Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
1.5.2020, Milan Šurkala, aktualita
Samsung hodlá navýšit rozlišení snímačů ve svých chytrých telefonech o dalších mnoho desítek megapixelů. Ve vývoji má totiž být nový mobilní snímač ISOCELL, jehož rozlišení údajně dosáhne hodnoty 250 MPx.
ODSakEda (26) | 3.5.20209:18
:­-­)­) . . .
Odpovědět0  0
kultus (451) | 2.5.202013:10
Az mne samsung presvedci ze funguje ten jeho 108Mpx ­"zazrak­" tak mozna uverim ze by mohlo fungovat i tohle. Zatim se moc neukazal a ani horlive aktualizace nepomahaji. K tem ­"nesmyslum­" ...ono to nesmysl je a neni. Na mem 40Mpx ­"nesmyslu­" Huawei Mate 20 Pro ten pixel binning krasne funguje. Tak detailni 10Mpx fotky jsem z mobilu jeste nevidel. S7e, co byl povazovan za vic nez slusny fotomobil , rozbil detailem a ostrosti rozdilem minimalne jedne tridy. Lepsi palcove kompakty a zrcadlovky neresim, tam nema sanci, ale ty fotky jsou az tak pouzitelne, ze jednopalcak nechavam doma. Tot realita...v kapse tak mam sirokac + 3x telefoto + vyborny 27mm zaklad s vydrzi 2 dny...to jsme to dopracovali :­)

Koho by zajimalo srovnani 100% vyrezu, zde srovnani:

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Se zbytkem co zde bylo napsano souhlasim, kompakty pro spotrebaky uz jsou davno mrtve, dneska uz telefon za 7­-9K udela fotky pouzitelne i pro promitani na televizi o notebookach nemluve. tak k cemu kupovat fotak co bude lezet doma v supliku, navic ty SW vychytavky v telefonech umi skoro zazraky: nocni rezim, rozmazani pozadi a pod...u tech lepsich telefonu to vetsinou opravdu funguje.
Odpovědět3  0
Choakinek (4691) | 2.5.202013:53
Ano, za denního světla pixel binning obvykle funguje velmi dobře ­(ne u všech značek, ale u většiny asi ano­), jenomže např. při focení za tmy výkony fotomodulů dramaticky klesají a tedy i dramaticky klesá reálné rozlišení výstupu. A je v podstatě jedno, použijeme­-li normální či noční režim ­- oba režimy plýtvají fyzickým rozlišením trochu jinak a výsledek je často významně níže, než činí deklarované rozlišení s pixel binningem.

Řešením by bylo, kdyby se výrobci na významnou dobu spokojili např. jen s rozlišením 48 Mpx ­(12 Mpx s pixel binningem­) a pouze zvětšovali velikost snímače, chtěli­-li by, aby disponoval dobrým výkonem pro focení např. v noci.
Odpovědět1  0
kultus (451) | 2.5.202017:14
Kvalita v noci klesa i u lepsich fotaku...kdyz srovnam fotky z FZ1000 pres den a v noci tak detailu je razantne mene. Zkratka pro bezne uzivatele je dnesni technika dostacujici na vse co potrebuji. To same je na poli notebooku, uz za cenu kolem 14K mas notebook se 4 jadrovym intelem 8xxxU, 8GB RAM SSDcko a aspon zakladni IPS panel a pokud nejsi hrac nebo jiny narocny uzivatel udelas s prehledem vse co je treba a ten stroj se nezadycha.

Jinak souhlas tech 40­-48MPx by klidne stacilo ale to vis marketing...na druhou stranu jsem to same citaval kdyz prisel prvni 40Mpx snimac a ejhle funguje to. Nocni rezim doporucuji lepe prostudovat...je to SW od*b ale v krajni nouzi pouzitelny
Odpovědět0  0
Choakinek (4691) | 2.5.202021:32
Ano, samozřejmě že klesá kvalita výstupu v noci i u lepších foťáků, ale rozhodně to není takové drama jako u takových šíleností, jakou je např. snímač s 0,7μm pixelem.

