Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sony a Fujifilm v Japonsku rostou, Nikon a Olympus padají

10.6.2019, Milan Šurkala, aktualita
Z japonského trhu jsme se dočkali zajímavých čísel ohledně prodejů fotoaparátů. Daří se tu hodně společnostem Sony a Fujifilm. Naopak Nikon a Olympus tu mají problémy a výsledky nejsou pozitivní.
Už dobře víme, že trh s digitálními fotoaparáty dlouhodobě klesá. Nyní tu máme další zajímavá čísla, konkrétně se jedná o japonský trh. Jde o čísla z BCN Ranking, která tvoří zhruba 40 % všech japonských prodejců a jsou za období od dubna 2018 do března 2019. Jedničkou je zde nadále společnost Canon se 37,3% podílem, nicméně další čísla už tolik nadšení nevzbuzují. Prodeje fotoaparátů se snížily o mírných 1,3 %, což by ani tolik nebolelo. Horší je to s jejich hodnotou. Příjmy za prodej se snížily o nemalých 11,4 %.
 
Prodeje fotoaparátů v Japonsku
 
Mnohem hůře je na tom Nikon, který si nicméně stále drží druhou příčku s 26,7 %. Počty prodejů fotoaparátů klesly o výrazných 15 % a s hodnotou je to mnohem horší. Finančně to totiž dělá 28,5% propad. Jedním z těch, komu se dařilo, je společnost Sony na třetím místě s 13,1% zastoupením. I té se sice snížil počet prodaných kusů, a to o 6,6 %, což není zas o tak málo, ale společnosti se rozhodně vyplácí sázka na dražší modely. Průměrná cena prodaného fotoaparátu je nejvyšší ze všech značek a Sony si finančně polepšilo o 14,5 %.
 
Naopak velkým propadákem je za poslední rok vedle Nikonu také Olympus. Tomu spadly prodeje o 13,8 % a finančně to pak bylo dokonce o 21,3 %. Sama společnost drží čtvrtou příčku s 6,0% podílem na trhu. Pátou pozici pak bere Fujifilm s 5,8 %. Této společnosti se dramaticky povedlo zvýšit tržní podíl a počet prodaných kusů meziročně navýšila o 19,4 %. Bohužel se jí to už nepovedlo tak dobře přetavit do financí, kde zaznamenala jen 0,6% nárůst. Další výrobci si pak odnesli zbývajících 11,2 % trhu.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.