Sony SLT-A58: silný základ
Jedním z nejlevnějších APS-C fotoaparátů na trhu je Sony SLT-A58. Dnes jej otestujeme a vyzkoušíme, jak si povede nový 20MPx Exmor APS-C snímač i inovovaný setový objektiv 18-55mm F3,5-5,6 SAM II.
Kapitoly článku:
Noční scéna
Focení v noci zvládá Sony SLT-A58 velmi dobře. Autofokus nemá větší problémy, rozsah expozičních časů končí na 30 sekundách a komu to nebude stačit, má k dispozici i bulb režim.
Detaily jsou slušné, šum je velmi nízký. Objektiv umí vytvořit lehké hvězdičky s nepříliš výrazným ohraničením. Podíváme se také na výřezy při různých citlivostech.
ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 100 (multiexpozice)
ISO 100 je bez šumu, i multiexpozice dává dostatečně ostrý nezašuměný obraz.
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 200 (multiexpozice)
Citlivost ISO 200 je také čistá a bez šumu, v RAWu je jen velmi mírný jasový šum.
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 400 (multiexpozice)
RAW při ISO 400 ukazuje lehký jasový i barevný šum. JPEGy jsou ještě rozumně odšuměné, méně výrazné plochy se ale začínají trochu rozmývat. Multiexpozice má celistvější hrany.
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 800 (multiexpozice)
Navýšení citlivosti na ISO 800 zvyšuje barevný šum v RAWu. JPEG má pár ustřelených pixelů. Multiexpozice je opět celistvější s lehce nižším kontrastem.
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 1600 (multiexpozice)
ISO 1600 opět navyšuje barevný šum, JPEGy jsou ve stinných oblastech více rozmazané a se sníženými detaily. Multiexpozice přichází o saturaci barev.
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 3200 (multiexpozice)
S citlivostí ISO 3200 už dochází k silnému odšumování (RAW ukazuje proč). Multiexpozice je hladší a celistvější, má však nízký kontrast i saturaci barev.
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 6400 (multiexpozice)
ISO 6400 už má velmi silný barevný šum v RAWu, JPEGy jsou ve stínech nevýrazné.
ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 12800 (multiexpozice)
Citlivost ISO 12800 je už téměř bez detailů, stíny jsou bez barev.
ISO 16000 (JPEG / konverze z RAWu)
ISO 25600 (multiexpozice)
Nejvyšší citlivost ISO 16000 je logicky plná šumu, JPEG je tmavý s detaily pouze v hodně dobře nasvícených plochách. ISO 25600 s multiexpozicí získává nádech do fialova.
Standardní scéna
Nebudou chybět ani standardní snímky.
Jasově je snímek i díky DRO technologii dobrý. Kresba je přiměřená, testovaný kus objektivu má slabou levou horní stranu. Můžete se podívat na snímek v RAW formátu.
expoziční čas 1/60 s, clona F9, citlivost ISO 160, ohnisko 30 (45) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Prokreslenost detailů je slušná (vpravo dole o něco slabší), díky vysokému rozlišení dokázal fotoaparát v náznaku vykreslit i šedou stěnu s vodorovnými liniemi.
Míru detailů bych si představoval o trochu vyšší (ve stinných plochách). Rohy jsou poněkud slabší.