Yi M1: čínský útok na Micro Four Thirds
6.2.2017, Milan Šurkala, recenze
Rodina výrobců Micro Four Thirds fotoaparátů se nedávno rozšířila o čínskou společnost Yi Technology. Dnes se podíváme na její první fotoaparát M1 vybavený 20MPx senzorem. Fotoaparát umí i 4K video. Jaký tedy bude?
Kapitoly článku:
V této kapitole se můžete podívat na několik ilustračních snímků, některé budou i v RAW verzi. Další snímky naleznete v recenzi objektivu 12-40mm, případě přiloženém videu.
Detaily jsou slušné, odšumování je místy silnější. Zajímavostí je, že JPEG má dost rozdílný jas proti RAWu, který je výrazně temnější a přirozenější. Tam také uvidíte, že z obrazu se dají dostat ještě lepší detaily.
Rozlišení panoramat není moc vysoké (7440×1280 pixelů), počítejte také se skládacími artefakty.
expoziční čas 1/640 s, clona F4,5, citlivost ISO 200, ohnisko 12 (24) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Slušný výsledek především uprostřed. Odšumování stromů je opět silnější.
expoziční čas 1/800 s, clona F6,4, citlivost ISO 200, ohnisko 12 (24) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Uprostřed je opět mnoho detailů, směrem k rohům klesá detailnost spíše jen mírně. Můžete se podívat na RAW snímek. Ten dovolí zachránit téměř celý přepal na chodníku a také lépe vykreslí stromy.
expoziční čas 1/100 s, clona F3,5, citlivost ISO 200, ohnisko 12 (24) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Stinné plochy se opět trochu více rozmývají, zde nabídne RAW přeci jen lepší detaily. A nutno uznat, že opravdu velmi dobré. Setový objektiv trpí na chromatickou aberaci.
expoziční čas 1/100 s, clona F5,6, citlivost ISO 200, ohnisko 40 (80) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Makro není silnou stránkou setového objektivu, ale se snímky tohoto typu, jak vidíte výše, nemá problém. Při světelnosti F5,6 a 4/3" senzoru dokáže trochu máznout popředí a pozadí.
expoziční čas 1/200 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 15 (30) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Uprostřed obrazu jsou slušné detaily, nicméně 30mm přepočtená ohnisková vzdálenost je zrovna místo, kde se setovému 12-40mm objektivu moc nelíbí (dost neostré rohy).
Solidní výsledek, fotoaparát dokáže vykreslit poměrně slušné množství detailů.
Automatika chtěla volit čas 1/100 sekundy a kvůli tomu i zbytečně vysokou citlivost. Někdy je tedy lepší to vzít do vlastních rukou a nastavit delší časy, které lze stále udržet v ruce. Zvolil jsem tedy třicetinu a jak vidíte, snímek je dostatečně detailní a nepříliš zašuměný (ve stínech se hrudkuje, nicméně dlaždičky lze stále vidět). K dispozici dávám RAW snímek.
expoziční čas 1/100 s, clona F5,6, citlivost ISO 800, ohnisko 34 (68) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Při nedostatku světla a vyšší citlivosti ISO 800 lze čekat šum a odšumování. Barvy jsou tak trochu méně výrazné, nicméně kvalita snímku je stále rozumná. Můžete se podívat i na RAW.
expoziční čas 1/800 s, clona F4,7, citlivost ISO 200, ohnisko 20 (40) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Dobrý výsledek, detaily jsou solidní, tradičně ale ještě více dostanete z RAWu.
Občas bude chybět stabilizace obrazu. V tomto případě se mi i s časem 1/100 sekundy moc nedařilo a toto byl jeden z mála ostrých snímků.
expoziční čas 1/100 s, clona F7,1, citlivost ISO 250, ohnisko 12 (24) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
JPEG je zde poměrně nevýrazný, RAW působí přeci jen o něco lépe. Setový objektiv zde předvedl nežádoucí chromatickou aberaci.
expoziční čas 1/1000 s, clona F5,4, citlivost ISO 200, ohnisko 17 (34) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Znovu se ukázalo, že 30-35mm přepočtené ohniskové vzdálenosti setovému objektivu moc nejdou. Rohy jsou velmi neostré, naproti tomu střed je velmi dobrý. Díky 20MPx senzoru tedy můžete čekat solidní množství detailů.
I kvůli počasí má snímek trochu nižší kontrast. Šum zde v podstatě není, postaralo se o něj poměrně silné odšumování.
expoziční čas 1/800 s, clona F5,6, citlivost ISO 200, ohnisko 40 (80) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Stromy vypadají hodně rozmazaně. Částečně je to vina silného odšumování, ale nemalou měrou se na tom podílí i počasí a špinavý vzduch. I RAW ukáže, že v pozadí nebylo moc kresby.
Tady se mi nepodařilo zaostřit přesně tam, kam jsem chtěl (ostřící bod není tak malý). Znovu vidíte, že u makra můžete dosáhnout menší hloubky ostrosti.
Zde se ještě můžete podívat na několik ilustračních snímků ve formě videa (včetně výše zobrazených)
Doporučujeme z našich magazínů
Nejnovější články
DJI uvedlo skládací dron Flip s 1/1,3" snímačem a 4K při 100 fps
Včera, Milan Šurkala
Pixless na Kickstarteru: maličký fotoaparát s rozlišením 0,03 MPx
15.1.2025, Milan Šurkala14
Apple iPhone 17 Pro má dostat 48MPx tele-modul a 24MPx selfie kameru
14.1.2025, Milan Šurkala1
Adobe zruší 20GB fotografický plán Photoshopu, stávajícím ho zdraží. Čas máte do 15. ledna
13.1.2025, Milan Šurkala21
Yashica uvádí dva nové kompakty City 100 a City 200
7.1.2025, Milan Šurkala13
Samsung prý vyvíjí 3vrstvý snímač pro Apple, má narušit nadvládu Sony
2.1.2025, Milan Šurkala34
Fotobanka Getty Images žaluje Stability AI, chce až 150.000 USD za snímek
23.12.2024, Milan Šurkala
Panasonic Lumix G97 přináší USB-C i lepší displej
19.12.2024, Milan Šurkala7