Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sony SLT-A58: silný základ

7.1.2014, Milan Šurkala, recenze: specifikace produktu
Jedním z nejlevnějších APS-C fotoaparátů na trhu je Sony SLT-A58. Dnes jej otestujeme a vyzkoušíme, jak si povede nový 20MPx Exmor APS-C snímač i inovovaný setový objektiv 18-55mm F3,5-5,6 SAM II.

Noční scéna


Focení v noci zvládá Sony SLT-A58 velmi dobře. Autofokus nemá větší problémy, rozsah expozičních časů končí na 30 sekundách a komu to nebude stačit, má k dispozici i bulb režim.


Sony SLT-A58 noční scéna

expoziční čas 15 s, clona F13, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, klikněte pro zvětšení



Detaily jsou slušné, šum je velmi nízký. Objektiv umí vytvořit lehké hvězdičky s nepříliš výrazným ohraničením. Podíváme se také na výřezy při různých citlivostech.


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 100
ISO 100 (JPEG / konverze z RAWu)


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 100 multiexpozice
ISO 100 (multiexpozice)



ISO 100 je bez šumu, i multiexpozice dává dostatečně ostrý nezašuměný obraz.


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 200
ISO 200 (JPEG / konverze z RAWu)


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 200 multiexpozice
ISO 200 (multiexpozice)



Citlivost ISO 200 je také čistá a bez šumu, v RAWu je jen velmi mírný jasový šum.


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 400
ISO 400 (JPEG / konverze z RAWu)


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 400 multiexpozice
ISO 400 (multiexpozice)



RAW při ISO 400 ukazuje lehký jasový i barevný šum. JPEGy jsou ještě rozumně odšuměné, méně výrazné plochy se ale začínají trochu rozmývat. Multiexpozice má celistvější hrany.


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 800
ISO 800 (JPEG / konverze z RAWu)


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 800 multiexpozice
ISO 800 (multiexpozice)



Navýšení citlivosti na ISO 800 zvyšuje barevný šum v RAWu. JPEG má pár ustřelených pixelů. Multiexpozice je opět celistvější s lehce nižším kontrastem.


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 1600
ISO 1600 (JPEG / konverze z RAWu)


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 1600 multiexpozice
ISO 1600 (multiexpozice)



ISO 1600 opět navyšuje barevný šum, JPEGy jsou ve stinných oblastech více rozmazané a se sníženými detaily. Multiexpozice přichází o saturaci barev.


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 3200
ISO 3200 (JPEG / konverze z RAWu)


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 3200 multiexpozice
ISO 3200 (multiexpozice)



S citlivostí ISO 3200 už dochází k silnému odšumování (RAW ukazuje proč). Multiexpozice je hladší a celistvější, má však nízký kontrast i saturaci barev.


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 6400
ISO 6400 (JPEG / konverze z RAWu)


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 6400 multiexpozice
ISO 6400 (multiexpozice)



ISO 6400 už má velmi silný barevný šum v RAWu, JPEGy jsou ve stínech nevýrazné.


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 12800
ISO 12800 (JPEG / konverze z RAWu)


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 12800 multiexpozice
ISO 12800 (multiexpozice)



Citlivost ISO 12800 je už téměř bez detailů, stíny jsou bez barev.


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 16000
ISO 16000 (JPEG / konverze z RAWu)


Sony SLT-A58 noční scéna ISO 25600 multiexpozice
ISO 25600 (multiexpozice)



Nejvyšší citlivost ISO 16000 je logicky plná šumu, JPEG je tmavý s detaily pouze v hodně dobře nasvícených plochách. ISO 25600 s multiexpozicí získává nádech do fialova.


Standardní scéna


Nebudou chybět ani standardní snímky.


Sony SLT-A58 standardní scéna rybník

expoziční čas 1/80 s, clona F5,6, citlivost ISO 100, ohnisko 35 (52) mm, klikněte pro zvětšení



Jasově je snímek i díky DRO technologii dobrý. Kresba je přiměřená, testovaný kus objektivu má slabou levou horní stranu. Můžete se podívat na snímek v RAW formátu.


Sony SLT-A58 standardní scéna mlýny

expoziční čas 1/60 s, clona F9, citlivost ISO 160, ohnisko 30 (45) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Prokreslenost detailů je slušná (vpravo dole o něco slabší), díky vysokému rozlišení dokázal fotoaparát v náznaku vykreslit i šedou stěnu s vodorovnými liniemi.


Sony SLT-A58 standardní scéna školka

expoziční čas 1/100 s, clona F5, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (27) mm, klikněte pro zvětšení



Míru detailů bych si představoval o trochu vyšší (ve stinných plochách). Rohy jsou poněkud slabší.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.