete Party-shot a hurá na focení.

Kolébka Party-shot se může otáčet v úhlu 90°, 180° nebo pořád dokola (neplatí, pokud je napájena ze zdroje). Toto nastavíte fotoaparátem po stisku tlačítka menu na kolébce. Můžete zde dát i míru, jak často bude přístroj fotit. A konečně bychom se mohli dostat k tomu, na co vlastně Party-shot je. Když ho spustíte, začne otáčet fotoaparátem ve stanoveném úhlu a naklopí jej do třech různých úrovní (nahoru/rovně/dolů). Pokud fotoaparát nadetekuje tvář, upraví naklopení, upraví zoom pro nějakou rozumnou kompozici a snímek automaticky vyfotí. Pokud máte nějakou party, stačí dát Party-shot doprostřed stolu, zapnout a on už sám nafotí spoustu snímků z vaší oslavy.

Pokud chcete kolébku vidět v akci, můžete si stáhnout 57 sekundovou videosekvenci v MP4 (cca 66 MB). Musím uznat, že na pobavení je to výtečná věc. Dokonce to opravdu funguje, detekce tváří je rychlá, horší je to však s úpravou ohniska a zaostření. Při zazoomování se totiž poněkud ztratí nastavené zaostření, takže fotoaparát pak občas tápe. Snaží se doostřit, odzoomovat, to se opět chytí, zazoomuje a tak dále, přičemž se někdy stane, že to udělá několikrát a nakonec nic nevyfotí. Pořízené snímky jsou kompozičně často zajímavé a určitě to nemyslím negativně, ba naopak. Celkové zhodnocení kolébky si nechám ale až na závěr.

Výdrž na baterie jsem přesně nezměřil. U fotoaparátu jsem pořídil přes 500 snímků a myslím, že by ještě dalších zhruba 100 zvládnul. Co se týče kolébky, výrobce hovoří o 11 až 12 hodinách na AA baterie. Poněvadž jsem měl dlouho nepoužívané články, které už ztratily něco ze své kapacity, na první nabití jsem se dostal na tři hodiny. Po opětovném nabití baterií jsem nechal kolébku fotit téměř 5 hodin a stále nehlásila známky vybité baterie.