Navíc foťáky mají zpravidla ještě jeden benefit ­- lepší stabilizaci a úchop. Zatímco např. vteřinovou expozici v běžném režimu telefonem skoro nikdo nedá ­(zpravidla takovou možnost telefon buď vůbec nemá anebo jeho uživatel o manuálním nastavení neuvažuje a automatika mu takovou možnost nenabídne­), tak ve foťáku to lze snadno nastavit, jistým úchopem foťák zajistit a pak lze i v noci fotit na relativně nízké ISO, zatímco telefon může nabídnout jen noční režim anebo focení na velmi vysoké ISO.
Odpovědět1  0
kultus (451) | 2.5.202023:22
Ale vzdyt ja to chapu...bavime se o beznem foceni a co si budeme povidat ani s nejlepe ergonomickym fotakem vetsina amateru sekundu neda tak to nebudeme prehanet a snazit se ty mobily za kazdou cenu potopit. Taky se nebudeme snazit bavit o tom ze jsou mobil nejlepsi fotonacini protoze ho mam porad u sebe a kdyz na to prijde lepsi nake foto ikdyz horsi nez zadne ­(fotka ditete, psa jak pozuje a pod...­) Trochu toho nadhledu by neskodilo...jak jsem psal foceni mobilem ma sve misto v beznem zivote a pro bezneho uzivatele. S tim nastavenim pravdu nemas vetsina mobilu uz ma manualni rezim kde lze sekunda nastavit, fotak na automatiku ci poloautomatiku pri beznych podminkach sekundu taky nenabizi, neni to normal.cas pro foceni a budes muset nastavit prioritu casu...navic moderni nocni rezimy ­(cca 1­-2 roky stara funkce ne ty nahrazky zname snad deset let­) hodne pomahaji a posouvaji pouzitelnost v noci zase o kus dal. Nerikam ze to musi kazdy nadsenec schvalovat ale je to tak...a je videt ze to lidem staci a trh levnych fotaku skoro neexistuje. Naproti tomu se vyrobci zameruji na amaterske a profi nadsence ze kterych maji jistejsi prijmy...ani to ale asi nestaci co tak koukam ceny ani beznemu cloveku pomalu nedovoli neco lepsiho koupit resp si to dotycny hodne rozmysli jak moc chce do toho jit
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 2.5.202014:40
Tak trochu srovnáváš nesrovnatelné. Kolik že je to let od představení S7? To je jako postavit Octavii proti stodvacítce a říkat, že Octavia jede líp. Jistě, že jede líp.
V kapse máš polotovar s třemi použitelnými ohnisky a ničím mezi tím. Když vezmu jednopalcový kompakt, budu mít plnohodnotný zoom, vždy ve stejné kvalitě napříč všemi ohnisky. O tom se tvému Huawei může jen zdát. Ale přeju ti to, koupil sis novou hračku, jsi z ní nadšený...
Odpovědět0  0
kultus (451) | 2.5.202017:29
Prehabis a nemas pravdu. To neni jen o tom...S7 byl oproti S6 skok v kvalite...to napr. S8 nebo S9 uz takovy skok nebyl dokonce je kritizovali ze snizili ostrost fotek. Az S10 byl zase vetsi skok a muzu ti rict ze i ve srovnani s ni je Mate 20 Pro co se tyce detailnosti snimku mnohem dal. Proste jde o technologii, ktera jak je videt zase na par let zamestna technol.firmy a marketing.oddeleni.

Ale mne ten ­"polotovar­" staci protoze ho mam porad sebou a co potrebuji s nim vyfotim. A celkem kvalitne 50­" obraz z toho delat nebudu. Ultrazoom si vemu do zoo nebo na dovcu, jinak je doma. Neminim se denne tahat s fotakem v kapse jen co kdyby, ale ja to nikomu neberu. Nadseny jsem z toho ze ikdyz stavime a myslel jsem si jak ten FZ1000 vyuziji nemel jsem ho sebou ani jednou. Na cely barak mi staci jedno zarizeni ktere mi fotky autom.zalohuje na GDisk a muzu je sdilet s dozorem. Ale hlavne nemusim myslet na to ze jsem fotak nechal doma. Z tvych prispevku citim jakousi zast nebo zavist asi mas v kapse tlacitkovou 3310. Doba pokrocila a nevidim duvod nejaka zarizeni hatovat jen proto ze tomu nerozumis nebo je neumis vyuzit. Jen pro predstavu mnel jsem i sony Nex 5R se sklama a ted FZ1000 jako univerzal proste je ted moc nevyuziji.
Odpovědět0  2
busy (4706) | 2.5.202018:55
"Ultrazoom si vemu do zoo nebo na dovcu, jinak je doma. Neminim se denne tahat s fotakem v kapse jen co kdyby­"
"Jen pro predstavu mnel jsem i ... a ted FZ1000­"

