UMAX Premier DS-8330: 8 milionů v testu

30.6.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Velice brzy se nám dostala do redakce na testování novinka od Umaxu Premier DS-8330. Tato novinka byla premiantem mezi kapesními fotopřístroji, co se týká vybavení osmimegapixelovým snímačem. Obávali jsme se již podle uváděných parametrů vysoké hladiny šumu, ovšem zde nás novinka mile překvapila. Přesto především snímání v noci nebo při velmi špatných světelných podmínkách dělá modelu problémy.
Ovládat můžete při fotografování novinku i jednoručně, protože všechny ovládácí prvky se nachází v dosahu palce na zadní straně vpravo od LCD displeje. I na přepínání mezi režimem snímáním a prohlížením snímků se dá dosáhnout. Na zadní straně ještě najdete kolébku zoomu a tři tlačítka pod sebou určená pro vstup do Menu, mazaání snímků a pro zobrazení informací na displeji nebo jeho vypnutí. V dolní části potom najdete čtyřpolohový ovladač s potvrzováním uprostřed (SET). Jednotlivá ramena ovládají Makro, blesk, samospoušť a korekci expozice. Docela nepraktické nám ovšem přišlo, ž epři listování nafotografovanými snímky se používají nezvykle horní a dolní tlačítko, pokud zmáčknete podle logiky věci to levé, tak můžete snímek rotovat o 90 stupňů. Na horní straně najdete kromě polozapuštěného tlačítka Power určeného k zapínání nebo vypínání modelu, také spoušť, které se nachází uprostřed základního ovládacího kolečka, na kterém najdete jednotlivé expoziční režimy, tři přednastavené scény, režim videozáznamu a také Set up. Na spodní straně modelu je prostor pro lithiový blok a hned vedle je slot pro paměťovou kartu. Bohužel na levém boku zůstaly nezakryté USB konektor a zdířka pro napájení.

V Menu, které sice není z grafického hlediska příliš povedené (přesto je přehledné), nastavíte postupně ve třech kapitolách například velikost fotografie, kompresi, barevné filtry, anebo si vyberete kalibraci bílé či úroveň citlivosti snímače.