Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
10.9.2008, Milan Šurkala, Aktualita
Vše nasvědčuje tomu, že se letos objeví několik nových digitálních zrcadlovek, které budou mít full frame čipy, tedy o velikosti kinofilmového políčka. Mezi prvními je Sony se svým modelem Alpha 900, který nabídne rozlišení 24,6 MPx, účinnou stabilizaci a dvojitý procesor BIONZ.
supec (8) | 10.9.20089:37
opět ani zmínka o ceně :(
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1041) | 10.9.20086:40
Nad megapixely bych zase tak moc nejásal, řekl bych, že je to první fullframe se šumem už od ISO 800... Spíš bych vyzdvihl stabilizátor na čipu s účinností 4 EV.

U LCD opět prosím nemluvte o 921 000 pixelů, nanejvýš jsou to body ­- tři na pixel. Rozlišení VGA.
Odpovědět0  0
Krutas57 (17) | 10.9.20087:01
Souhlas :­)
Zdá se, že Sony to nezvládá tak jako Canon, který u 50D má 15mpx na APS­-C a přitom je hladina šumu stejná ­/ možná i lepší než u 40D s 10mpx.
Navíc je A900 vhodný asi jen jako ­"univerzální­" náročný foťák. Na studiové focení bych si přecejen vzal spíš Canon 1Ds MkIII ­(ověřená klasika­) a na reporáž je lepší spíš 1D MkIII s 10fps ­(reportér musí chytat vhodné okamžiky, které se nebudou opakovat a je mu asi jedno jestli 10 nebo 24mpx­). A v této cenové kategorii už amatéři asi nejsou ­- leda by nasadily opravdu dobrou cenu cca. 50k, ale to se asi nestane, čekám tak 100k.
VGA displej je spíš držení kroku s konkurencí.
Vyloženě za pochvalu stojí snad jen integrovaný stabilizátor, přecejen u Canonu za stabilizované objektivy ­"vysolíte­" docela dost peněz navíc.
Každopádně pokud Sony zvolí vhodnou cenovou politiku, bude to zajímavý přístroj.
Na internetu již kolují ukázkové fotky a vypadají dost pěkně ­(s ISO < 800­).
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 10.9.20088:01
"Vysolíte­"... No, koukni se na ceny objektivů Sony a Canon. Mnohdy je Canon stabilizovaný levnější, než nestabilizovyný Sony. To je obchodní strategie Sony. Srovnej taky ceny ­"G­" u Sony a ­"L­" u Canon... Tady není o čem. I kdyby stála 50k, na objektivech zaplatíš mnohem více.
Odpovědět0  0
Krutas57 (17) | 10.9.200817:17
Máte pravdu, foťáky Sony moc nesleduji. Ty ceny jsou docela vysoko. Na druhou stranu snad bude možno použít nestabilizované objektivy jiných firem, které mají lepší ceny. Ovšem kvalita býva někdy horší ­- asi by se musely vedle sebe přímo položit dva odpovídající kousky, přijde mi, že ceny se hodně liší kus od kusu a kvalita taky.
Ale osobně bych od Sony čekal spíš taktiku snížení cen nestabilizovaných objektivů na minimum a pokusu udat A900 i do více amatérštější ­/ spořivější části uživatelů. Pokud bude cena opravdu cca. 60kKč, tak by to mohlo vyjít.
Při takovýchto cenách většina lidí ze zmiňovaných skupin půjde spíš do Canonu 50D, který i s kvalitní sadou optiky vyjde kolem 100kKč a fotografická kvalita je až podezřele dobrá na APS­-C s 15mpx :­). Osobně mám taky zálusk, ale nejsem zdaleka profík a 100k je pro mě dost, ikdyž by to stálo za to.
Jinak na nejmenovaném serveru už jsou i ukázkové fotky jak 50D, tak A900, kde je šum opravdu viditelný od ISO 800, zatímco 50D má viditelný šum od ISO 1600, u ISO 800 mi to SUBJEKTIVNĚ přijde o mnoho lepší. Ikdyž zase je fakt, že z A900 se obraz při zmenšení na stejnou plochu více zprůměruje.
Při ISO 6400 a zobrazení 1:1 mi 50D přijde o hodně lepší ­- šum má jemnou strukturu a příliš se neztrácí detaily. U A900 mi přijdou poměrně rozpité detaily a šum má trochu nepříjemnou strukturu. Při zobrazení na monitor ­(1280px­) není samozřejmě moc použitelná ani jedna fotka, ale ta z 50D se mi přecejenom zdá lepší.
PS: Doufám že ukázkové fotky na jmenovaném nejmenovaném zahraničním serveru nejsou podvrh. :­-D
PS2: Canonu jinak fandím ­(je to možná znát­), ale letošní kompakty mě tak zklamaly, že jsem se snažil být objektivní. :­-D
Odpovědět0  0
Redispero | 10.9.20089:43
Podle dpreview bude stat 3000 US, takze u nas ­- podle analogii ­- kolem 60 000. Nicmene doufejme v cenovou valku mezi A900, D700 a novym 5D, kdy ceny pujdou dolu...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 10.9.200812:21
Když vezmete v úvahu velikost čipu, tak plocha pixelu bude stejná jako u klasického APS­-C čipu s rozlišením cca 10­-12 MPx, takže bych zas tolik šumu nečekal.
Jinak, znovu k těm LCD displejům. Všichni výrobci to udávají takto praštěně, nebudu to u každého fotoaparátu přepočítávat a zbytečně mást lidi. Přece nebudeme jediný server, který bude uvádět naprosto jiné údaje než všichni ostatní. Smiřte se prosím s tím, že to tak výrobci udávají, i když to není správné.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1041) | 11.9.200817:04
Ale já vás netlačím k přepočítávání, klidně to uvádějte jako výrobce. Jenom nezaměňujte pixely a body. Jeden pixel je na běžném LCD složen ze tří bodů RGB. Můžeme se na tom dohodnout? :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 11.9.200817:34
To zní rozumně. Uvidíme :­-)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.