Tak to sa ani nedivim, FZ1000 by sa ani mne nechcelo denne tahat so sebou v kapse.
Ale na svete nie su iba velke ultrazoomy. Napriklad na kazdodenne tahanie so sebou som si kupil TZ100, ten sa krasne vojde do vrecka nohavic, dokonca aj do vrecka na koseli ho bez problemov nacpem :)
Odpovědět2  0
kultus (451) | 2.5.202019:26
Jasne, ja ale takovy nadsenec nejsem a nebyl jsem ani kdyz jsem s focenim zacinal...chtel jsem rict, ze na beznou denni potrebu kdy ja osobne takovy zoom nepotrebuji mi staci mobil s 3x zoomem a zase ja osobne bych se netahal ani s TZ100 ani s RX100 a pod. Proste na cvakani mi staci mobil ikdyz ­"jen s trema pevnyma ohniskama­". Az nekam pojedu a vim ze ten zoom uziji klidne sebou potahnu i tu tisicovku. TZ100 je urcite supr malej UZ nenarocny na prostor ale s tim je zase spojene omezeni ergonomie coz odpustim jen mobilu. Ja tohle podstupovat nechci po kapsach mam mobil penezenku klice dalsi kramy jedine v brasne a to uz sebou muzu mit i brasnu s UZ. Nikomu to nenutim, chtel jsem jen tomu modrymu vysvetlit, ze ten mobil ma proste sve vyhody a pouziti a standardem se stavaji 3 ohniska coz je oproti minulosti nepredstavitelny luxus.
Odpovědět0  1
blue.sun (754) | 3.5.202017:19
Jenže tvůj mobil NEMÁ 3x zoom. Má dvě přepínatelná ohniska. Základní s nějakou kvalitou a pak trojnásobné s jinou ­(horší­) kvalitou. To není zoom, ale parodie. Cokoli mezi těmi dvěma ohnisky je kvalitativní odpad.
Fakt nechápu, jak se vůbec můžeš snažit obhajovat to mezi lidmi, kteří focení rozumí...
Odpovědět0  0
ODSakEda (26) | 3.5.20209:36
Koupil jsem žene Sony RX100 IV a když pak střiháme svoje homevidea ­- zejména z přírody s drobnými textrurami trávy a listů stromů v dálim, natož večerní scény a musím doplnit chybějící záber z mého mobilu Samsung S7 s dost dobrým obrazem vedne a dobrým i večer ­- posuzováno na jeho displeji ­- který je milosrdný, ale i na větší monitoru z blízka, tak po tem obrazu z ­"blbýho­" kompaktu, se na to nedá koukat! :­-­(

A žena ten střípek videa z mobilu většinou odmítne se slovy ­- no to je rozmydlená hrůza! A to mám nastaveno video FullHD 60p. ­(točíme homevidea raději ­"jen­" FullHD ale 50p :­-­) než 4k jen 30p, neb když se s tím mrská na tůře, 30p je prostě málo pro lidské oko a taky engine komprimací nestíhá počítat detaily a dělá víc artefaktů v obraze takže je to sice ­"4k­" , ale jen jmenovitě...­) neb mobil sice umí to rádoby ­"4k­" , ale max jen 30p = cukanice při pohybu objektů natož mobilem samotným...

O optice a rozsahu ohnisek skoro bezeztráty světelnosti ani nemluvě.

A Vámi zmiňované vychytávky? Co neumí RX 100 III a výše? Myslíte že mobil jde manuálně ovládat krom změny bodu ostření patláním po dipleji?... Obraz má mnohem víc parametrů!!!

Co hledáček!? ­(na Slunci zejména­)

No prostě mobil pro mě bude vždy jen zápisníček byť s dobrým obrazem ale jen se ­"4k­" a né s 4k :­-­/

Ale markeťák výrobce asi tuší, že většina lidí na Zemi jsou, jak to napsat slušně ­- ovce... a nerozumí foto­/video technice a parametrům videa a více proužků je přeci více Adidas :­-­)­)

Nakonec na takové to domácí žvýkání, vlastně ­"točení­" ­- přesnější je asi: záznam, neb se tamnič dávn netočí ;­-­) , videa na výšku...................... bude více Mpx supr a hlavně majitel founu s nejvíce Mpx bude IN! ;­-­)
Odpovědět0  0
kultus (451) | 3.5.202015:28
Nikdo se tady nebavi o videu a toceni na mobilu takze reakce trochu mimo a jen ignorant kteremu nedoslo ze tech 250Mpx je ve videu k hounu a chce se jen vyblit na ucet mobilu muze tohle napsat. Uz konecne pochopte ze ne kazdy musi mit fotak za 20K aby mohl fotit­/tocit­/prohlizet ci sdilet obsah tak jak mu to vyhovuje. By si se divil co vsechno lze na mobilu v Pro modu nastavit...to bys musel ale mit chut a vuli neco nastudovat a zkusit nez to hned odsoudit. Takova zabednenost a zpatecnictvi by nas v minulosti nikam nedostalo a ani ten milovany RX100 IV by s takovou nebyl. Stacilo si cist o prvnich digitalnich kompaktech ci zrcadlovkach to bylo hejtu a kde jsme ted. Vsechno ma svuj cas stejne jako byly prvni fotomobily a dnes vychvalujes vystup S7. Vic k tomu uz nema cenu psat, kdo chce psa bít...
Odpovědět0  1
Choakinek (4691) | 1.5.202015:01
Je to prostě ­"hovadina­". Číselný parametr odpoutaný od reality. Na druhou stranu je to možná jedno, neboť drtivá většina trhu s fotoaparáty už je dnes zaměřená na zákazníky, kteří v tom mají jasno a ví, kde je pravda.

Bohužel, ten skomírající zbytek trhu s kompakty to definitivně zabije :­-­(.
Odpovědět1  0
blue.sun (754) | 1.5.202020:11
Ty kompakty, které to ­"zabije­", to mají spočítané tak jako tak, i bez podobných přepixelovaných nesmyslů. Zůstanou jen jednopalcové kompakty a ultrazoomy, možná pár outdoorových kompaktů. Zbytek těch krabiček s 16 MPix na 1­/2,3­" a 5x zoomem už je dneska mrtvá větev fotografie.
Ovšem nechci si představit, jak implementace takového snímače do mobilu bude vypadat. Aby se 1,0­" snímač s přijatelnou optikou vešel do těla telefonu, bude to znamenat výstupek 3­-4 mm z těla. Bude to hnusné a nepraktické, a to i při vědomí, že většina lidí schovává mobil do nějakého pouzdra nebo obalu.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 2.5.202013:14
Nemyslim si ze pouzivanie mensich snimacov 1­/2.3­" v kompaktoch je uplne mrtva vetva. Konkretne vreckove ultrazoomy sa stale predavaju, a neviem si dost dobre predstavit, ako by sa dal ­(z hladiska optickych zakonov­) realizovat napriklad taky Canon SX740 HS ­(s rozsahom az do 960 mm­) so snimacom 1­" ­- hlavne ci by stale bol tak malicky a lahky.
Odpovědět0  0
blue.sun (754) | 2.5.202014:44
Zatím se drží, ale s tím, jak výrobci mobilů nasazují své marketingové lži o ­"100x inteligentním zoomu­" a podobně, tahle kategorie vymře brzy taky. Na displejích mobilů lidi rozdíl nepoznají a ve větším na to dnes kouká málokdo.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.